muhammed25
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 7 Kas 2008
- Mesajlar
- 879
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 31
Evlenecek olan kiz ve erkegin birbirlerini hayat boyunca saadet ve selametle sefa surmeleri icin yakdigerini yakin akrabalari vasitasiyle gormelerinde mahzur yoktur. Dinimizce caiz gorulmustur. Cunku arzular istekler cesitlidir.
Her aile yuvasi kuracak erkek ve kadinin ozleyip istedigi kendisini mes'ud edecek arzu ve hayallerini gerceklestirecek bir es bir hayat arkadasi bularak yuva kurmak saadet ve selametle feyz ve bereketle omur surmek yasamaktir. Onun icin her anne ve baba veya yakinlari cocuklarini evlendirecekleri zaman erkek kadini kadin erkegi iyice tetkik ederek sorup sorusturarak incelemesini ve ser'i serif'in tarifi uzere birbirlerini gormesi istisare ve istihareden sonra karar vererek evlenmeleri lazimdir.
Bu isde acele etmemeli teenni ile hareket etmelidir. Ziya Peygamber Efendimiz (S.A.V.):
" (Bir iste) acele hareket etmek seytandandir. Teenni ile hareket Rahmandandir." (Et-Tergib) buyurmuslardir.
Atalarimizda (Istisare ile hareket eden dagdan asmis istisaresiz hareket eden duz ovada sasmis) derler.
Erkek ve kadinin biribirini elemeden anlamadan iyice sorup sorusturmadan birbirlerini gorup tetkik etmeden acele evlenmeleri tehlikeli ve omursuz olur. Orumcek agina benzer ki bunlarin orulmesiyle dagilmasi bir olur.
Kizla oglanin yalniz olarak akrabalarindan biri bulunmaksizin bir arada kalmalari ve gorusmeleri caiz degildir. Velevki nisan merasimleri yapilmis olsun. Mesru olan nikahlari yapilmadan bir evde kalmalari ve konusmalari beraber gezmeleri caiz degildir. Boyle hareketler dinimizde haram kilinmistir. Zira nikahlari kiyilmadan ayrilmak ihtimalleri de muhtemeldir. Ve zamanimizda buna benzer cok hadislere sahit olunmaktadir.
Bir hadis-i serifte Peygamberimiz (S.A.V.) :
- "ALLAH bir kimsenin kalbinde bir kizi veya kadini nikahla isteme temayulunu uyandirirsa onun o (kizi yahut kadini gormesinde bir beis yoktur." (Ahmet Ibni Mace Hakim Beyhaki 10/40 Hadis: C. 2 S. :29) buyurmustur.
Maliki Fuhakasi demisler ki: Evlenecek erkek alacagi kadinin kadinda varacagi erkegin yuzune eline bakabilir bu menduptur. Butun iki tarafin cemali sihhati bu vechile anlasilir fakat bu mendubiyet teelezzus kastindan beri fitne ihtimalinden ari olmakla mesruttur. (Fikih Kamusu: C. 2 S. 12)
KAYNAK
Kitap: Islamda evlilik ve mahremiyetleri
Yazar: Osman Karabulut
Her aile yuvasi kuracak erkek ve kadinin ozleyip istedigi kendisini mes'ud edecek arzu ve hayallerini gerceklestirecek bir es bir hayat arkadasi bularak yuva kurmak saadet ve selametle feyz ve bereketle omur surmek yasamaktir. Onun icin her anne ve baba veya yakinlari cocuklarini evlendirecekleri zaman erkek kadini kadin erkegi iyice tetkik ederek sorup sorusturarak incelemesini ve ser'i serif'in tarifi uzere birbirlerini gormesi istisare ve istihareden sonra karar vererek evlenmeleri lazimdir.
Bu isde acele etmemeli teenni ile hareket etmelidir. Ziya Peygamber Efendimiz (S.A.V.):
" (Bir iste) acele hareket etmek seytandandir. Teenni ile hareket Rahmandandir." (Et-Tergib) buyurmuslardir.
Atalarimizda (Istisare ile hareket eden dagdan asmis istisaresiz hareket eden duz ovada sasmis) derler.
Erkek ve kadinin biribirini elemeden anlamadan iyice sorup sorusturmadan birbirlerini gorup tetkik etmeden acele evlenmeleri tehlikeli ve omursuz olur. Orumcek agina benzer ki bunlarin orulmesiyle dagilmasi bir olur.
Kizla oglanin yalniz olarak akrabalarindan biri bulunmaksizin bir arada kalmalari ve gorusmeleri caiz degildir. Velevki nisan merasimleri yapilmis olsun. Mesru olan nikahlari yapilmadan bir evde kalmalari ve konusmalari beraber gezmeleri caiz degildir. Boyle hareketler dinimizde haram kilinmistir. Zira nikahlari kiyilmadan ayrilmak ihtimalleri de muhtemeldir. Ve zamanimizda buna benzer cok hadislere sahit olunmaktadir.
Bir hadis-i serifte Peygamberimiz (S.A.V.) :
- "ALLAH bir kimsenin kalbinde bir kizi veya kadini nikahla isteme temayulunu uyandirirsa onun o (kizi yahut kadini gormesinde bir beis yoktur." (Ahmet Ibni Mace Hakim Beyhaki 10/40 Hadis: C. 2 S. :29) buyurmustur.
Maliki Fuhakasi demisler ki: Evlenecek erkek alacagi kadinin kadinda varacagi erkegin yuzune eline bakabilir bu menduptur. Butun iki tarafin cemali sihhati bu vechile anlasilir fakat bu mendubiyet teelezzus kastindan beri fitne ihtimalinden ari olmakla mesruttur. (Fikih Kamusu: C. 2 S. 12)
KAYNAK
Kitap: Islamda evlilik ve mahremiyetleri
Yazar: Osman Karabulut