Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Elfaz-ı Küfür (1 Kullanıcı)

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Selamun Aleykum,

Oncelikle Elfaz-ı Küfür Ehli Sunnete gore nedir onu soyleyelim. Şeran tazim ve saygı gösterilmesi lazım olan yine dinimizce mübarek, mukaddes ve değerli bulunan şeylerden birine, dinden çıkmaya sebep teşkil eden sözleri reva görüp, söylemeye elfaz-ı küfür (küfür kelimesi, sözü) denilir. Bir kimse elfaz-ı küfrü kasten söylerse ittifak ile kafirdir.

Ahmed Gumushanevi Hz.leri kaddesallahu sırruhu (Allah c.c. mekanini cennet bizlere de sefaatini nasip etsin.Amin)

Elfazı küfür, itikat ve amellerin kemal bulması bakımından, gerçekten mühim meselelerdir. Bir insan iman ve küfrün ne olduğunu bilmezse, hidayet, delalet ve ilhadında ne olduğunu kavrayamaz. Kelime-i Tevhidin alışkanlık icabı söylenişi, insanı ancak imana götürür. Bu inanışlada tafsile, tahkike ve ilme varılmaz. Elfazı küfür ifade edilmesi, söylenmeside, inançların fesadında, fikirlerin bozulmasına yol açar, insanı bataklığa sürükler. Böyle bir belaya düçar olan kimse bin yıl oruç tutup, namaz kılsa ve diğer bütün ibadetleri de ifa etse, asla faydasını göremez. Onun yeri cehennemdir. Hususiyle, isyan, ifsad ve cehalet denizinin taştığı, azgınlığın, içi çürük dışı yaldızlı güzelliklerin ve bidatlerin, mahir eller tarafından süslenerek, sunulduğu böylesine çetin bir zamanda imanı kurtarmak kolay değildir. Elfazı küfrün gayeye uygun bir şekilde öğretilmesi için, her türlü ihtimanın gösterilmesi , elbette terkin imkan olmayan bir vecibedir. Küfre götürdüğü hususunda, ittifak edilen lafızları söyleyenlerin, amellerin heder olduğu icma ile sabittir. Mesela, mürted bunlardandır. Yeniden iman ettiği taktirde hacc etmiş ise, haccı iade etmesi gerekir. Irtidat halinde iken, karısı ile muamelesi zina, çocuğu olursa veledi zinadır. Adet yerini bulsun diye getirilen şehadet, Islamın ruhuna dönmedikce, makbul değildir. Küfrünü ortadan kaldırmaz. Küfür olduğunda ihtilaf edilen lafızları söyleyenlere tecdidi nikah yapması tevbe etmesi ve bu lafızdan dönmesi emredilir.

Hata ile söyleyen elfazı küfür küfre götürmez, söyleyen mümindir. Tecdidi nikah ile emrolunmaz, ancak tevbe ve istiğfarla emredilir.

Bir kimse elfazı küfürden birini ifade ettiğini söylerse, bakılır, o lafız bir çok yönleri ile küfrü icab ettirmesine rağmen bir cihet ile küfrü icab ettirmiyorsa, o kimsenin küfrüne kail olunmaz. Bu müslümanlara kolaylık olması içindir. Yine bir kimse elfazı küfrü hata veya icbar edilmek suretiyle söylerse, kafir değildir. Bundada ittifak vardır. Bir kimse elfazı küfrü kasten söylerse ittifak ile kafirdir. Böyle bir kimse, bu sözün küfür olduğuna inanmadığını veya bilmediğini söylerse bütün alimlerce kafirdir. Zira bilmemek özür değildir. Şayet bir söz söylerken dil sürçmesi neticesinde, ağızdan küfür ifade eden bir söz çıkarsa kafir olmaz.

Sonraki mesajlarda kademe kademe kisiyi kafir edecek sozler ve hareketleri yazicaz Insallah.

Eyvallah,
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
13
Oncelikle asagidaki siralanacak maddeler muslumanlari kafir eden soz ve hareketlerdir. Ehli Kitap ve diger inanctaki kisilerin kafirlikleri Kuran ile sabittir.

Uluhiyet: Allah-i Teala'nin ilah olmasi ile ilgili sozler;

Allah-u Teala'nin zati sifatlari ve fiilleri konusunda ilahlik makamiyla bagdasmayan tevhid akidesine aykiir dusen sozler. Mesela, Allah-u Teala'nin ortagi,oglu ve esi oldugunu iddia etmek.(Tabi bu madde hristiyanlar ve yahudiler disindaki muslumanlar icin soylenmektedir. Zaten musluman olmayan kisilerin kafirlikleri sabittir. Muslumanlar arasinda dahi saka yolu ile soylenen bu tur sozler vardir bu insani kafir yapar ve tovbesi gerekir. Tovbe etmeden olursa o kisi kafir olarak olur cenazesine gidilmez)

Ayet ve Hadislerle sabit olan sifatlarini inkar eden sozler. Mesela "Allah-u Teala nin hayat ve ilim sahibi olmadigini ifade etmek. Buda ozellikle cogu felsefe dusunurlerinin dusdugu ve kendilerini kafir eden durumdur. Allah c.c. kainatdan ayri tutan yada Kainala bir tutan. Yada bazi Allah c.c. in sifatlarini (bir yada birkacini) kabul etmeyip rahman sifati gibi, tabiatin insanlara yasama imkani sundugunu iddia etmek gibi.

Yaratici olan Allah-u Teala'yi yaratiklarina benzeten sozler. Mesela Allah c.c. in ay yildiz gunes insan vesaire gibi yaratilmis olan seylere benzedigini ifade eden sozler gibi. Burda 2 durum var. Birinci bazi sufilerin durumu ikincisi ise bazi ayetlere yanis mana veren kisilerin durumu.

Ehli Sunnete alimlerine gore; bazi sufiler Allah c.c.a olan asklarindan dolayi manevi hale girdiklerinde agizlarindan seriata aykiri sozler cikmistir. Bu ayni bir kadini cok seven bir kisinin onun sevgisinden dolayi onu dusundugunde agzindan cikani bilemeyip ne soyledigini bilememesi gibidir. Bu sufiler (Hallac k.s., Beyazidi bistami k.s. Cuneydi Bagdadi k.s. Muhiddin-i Arabi k.s. gibi) bu hallerde soyledigi sozler ne kadar sevgileri yuzunden soylemislerse de halden ciktiklarinda tovbe edip tekrar iman tazelemeleri gerekmektedir. (kaldiki hayatlarina bakildiginda tovbe ettikleri asikardir)

Bu sebeple bu tur sufileri elestirip onlari kafir yapanlar, onlarin bu hallerden ciktiklarinda tovbe ettiklerini bilmemeleri kanaatimizdir. Velhasil bunu bildikleri halde yalan soyluyorlarsa sirf Tasavvufa olan kinleri yuzunden onlari kafir edip tekfir ediyorlarsa o zaman Ehli SUnnete akidesine gore muslumana kafir diyenin bu sozu kendisine doner. Bu sebeple agzimizdan cikanlara dikkat etmemiz gerekiyor.

2.kisma gelirsek. Bazi ayetlere yanlis mana verenlerin durumu. Bu tur kisilere ornek temiyye ve ogrencisi ibn kayyim denebilir. Ozellikle arsi istiva etti (Arsi kusatti) manasini arsa zahiren insan gibi oturdu demek Allah c.c. bir mekani sokmak ve yarattiklarina benzetmektir. Kaldiki bazi vaazlarinda mihrapdan inerken isde Allah c.c. ayni benim gibi dunya semasina iniyor gibi sozleri de vardir buda kufurdur. Tovbe edilmesi gerekir. Zira tovbe edilmez ise bu insani kafir eder. Konumuz ibn teymmiye ve ogrencisinin iman durumu degildir. Ehli Sunnet bazi insanlar gibi (sapik vehhabi ve sia firkasi ve onlarin zihniyeti gibi) muslumanlari kafir olarak nitelemez. husnu zan besleyerek bu kadar bilgili kisilerin tovbe ettiklerini var sayar. Fakat bu gibi kisi ve firkalarin kesinlikle Ehli SUnnet olmadiklari cumhurun tastikiyle sabittir.

