Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bu Fetayı Kimden Aldın? (1 Kullanıcı)

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Bu fetvayı kimden aldın?


Sual: İnternette, (Bu fetvayı kimden aldın müslüman?) diye bir şiir dolaşıyor. Bu şiirde dine aykırı yerler var mı?
CEVAP
Şiirde, gayrimüslimlerin ürettiği eşarbı almak tenkit ediliyor. Dinimiz, gayrimüslimlerle alış veriş yapmanın caiz olduğunu bildiriyor. Peygamber efendimiz de, gayrimüslimlerle alış veriş yapmıştır. Eşarp için ölçü, dinin emirlerine uygun olmasıdır. Mesela rengiyle dikkat çeken, ipek bir eşarbı Müslüman da üretse, ucuz da olsa, giymek caiz olmaz. Gayrimüslimden eşarp almanın günah olduğunu söyleyen kişi, bu fetvayı acaba kimden almıştır?

Şiirde, eli kolu kuyumcu vitrini denilerek ziynet takılması tenkit ediliyor. Zekâtını vermek ve yabancı erkeklere göstermemek şartıyla, ne kadar çok olursa olsun, ziynet takmak günah değildir. Ziynet takmaya İslami yaşayış değil diyen kişi, bu fetvayı acaba kimden almıştır?

Şiirde, (Evinde eşyası hep otomatik, bu rahatlıkla işler bitik) deniyor. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, temizlik robotu gibi otomatik eşya kullanmak, günah değildir. Hatta Müslümanların, teknolojiyi takip ederek, her çeşit yeni vasıtaları, hayırlı işlerde kullanmaları gerekir. Otomatiğe, pratik iş yapmaya günah diyen kişi, bu fetvayı acaba kimden almıştır?

Şiirde, (Oğlum kızım diye mallar alınıp yığılıyor) deniyor. Helalden olmak şartıyla çok mal almak ve helal yolda harcamak, günah olmaz. Oğluna kızına çok mal almanın günah olduğunu söyleyen kişi, bu fetvayı acaba kimden almıştır?

Şiirde, (Allah seni Kur’ana konu yaptı, aç da şu seriyi oku) deniyor. Kur’an mealinden anladığımıza göre, din olur mu hiç? Aynı âyeti birçok ilahiyatçı, tesettür yok diye tefsir ediyor. Müslümana meal değil, ilmihal tavsiye edilmeli. Yoksa ortalık, farklı görüşten geçilmez. Meal okumayı tavsiye eden kişi, acaba bu fetvayı kimden almıştır?

Son olarak şiirde, (İslami yaşayış bu değil inan, bu fetvayı nerden aldın Müslüman?) deniyor. Bunu yazan kişi, İslami yaşayışın bu olmadığını bildiren fetvayı acaba kimden almıştır?

Doğru yanlış karışık olan böyle şiirleri, (Herkese gönderin) diyerek başkalarına gönderenler de, bu fetvayı acaba kimden almışlardır?

Dinimiz slam .:.: [url]www.dinimizislam.com :.:.[/URL]
 

tuareg

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Mar 2009
Mesajlar
360
Tepki puanı
3
Puanları
18
Yaş
48
Her Şeyin En Doğrusunu Yüce Allah(C.C) Bilir Diyerek Söze Başlıyorum.

İslamiyet tamamen hoşgörü dinidir.
Böyle bir şiiri okumanın derin üzüntüsünü yaşıyorum.
Ben açıkçası bu şiirle ne verilmeye çalışıldığını anlayamadım.
Gerçek dini kendisinin yaşadığını ve doğru olanı kendisinin bildiğini, dolayısıyla hüküm vermeye ve insanları eleştirmeye hakkı olduğunu
düşündüren bir şiir.

Şüphesiz yanlızca Yüce Allah(C.C) hüküm sahibidir, en doğrusunu Yüce Allah(C.C) bilir.
Bir müslümanın, bir müslüman kardeşine, tenkit ve eleştiriden uzak bir şekilde ve öğütleyici olması makbul olandır.
Tenkit ve eleştirisel yaklaşımlar kimi zaman, müslüman kardeşlerimizi dinden soğutabileceği gibi, tenkit ve eleştiri yapan kişiyide bu yolla büyük günaha sokabilir.


Eğer bir insan islamı gereği gibi yaşamak istiyorsa, Kur'anı Kerim vardır, Peygamber Efendimiz(S.A.V) in hadisleri ve yaşantısını anlatan kaynaklar vardır, İlmihaller vardır.
Ancak bu tür şiirlere ihtiyaç yoktur.



İlim yapmış, kendisini bilen müminler hep teşvik edicidir ve kendilerini asla en doğrucu görmezler.
Kendisini en doğru olarak görüp, başka müslüman kardeşlerini acımasızca eleştirmek yapılabilecek en büyük yanlıştır.
İlim yapmış müminler, Yüce Allah(C.C) dan çekinirler, başka kardeşleri hakkında hüküm veremezler.Hep teşvik edici ve doğruyu öğütleyicidirler.
Çünkü Hüküm sahibi Yanlızca Yüce Allah(C.C) dur.
Ayrıca İlim yapmış Müminler, hep güzel ve teşvik edici örneklerle, insanlara dini sevdirerek, en doğru yola ulaştırmayı hedefler.
Eleştirmek bir anlamda hüküm vermek ve kendi düşüncelerinin en doğru olduğunu düşünmektir.
Halbuki en doğru olanı yanlızca Yüce Allah(C.C) bilir.


Bir müslüman kardeşimiz hatalı bir hareket yapıyorsa, hatasını yüzüne vurmak yerine, onun yaptığının hata olduğunu
anlatmak yerine, doğru olanı güzel örnekler vererek anlatmak en doğrusudur.

O zaman başlayalım hepimiz şiirler yazmaya alkol içenlere, faiz yiyenlere, günah işleyenlere verelim veriştirelim.Onları doğru yola teşfik etmektense dinden tamamen soğutalım.
Kendimiz en doğruyuz , dini bir tek biz yaşıyoruz, siz yanlış yapıyorsunuz vb. düşüncelerden aman uzak duralım lütfen.
Bu tür düşüncelerden Yüce Allah(C.C) a sığınalım.
Hüküm vermek yanlızca Yüce Allah(C.C) a aittir.
Yüce Allah(C.C) ın hükümlerine asla karışmayalım.
O onu yapıyormuş, şu şunu yapıyormuş şeklindeki yaklaşımlar en yanlış yaklaşımlardır.İnsanlar hakkında hüküm vermek anlamına gelir.Asıl fetva budur.

Bu şiiri yazan kardeşimiz aman dikkat!
Gayrimüslimleri eleştiren bir şiir olsa bir nebze, ama eleştirdiğin topluluk diğer müslüman kardeşlerindir.
Tesettürlü kardeşlerimizin %99 u neyin caiz olup olmadığını zaten biliyor.
İslamı ne şekilde yaşaması gerektiğini bilmek ve uygulamak insanın kendi elindedir.
İslamı yaşamıyorsun demeye, hükümler vermeye Yüce Allah(C.C)tan başkasının yetkisi yoktur.
Kolundaki altınlarının zekatını veren, hatta ihtiyacı olana bağışlayan pek çok kardeşimiz var.
Ve bunun gibi pek çok konuda örnek verebilirim.
Bunu yargılamak asla Yüce Allah(CC) dan başkasına düşmez.Tekrar ediyorum Hüküm vermek ve yargılamak Yanlızca Yüce Allah(C.C) a mahsustur.
Biz sadece doğru olanı, en doğru ve teşvik edici şekilde aktarabiliriz.Ancak sorulduğunda uygun olup olmadığını, biliyorsak belirtebiliriz.
Belkide eleştirdiğiniz topluluk içerisinde Yüce Allah(C.C)ın sizden çok daha fazla sevdiği, pek çok cennetlik kulları var.
Bunu siz bilemezsiniz.Ve siz bu şiirinizle onları gıybet edip günahını almış olmuyormusunuz.
Her şeyin en doğrusunu yanlızca Yüce Allah(C.C) bilir.


Değerli kardeşlerim,bu tür acımasız eleştiriler yapmanın, dinden soğutabileceğini unutmayalım.
Bunun vebali çok büyüktür.

İnsanlara gerçek İslamı, öğretmenin yolu ilimden geçer.
İlim sahipleri ise söylemeden, ölçüp, tartıp, biçer.
Çünkü onlar, bin düşünür, sadece birini seçer.
Alimleri duyanlar, sözlerden feyz alır, kendinden geçer.

Doğruyu anlatmanın var binlerce yolu,
Senin tarihin pek çok alimlerle dolu.
Hangisi sataşmış, din kardeşine.
Anlatmış doğruları ulviyat adına.

Unutma takdir yanlızca Yüce Allah(C.C) tan.
Untma hüküm yanlızca Yüce Allah(C.C) ın.


Yanılmış olmaktan ve insanları yanıltmaktan Yüce Allah(C.C)a sığınırım.

Yüce Allah(CC)a çok şükür evde çamaşır ve bulaşık makinamız var.Eşim akşam çamaşırları ve bulaşıkları atıyor makinaya doğruca
Kur'anı Kerimin başına geçiyor ve okumaya başlıyor.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Her Şeyin En Doğrusunu Yüce Allah(C.C) Bilir Diyerek Söze Başlıyorum.

İslamiyet tamamen hoşgörü dinidir.
Böyle bir şiiri okumanın derin üzüntüsünü yaşıyorum.
Ben açıkçası bu şiirle ne verilmeye çalışıldığını anlayamadım.
Gerçek dini kendisinin yaşadığını ve doğru olanı kendisinin bildiğini, dolayısıyla hüküm vermeye ve insanları eleştirmeye hakkı olduğunu
düşündüren bir şiir.

Şüphesiz yanlızca Yüce Allah(C.C) hüküm sahibidir, en doğrusunu Yüce Allah(C.C) bilir.
Bir müslümanın, bir müslüman kardeşine, tenkit ve eleştiriden uzak bir şekilde ve öğütleyici olması makbul olandır.
Tenkit ve eleştirisel yaklaşımlar kimi zaman, müslüman kardeşlerimizi dinden soğutabileceği gibi, tenkit ve eleştiri yapan kişiyide bu yolla büyük günaha sokabilir.


Eğer bir insan islamı gereği gibi yaşamak istiyorsa, Kur'anı Kerim vardır, Peygamber Efendimiz(S.A.V) in hadisleri ve yaşantısını anlatan kaynaklar vardır, İlmihaller vardır.
Ancak bu tür şiirlere ihtiyaç yoktur.



İlim yapmış, kendisini bilen müminler hep teşvik edicidir ve kendilerini asla en doğrucu görmezler.
Kendisini en doğru olarak görüp, başka müslüman kardeşlerini acımasızca eleştirmek yapılabilecek en büyük yanlıştır.
İlim yapmış müminler, Yüce Allah(C.C) dan çekinirler, başka kardeşleri hakkında hüküm veremezler.Hep teşvik edici ve doğruyu öğütleyicidirler.
Çünkü Hüküm sahibi Yanlızca Yüce Allah(C.C) dur.
Ayrıca İlim yapmış Müminler, hep güzel ve teşvik edici örneklerle, insanlara dini sevdirerek, en doğru yola ulaştırmayı hedefler.
Eleştirmek bir anlamda hüküm vermek ve kendi düşüncelerinin en doğru olduğunu düşünmektir.
Halbuki en doğru olanı yanlızca Yüce Allah(C.C) bilir.


Bir müslüman kardeşimiz hatalı bir hareket yapıyorsa, hatasını yüzüne vurmak yerine, onun yaptığının hata olduğunu
anlatmak yerine, doğru olanı güzel örnekler vererek anlatmak en doğrusudur.

O zaman başlayalım hepimiz şiirler yazmaya alkol içenlere, faiz yiyenlere, günah işleyenlere verelim veriştirelim.Onları doğru yola teşfik etmektense dinden tamamen soğutalım.
Kendimiz en doğruyuz , dini bir tek biz yaşıyoruz, siz yanlış yapıyorsunuz vb. düşüncelerden aman uzak duralım lütfen.
Bu tür düşüncelerden Yüce Allah(C.C) a sığınalım.
Hüküm vermek yanlızca Yüce Allah(C.C) a aittir.
Yüce Allah(C.C) ın hükümlerine asla karışmayalım.
O onu yapıyormuş, şu şunu yapıyormuş şeklindeki yaklaşımlar en yanlış yaklaşımlardır.İnsanlar hakkında hüküm vermek anlamına gelir.Asıl fetva budur.

Bu şiiri yazan kardeşimiz aman dikkat!
Gayrimüslimleri eleştiren bir şiir olsa bir nebze, ama eleştirdiğin topluluk diğer müslüman kardeşlerindir.
Tesettürlü kardeşlerimizin %99 u neyin caiz olup olmadığını zaten biliyor.
İslamı ne şekilde yaşaması gerektiğini bilmek ve uygulamak insanın kendi elindedir.
İslamı yaşamıyorsun demeye, hükümler vermeye Yüce Allah(C.C)tan başkasının yetkisi yoktur.
Kolundaki altınlarının zekatını veren, hatta ihtiyacı olana bağışlayan pek çok kardeşimiz var.
Ve bunun gibi pek çok konuda örnek verebilirim.
Bunu yargılamak asla Yüce Allah(CC) dan başkasına düşmez.Tekrar ediyorum Hüküm vermek ve yargılamak Yanlızca Yüce Allah(C.C) a mahsustur.
Biz sadece doğru olanı, en doğru ve teşvik edici şekilde aktarabiliriz.Ancak sorulduğunda uygun olup olmadığını, biliyorsak belirtebiliriz.
Belkide eleştirdiğiniz topluluk içerisinde Yüce Allah(C.C)ın sizden çok daha fazla sevdiği, pek çok cennetlik kulları var.
Bunu siz bilemezsiniz.Ve siz bu şiirinizle onları gıybet edip günahını almış olmuyormusunuz.
Her şeyin en doğrusunu yanlızca Yüce Allah(C.C) bilir.


Değerli kardeşlerim,bu tür acımasız eleştiriler yapmanın, dinden soğutabileceğini unutmayalım.
Bunun vebali çok büyüktür.

İnsanlara gerçek İslamı, öğretmenin yolu ilimden geçer.
İlim sahipleri ise söylemeden, ölçüp, tartıp, biçer.
Çünkü onlar, bin düşünür, sadece birini seçer.
Alimleri duyanlar, sözlerden feyz alır, kendinden geçer.

Doğruyu anlatmanın var binlerce yolu,
Senin tarihin pek çok alimlerle dolu.
Hangisi sataşmış, din kardeşine.
Anlatmış doğruları ulviyat adına.

Unutma takdir yanlızca Yüce Allah(C.C) tan.
Untma hüküm yanlızca Yüce Allah(C.C) ın.


Yanılmış olmaktan ve insanları yanıltmaktan Yüce Allah(C.C)a sığınırım.

Yüce Allah(CC)a çok şükür evde çamaşır ve bulaşık makinamız var.Eşim akşam çamaşırları ve bulaşıkları atıyor makinaya doğruca
Kur'anı Kerimin başına geçiyor ve okumaya başlıyor.


Allahü teala razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt