El-Endulusi
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 8 Nis 2012
- Mesajlar
- 376
- Tepki puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 13
Selamun Aleykum,
Oncelikle Elfaz-ı Küfür Ehli Sunnete gore nedir onu soyleyelim. Şeran tazim ve saygı gösterilmesi lazım olan yine dinimizce mübarek, mukaddes ve değerli bulunan şeylerden birine, dinden çıkmaya sebep teşkil eden sözleri reva görüp, söylemeye elfaz-ı küfür (küfür kelimesi, sözü) denilir. Bir kimse elfaz-ı küfrü kasten söylerse ittifak ile kafirdir.
Ahmed Gumushanevi Hz.leri kaddesallahu sırruhu (Allah c.c. mekanini cennet bizlere de sefaatini nasip etsin.Amin)
Elfazı küfür, itikat ve amellerin kemal bulması bakımından, gerçekten mühim meselelerdir. Bir insan iman ve küfrün ne olduğunu bilmezse, hidayet, delalet ve ilhadında ne olduğunu kavrayamaz. Kelime-i Tevhidin alışkanlık icabı söylenişi, insanı ancak imana götürür. Bu inanışlada tafsile, tahkike ve ilme varılmaz. Elfazı küfür ifade edilmesi, söylenmeside, inançların fesadında, fikirlerin bozulmasına yol açar, insanı bataklığa sürükler. Böyle bir belaya düçar olan kimse bin yıl oruç tutup, namaz kılsa ve diğer bütün ibadetleri de ifa etse, asla faydasını göremez. Onun yeri cehennemdir. Hususiyle, isyan, ifsad ve cehalet denizinin taştığı, azgınlığın, içi çürük dışı yaldızlı güzelliklerin ve bidatlerin, mahir eller tarafından süslenerek, sunulduğu böylesine çetin bir zamanda imanı kurtarmak kolay değildir. Elfazı küfrün gayeye uygun bir şekilde öğretilmesi için, her türlü ihtimanın gösterilmesi , elbette terkin imkan olmayan bir vecibedir. Küfre götürdüğü hususunda, ittifak edilen lafızları söyleyenlerin, amellerin heder olduğu icma ile sabittir. Mesela, mürted bunlardandır. Yeniden iman ettiği taktirde hacc etmiş ise, haccı iade etmesi gerekir. Irtidat halinde iken, karısı ile muamelesi zina, çocuğu olursa veledi zinadır. Adet yerini bulsun diye getirilen şehadet, Islamın ruhuna dönmedikce, makbul değildir. Küfrünü ortadan kaldırmaz. Küfür olduğunda ihtilaf edilen lafızları söyleyenlere tecdidi nikah yapması tevbe etmesi ve bu lafızdan dönmesi emredilir.
Hata ile söyleyen elfazı küfür küfre götürmez, söyleyen mümindir. Tecdidi nikah ile emrolunmaz, ancak tevbe ve istiğfarla emredilir.
Bir kimse elfazı küfürden birini ifade ettiğini söylerse, bakılır, o lafız bir çok yönleri ile küfrü icab ettirmesine rağmen bir cihet ile küfrü icab ettirmiyorsa, o kimsenin küfrüne kail olunmaz. Bu müslümanlara kolaylık olması içindir. Yine bir kimse elfazı küfrü hata veya icbar edilmek suretiyle söylerse, kafir değildir. Bundada ittifak vardır. Bir kimse elfazı küfrü kasten söylerse ittifak ile kafirdir. Böyle bir kimse, bu sözün küfür olduğuna inanmadığını veya bilmediğini söylerse bütün alimlerce kafirdir. Zira bilmemek özür değildir. Şayet bir söz söylerken dil sürçmesi neticesinde, ağızdan küfür ifade eden bir söz çıkarsa kafir olmaz.
Sonraki mesajlarda kademe kademe kisiyi kafir edecek sozler ve hareketleri yazicaz Insallah.
Eyvallah,
Oncelikle Elfaz-ı Küfür Ehli Sunnete gore nedir onu soyleyelim. Şeran tazim ve saygı gösterilmesi lazım olan yine dinimizce mübarek, mukaddes ve değerli bulunan şeylerden birine, dinden çıkmaya sebep teşkil eden sözleri reva görüp, söylemeye elfaz-ı küfür (küfür kelimesi, sözü) denilir. Bir kimse elfaz-ı küfrü kasten söylerse ittifak ile kafirdir.
Ahmed Gumushanevi Hz.leri kaddesallahu sırruhu (Allah c.c. mekanini cennet bizlere de sefaatini nasip etsin.Amin)
Elfazı küfür, itikat ve amellerin kemal bulması bakımından, gerçekten mühim meselelerdir. Bir insan iman ve küfrün ne olduğunu bilmezse, hidayet, delalet ve ilhadında ne olduğunu kavrayamaz. Kelime-i Tevhidin alışkanlık icabı söylenişi, insanı ancak imana götürür. Bu inanışlada tafsile, tahkike ve ilme varılmaz. Elfazı küfür ifade edilmesi, söylenmeside, inançların fesadında, fikirlerin bozulmasına yol açar, insanı bataklığa sürükler. Böyle bir belaya düçar olan kimse bin yıl oruç tutup, namaz kılsa ve diğer bütün ibadetleri de ifa etse, asla faydasını göremez. Onun yeri cehennemdir. Hususiyle, isyan, ifsad ve cehalet denizinin taştığı, azgınlığın, içi çürük dışı yaldızlı güzelliklerin ve bidatlerin, mahir eller tarafından süslenerek, sunulduğu böylesine çetin bir zamanda imanı kurtarmak kolay değildir. Elfazı küfrün gayeye uygun bir şekilde öğretilmesi için, her türlü ihtimanın gösterilmesi , elbette terkin imkan olmayan bir vecibedir. Küfre götürdüğü hususunda, ittifak edilen lafızları söyleyenlerin, amellerin heder olduğu icma ile sabittir. Mesela, mürted bunlardandır. Yeniden iman ettiği taktirde hacc etmiş ise, haccı iade etmesi gerekir. Irtidat halinde iken, karısı ile muamelesi zina, çocuğu olursa veledi zinadır. Adet yerini bulsun diye getirilen şehadet, Islamın ruhuna dönmedikce, makbul değildir. Küfrünü ortadan kaldırmaz. Küfür olduğunda ihtilaf edilen lafızları söyleyenlere tecdidi nikah yapması tevbe etmesi ve bu lafızdan dönmesi emredilir.
Hata ile söyleyen elfazı küfür küfre götürmez, söyleyen mümindir. Tecdidi nikah ile emrolunmaz, ancak tevbe ve istiğfarla emredilir.
Bir kimse elfazı küfürden birini ifade ettiğini söylerse, bakılır, o lafız bir çok yönleri ile küfrü icab ettirmesine rağmen bir cihet ile küfrü icab ettirmiyorsa, o kimsenin küfrüne kail olunmaz. Bu müslümanlara kolaylık olması içindir. Yine bir kimse elfazı küfrü hata veya icbar edilmek suretiyle söylerse, kafir değildir. Bundada ittifak vardır. Bir kimse elfazı küfrü kasten söylerse ittifak ile kafirdir. Böyle bir kimse, bu sözün küfür olduğuna inanmadığını veya bilmediğini söylerse bütün alimlerce kafirdir. Zira bilmemek özür değildir. Şayet bir söz söylerken dil sürçmesi neticesinde, ağızdan küfür ifade eden bir söz çıkarsa kafir olmaz.
Sonraki mesajlarda kademe kademe kisiyi kafir edecek sozler ve hareketleri yazicaz Insallah.
Eyvallah,