soner.ulgur
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 1 Eyl 2008
- Mesajlar
- 52
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 46
EĞİTİM BÜTÇESİ
Fatih Sultan Mehmet, bütçe müzakerelerine başlama¬dan listeye medreseler tahsisatı olarak büyük bir rakam yazmış. Maliye Veziri bu tahsisatı çok bulunca şu izahatı yapmış:
- Siyah, kurşuni veya kahverengi bir kumaşı kirli suya batırırı. Kurusun, sarık olarak sarın. Kirini belli etmez. Fakat beyaz bir tülbendi değil kirli suya atmak, üzerin¬den sinek geçse fark edersiniz.
Diğer mesleklere nazaran ulema mesleği budur. Şimdi soruyorum: Baktığımız her yüz talebeden en az beş ta¬nesi istediğimiz gibi yetişiyor mu, yetişmiyor mu?
- Yetişiyor Padişahım!
- Öyle ise o beşin hatırına doksan beş taneye de ba¬kacağız. Hangisinin o beşe gireceğini önceden bilemeyiz.
Maliye Veziri bu izaha hak vermiş.
O gün medreseler birer ilim merkezi olarak işliyordu ve Osmanlı'nın köylerine kadar ulaşmıştı. Vazifesini de hakkıy¬la ifa ediyordu.
Sultan, bir insana dünyalar kadar yatırım yapılsa değe¬ceğini nazara veriyor, sayı ve meblağın büyüklüğü karşısın¬da vezirlerini ikna ediyordu.
Bugün, ilahi bir lütuf la, hakkıyla yapılan eğitim faaliyetle¬rinin büyük bir çoğunluğundan hoşnutluk uyandıran netice¬ler alınmaktadır.
Birine, beşine değerken, binlercesine, İnşaallah milyonlarcasına elbet değer.
Fatih Sultan Mehmet, bütçe müzakerelerine başlama¬dan listeye medreseler tahsisatı olarak büyük bir rakam yazmış. Maliye Veziri bu tahsisatı çok bulunca şu izahatı yapmış:
- Siyah, kurşuni veya kahverengi bir kumaşı kirli suya batırırı. Kurusun, sarık olarak sarın. Kirini belli etmez. Fakat beyaz bir tülbendi değil kirli suya atmak, üzerin¬den sinek geçse fark edersiniz.
Diğer mesleklere nazaran ulema mesleği budur. Şimdi soruyorum: Baktığımız her yüz talebeden en az beş ta¬nesi istediğimiz gibi yetişiyor mu, yetişmiyor mu?
- Yetişiyor Padişahım!
- Öyle ise o beşin hatırına doksan beş taneye de ba¬kacağız. Hangisinin o beşe gireceğini önceden bilemeyiz.
Maliye Veziri bu izaha hak vermiş.
O gün medreseler birer ilim merkezi olarak işliyordu ve Osmanlı'nın köylerine kadar ulaşmıştı. Vazifesini de hakkıy¬la ifa ediyordu.
Sultan, bir insana dünyalar kadar yatırım yapılsa değe¬ceğini nazara veriyor, sayı ve meblağın büyüklüğü karşısın¬da vezirlerini ikna ediyordu.
Bugün, ilahi bir lütuf la, hakkıyla yapılan eğitim faaliyetle¬rinin büyük bir çoğunluğundan hoşnutluk uyandıran netice¬ler alınmaktadır.
Birine, beşine değerken, binlercesine, İnşaallah milyonlarcasına elbet değer.