Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Dinimiz çarşafımı emrediyor??? (1 Kullanıcı)

Gulsahh

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
564
Tepki puanı
0
Puanları
0
HAYIRLI günler herkese.. dün okuduğum bir kitapta, dinimizde en uygun örtünme biçimi çarşaftır diyor. eller hariç yüzümüzün dahi gözükmesi günahmı. bu doğru mu?
 

cuneyt-77

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
S.a. kara çarşaf lafı güzel bi laf değil sadece çarşaf desekte çarşafa kötü yakıştırması yapanların taktığı ön ek olan karayı kullanmasak???
 

cuneyt-77

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
HAYIRLI günler herkese.. dün okuduğum bir kitapta, dinimizde en uygun örtünme biçimi çarşaftır diyor. eller hariç yüzümüzün dahi gözükmesi günahmı. bu doğru mu?

S.a. çarşafın yere sürtünmesi ve kirlenmesi olayı var, heryerde görüyorum otobüse binerken yere sürtünüo, pazarda yerdeki su birikintisine değiyo vs vs koruyabilecekmisin??? ayrıcada örtünmenin kriterleri belli çarşaf giy bol elbise giy yapta nasıl yaparsan yap olayı
 

Gulsahh

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
564
Tepki puanı
0
Puanları
0
çarşaf giymek eskiden yasaklanmış nedeni ise kötü maksatlar için giyinilmesi.. sadece biraz kafam karışt.ı
 

Gulsahh

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
564
Tepki puanı
0
Puanları
0
o üzülme smileri ise kara çarşaf dememden dolayı utancımm...
 

cannemre

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HAYIRLI günler herkese.. dün okuduğum bir kitapta, dinimizde en uygun örtünme biçimi çarşaftır diyor. eller hariç yüzümüzün dahi gözükmesi günahmı. bu doğru mu?

--
essselamun aleyküm.
evet çok doğru ve güzel okumuşsunuz...neden çarşaf?imam gazali r.a diyor ki bir kadın kocasından bir başkası için süslenemez dışarı çıkamaz.bu haramdır.rengarenk desenli seyler süs olduğu icin kadın dikkat cekiyor ve erkeklerin zehirli okları olan bakışlarını üzerine çekiyor.kadın eğer güzel ve göreni fitneye düsürecekse o zaman yüzünüde kapatmalıdır.çarşaf siyah ve sadedir.boldur ve bir çok alim nur suresinde geçen CİLBAB lafzını carsaf olarak tefsir etmişlerdir....
biz osmanlıyız elhamd....efendimiz zamanından ve 600 yıllık osmanlı zamanından beri analarımız bacılarımız çarşaf giyerdi...ne oldu ? neden çarşaf kaldırıldı...allah yeni bir ayet mi indirdi...kılık kıyafet devrimi denen gavur oynuna yenik düşüldü sebep bu...yoksa Said Nursi r.a hazretleri 10 yerde çarşaf diyor..haşa o anlamamış günümüzdeki cahiller mi doğrusunu bulmuş...bu konu pis bir yere dayanıyor...tamamen sünneti ve müslümanlığı yok etmek isteyen kafirlerin yaptıkları şeydir..takvanın elbisesi çarşaftır....
kadın avrettir...baştan aşağı avrettir...hiç kimse avret yerini göstermez belli etmez ve süslemez...ama çağımız ne diyor...estetik tesettür? ne pis bir kelime..tesettür sade ve dikkkat çekmez..ama tesettür adı altında cıkan rengarek parıltılı cesit çesit elbiseler nasıl takva ve sünnete uygun olur orasını bilemem......sonuç : renk renk giyinmek kılık kıyafet devrimiyle olmuş bir şeydir.ve bu ülkede osmanlıdan sonra yapılan her yenilik islamıyeti yıkmak , sünneti yok etmek , insanları gavur gibi yetiştirmek .........tavşan gibi gözü acık uyumayalım ... bacılarım çarşafınızdan vazgeçmeyin...carsaftan baskası bidattır..carsaf sahabe hanımlarına ve osmanlı hanımlarına bağlılıktır sünnettır....fiemanillah.....
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
HAYIRLI günler herkese.. dün okuduğum bir kitapta, dinimizde en uygun örtünme biçimi çarşaftır diyor. eller hariç yüzümüzün dahi gözükmesi günahmı. bu doğru mu?


Esselamu aleykum değerli kardeşim;


Yüce Kur-anımız da Hak Teala örtünme konusunda AHZAB Sure-i Celileleri 59. Ayeti şerifte şöyle buyururlar; ''Ey Nebi! Eşlerine,kızlarına ve inanan kadınlara söyleki;CİLBABlarından bir kısmını üzerlerine sarkıtsınlar.İşte sana !Bu onların
tanınmalarına ve eziyet olunmamalarına daha yakındır.Allah daima Ğafur ve Rahim olmuştur.''


Bu ayeti şerifde ismi geçen CELABİB yani CİLBAB kelimesine sahabi hazretlerinden ve bazı tabiinden den olan güzel zatlar şöyle mana vermiştirler.

İbni Abbas R.a göre baştan aşağı örten dış elbisedir,
İbni Cübeyir ve bazı ulemaya göre Milhafe ve Mikne denilen yüzle birlikte bütün bedeni örten peçe ve çarşaf anlamındadır.
Ayeti kerimede geçen cilbabın özellikleri ise şunlar olmalıdır,
Tepeden tırnağa tüm bedeni örtmesidir,
Hiçbir uzvun şeklini belli etmeyecek kadar bol olmasıdır,
İçindeki şahsı süslü ve cazip göstermeyecek,
İç gösterecek şekilde şeffaf olmayacak,
Yüz avret değilsede zamanımızda fitnenin daha çok olması sebebi ile yüz kısmının çene altından değilde burun altından bağlanması gereği,
Allı ,pullu,rengarenk olmayıp erkeklerin nazarlarını üzerlerini çeken türde ve benzerde olmaması gereklidir.
Çarşaf hakkında Ümmü Seleme R.anha Annemizden şöyle bir rivayet olması ilede çarşafın Rengi açığa çıkmıştır.''Üzerlerine çarşaflarını çeksinler ayeti indiği zaman,Ensar hanımları dışarı çıkarken başları üzerinde kargalar varmış gibi SİYAH kisvelere büründüler'' Abdurrrezzak el-Musannef:2/123;Ebu Davud,Libas:32,No:4101,2/459,İbni Ebi Hatim,No:17784-785,10/3154;İbni Kesir:6/471,Suyuti ed-Dürrul Mensur:12/141;Alusi:22/89) şeklindeki sözleri bu hususda yeterli delildir.

Yazan Mahmud USTAOSMANOĞLU (ks) Kur-an-ı Mecid ve tefsirli meali alisi.

Değerli kardeşim Hak Teala Arapçayı Arabistanda Mekkede Kureşy kabilesinde doğmuş olan Efendimiz s.a.v in bildiği şive ile indirmiştir,buna hicaz şivesi denir bazı tefsirlerde ve bazı tefsircilerde CİLBAB hakkında farklı yorumlar oluyor kimisine göre çarşaf kimisine göre ise daha başka bir örtünme şeklidir,nasılki ülkemizde doğu ve batı şiveleri farklı ise arabistanda da böyle farklılıklar mevcuttur,ancak günümüzde de hicaz bölgesi kadınları siyah çarşaf giymektedirler demekki kendi anladıkları şekil ile yorumluyorlar Kur-anı Azimüşşanı bu sebeple bizim bazı değerli alimlerimizde gerektiği gibi tefsir etmiş ve çarşaf demiştirler CİLBAB için,yukarıdada yazdığım gibi CİLBAB olması için bir elibisenin gerekli şartlar mevcuttur onlarda tamam ise üzerindeki Hak Tealanın ayetinde belirttiği hususdaki elbiseyi giymiş bulunuyorsun.
Umarım çarşaflarımıza sahip çıkarız...
Selamlarımla...
 

hasgül

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
1,965
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Selamun aleyküm kardeşim,

Elbette en doğru örtünme biçimi yukarıda ki arkadaşlarımızında örneklediği gibi yalnızca eller ve yüzün açıkta kalacağı, bütün bedenin örtünüp hatların kapandığı örtünme biçimidir.

Ben de çarşaf giymeyi arzu ediyorum ancak rüzgarlı havalarda bütün vücut hattı ortaya çıkıyor ki bu bizim tesettür anlayışımızla kesinlikle örtüşmüyor.

Daha geçen gün bir hanım kardeşimizi gördüm, maşallah subhanallah çarşafını giymiş, peçesini takmış, elinde eldivenleri... ancak bir rüzgar bütün vücudunu görmemize yetti ne yazık ki...

Uzun, dar olmayan pardesu ve belimize uzanan bir baş örtüsü ile gerekli tesettür sağlanmış olacaktır. Ben bu şekilde örtünmeyi tercih ediyorum.

Allah cc. hakkı ile örtünenlerden eylesin, cümlemizi..

Selametle..
 

cannemre

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Esselamu aleykum değerli kardeşim;


Yüce Kur-anımız da Hak Teala örtünme konusunda AHZAB Sure-i Celileleri 59. Ayeti şerifte şöyle buyururlar; ''Ey Nebi! Eşlerine,kızlarına ve inanan kadınlara söyleki;CİLBABlarından bir kısmını üzerlerine sarkıtsınlar.İşte sana !Bu onların
tanınmalarına ve eziyet olunmamalarına daha yakındır.Allah daima Ğafur ve Rahim olmuştur.''


Bu ayeti şerifde ismi geçen CELABİB yani CİLBAB kelimesine sahabi hazretlerinden ve bazı tabiinden den olan güzel zatlar şöyle mana vermiştirler.

İbni Abbas R.a göre baştan aşağı örten dış elbisedir,
İbni Cübeyir ve bazı ulemaya göre Milhafe ve Mikne denilen yüzle birlikte bütün bedeni örten peçe ve çarşaf anlamındadır.
Ayeti kerimede geçen cilbabın özellikleri ise şunlar olmalıdır,
Tepeden tırnağa tüm bedeni örtmesidir,
Hiçbir uzvun şeklini belli etmeyecek kadar bol olmasıdır,
İçindeki şahsı süslü ve cazip göstermeyecek,
İç gösterecek şekilde şeffaf olmayacak,
Yüz avret değilsede zamanımızda fitnenin daha çok olması sebebi ile yüz kısmının çene altından değilde burun altından bağlanması gereği,
Allı ,pullu,rengarenk olmayıp erkeklerin nazarlarını üzerlerini çeken türde ve benzerde olmaması gereklidir.
Çarşaf hakkında Ümmü Seleme R.anha Annemizden şöyle bir rivayet olması ilede çarşafın Rengi açığa çıkmıştır.''Üzerlerine çarşaflarını çeksinler ayeti indiği zaman,Ensar hanımları dışarı çıkarken başları üzerinde kargalar varmış gibi SİYAH kisvelere büründüler'' Abdurrrezzak el-Musannef:2/123;Ebu Davud,Libas:32,No:4101,2/459,İbni Ebi Hatim,No:17784-785,10/3154;İbni Kesir:6/471,Suyuti ed-Dürrul Mensur:12/141;Alusi:22/89) şeklindeki sözleri bu hususda yeterli delildir.

Yazan Mahmud USTAOSMANOĞLU (ks) Kur-an-ı Mecid ve tefsirli meali alisi.

Değerli kardeşim Hak Teala Arapçayı Arabistanda Mekkede Kureşy kabilesinde doğmuş olan Efendimiz s.a.v in bildiği şive ile indirmiştir,buna hicaz şivesi denir bazı tefsirlerde ve bazı tefsircilerde CİLBAB hakkında farklı yorumlar oluyor kimisine göre çarşaf kimisine göre ise daha başka bir örtünme şeklidir,nasılki ülkemizde doğu ve batı şiveleri farklı ise arabistanda da böyle farklılıklar mevcuttur,ancak günümüzde de hicaz bölgesi kadınları siyah çarşaf giymektedirler demekki kendi anladıkları şekil ile yorumluyorlar Kur-anı Azimüşşanı bu sebeple bizim bazı değerli alimlerimizde gerektiği gibi tefsir etmiş ve çarşaf demiştirler CİLBAB için,yukarıdada yazdığım gibi CİLBAB olması için bir elibisenin gerekli şartlar mevcuttur onlarda tamam ise üzerindeki Hak Tealanın ayetinde belirttiği hususdaki elbiseyi giymiş bulunuyorsun.
Umarım çarşaflarımıza sahip çıkarız...
Selamlarımla...

maşaALLAH BarekALLAH..bu mükemmel açıklamadan sonra daha çarşafı anlamayıp da giymeyene şaşarım,emeğine sağlık abi , çok güzel bir ders oldu...esselamun aleykum ve rahmetullah ve berakatuhu....
 

Gulsahh

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
564
Tepki puanı
0
Puanları
0
İZMİR gibi bir şehirde bırak çarşafı tssettüre bile öyle kötü gözle bakılıyor ki anlatamam...ALLAH bizleri bu tür insan diyemicem insancıkların şerrinden korusun...Ellerinden gelse saldırcaklar...amcamda bunlardan biri ... ALLAH hidayet versin
 

cemaldurra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Nis 2008
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
67
Selamun Aleyküm,

ÇARŞAF

Müslüman kadınların tesettür maksadıyla giydikleri kolsuz, bol ve geniş üst örtünün adı. Buna "car" da denilirdi. Eskiden müslüman kadınlar ferâce giyerlerken, Hicaz ve diğer Ortadoğu bölgelerine giden ailelerin Arap kadınlarının giydikleri "torba", "dolma" diye adlandırılan çarşafları Tanzimat'tan sonra İstanbul'a getirmeleri bu örtünün İstanbul'da ve taşrada da yaygınlaşmasına neden olmuştur. Eskiden Suriye'de, hristiyan ve yahudi kadınları; Rumeli'nin bazı yerlerinde de hristiyan kadınları sokağa çıkarlarken çarşaf giyerlerdi.

Çarşaf, Farsça çarşeb'den bozmadır. Çarşeb'in aslı da gece örtüsü anlamına gelen çarşeb'dir. Yatak ve yorganda kullanılan bez örtünün adı da buradan gelir. Çarşaf, ilk kullanıldığı dönemlerde şimdiki yatak çarşafları gibi tek bir parçadan ibaretti. Önden kavuşturulup ayaklardan bele kadar bükülerek sağdan sola, soldan sağa beldeki kemerin arasına sokulur, arkadan ortanın üst kenarı ile peçenin üstüne gelmek üzere baş örtülür, şakaklardan iğnelenir, aynı kenarın baştan aşağı sarkan iki ucu üstüste kapanıp içinden tutulurdu. İstanbullular ilk zamanlarda siyah kıl peçe yerine yüzlerine dallı yemeni örterlerdi. Çarşaflar; ipekli yünlü kumaşlardan yapıldığı gibi muhtelif renkleri vardı. Fakat en çok kullanılan renk siyah idi. Kıyafetlerde yapılan değişiklik ve inkılâplardan sonra Türkiye'de çarşafın giyilmesi yasaklanmış olmasına rağmen, bazı müslüman kadınlar bu tesettür biçimini korumuş ve günümüze kadar giyilmesini sağlamışlardır.

İslâm'da tesettür yani kadının vücudunu örtmesi kesin nass ile sabittir. Bu örtü nasıl olursa olsun önemli olan vücut hatlarını göstermeyecek şekilde bol dikilmiş kalın bir kumaştan olmasıdır. Abâye, ferâce, harmani vb. bol dikimli dış kıyafetler de müslüman kadınların giyebileceği kıyafetlerdir. Çarşaf da bu kıyafetlerden biridir. Önemli olan, hür kadınların özgürlüklerini simgeleyen ve onları yabancı erkeklerin bakışlarından koruyan ve İslâm'ın razı olduğu bol bir kıyafet ile örtünmektir.

Şâmil İslam Ansiklopedisi

Allah'a emanet olunuz...
 

ibra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
6,106
Tepki puanı
12
Puanları
38
Yaş
31
Konum
Konya
Yav bide şu var kız başörtü örtmüş parıltılı bide dar pantolon bu olurmu yav
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt