enise karadeniz
Kayıtlı Kullanıcı
Cenabı hak’tan af ve afiyet talep edin. zira bir kimseye (imanı hususlarda) Yakîn ihsan buyrulduktan sonra, afiyetten daha hayırlı bir şey verilmemiştir.
İslam dini insanın dünya da ahirette huzur ve mutluluğunu esas alır;emir,yasak ve tavsiyelerin başlıca hedefi budur.başka bazı din ve kültürlerde olduğu gibi manevi kurtuluş için acı çekmeyi,dünyada sıkıntı ve sefalet içinde yaşamayı öngörmez.yani Müslümanlıkta bir “ceza ve acı çekme kültürü ” yoktur.
İşte bu mübarek hadis-i şerif , Allahtan ebedi kurtuluşa vesile olacak bağışlanmayı isterken,yanında dünyada ağız tadı ve iç huzuru istememizi de tavsiye buyuruyor.yani dünya ve ahiret nimetini bir arada, yan yana yüceltiyor.imani hususlarda deruni bilgi ile erişilen kalp tatmininden,yani Yakînden sonra en büyük nimet olarak huzur ve sağlığı zikrediyor.
Elbette müslümanın asıl hedefi ahrettir.ancak bu asla sevincini körelten bir istek değildir.günahlara kefaret olsun diye hastalık,sıkıntı,musibet istemek de doğru değildir.(ama geldiğinde sabretmek en doğru olanıdır)dünya ve ahiret güzelliği bir arada iyidir,ikisini birden istemek Allahın lütuf ve keremine daha uygundur.
(tirmizi, deavât,105;ibn Mâce ,dua 5)
İslam dini insanın dünya da ahirette huzur ve mutluluğunu esas alır;emir,yasak ve tavsiyelerin başlıca hedefi budur.başka bazı din ve kültürlerde olduğu gibi manevi kurtuluş için acı çekmeyi,dünyada sıkıntı ve sefalet içinde yaşamayı öngörmez.yani Müslümanlıkta bir “ceza ve acı çekme kültürü ” yoktur.
İşte bu mübarek hadis-i şerif , Allahtan ebedi kurtuluşa vesile olacak bağışlanmayı isterken,yanında dünyada ağız tadı ve iç huzuru istememizi de tavsiye buyuruyor.yani dünya ve ahiret nimetini bir arada, yan yana yüceltiyor.imani hususlarda deruni bilgi ile erişilen kalp tatmininden,yani Yakînden sonra en büyük nimet olarak huzur ve sağlığı zikrediyor.
Elbette müslümanın asıl hedefi ahrettir.ancak bu asla sevincini körelten bir istek değildir.günahlara kefaret olsun diye hastalık,sıkıntı,musibet istemek de doğru değildir.(ama geldiğinde sabretmek en doğru olanıdır)dünya ve ahiret güzelliği bir arada iyidir,ikisini birden istemek Allahın lütuf ve keremine daha uygundur.
(tirmizi, deavât,105;ibn Mâce ,dua 5)