Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Elhamdülillah" cümlesini insanlara dedirten imanın sonsuz faide ve nurlarından, (1 Kullanıcı)

muhammed25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
879
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Risale-i nur külliyatının, Şualar adlı kitabında geçen, ve "Elhamdülillah" cümlesini söylememize sebep olan imanın faide ve nurlarını çok çarpıcı bir üslup ile ifade eden risalenin, dördüncü noktasından itibaren kalan kısmı, Cenab-ı Hak, azami derecede istifadeye medar eylesin. Dördüncü Nokta: İman nuru lezaiz-i meşruanın zevale başladıkları zaman hasılolan elemleri, emsalinin vücud ve gelmekte olduklarını göstermekle izaleeder. Ve keza nimetlerin devam edip tenakus etmemesini, nimetlerin menbaınıgöstermekle temin eder. Ve keza firak ve ayrılmaların elemlerini teceddüd-ü emsalinin lezzetinigöstermekle izale eder. Yani zeval düşüncesi ile bir lezzette çok elemlerolur ki, imanın o elemleri teceddüd-ü emsali ile ihtar ve izale eder.Maahaza lezzetlerin teceddüdünde de başka lezzetler vardır. Evet bir semerenin şeceresi olmasa, o semerede münhasır kalan lezzet, onun yemesi ilezail olur ve zevali de mucib-i teessür olur. Fakat o semerenin şeceresimaruf ise, o semerenin zevalinden elem hasıl olmuyor, çünki yerine gelenvar. Ve aynı zamanda, teceddüd haddizatında bir lezzettir. Ve keza ruh-u beşeri en ziyade sıkan, ayrılmalardan neş'et eden elemlerdir.Nur-u iman o elemleri teceddüd-ü emsal ve tahaddüs-ü visal ümidi ile izaleeder. Beşinci Nokta: İnsan şu mevcudatta kendisine düşman ve ecnebi tevehhümettiği veya ölüler, yetimler gibi hayatsız, perişan vehmettiği şeyleri nur-uiman, ahbab ve kardeş sıfatı ile gösterir ve hayatdar tesbihhan (tesbiheden) şeklinde irae eder. Yani gafletle bakan adam, alemin mevcudatınıdüşman gibi muzır telakki ederek tevahhuş eder. Ve eşyayı ecnebiler gibigörür. Çünki dalalet nazarında mazi ve istikbal zamanlarındaki eşya arasındauhuvvet, kardeşlik rabıtası ve bağlanış yoktur. Ancak zaman-ı halde eşyaarasında küçük, cüz'i bir alaka olur. Binaenaleyh ehl-i dalaletinyekdiğerine olan uhuvvetleri, binler senelik uzun bir zamanda bir dakikakadardır. Ve keza iman nazarında bütün ecramı, hayatdar ve birbirine ünsiyetliolduklarını görüyor. Ve her bir cirmin lisan-ı hali ile Halıkına tesbihatyapmakta olduğunu gösteriyor. İşte bu itibarla bütün ecramın kendilerinegöre bir nevi hayat ve ruhları vardır. Binaenaleyh imanın şu görüşünenazaran o ecramda dehşet, vahşet yoktur. Ünsiyet ve muhabbet vardır. Dalalet nazarı, matlublarını tahsil etmekten aciz olan insanların sahibsiz,hamisiz olduklarını telakki eder ve hüzün, keder, aczlerinden dolayı ağlayanyetimler gibi zanneder. İman nazarı ise, canlı mahlukata, ağlar yetimlergibi değil, ancak mükellef memur, muvazzaf zakir ve tesbihhan ibad sıfatıile bakar. Altıncı Nokta: Nur-u iman, dünya ve ahiret alemlerini çeşit çeşit nimetleremazhar iki sofra ile tasvir eder ki; mü'min olan kimse iman eli ile vezahiri, batıni duyguları ile ve manevi, ruhi olan letaifi ile o sofralardanistifade ediyor. Dalalet nazarında ise, zevilhayatın daire-i istifadesiküçülür, maddi lezzetlere münhasırdır. İman nazarında, semavat ve arzı ihata eden bir daire kadar tevessü' eder.Evet bir mü'min, Güneş'i kendi hanesinin damında asılmış bir lüküs; kameribir idare lambası addedebilir. Bu itibarla Şems, Kamer kendisine bir nimetolur. Binaenaleyh mü'min olan zatın daire-i istifadesi semavattan daha genişolur. Yedinci Nokta: Nur-u iman ile bilinir ki: ALLAH'ın varlığı bütün nimetlerinfevkinde öyle büyük bir nimettir ki; sonsuz nimetlerin enva'ını, nihayetsizihsanların cinslerini, sayısız atiyyelerin sınıflarını havi bir menba, birkaynaktır. Binaenaleyh zerrat-ı alemin adedince iman nimetlerine hamd