Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

çok ağlar az gülerdiniz.. (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan hado77
  • Başlangıç tarihi
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
efandimiz (SAS) hayatı ölçü demek ne demek. o bir hayat yaşarken doğduğu gün öldüğü gün ve kabirlerden diri olarak kalkılacağı gün selametin üstünde olması ne demek?
yaratılışının başından sonuna kadar insan-ı kamil olan zat bize kronolojik zamanıyla da ne anlatır?

namaz kaç yaşında farz olur? ilmihali bilgi dışında gerçek farzın anlamını bilen zat(SAS) miraç yaşında der. ama ya erken bir doğum halinde bu yaş çevrenin zararını en aza indirmek için kaça düşürülür de bulüğda eşitlenir ve neden 9-11 yaşlarında başlar.

büluğa geldiği halde bu dönemi doğru düzgün atlatıp namazı devamlı kılabilen var mı? bu hal namaz hususundaki lakaytlığın başlangıcı değil mi? ne oluyorda namaz ilmihali olarak farz olduğunda hal lisanı olarak farz olamıyor.
sebep insan-ı kamil (SAS) in hayatını idraksizlik ve beşerin kendi ahlaki değerlerini nasmış gibi insanların önüne sunması. namaz miraçta o da efendimiz (SAS) peygamber olduğu 40 yaşından sonra farz kılındı. Ezel ebed padişahı(AC) bu yaşı hem nübüvvet hem de emir yaşının başlangıcı olarak yahudilerin peygamberi olan hz. musa (AS) 30 lu yaşlarından sonraki döneme nazire ile, hali ve insanı diğer insanlara tam olarak anlattıktan sonra farz edası yaşı kıldı. olgunluk ve kemal bu yaştan sonra emirle hem dem oldu.

peki o (SAS) neden her şeyi bilen zatın(AC) kendisine farz olarak emrini vaz ettiği bu yaşın altındakilere dinin temel rükünlerini uygulamayı emretti. alışkanlık kazansın diye mi? hayır. neden diyecekseniz. ALLAH(cc) künlerin rabbidir o ol der o kişi anında ashab olur. efendimiz (SAS) bu mucizenin içinde geldi. o iman edin diyordu, herkes onun görüntüsüne iman ediyordu. inanmayanlar aslen yahudi olan kesimdi. putlara tapanlar değil bunlardan kazanç elde edenler. çağımızın kola ve sigara ve alkol satıcıları.yani ondaki ruha yani paraya tapıyorlar latı uzzayı menatı koydukları kabenin içinde pazarlıyorlardı.

alışkanlık ALLAH(cc) emrine itaatsizliğin anahtarıdır. zaman ister münkir nefis, mekan ister ama o(CC) 6 evre diyip zamanı ve mekanı ana sıkıştırır ve iman et SABUR(cc) benim der. münkir nefse ben katlanırım daha farz yok diyorsa bekletirim, var diyorsa ve kabul etmişse kulluğu erken yaşta hükmümü vaz ederim. ve bu bir edep olur onun(AC) katında hakikati gizleyen bir edep. hakikat neydi..

gerek efendimiz(SAS) gerekse mutlak galip ALLAH(cc) kemalin ve emrin fevkinde insanı tanıyor ve alışkanlık kazanma büyüme vesair hertürlü bahanesinin ardındaki yapmak istediği küfrü görüyordu. ALLAH(cc) değerli kulu o çocukları bir an önce kurtarmak istedi o münkir kavimden ve kendinden önceki yaşta olduğunu bile bile bu yaşlarda namazı emredin dedi siz kendi çocuklarınızın başını yemeyin diye. ALLAH(cc) açık emirlerini ve açık mucizelerinin bir an önce anlasınlar diye. sizin yaptığınız her türlü en hafifinden en ağırına kadar olan zina ve onun türevlerinden korunsun diye. yoksa namazın farz yaşı ekber olan dinde bunu anlamayana hayatı boyunca 50 sini beklerim diyen adama 50 dir. ama onun bu aymazlığından bu anlayışsızlığından Baba olarak rasul(SAS) vasıtasıyla kurtulmak için buluğ çağıdır.
burdaki psikolojik kökenli sorunun cevabı o yaşta gizli. buluğa giren çocuk şehvaniyeti öğreniyor evlenemiyor ama dinin rükünlerini yaşamaya zorlanıyor. ileride dine karşı aks-i sada da bu oluyor. işin özü efendimiz (SAS) kronolojik yaşamı bu tezi çürütür. önce ALLAH(cc) verir evlendirir zengin eder bakımını üstlenir,sonrada duha suresinde bunu anlatır ve sonra farzla emir altına alır. bizim içinde böyle olması gerekirken ahir zaman nebisi(SAS) insanlığa verilen sürenin sonunu gördü miraçta cehennemi gördü ve zina belası yüzünden farz yaşını erkene aldı ki bir an önce miracı yaşayan ruhlar o cehennemden adam çıkarsın. ana-babasını kardeşini o zina batağından kurtarsın. yoksa din zulmetmez ALLAH(ac) önce verir sonra talep eder. veriş ki evlendirir hz. hatice annemizin malıyla zengin eder veriş ki yetimi ebu taliple ibaya eder sonra farz kılan bunların şükrünü.

o kavimlerinin içindeki bir takım erkek ve kadınlar o söze karşı bir duruşla erken kalkarak mezarlarından onun(SAS) yanında saf tutar. ne kadar azlar ve ne kadar garipler. ALLAH(cc) hükmünde hikmet sahibidir. bizi ihlaslı kullarından eylesin. yanına aldığında ben size sadece tazimi(Saygıyı edebi) emretmiştimi öyle güzel anlatır ki neler duyacak neler görecekler hükmü hak olur.

aleyhisselatü vesselam o cehennemin dibinde ben bile dayanamadım dediği yerde kopan uzuvlar değil susuzluktan yananları değil diri diri yakılanları değil onlar bedirde ashab-ı uhdudda bunları gördü zinanın en hafifi ile en ağır hallerini gördü. ve çocuklara benim kadar büyük olacaksınız olmalısınız diye namazı bu yaşta emrettim ben de size mahşerde baba olmanın zorluğunu hicab ede ede anlatacağım. edebin en üst noktasında ümmetin fitnesi maldır diyeceğim. ALLAH(CC) HÜKMÜNÜ AÇIKLAMAKTAN UTANMAZ.... ayetiyle sabit bu hükmüde namaz kıl onun yanına çık onu sana o (CC) ANlatsın diye asıl fitneniz zinanızdıyı ona anlattıracağım. benim bilip çok ağlayıp beni az gülderen mal sevginiz değil birbiriniz hakkındaki çirkin hükümlerinizdi.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt