Kişinin zekasının normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen, yaşı, zekası ve verilen eğitim düzeyine göre beklenen düzeyde öğrenememesi “Özel Öğrenme Güçlüğü” olarak tanımlanır. Öğrenme güçlüğü okuma, yazma ve matematik alanlarından biri yada birkaçında görülebilir.
Özel Öğrenme Güçlüğü olan çocuklar; yaşıtlarına göre okumakta zorlanan yavaş okuyan, yazısı bozuk ya da matematikte zorlanan, okumayı yazmayı ve ders çalışmayı sevmeyen çocuklardır.
Özel Öğrenme Güçlüğü doğumdan itibaren var olan, zihnin gelişimiyle ilgili bir sorundur. Az okumayla ya da matematiği sevmemekle oluşmaz. Aksine okumada güçlük yaşadığı için kişi okumaktan kaçınır.
Özel Öğrenme Güçlüğü olan çocuklar klasik öğrenme yollarıyla değil kendilerine özgü yollarla öğrenirler. Bu nedenle okulda verilen standart öğretim yöntemleriyle öğrenebilmeleri yaşıtlarına göre daha uzun süre alır. Böylece bu çocuklar okulda, “zeki olmalarına rağmen öğrenemeyen çocuklar” olarak bilinirler.
Öğrenme sorunu olan bir çocuğa Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı konabilmesinin ilk şartı, çocuğun zekasının normal ya da normalin üstünde olmasıdır. Zeka geriliği olan çocukların yaşadığı öğrenme sorunları Özel Öğrenme Güçlüğü değildir. Bu nedenle bu öğrenciler aynı bakış açısıyla değerlendirilmemelidirler
Özel Öğrenme Güçlüğü olan çocuklar; yaşıtlarına göre okumakta zorlanan yavaş okuyan, yazısı bozuk ya da matematikte zorlanan, okumayı yazmayı ve ders çalışmayı sevmeyen çocuklardır.
Özel Öğrenme Güçlüğü doğumdan itibaren var olan, zihnin gelişimiyle ilgili bir sorundur. Az okumayla ya da matematiği sevmemekle oluşmaz. Aksine okumada güçlük yaşadığı için kişi okumaktan kaçınır.
Özel Öğrenme Güçlüğü olan çocuklar klasik öğrenme yollarıyla değil kendilerine özgü yollarla öğrenirler. Bu nedenle okulda verilen standart öğretim yöntemleriyle öğrenebilmeleri yaşıtlarına göre daha uzun süre alır. Böylece bu çocuklar okulda, “zeki olmalarına rağmen öğrenemeyen çocuklar” olarak bilinirler.
Öğrenme sorunu olan bir çocuğa Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı konabilmesinin ilk şartı, çocuğun zekasının normal ya da normalin üstünde olmasıdır. Zeka geriliği olan çocukların yaşadığı öğrenme sorunları Özel Öğrenme Güçlüğü değildir. Bu nedenle bu öğrenciler aynı bakış açısıyla değerlendirilmemelidirler
http://www.disleksi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=78&Itemid=209