ü senaetmek bir borçtur. Risale-i Nur'un eczasında bir kısmına işaretleryapılmıştır. Maahaza iman-ı billahtan bahseden Risale-i Nur'un cüz'leri, bunimetten perdeyi kaldırarak gösteriyor. zevilhayattan rahmete mazharolanların sayısınca nimetleri tazammun etmiştir. Çünki bilhassa insan,herbir zihayatla alakadardır. Bu itibarla insan her zihayatın saadeti ilesaidleşir ve elemleri ile müteessir olur. Öyle ise herhangi bir ferddebulunan bir nimet, arkadaşlarına da bir nimettir. Ve keza validelerinşefkatleri ile nimetlenen çocukların sayısınca nimetleri tazammun edip onagöre hamdlere, senalara kesb-i istihkak edenlerden birisi de rahimiyettir.Evet annesiz aç bir çocuğun ağlamasından müteessir ve acıyan bir vicdansahibi, elbette validelerin çocuklarına olan şefkatlerinden zevk alır,memnun ve mahzuz olur. İşte bu gibi zevkler birer nimettir, hamd ve şükürlerister. Ve keza kainatta mündemiç hikmetlerin bütün enva' u efradı adedincehamd ve şükürleri iktiza edenlerden birisi de hakimiyettir. Zira insanınnefsi, rahmaniyetin cilveleri ile, kalbi de rahimiyetin tecelliyatı ilenimetlendikleri gibi; insanın aklı da hakimiyetin letaifi ile zevk alır,telezzüz eder. İşte bu itibarla ağız dolusu ile "Elhamdülillah" söylemeklehamd ü senaları istilzam eder. Ve keza esma-i hüsnadan "Varis" isminin tecelliyatı adedince ve babalar gibiusulün zevalinden sonra baki kalan füruatın sayısınca ve alem-i ahiretinmevcudatı adedince ve uhrevi mükafatları almağa medar olmak üzere hıfzedilenbeşerin amelleri sayısınca, sadası ile şu fezayı dolduracak kadar büyük birElhamdülillah ile hamd edilecek hafiziyet nimetidir. Çünki nimetin devamı,nimetin zatından daha kıymetlidir. Lezzetin bekası, lezzetten daha lezizdir.Cennet'te devam, Cennet'in fevkindedir ve hakeza... Binaenaleyh Cenab-ı Hakk'ın hafiziyeti tazammun ettiği nimetler, bütünkainatta mevcud bütün nimetlerden daha çok ve daha üstündedir. Bu itibarladünya dolusu ile bir Elhamdülillah ister. Şu zikredilen dört isme baki kalanesma-i hüsnayı kıyas et ki; herbir isminde sonsuz nimetler bulunduğu içinsonsuz hamdleri, şükürleri istilzam eder. Ve keza bütün nimet hazinelerini açmak salahiyetinde olan nimet-i imanavesile olan Hazret-i MUHAMMED Aleyhissalatü Vesselam dahi öyle bir nimettirki; nev-i beşer ilel'ebed o zatı (A.S.M.) medh ü sena etmeye borçludur. Vekeza maddi ve manevi bütün nimetlerin enva'ına fihriste ve kaynak olanİslamiyet ve Kur'an nimeti de gayr-ı mütenahi hamdleri bil'istihkak istilzameder. Sekizinci Nokta: Öyle bir ALLAH'a hamdolsun ki, kainat ile tabir edilen şuKitab-ı Kebir ve onun tefsiri olan Kur'an-ı Azimüşşan'ın beyanına göre bütünbabları ile fasılları ve bütün sahifeleri ile satırları ve bütün kelimatıile harfleri, o Zat-ı Akdes'e -sıfat-ı cemaliye ve kemaliyesini izhar ile-hamd ü senahandır. Şöyle ki: O kitab-ı kebirin her bir nakşı, küçük olsun büyük olsun (karıncakaderince) Vahid ve Samed olan nakkaşının evsaf-ı celaliyesini izhar ilehamd ü senalar eder. Ve keza o kitabın herbir yazısı Rahman ve Rahim olankatibinin evsaf-ı cemalini göstermekle senahan oluyor. Ve keza, o kitabınbütün yazıları, noktaları, nakışları, esma-i hüsnanın tecelliyat vecilvelerine ma'kes ve mazhar olmak ciheti ile o Zat-ı Akdes'i takdis,tahmid, temcid ile senahandır. Ve keza o kitabın her bir nazmı, kasidesiKadir, Alim olan nazımını takdis ile tahmid eyler. Dokuzuncu Nokta: (*) ......... Said Nursi (*): Bu gibi şifrelerin anahtarı bende yoktur ki açayım. Maahaza oruçlu birkafa, ne o şifreleri açabilir ve ne o darbları yapabilir. Kusura bakmayınız,bu kadarı da ancak müellifinin manevi yardımı ile ve leyle-i kadrin bereketiile ve Mevlana'nın komşuluğundan istifade ile yapabildim. Mütercim Abdülmecid Nursi
alıntı
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt