''Naksibendi'' : İlginç geldi yazınız. Eleştirim yıkıcı değil lütfen yanlış anlamayın beni. Sitede kayıtlı olduğunuz isim, sizin omuzlarınızda taşımanız gereken çok ağır bir sorumluluktur; farkın mısınız? Yazılarınıza baktım, okudum. Kuran da dinde zorlama yoktur denildiğini sizde zikretmişsiniz. Peki, nasıl oluyorda dinde ki zorlamanın olmadığından bahserken siz böyle bir platformda bir kaç ilginç güncel mizahı komik bulan fakat dercelerini aşmadan hadlerini bilen kardeşlerimize Öcü gibi ikaz edersiniz..? Bildiklerinizi öğretmek için önce siz doğru ahlakı öğrenmelisiniz. Haberleştiğimiz bu ortamda, sözcüklerimizi iyi ve yerinde kullanmayı bilmeliyiz. Dinden uzaklaştırmadan, mü'min olunur. Lütfen müskir davranınız..
Allah (c.c.) kalplerimizde kötü huylarımızı ıslah etsin. Amin.
vessealm..
Es-selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berekatuhu.Öncelikle hassasiyetinizden oldukça memnun olduğumu soylemeliyim.Ve devamında şunuda belirtmeliyim ki bulundugumuz platform paylaşmak içindir.Elbetteki herkez görüşünü bildirmekte istediklerini yapmakta özgürdür.Bu arada evet FARKINDAYIM...Ismimin ne anlama geldiğini nereye bağlı olduğunu amacın ne oldugunu bilirim.Bunu bilmeyen arkadaşlar için şöyle dile getirebilirim."Şah-ı Nakşibendi Hazret'lerinin dediği gibi, "bizim yolumuz sohbet yoludur, toplulukta da rahmet vardır". Kalpleri bir olan yani kalpleri birbirine uygun olan kimselerin topluluğu Allah ve Resulüne sevgilidir. Allah ve Resulünün sevdiği bir topluluk dünyada da ahirette de sevilir."Sanırım yanlış hatırlıyorsunuz benim sitede mevcut yaklaşık 190 makalem bulunmakta ki bu sadece sizin bahsettiğiniz Dinde zorlama yoktur makalesinden ibaret değildir.Hitaptan hitaba; uyarıdan uyarıya fark vardır.Insanın kişiliği ile alakalıdır buda.Buda benim tarzım ki size Kur'an dan farklı bir bakış açısınıda sunmak isterim...Şöyle buyuruluyor: “Onlar ,(günahkarlar)orada ;“Rabbimiz bizi çıkar ,yaptığımız amelden başkasını (daha iyisini) yapalım” diye bağrışırlar.” Bu arzuya verilen cevap da ayette açıklanmakta, şöyle denmektedir: “Öğüt alacak insanın ,öğüt alabileceği kadar bir zaman ,sizi yaşatmadık mı?Size uyarıcı da gelmişti.Öyle ise tadın (o azabı).Zalimlerin hiçbir yardımcısı yoktur.”(4)
Şimdi bende sizin dediğiniz gibi yıkıcı değil daha çok yapıcıyım yada olmaya çalışıyorum;ama bunu sizin pasife aldıgınız gibi değil olması gerektiği gibi görüyorum.Size farklı bir hadislede buna örnek vereyim belki konuların vermemiz gerekn önemin derecesini bu hadisten anlayabilirsiniz.
1070. Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Canımı gücü ve kudretiyle elinde tutan Allah’a yemin ederek söylüyorum, içimden öyle geçiyor ki, odun toplamayı emredeyim, odun yığılsın. Sonra namazı emredeyim, ezan okunsun. Daha sonra bir adama cemaate imam olmasını emredeyim. En sonunda cemaate gelmeyen adamlara gidip onlar içindeyken evlerini yakayım.”
Buhârî, Ahkâm 52, Ezân 29; Müslim, Mesâcid 251-254. Ayrıca bk. Tirmizî, Salât 48; Nesâî, İmâmet 49
Ve Son olarakta yine bir kuran ayeti ile bitirmek istiyorum..
=====>Bu ayeti bana açıklarmısın güzel kardeşim.!!!4 / NİSA - 140
Ve kad nezzele aleykum fîl kitâbi en izâ semi’tum âyâtillâhi yukferu bihâ ve yustehzeu bihâ fe lâ tak’udû meahum hattâ yehûdû fî hadîsin gayrih(gayrihî), innekum izen misluhum, innallâhe câmiul munâfikîne vel kâfirîne fî cehenneme cemîâ(cemîan).
Allah'tan Kitab'ın içinde sizlere indirilmiştir ki; Allah'ın âyetlerinin inkâr edildiğini ve onların alaya alındığını işittiğiniz zaman artık onlarla birlikte oturmayın. Başka bir konuya geçinceye (başka bir söze dalıncaya) kadar onlarla birlikte oturmayın. Aksi taktirde siz de (şâyet onlarla oturursanız) onlar gibi olursunuz. Muhakkak ki; Allah, münafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacak olandır.
2 / BAKARA - 256
Lâ ikrâhe fîd dîni kad tebeyyener ruşdu minel gayy(gayyi), fe men yekfur bit tâgûti ve yu’min billâhi fe kadistemseke bil urvetil vuskâ, lenfisâme lehâ, vallâhu semîun alîm(alîmun).
Dînde zorlama yoktur. İrşad yolu (hidayet yolu; Allah'a ulaştıran yol), gayy yolundan (dalâlet yolu; şeytana, cehenneme ulaştıran yoldan) açıkça (ayrılıp) ortaya çıkmıştır. Artık kim tagutu (şeytanı ve şeytana ulaştıran yolu) inkâr edip de Allah'a îmân ederse (mü'min olur, Allah'a ulaştıran yolu tercih ederse), böylece o, (Allah'tan) kopması mümkün olmayan urvetul vuskaya (sağlam bir kulba, mürşidin eline) tutunmuştur. Allah Sem'î'dir, Alîm'dir.
Yüzlerinin ateşte evrilip çevrileceği gün, derler ki: "Eyvahlar bize, keşke Allah'a itaat etseydik ve Resule itaat etseydik." (Ahzap Suresi, 66)
Giyimleri katrandandır, yüzlerini ateş bürümektedir. (İbrahim Suresi, 50)
Ateş, onların yüzlerini yalayarak yakar da onun içinde onlar (etleri sıyrılmış olarak sırıtan) dişleriyle kalıverirler. (Müminun Suresi, 104)