Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Dövme ve Gusül Abdesti (1 Kullanıcı)

sert

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İzmir
İnsanın bedeni dahi, kendinin istediği gibi kullanabileceği malı değildir, Allah'ın (C.C.) ona bir emanetidir. Vücudunda kalıcı dövme yapmak, Allah'ın yaratışını beğenmeyip bozmak ve emanete hıyanet etmek sayılır. Bu sebeple Allah Rasulü (sav) vücuduna dövme yaptıran ve bu işi yapan/icra eden insanların lanetlik oldukların bildirmiştir.

İbn-i Mes'ûd (r.a)'dan rivayetle Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Allah, dövme yapanlara, yaptıranlara, yüzlerdeki kılları alanlara, aldıranlara, güzelleşmek maksadıyla dişlerini törpüleyip aralarını ayıranlara, Allah'ın yarattığı şekli değiştirenlere lanet etsin." (Buhârî, Müslim, Tirmizî, Ebû Dâvûd, Neseî, İbn-i Mâce, Ahmed)

Bu yüzden dövme yapmak ya da yaptırmak kötü bir günahtır.Böyle bir operasyonun yasak olmasının sebeplerinden birisi de her halde, sağlığa zararlı bir uygulama oluşudur. Nitekim son zamanlarda tabipler tarafından bunun zararları ile ilgili çok şeyler söylendi. Ancak bilindiği gibi, İslam'a girmek, önceki bütün günahları siler ve Müslüman olan için adeta tertemiz bir sayfa açar. Müslüman olan birisi artık önceki günahlarından ötürü hesaba çekilmez. Ne var ki, dövmeyi de çıkaramaz. Ama bunun da bir sakıncası olmaz, çünkü insanlar yapamadıkları şeylerden ötürü sorumlu tutulmazlar. Üzerinde dövme bulunanın namazı olmaz diyenler, dövmenin deriye işlenmiş olması sebebiyle, altına su geçirmeyeceği, bu yüzden de abdest ya da gusle engel olacağı varsayımıyla bunu söylemektedirler ki, bu doğru değildir. Çünkü böyle bir durumda suyu ulaştırabildiği yere kadar ulaştırması yeterlidir.(Allah'u a'lem)

(Sorular cevaplar Prof.Dr.Faruk Beşer)

Dövme dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusulde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.(İslam'da Helaller ve Haramlar, İsmail Mutlu)
 

sert

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İzmir
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

hayırlı günler B)
 

_Resul_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
8,169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

Allah razı olsunB)B)
 

Selma_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

s.a paylaşımınız için allah sizden razı olsun,
peki kadınların kullandığı saç boyaları?
 

sert

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İzmir
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

Dövme, domuz yahut balık ödü, is karası, susam yağı gibi ilaçlarla yapılır. İşlem sırasında kişi büyük bir ızdırap duyar. Büyük boyda dikiş iğneleri yanyana dizilerek bir deste halinde bağlanır. Beğenilen resim ve şekil çizilir, sonra bu iğne destesi o şekil üzerine bastırılarak zımbalanır. Bu cılk yaranın üstüne renk verici madde sürülüp bezle sarılır. Renk maddesi yukarıda saydıklarımızın dışında normal boya veya kara barut olabilir. Genellikle barut ve çin mürekkebi kullanılır. Dövme iğnelerinin acısı bittikten sonra yaranın acısı başlar. İğnelenen yer şişer, iltihap yapar, tıpkı normal bir yara gibi işler ve kabuklanır.

Veşm; hem eziyet, hem de Allah'ın yarattığı güzel sûreti değiştirip bozmak olduğu için çirkin bir harekettir. İnsanları bu kötü işe teşvik eden şeytandır. Cenâb-ı Hak bu durumu şöyle özetliyor: "Şeytan dedi ki: Elbette senin kullarından belli birtakımı alıp onları saptıracağım. Onlara kuruntu kurduracağım, develerin kulaklarını yarmalarını emredeceğim, Allah'ın yarattığını değiştirmelerini emredeceğim. " (en-Nisâ, 4/119)

Bazı âlimler dövme yaptırmayı büyük günahlardan saymışlardır. Lânet edilen bir hareketin ne derece kötü olduğu ortadadır. Hadis-i şerifte sadece kadınların zikredilmesi, bu hareketin bilhassa kadınlar arasında yaygın olmasından dolayıdır. Kadınlar için yasak olunca erkekler için de yasak olacağı tabiidir. Yasağın bu derece şiddetli olması özellikle Allah'ın yarattığı tabii güzelliği beğenmeyip bozmaya kalkışmaktan dolayıdır. İslâmiyet insan tabiatına en uygun din olduğu için insanların her hal ve hareketlerinden daima tabii olmalarını, sun'i ve sahte hareket ve fiillerden sakınmalarını istemektedir.
İnsanın tabii halini bozup zaman zaman çok gülünç ve iğrenç hallere girmesi günümüzde çokça görülmektedir. Ruh ve ahlâk güzelliğinin değerini kavrayamayanlar, kendilerini iman, ilim ve edeple süsleyecekleri yerde, çürüyüp toprak olacak fâni vücutlarını süslemekle meşguldürler.

(İslam fıkıh ansiklopedisi)
 

sert

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İzmir
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

mavi22 yazdı:
s.a paylaşımınız için allah sizden razı olsun,
peki kadınların kullandığı saç boyaları?

Eğer saç boyası saç telleri üzerinde bir tabaka teşkil ederse gusle manidir. (1)
Su saçların aralarına ve altlarındaki deriye kadar geçecektir. Bunlar sık olsa bile, suyun ulaşması sağlanacaktır. Bunların araları ve dipleri kuru kalsa, gusül tamamlanmış olmaz. .... önemli olan diplerine suyun geçmesidir. (2)

Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN (1),
Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen, Fatih Dersiamlarından, Eski Diyanet İşleri Başkanı (2)



"Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir"
(Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesâî, Zîne, 16; İbn Mâce, Libâs, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154).

İslâm'ın çıkışından önce yahudi ve hıristiyanlar güzel görünme ve süslenmenin Allah'a kullukla bağdaşmayacağını düşünerek, saçı boyayıp rengini değiştirmekten kaçınırlardı. Hz. Peygamber, ashabına bağımsız bir kişilik kazandırmak için saçı ve sakalı kına veya başka bir boya maddesi ile boyayabileceklerini bildirdi. Ancak bu emir bağlayıcı olmayıp mendupluk bildirir.
Diğer yandan kullanılacak boyada siyah renk tercih edilmemelidir. Çünkü saç boyası genellikle yaşlı erkeklerin beyazlaşan saçları için söz konusu olur.
Siyah renk yaşlı kimseyi, olduğundan çok genç gösterir. Bu durum kınalama veya boyayı amacından saptırabilir.
Ancak saçı beyazlaşan kimse genç olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca görülmemiştir. Nitekim Sa'd b. Ebî Vakkas, Ukbe b. Âmir, Hasan, Hüseyin ve Cerîr gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir.
(Şamil İslam Ansiklopedisi, Prof. Dr.Hamdi DÖNDÜREN - Uludağ Universitesi - İlahi,yat Fakültesi )
 

Selma_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
606
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

s.a
rabbim razı olsun sizden.
 

gozluklu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2006
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

sert yazdı:

Dövme dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusulde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.(İslam'da Helaller ve Haramlar, İsmail Mutlu)

BİSMİHİ TEALA

Derinin altına işleyen dövme yağlı olması hasebiyle derinin üstünün yıkanmasına mani olmaktadır.Dolayısıyla güsül bu durumda caiz olmaz.Ancak:

Bu durum da deriyi tamamen soyamıyacağımıza göre,zarurete binaen gusul caizdir.Yoksa yukarıda ki fetva yanlış anlamalara yol açaçağından eksik ifade edilmiştir.
 

hafiz mehmet

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
483
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

BENDE GÖZLÜKLÜ KARDEŞİME KATILIYORUM yağlı bir boyanın altına su girmeyeceği gibi dövmeninde altına su girmeyecektir eğer elimiz veya vücüdumuzun herhangi bir yerinde krem veya ona benzzer suyu geçirmeyecek bir madde varsa onşarı temizledikten sonra gusul veya abdest almamız gerekiyor sert kardeşim senin vermiş oldun bilgi eksik oldundan yanlış anlamalara neden olacaktır ki buda çok büyük bir sorumluluktur inşallah daha iyi bir şekide bu konuyu açıklacağını bekliyorum selam ve dua ile ALLAH a emanaet ol
 

sert

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İzmir
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

Gözlüklü ve hafız24' e cevap:

Dövmenin gusle mani olması için derinin üzerinde kalınca bir tabaka teşkil etmesi lazımdır ki, "altına suyun geçmesini önlüyor, yıkanırken kuru yer kalıyor" densin. Böyle tabaka teşkil etme olayı yoksa dövmelerin üzerinden su akıp gidiyor, ıslanması kesin oluyorsa (ki öyle olduğunu kabul ediyoruz) gusle mani olduğu söylenemez. Nitekim kına da avuç içinde, parmaklarda bir renk meydana getirir, sünnet olarak da uzun müddet muhafaza edilir. Ancak bu renklerin gusle mani olduğunu söylemek mümkün olmaz. Çünkü tabaka teşkil etmemektedir.
Ayakkabı boyacısının ellerindeki boyalar da tabaka teşkil etmediğinden abdeste ve gusle mani olmaz. Demek ki ölçü bellidir: Suyun deriye temasına mani oluyor mu olmuyor mu meselesi. (AHMED ŞAHİN/Zaman Gazetesi)
 

muhammet emin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

;)gözlüklü kardeşime katılıyorum. dövmenin islam a ne kadar zıt bir terim eolduğunu söylüyor.
 

sert

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
İzmir
RE: Dövme ve Gusül Abdesti

muhammet emin yazdı:
;)gözlüklü kardeşime katılıyorum. dövmenin islam a ne kadar zıt bir terim eolduğunu söylüyor.

Kardeşim yazıyı dikkatlice okumadan yorum yapıyorsunuz.Ben dövmenin İslam'a uygun birşey olduğunu falan söylemedim ki ...
İbn-i Mes'ûd (r.a)'dan rivayetle Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Allah, dövme yapanlara, yaptıranlara, yüzlerdeki kılları alanlara, aldıranlara, güzelleşmek maksadıyla dişlerini törpüleyip aralarını ayıranlara, Allah'ın yarattığı şekli değiştirenlere lanet etsin." (Buhârî, Müslim, Tirmizî, Ebû Dâvûd, Neseî, İbn-i Mâce, Ahmed)


Yazının en başında bu hadisi belirtmişim,sanki ben aksini iddia ediyormuşum gibi bir tavır takınmışsınız.Ayrıca orada yazanlar benim yorumlarım değil Fıkıh alanında ihtisas sahibi kişilerin sözleridir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt