HAYIRLI günler herkese.. dün okuduğum bir kitapta, dinimizde en uygun örtünme biçimi çarşaftır diyor. eller hariç yüzümüzün dahi gözükmesi günahmı. bu doğru mu?
Esselamu aleykum değerli kardeşim;
Yüce Kur-anımız da Hak Teala örtünme konusunda AHZAB Sure-i Celileleri 59. Ayeti şerifte şöyle buyururlar;
''Ey Nebi! Eşlerine,kızlarına ve inanan kadınlara söyleki;CİLBABlarından bir kısmını üzerlerine sarkıtsınlar.İşte sana !Bu onların
tanınmalarına ve eziyet olunmamalarına daha yakındır.Allah daima Ğafur ve Rahim olmuştur.''
Bu ayeti şerifde ismi geçen CELABİB yani CİLBAB kelimesine sahabi hazretlerinden ve bazı tabiinden den olan güzel zatlar şöyle mana vermiştirler.
İbni Abbas R.a göre baştan aşağı örten dış elbisedir,
İbni Cübeyir ve bazı ulemaya göre Milhafe ve Mikne denilen yüzle birlikte bütün bedeni örten peçe ve çarşaf anlamındadır.
Ayeti kerimede geçen cilbabın özellikleri ise şunlar olmalıdır,
Tepeden tırnağa tüm bedeni örtmesidir,
Hiçbir uzvun şeklini belli etmeyecek kadar bol olmasıdır,
İçindeki şahsı süslü ve cazip göstermeyecek,
İç gösterecek şekilde şeffaf olmayacak,
Yüz avret değilsede zamanımızda fitnenin daha çok olması sebebi ile yüz kısmının çene altından değilde burun altından bağlanması gereği,
Allı ,pullu,rengarenk olmayıp erkeklerin nazarlarını üzerlerini çeken türde ve benzerde olmaması gereklidir.
Çarşaf hakkında Ümmü Seleme R.anha Annemizden şöyle bir rivayet olması ilede çarşafın Rengi açığa çıkmıştır.
''Üzerlerine çarşaflarını çeksinler ayeti indiği zaman,Ensar hanımları dışarı çıkarken başları üzerinde kargalar varmış gibi SİYAH kisvelere büründüler'' Abdurrrezzak el-Musannef:2/123;Ebu Davud,Libas:32,No:4101,2/459,İbni Ebi Hatim,No:17784-785,10/3154;İbni Kesir:6/471,Suyuti ed-Dürrul Mensur:12/141;Alusi:22/89) şeklindeki sözleri bu hususda yeterli delildir.
Yazan Mahmud USTAOSMANOĞLU (ks) Kur-an-ı Mecid ve tefsirli meali alisi.
Değerli kardeşim Hak Teala Arapçayı Arabistanda Mekkede Kureşy kabilesinde doğmuş olan Efendimiz s.a.v in bildiği şive ile indirmiştir,buna hicaz şivesi denir bazı tefsirlerde ve bazı tefsircilerde CİLBAB hakkında farklı yorumlar oluyor kimisine göre çarşaf kimisine göre ise daha başka bir örtünme şeklidir,nasılki ülkemizde doğu ve batı şiveleri farklı ise arabistanda da böyle farklılıklar mevcuttur,ancak günümüzde de hicaz bölgesi kadınları siyah çarşaf giymektedirler demekki kendi anladıkları şekil ile yorumluyorlar Kur-anı Azimüşşanı bu sebeple bizim bazı değerli alimlerimizde gerektiği gibi tefsir etmiş ve çarşaf demiştirler CİLBAB için,yukarıdada yazdığım gibi CİLBAB olması için bir elibisenin gerekli şartlar mevcuttur onlarda tamam ise üzerindeki Hak Tealanın ayetinde belirttiği hususdaki elbiseyi giymiş bulunuyorsun.
Umarım çarşaflarımıza sahip çıkarız...
Selamlarımla...