Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Birinin Küfrü Gerektiren Sözüne Gülmek (1 Kullanıcı)

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
Birinin küfrü gerektiren sözüne -eğer o söz çok komik bir biçim­de söylenmemişse- gülmek, insanı küfre sokar. Ama söyleyen kimse çok komikse veya güldürücü mahiyette bir tavır ve ifade içinde söy-lemişse, elde olmayarak ona gülmek küfrü gerektirmez. Günahkâr yapar, o nedenle tevbe ve istiğfar etmek gerekir.

Çünkü dinde bir kaide vardır : Küfre rıza küfürdür..»
Kur'ân, Sünnet ve Icmâ' ile haram ya da helâl olduğu kesinlik kazandığı halde, helâli haram, haramı da helâl saymak küfrü gerek­tirir. Çünkü bir şeyi helâl ya da haram kılma yetkisi Allah'a aittir. O ya kitabında bunu açıklamış, ya da Peygamberine bildirerek sün­net doğrultusunda açıklamıştır. O halde islâm, bir şeyi haram ya da helâl sayma yetkisini ne Peygambere, ne de devlete vermiştir.
Ne var ki, islâm'ın helâl ve haram hükümlerini, hukukî mesele­lerini ve getirdiği esas ve prensipleri, yine kendi sistemi içinde de­ğerlendirmek gerekir. Onu başka bir sistemle karşılaştırarak bi­rinden diğerine koparıp yamamak, sistemi zedeler ve sonuca da gö­türmez.
Çünkü İslâm bir şeyi yasaklamışsa, daha yararlı olanını getir­miştir. Yani entellektüelin dediği gibi, onun alternatifini de hazırla­mıştır. Faizi haram kılıp yasaklarken kendi sistemi içinde faizsiz banka şeklini getirmiş, Karz-İ Hasen müessesesini işler durumda tutmayı emretmiştir. Zinayı haram kılarken evlenmeyi mubah say­mış ve teşvik etmiştir. Metres hayatını yasaklarken, adalet kurmak şartiyle birden fazla evlenmeye cevaz verilmiştir. Kadına bir tesettür ölçüsü getirirken onu erkeklerin tecavüzünden korumayı planlamış ve kadının annelik vekanm, iffet ve şerefini, saygınlığını belli bir se­viyede tutmaya çalışmıştır. Çünkü kadın kadınlığına yakışır şekilde örtündüğü ölçüde saygınlık kazanır. Açıldığı ölçüde de saygınlığım yitirir. Bu değişmiyen bir kaidedir, insanların çoğu bilmezler.
İçkiyi, yani alkollü bütün maddeleri -azını da çoğunu da- haram kılıp yasaklarken, meyve sularını Ve diğer mubah meşrubatı helâl kılmış, zararlı olanın önüne geçerken yararlı olanı serbest bırak­mıştır.
O halde bir Müslüman küfrü gerektiren bir söz söylediği tak­dirde, ne olur? Önce dinden çıkar, murtedd olur. Karısı boş düşer. Yaptığı hacc hükümsüz kalır. Murtedlik devresinde doğan çocuk zi­nadan sayılır. Tevbe edip İslâm'a dönerse, yeniden nikâh yapması, vakti elverirse, haccini iade etmesi gerekir. Namaz ve orucu hüküm­süz kalmıyaç ağından onları iade etmesine gerek yoktur.
 

islamınoğlu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Saygı sayın izleredir. Yolcuya selam olsun. Kendini susamış bir göllgelik sayan fakat yolculuktan bir haber olan mülteciler sözümün dışına hapsolun size merhamet yok lakin merhametsizliğin bir adı da yoktur gönül kavramaz akıl almaz. Yüceler yücesinden dalga dalga rahmet sana ve bana olsun. Kavramlar ehl-li kaide bence bozuk felsefeleri düzeltme çabası içinde olan bir uğraştır. dünyayı saran bu yılanın başı kopacak biz baş kesmeyi çoktan göze aldıkta yanımızda kimleri götüreceğiz ona karar vermeye çalışıyoruz. Hey yahudi kanı uzak dur tarafımızdan zülmün adını kirlettin . uzuk dur hitabımdan kükrediğim sefil içinde olma.
 