Diger konu bu gibi kisilerin bu sozlerini dinleyip tastik eden kisiler (halada tasdik edenler) eger tovbe etmeden olmuslerse kafirdirler eger hala yasiyorlarsa tovbe etmeleri gerekir.

Gunumuzde cok kullanilan sozler "Allah c.c. yukarida, asagida yada surada" demek birde en cok kullanilan sozlerden biri yukarida Allah c.c. (hasa) var demek bunlar insani kafir yapar ve tovbe istigfarlari gerekir.

Diger bir madde; Uluhhiyete ait herhangi bir hususu alaya alan sozler. Mesela zalimin Allah-u Teala nin takdir etmedigi seyi yaparim seklinde ifadesi gibi.

Diger husular ise kisinin sunu demesidir "insan kendi kaderini cizer" bu soz gunumuzde cok kullanilmaktadir bu soz insani kafir yapar. Kader Allah c.c. in ilmidir ve sadece O'nun takdiridir. Muslumanin baska kisinin kaderiyle alay etmesi yada kufretmesii insani kafir yapar. Bir kisinin ozellikle sinirli aninda dine, kitaba kufretmesi insani kafir yapar. Allah c.c. sifatlariyla ilgili alayci yada kufur sozler insani kafir yapar. Allah c.c. Kuranda sabit olan yarattiklarini inkar insani kafir yapar. Levhi mahfuz, kader ve insan gibi.

Gunumuze gore konusur isek 2 konuda birseyler soylemek gerekir. Evrim teorisine inanan yada bu bilgileri okuyup tastik eden ve en kotusu bu bilgileri okuyup supheye dusen musluman kafir olur. Tovbesi gerekir. Zira Allah c.c. yasami (insanligi) Hz.Adem a.s. ve havva annemizden baslattigi kuranla sabittir. Bir musluman BUNA IMAN ETMEK ZORUNDADIR. Bilimin verdigi seylerin dogru payi hicbir zaman 100 de 100 degildir. Bir musluman icin 100 de 100 dogru olan sadece Kurandir.
(Kaldiki evrim teorisine bilimsel olarak curuten cok gercek vardir fakat konumuz degildir. Bir fizik profesorun dedigi gibi ben hayvan degilim)

Diger konu ise gunumuzde cok konusulan kader konusudur. Ozellikle bir kisi ve onu takip edenlerin Kader konusunda yanlis ifadeleri vardir. Kader kuran ile sabittir ve iman dilmesi gerekir. Yani kadere iman vardir.Kaderi inkar eden ve bu imandan bir rukund egil diyen kafir olur. Bunu soylemese de tastik eden kisiler kafir olur, tovbe etmeleri gerekir ve hemen kadere iman etmeleri kaderin iman edilmesini ogrenmeleri gerekir.

Diger bir konu ise; Gunumuzde konusulan Cennet ve Cehennem mevzuudur. Cennet ve cehennem sonsuzdur. Sadece Ehli Sunnete gore cehenneme giren (gunahlarindan oturu eger Allah c.c. af etmez ise) imani olan musluman bir muddet kaldikdan sonra (cezasi bitince) cennete girecektir. Konumuz ise, bir kisi ve onu takip eden grubun kafirlerin cehennemde ebedi kalmayacaklari gorusudur. Bu gorus insani kafir yapar. Cehennem kafirler icin sonsuzdur.

Gene kaderi inkar eden kisi ve goruslerinde cennetin belli bir vakte kadar oldugu gorusudur. Bu gorus ve bunu tastik edici sozler insani kafir yapar. Cennet sabittir ki sonsuzdur. Diger konu yahudi hristiyanin cennete girecegi konusudur (Efendimiz s.a.v den sonraki Ehli Kitabin durumu hakkinda) bu insani kafir yapar. Bu gorusu soylemese de destek vermek insani kafir yapar. Kuran ile sabittir ki Kafirler cennete giremez.

Konuyu fazla uzatmadan mesajlar devam edicektir. Eyvallah,
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt