_YUSUF_
Yönetici
- Katılım
- 26 Haz 2008
- Mesajlar
- 4,070
- Tepki puanı
- 1,043
- Puanları
- 113
- Yaş
- 43
Kanunen zorunlu olmayan, bu tür sigorta çeşitlerinin tamamı câiz görülmemektedir. Zira bu tür sigortalar, sosyal yardımlaşma esasına dayanmayan, zorunlu olmayan, kâr amaçlı kurulan ticarî sistemlerdir. Nitekim Dünya İslâm Âlimleri Birliği’nin ittifaka yakın
şekilde aldığı karar şöyledir:
1) Sigorta şirketine yapılan ödemede aşırı aldanma vardır. Çünkü kişi, koşulan şartlar oluşmadığında, kumarda olduğu gibi yatırdığı paralar boşa gider.
2) Sigortada fâiz meselesi de vardır. Ödenen para sonra aynen geri verilse, zaman içinde kullanma yani vade fâizi vardır. Fazla verilse fazlalık fâizdir.
3) “Meşru sebep olmaksızın birbirinizin malını yemeyin” (1) mealindeki âyete de zıttır. Musibete uğrama, hasta olma vb. ihtimali, bir meşru sebep olmaz. Vehimle bir kişi bir başkasının parasını alma hakkına sahip olamaz. Ayrıca sigorta haksız tazmindir. Sigorta akdi, güvence gibi objektif olmayan bir şeyin satışıdır. İslâm’ın yasakladığı bu unsurları taşıyan sigortanın da haram olması gerekir. Buna göre, sigortacının prim, sigortalının da tazminat alması câiz değildir.
1) Bakara Sûresi: 188.
şekilde aldığı karar şöyledir:
1) Sigorta şirketine yapılan ödemede aşırı aldanma vardır. Çünkü kişi, koşulan şartlar oluşmadığında, kumarda olduğu gibi yatırdığı paralar boşa gider.
2) Sigortada fâiz meselesi de vardır. Ödenen para sonra aynen geri verilse, zaman içinde kullanma yani vade fâizi vardır. Fazla verilse fazlalık fâizdir.
3) “Meşru sebep olmaksızın birbirinizin malını yemeyin” (1) mealindeki âyete de zıttır. Musibete uğrama, hasta olma vb. ihtimali, bir meşru sebep olmaz. Vehimle bir kişi bir başkasının parasını alma hakkına sahip olamaz. Ayrıca sigorta haksız tazmindir. Sigorta akdi, güvence gibi objektif olmayan bir şeyin satışıdır. İslâm’ın yasakladığı bu unsurları taşıyan sigortanın da haram olması gerekir. Buna göre, sigortacının prim, sigortalının da tazminat alması câiz değildir.
1) Bakara Sûresi: 188.