koskun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2007
Mesajlar
1,030
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
57
Konum
Niğde
Birinin küfrü gerektiren sözüne -eğer o söz çok komik bir biçim*de söylenmemişse- gülmek, insanı küfre sokar. Ama söyleyen kimse çok komikse veya güldürücü mahiyette bir tavır ve ifade içinde söy-lemişse, elde olmayarak ona gülmek küfrü gerektirmez. Günahkâr yapar, o nedenle tevbe ve istiğfar etmek gerekir.

Çünkü dinde bir kaide vardır : Küfre rıza küfürdür..»
Kur'ân, Sünnet ve Icmâ' ile haram ya da helâl olduğu kesinlik kazandığı halde, helâli haram, haramı da helâl saymak küfrü gerek*tirir. Çünkü bir şeyi helâl ya da haram kılma yetkisi Allah'a aittir. O ya kitabında bunu açıklamış, ya da Peygamberine bildirerek sün*net doğrultusunda açıklamıştır. O halde islâm, bir şeyi haram ya da helâl sayma yetkisini ne Peygambere, ne de devlete vermiştir.
Ne var ki, islâm'ın helâl ve haram hükümlerini, hukukî mesele*lerini ve getirdiği esas ve prensipleri, yine kendi sistemi içinde de*ğerlendirmek gerekir. Onu başka bir sistemle karşılaştırarak bi*rinden diğerine koparıp yamamak, sistemi zedeler ve sonuca da gö*türmez.
Çünkü İslâm bir şeyi yasaklamışsa, daha yararlı olanını getir*miştir. Yani entellektüelin dediği gibi, onun alternatifini de hazırla*mıştır. Faizi haram kılıp yasaklarken kendi sistemi içinde faizsiz banka şeklini getirmiş, Karz-İ Hasen müessesesini işler durumda tutmayı emretmiştir. Zinayı haram kılarken evlenmeyi mubah say*mış ve teşvik etmiştir. Metres hayatını yasaklarken, adalet kurmak şartiyle birden fazla evlenmeye cevaz verilmiştir. Kadına bir tesettür ölçüsü getirirken onu erkeklerin tecavüzünden korumayı planlamış ve kadının annelik vekanm, iffet ve şerefini, saygınlığını belli bir se*viyede tutmaya çalışmıştır. Çünkü kadın kadınlığına yakışır şekilde örtündüğü ölçüde saygınlık kazanır. Açıldığı ölçüde de saygınlığım yitirir. Bu değişmiyen bir kaidedir, insanların çoğu bilmezler.
İçkiyi, yani alkollü bütün maddeleri -azını da çoğunu da- haram kılıp yasaklarken, meyve sularını Ve diğer mubah meşrubatı helâl kılmış, zararlı olanın önüne geçerken yararlı olanı serbest bırak*mıştır.
O halde bir Müslüman küfrü gerektiren bir söz söylediği tak*dirde, ne olur? Önce dinden çıkar, murtedd olur. Karısı boş düşer. Yaptığı hacc hükümsüz kalır. Murtedlik devresinde doğan çocuk zi*nadan sayılır. Tevbe edip İslâm'a dönerse, yeniden nikâh yapması, vakti elverirse, haccini iade etmesi gerekir. Namaz ve orucu hüküm*süz kalmıyaç ağından onları iade etmesine gerek yoktur.

selamun aleyküm ,

arkadaşım verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ... allaha razı olsun ...
allaha emanet olun ...
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
selamun aleyküm ,

arkadaşım verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ... allaha razı olsun ...
allaha emanet olun ...


Ve Aleyna Aleyküm Selam ve Rahmetullahi ve Berekatuhü...Bilgi paylaşıldıkça anlam kazanır,çoğalır Güzeldir....Doğru ve güzel olanı paylaşanlardan olabilmek duası ile...Es-Selamun Aleyküm..
 

Delete

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
6,076
Tepki puanı
15
Puanları
38
Esselamun aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü.
Emeğinize sağlık, Allah razı olsun kardeşim.
Selam ve baki dua ile kalın
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
Birinin küfrü gerektiren sözüne -eğer o söz çok komik bir biçim­de söylenmemişse- gülmek, insanı küfre sokar. Ama söyleyen kimse çok komikse veya güldürücü mahiyette bir tavır ve ifade içinde söy-lemişse, elde olmayarak ona gülmek küfrü gerektirmez. Günahkâr yapar, o nedenle tevbe ve istiğfar etmek gerekir.

Çünkü dinde bir kaide vardır : Küfre rıza küfürdür..»
Kur'ân, Sünnet ve Icmâ' ile haram ya da helâl olduğu kesinlik kazandığı halde, helâli haram, haramı da helâl saymak küfrü gerek­tirir. Çünkü bir şeyi helâl ya da haram kılma yetkisi Allah'a aittir. O ya kitabında bunu açıklamış, ya da Peygamberine bildirerek sün­net doğrultusunda açıklamıştır. O halde islâm, bir şeyi haram ya da helâl sayma yetkisini ne Peygambere, ne de devlete vermiştir.
Ne var ki, islâm'ın helâl ve haram hükümlerini, hukukî mesele­lerini ve getirdiği esas ve prensipleri, yine kendi sistemi içinde de­ğerlendirmek gerekir. Onu başka bir sistemle karşılaştırarak bi­rinden diğerine koparıp yamamak, sistemi zedeler ve sonuca da gö­türmez.
Çünkü İslâm bir şeyi yasaklamışsa, daha yararlı olanını getir­miştir. Yani entellektüelin dediği gibi, onun alternatifini de hazırla­mıştır. Faizi haram kılıp yasaklarken kendi sistemi içinde faizsiz banka şeklini getirmiş, Karz-İ Hasen müessesesini işler durumda tutmayı emretmiştir. Zinayı haram kılarken evlenmeyi mubah say­mış ve teşvik etmiştir. Metres hayatını yasaklarken, adalet kurmak şartiyle birden fazla evlenmeye cevaz verilmiştir. Kadına bir tesettür ölçüsü getirirken onu erkeklerin tecavüzünden korumayı planlamış ve kadının annelik vekanm, iffet ve şerefini, saygınlığını belli bir se­viyede tutmaya çalışmıştır. Çünkü kadın kadınlığına yakışır şekilde örtündüğü ölçüde saygınlık kazanır. Açıldığı ölçüde de saygınlığım yitirir. Bu değişmiyen bir kaidedir, insanların çoğu bilmezler.
İçkiyi, yani alkollü bütün maddeleri -azını da çoğunu da- haram kılıp yasaklarken, meyve sularını Ve diğer mubah meşrubatı helâl kılmış, zararlı olanın önüne geçerken yararlı olanı serbest bırak­mıştır.
O halde bir Müslüman küfrü gerektiren bir söz söylediği tak­dirde, ne olur? Önce dinden çıkar, murtedd olur. Karısı boş düşer. Yaptığı hacc hükümsüz kalır. Murtedlik devresinde doğan çocuk zi­nadan sayılır. Tevbe edip İslâm'a dönerse, yeniden nikâh yapması, vakti elverirse, haccini iade etmesi gerekir. Namaz ve orucu hüküm­süz kalmıyaç ağından onları iade etmesine gerek yoktur.


_____selamün aleyküm
rabbim razı olsun inşalah verdiginiz faydalı bilgiler için
selam ve dua ile________
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
Allah razı olsun.
Rabbim bizleri küfürden de küfre razı olmaktan da korusun inşAllah.
Allah a emanet olunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt