Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bidat ehli olanlar (1 Kullanıcı)

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Bilesin ki bidat ehli kimselerin alametleri vardır, bu alametle tanınırlar.
Bidat ehlinin alametleri şunlardır: hadis rivayet eden sahabe hakkında kötü ve yersiz söz ederler. dinsizlerin de alameti şudur: hadis şerif rivayet edip Pesulullahın ve ashabın halini yolunu anlatanlara :
-Haşviyat (boş söz edenler) derler.
Bunlara bu sözleriyle Resulullahtan (sav) ve ashabtan (r.anhum) gelen rivayeti iptal cihetine giderler.
Resulullah ve ashabından sağlam rivayet edenlere ,ehli sünnete Mücbire (zorlamacı), ''Müşebbihe'' (uydu,kuyruk),''Nasibiye'' (saplanıo kalanlar) tabirlerini kullanırlar.Bütün bu isimlerin verilmesine sebeb de Ehli Sünnet olanlara kızgınlıkları ve kinleridir. Halbuki onlara verilecek tek isim vardır ki şudur: Ehli Hadis (Resulullahın ve ashabın halini yolunu anlatanlar)

bidat ehlinin onlara taktıkları lakaplarla hiç bir ilgileri yoktur. o lakaplar kendileri tutmadığı gibi bir zarar da veremezler.
Nitekim Hz. Resulullaha Mekke müşriklerin verdikleri isimler de tutmadı.onlar şu isimleri vermişlerdi: şair,büyücü vs.
Ama Allah katında meleklerin bilgisinde insanların ve cin tayfasının yanında ,sair halk yanında ismi şu idi :Resul Nebi
Hem de her kötülükten ayıptan uzak..

şu ayet onlar hakkınhadır: ''Hele bir bak, seni neye benzetmeye çalışıyorlar. Sapıttılar bir yol bulmaya güçleri yetmedi'' (17/48)
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
kaynak : Günye ,Adülkadir Geylani

''Bir kimse bidat ehli birine (dinde yeni icadlar çıkarıp değiştirene) bakarken Allah için buğuzla bakarsa Allah onun kalbini güven ve imanla doldurur.
Bir kimse bidat ehli olanı Allah için buğz edip kovarsa Kıyamet günü Allah onu bütün kötülüklerden emin kılar.
Bir kimse bidat ehli birini hakir görürse Allah onun cenneteki derecesini yüz kat yükseltir.
Bir kimse bidat ehli sevinçle karşılar ise ve onu sevindirirse Muhammede gelen Kuranu küçümsemiş olur''
dedi Resulullah (sav) Efendimiz ve ''Bir kimse dini değiştirmek kasdı ile yeni bir şey çıkarır ise yahut o niyetle çıkarılmış şeye sığınır ise Allahın,meleklerin ve tüm insanların laneti onun üzerine olsun.
Bu duruma gelen birinin ne farz ibadeti makbul olur, ne de nafile''
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
نعىمة;563160' Alıntı:
kaynak : Günye ,Adülkadir Geylani

''Bir kimse bidat ehli birine (dinde yeni icadlar çıkarıp değiştirene) bakarken Allah için buğuzla bakarsa Allah onun kalbini güven ve imanla doldurur.
Bir kimse bidat ehli olanı Allah için buğz edip kovarsa Kıyamet günü Allah onu bütün kötülüklerden emin kılar.
Bir kimse bidat ehli birini hakir görürse Allah onun cenneteki derecesini yüz kat yükseltir.
Bir kimse bidat ehli sevinçle karşılar ise ve onu sevindirirse Muhammede gelen Kuranu küçümsemiş olur''
dedi Resulullah (sav) Efendimiz ve ''Bir kimse dini değiştirmek kasdı ile yeni bir şey çıkarır ise yahut o niyetle çıkarılmış şeye sığınır ise Allahın,meleklerin ve tüm insanların laneti onun üzerine olsun.
Bu duruma gelen birinin ne farz ibadeti makbul olur, ne de nafile''


selamün aleyküm ;

gerçekten sitenin en ilginç adamısın hergün diyalog, nurcular, ve bidat ehli olanlar hakkında reddiye yazıyorsun...ama yakın zamanda gördük ki asrın en büyük keferesini yere göğe sığdıramıyorsun...

bir bidat ehli gerçekten tiksinilecek adamdır...kesinlikle hiçbir bidat ehline zerre kadar muhabbetim yok..bunun içine diyalogçularda dahil...
fakat düşünün; dinde bid'at ehline muhabbet bile bu kadar tahlikeli ise,,,, dini toptan ortadan kaldırma gayreti içinde olanlara karşı muhabbet neyin nesi...

yani demek istediğim; bu ne pehriz, ne lahana turşusu...
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
selamün aleyküm ;

gerçekten sitenin en ilginç adamısın hergün diyalog, nurcular, ve bidat ehli olanlar hakkında reddiye yazıyorsun...ama yakın zamanda gördük ki asrın en büyük keferesini yere göğe sığdıramıyorsun...

bir bidat ehli gerçekten tiksinilecek adamdır.İslam alim denilebilecek mi?..kesinlikle hiçbir bidat ehline zerre kadar muhabbetim yok..bunun içine diyalogçularda dahil...
fakat düşünün; dinde bid'at ehline muhabbet bile bu kadar tahlikeli ise,,,, dini toptan ortadan kaldırma gayreti içinde olanlara karşı muhabbet neyin nesi...

yani demek istediğim; bu ne pehriz, ne lahana turşusu...

evet efendim sizi anladım . Dine zarar vererek toptan kaldırmak isteyenlere karşı muhabbet neyin nesi!
ancak diyalogcular malumunuz ta Resulullah (sav) efendimizin zamanından beri var. geçmiş ibretler dolu. o konu silindi ama ben orda size cevab yazdım, sorular sordum, bilmem okumuş muydunuz ben dini ortadan kaldırmak isteyenlerin yanında yer almam Allah izniyle. burada hep 73 fırkadan bahsedilyor. oysa Gavsül Azam hepsini Günyede tarif etmişti. yazmayı düşünüyorum.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Şunlardır: Ehli Sünnet ,Hariciler, Şia, Mutezile, Mürcie, Müşebbihe ,Cühemiye, Dırariye,Necariye, Kilabiye..
Ehli Sünnet 1 Taifeden ibarettir
Hariciler : Kendi aralarında 15 fırkaya ayrılmıştır.
Mütezile :6 fırkadır
Mürcie :12 fırkadır
Şia 32 fırkadır
Cühemiye, Neccariye, Dırariye,Kilabiye birer fırkadan ibarettir
Müşebbihe 3 fırkadır
Bunların toplamı :73 fırka olur
Nitekim Resulullah Efendimiz bubun böyle olduğunu haber vermiştir.

Fırkayi Naciye :Ehli Sünnet vel cemaattır.
İman sahibiye gerekir ki Sünnete ve cemaate tabi ola, onların yolundan ayrılmaya
Sünnet :Resulullah (sav) adet haline getirdiği yaptığı ve yaptırdığı işlerdir.
Cemaat : Resulullah (sav) ashabın ittifakla aldığı kararlardır.Bilhassa 4 halifeler devrinde yaptıkları işler
Ehli Sünnet mezhebleri 4ttür.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
günümüz kolları de bunlardan türemişler
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
şu anda vaktim yok ama bunların ''itikatları'' de yazmayı düşünüyorum izninizle.

bir kısmı:


Hariciler : bu ismin verilmesine sebeb Hz. Aliye (ra) karşı çıkmalarıdır. Başka isimleri: hakemiye ,haruriye,şerat,marika.
Kısaca fikileri şöyledir : Hüküm ancak Allahındır iki hakemin değildir.
Bu iki hakem de Ebu Musa Eş’ari ve Amr bin As (ra)
Harurda konaklamışlardır. ‘’ nefsimizi Allah için sattık (yn Onun sevabına verdik)’’ derler. Resulullah onları ‘’Ok yaydan fırlar gibi dinden çıkarlar ‘’diye vasfetmiştir. Bir daha da dine giremezler. Dinden ve İslamdan atılmışlardır. Hem şeriatı terk etmiş hem cemaattan ayrılmışlardır.Hidayetten ayrılmışlardır.Sultanın emrinden ayrılıp İmamlara kılıç çekmiş, mallarını kanlarını helal saymış.kendinden ters düşenleri kafir saymışlardır.ashaba söverler, hatta ansara da . ashabın hilafına görüş ileri sürerler.
Kabir azabına,kevsere ,şefaata inanmazlar. Derler ki biri yalan söyler, büyük veya küçük günah işleyip tövbe etmeden ölse o kafirdir. Cehennmde ebedi olarak kalacaktır. Kendi imamlarından başka birinin arkasında cemaatle namaz kılmak caiz değildir. Namazı vaktinden başka bir vakitte kılma görüşüne sahibtir.ayı görmeden de oruç tutulacağına kanidirler.bayram için aynı görüştedirler.muvakkat nikahlanmayı, mestle namaz kılma görüşünde değiller. Onun üzerine meshetme görüşünde değiller.
Hariciler 15 fırkaya ayrılmış :
1 Necdat : a. bir kimse bir yalan söylerse, küçük de olsa ısrarla günah işlerse o müşriktir
b.Devamlı olmamak şartıyla bir kimse zina ,hırsızlık ,şarab içerse o müslümandır.
c. Halkın imama ihtiyacı yoktur
d. Bir kimse Allahın Kitabını bilir ise o ona yeter.

2,Ezarika fikirleri : büyük günahların tümü küfre sebebtir.ülkeyi de harp diyarı bilirler. Ebu Musa ve Amr b.As (ra) küfrüne hükmederler.Çünkü Hz. Ali (ra) onalrı hakem tayin etmişti.müşrik çocukları öldürülür kannatindedirler.
Recmi haram sayarlar.
Temiz erkeğe iftira edene had verilmesine yer vermezler.ama namuslu kadınlara dil uzatanlara had verilmesine taraftarlardır.
3 Fedikiye İbni Fedike bağlıdırlar
4 Ataviye Atiye b. Esvede bağlıdırlar.
5 Acaride Abdürrahman b.Acrede bağlıdırlar.
Bunların bölümü çoktur ancak tümüne : Meymuniye tabiri kullanırlar. Oğullarının kızlarını, kızlarının kızlarını, kızkardeşlerinin kızlarını nikahla almayı yerinde görürler.derler ki Yusuf suresi Kurandan değildir.
6 Cazimiye Cazim b. Ganim arkadaşlarıdır.haricilerden ayrılmışlardır.sebeb: velayet ve adavet Allaha has sıfattır demeleridir. Bir kimse Allahın isimlerini bilmiyorsa o cahildir /mümin değildir.Allahın yarattığına dair manayı kabul etmezler.gücün yapılan işle olduğunu kabul etmezler.

7 Meçhuliye fikirleri:bir kimse Allah isimlerinden bazılarını biliyorsa o cahil değil /mümindir.
8 Saltiye ,Osman b. Salta bağlıdır.fikirleri : bir kimse bizim davetimizi kabul edip de gelir ise..şayet küçük bir çocuğu varsa .. o çocuk yetişinceye kadar o kimse müslüman olmaz... keza o çocuğu de İslama davet edeceğiz kabul ettiği takdirde ikisi de müslüman olurlar.
9. Ahnesiye ,Ahnes birine mensupturlar.fikirleri: köle sahibi muhtaç olursa kölenin zekatını alabilir, kendi zekatını da kölesine verebilir.
10 zaferiye ,hafsiye dahi bunlardan ayrılan bir topluluktu.Fikirleri :bir kimse Allahı bildikten sonra onun zatından başka peygamberi,cenneti, cehennemi inkar edip adam öldürmek, zinayı helal saymak gibi günahları işlese dahi o kimse şirkten uzaktır.
Zira bunlara göre şirk : ancak Allahı bilmeyip inkar etmektir.Bunlar Kurandaki ‘’Hayran’’ tabiri için dediler ki Hz.Ali ,onun grubu ve arkadaşları içindir.
‘’Hidayet bulmka için bize gel ...diyerek onu çağırırlar ‘’ (6/71) ayetinden murad ise Ehli Nehrevandır diye inanırlar.
11. İbadiye fikirleri : Allah kullarına neyi farz etmiş ise o imandır.büyük gühanlardan hemen hepsi nimete küfürdür. Yoksa şirk kabilinden bir küfür değidir.
12 Behnesiye ,Behnese bağlıdırlar. Fikirleri : bir kimse Allahın haram kıldığı şeylerin tümünü ve kendisine haram kıldığı şeylerin tümünü bilmedikçe müslüman olamaz.
Bir kimse kendisine haram olan bir işi yaptığı zaman kafir olmaz taa Sultana gidip kendisine şeri ceza tatbik edilinceye kadar.böyle olduktan sonra ona küfür hükmü verilir.
13 Şahraniye ,Abdullah b. Şahrana bağlıdırlar. Ana babayı öldürmeyi helal sayarlar.Daruttakiyede anlatılan iddiayı yaptıktan sonra Hariciler onları kendilerinden uzak saydılar.
14. Bidaiye.fikirleri Ezarikaya benzer. Farkları : derler ki namaz iki rekat sabah iki rekat akşam kılınır.bu ayeti delil alırlar.: ‘’Gündüzün 2 tarafında gecenin de yakın saatinde namaz kıl. İyilikler kötülükleri götürür. Bunlar şu iddiada ezarika ile ittifak halindedirler: küffar kadınları esir etmek, küffar çocukları öldürmek.

15.İttifak Haricilerin ittifak oldukları meseleler var : Hz. Alinin (ra) küfrü ,sebeb hakem tayinidir.ayrıca şu manada ittifaktadırlar.: büyük günah işleyen kafir olur.
Ancak Necdat kısmı hariç.

ŞİA

İsimleri değişik,kısaca : şia, rafıza, galiye, tayyare
Bu ismin verilmesine sebeb : Hz. Aliye taraftar olup sevmeleri.ve sair sahabeden daha faziletli saymaları.
Rafıza : çünkü Hz.Ömer ve Hz. Ebu Bekr (r.anhuma) imametini doğru saymazlar.(rafd= terk)
Şii Hz. Osmanı Hz. Aliden daha faziletli saymışlar. Rafızılerse Hz. Aliyi Hz. Osmandan faziletli saymışlar.,
Bir kısmına Galiye denir sebeb: Hz. Ali hakkında aşırı galeyana gelmeleri.rububiyet ve nubuvet isnad etmeleri.
Kat’iye :Musa b. Caferin ölümüne hüküm kesmişlerdir.

Rafıza .3 sınıftır.:
a. Galiye
b.Zeydiye
c. Rafıza/ rafızıye

Galiye : 12 fırkadır.Benaniye ,tayyariye,mansuriye,mugayriye, hatabiye,muammeriye,beziiye, mufaddaliye,mütenasiha, şerriye,sebiiye,mufavvida.

Zeydiye 6 fırkafır: carudiye,süleymaniye, beteriye,naimiye, yakubiye
Bunların 6ci tayfası ricatı inkar etmezler.ama Hz. Ebu Bekr ve Hz. Ömeri kabul etmezler. Teberri ederler.

Rafıda /rafıziye 14 fırkadır.katiye,kısaniye,keribiye umeriye vs.
İddiaları : imamlar hatadan temiz olmalı,günahlardan da, bu mana icabı,daha faziletlinin imamete geçmesini/seçilmesini kabul etmezler. Hz. Aliyi daha faziletli görmektedirler.Resulullah Efendimizden sonra Hz. Alinin imametine kaidirler.Hz. Ebu Bekr ve Hz.Ömer ve başka sahabeye(r.anhum) buğz ederler.Zeydiye müstesna .
Bu ittifaktan ayrılıp : 6 kişi hariç Hz.Alinin imametini bıraktıkları için o zamandaki tüm ümmet mürted oldu.ölüler hesab günü gelmeden önce dünaya dönerler.Galiyeye göre ise ne haşr vardır, ne hesab, imam herşeyi bilir, hatta yağmur damlaların sayısını bile.peygamberlerin elinden mucizeler nasıl geldiyse imamların elinden de böyle gelir.Hz. Ali toprağa gömülü değildir. Bulutlar arasında Allahın düşmanlarıyle savaş etmektedir. Son zamanda yere inecek kendisine buğzeden düşmanları öldürecek.Hz.Ali kıyamete kadar baki kalacaktır.Hz. Ali peygamberdir.Hz. Cebrail yanılmıştır.Yine derler ki Hz. Ali ilahtir.
Allahın laneti üzerine oolsun Allah izlerini kazısın çünkü bunlar İslamı terk edip küfre gitmişlerdir. Allaha, Resulune, Kurana küfür etmişlerdir.
O gibi sözler edenlerden Allaha sığınırız.
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
45
Konum
Gebze
نعىمة;563166' Alıntı:
evet efendim sizi anladım . Dine zarar vererek toptan kaldırmak isteyenlere karşı muhabbet neyin nesi!
ancak diyalogcular malumunuz ta Resulullah (sav) efendimizin zamanından beri var. geçmiş ibretler dolu. o konu silindi ama ben orda size cevab yazdım, sorular sordum, bilmem okumuş muydunuz ben dini ortadan kaldırmak isteyenlerin yanında yer almam Allah izniyle. burada hep 73 fırkadan bahsedilyor. oysa Gavsül Azam hepsini Günyede tarif etmişti. yazmayı düşünüyorum.

selamün aleyküm;

ben diyalog çuları savunmuyorum, ne nane yediklerini ve amaçlarının ne olduğu hakkında emin olun tahmininizden daha fazla bilgim var...diyaloğun başındaki zevatında maksadını biliyorum...bu konuda size bi itirazım yok...

ben size hubel'i soruyorum...

ona olan sevginizi soruyorum..
ve vatan vatan diyerek yaptığınız milliyetçilik fitnesinden haberiniz varmı onu soruyorum

ben türküm ve osmanlıya hayranım fakat asla türkçü değilim...kişilerinin milliyetinin hiç bir önemi yoktur..üstünlük iman ve takvadadır...

bilinizki; selahaddin eyyubi kürttür..tarık bin ziyad emevidir(araptır), malkomX amerikalı zenci,, yusuf islam ingilizdir.,,,.aziz nesin, namık kemal, başka bi kemal,,bunlarda türktür..anlatabiliyormuyum...ırk'ın hiçbir önemi yok...ben türk olarak islam adına osmanlı ile gurur duyuyorum biz osmanlı nesliyiz diye,,,, fakat utanıyorum cumhuriyet tarihinden ve günümüz türkiyesinden...

üstünlük islamdadır, islamı yaşama ölçüsündedir...ırk'ta renkte boyda posta değil dir..

efendimiz sav buyurdular ki; "amelinin geri bıraktığı kişiyi nesebi ileri alamaz"
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
nasib olursa devamını de yazacağım.insanın müslüman olması inandığı Peygamber ile belirlenmektedir. her kim ki Onun yerine başkasını, hele Ona muhalif olan birisini koyarsa Sünnetten sapmış olur.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
selamün aleyküm;

ben diyalog çuları savunmuyorum, ne nane yediklerini ve amaçlarının ne olduğu hakkında emin olun tahmininizden daha fazla bilgim var...diyaloğun başındaki zevatında maksadını biliyorum...bu konuda size bi itirazım yok...o halde onlardan olan ,hatta temelleri olan bazılarına alim demek yanlıştır.ben size hubel'i soruyorum...bunlar kim bir fikrim yok ki?

ona olan sevginizi soruyorum..
ve vatan vatan diyerek yaptığınız milliyetçilik fitnesinden haberiniz varmı onu soruyorum Ben mi milliyetçilik yapıyom? hayır ırkçı falan değilim ,ama İslama hizmet eden bir milleti övmek İslama aykırı değildir.çünkü o millete kendini unutturmaya gavur kültürünü aşılamaya çalışıyorlar. başarısız de sayılmazlar.

ben türküm ve osmanlıya hayranım fakat asla türkçü değilim...kişilerinin milliyetinin hiç bir önemi yoktur..üstünlük iman ve takvadadır...ben de bence Türkiyenin sorunu bir millet değil ,işsizliktir ve bazıların gizli amaçlı çalışmaları.
Müslümanın müslümana kanı haramdır.Bir müslüman kardeşini öldürenin imanı gider.

bilinizki; selahaddin eyyubi kürttür..tarık bin ziyad emevidir(araptır), malkomX amerikalı zenci,, yusuf islam ingilizdir.,,,.aziz nesin, namık kemal, başka bi kemal,,bunlarda türktür..anlatabiliyormuyum...ırk'ın hiçbir önemi yok...ben türk olarak islam adına osmanlı ile gurur duyuyorum biz osmanlı nesliyiz diye,,,, fakat utanıyorum cumhuriyet tarihinden ve günümüz türkiyesinden...

üstünlük islamdadır, islamı yaşama ölçüsündedir...ırk'ta renkte boyda posta değil dir..evet bu yüzden bu milleti seviyorum zaten, yoksa başka bir sebeb yoktur. Niçin Türkiye kitabını hiç okudunuz mu?
efendimiz sav buyurdular ki; "amelinin geri bıraktığı kişiyi nesebi ileri alamaz"

İslamdan dolayı sevmek var, müslümanlıktan dolayı diyorum ,ırkçılık başkadır.tıpkı Osmanlı döneminde arabların milli duyguları kullanıp bir Türk nasıl halifeniz olabilir dedikeri gibi.
fark: bu millet sırf türk oldukları için başkalarından üstündür diye düşünmektir ,ki bazıları sapıyorlar,bunalara da yardım edenler var ,sapmalarına yani.bunlar da benim gibi düşünemezler çünkü arabçaya karşıdırlar. ben diller arasında arabçayı en çok severim.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Bilesin ki bidat ehli kimselerin alametleri vardır, bu alametle tanınırlar.
Bidat ehlinin alametleri şunlardır: hadis rivayet eden sahabe hakkında kötü ve yersiz söz ederler. dinsizlerin de alameti şudur: hadis şerif rivayet edip Pesulullahın ve ashabın halini yolunu anlatanlara :
-Haşviyat (boş söz edenler) derler.
Bunlara bu sözleriyle Resulullahtan (sav) ve ashabtan (r.anhum) gelen rivayeti iptal cihetine giderler.
Resulullah ve ashabından sağlam rivayet edenlere ,ehli sünnete Mücbire (zorlamacı), ''Müşebbihe'' (uydu,kuyruk),''Nasibiye'' (saplanıo kalanlar) tabirlerini kullanırlar.Bütün bu isimlerin verilmesine sebeb de Ehli Sünnet olanlara kızgınlıkları ve kinleridir. Halbuki onlara verilecek tek isim vardır ki şudur: Ehli Hadis (Resulullahın ve ashabın halini yolunu anlatanlar)

bidat ehlinin onlara taktıkları lakaplarla hiç bir ilgileri yoktur. o lakaplar kendileri tutmadığı gibi bir zarar da veremezler.
Nitekim Hz. Resulullaha Mekke müşriklerin verdikleri isimler de tutmadı.onlar şu isimleri vermişlerdi: şair,büyücü vs.
Ama Allah katında meleklerin bilgisinde insanların ve cin tayfasının yanında ,sair halk yanında ismi şu idi :Resul Nebi
Hem de her kötülükten ayıptan uzak..

şu ayet onlar hakkınhadır: ''Hele bir bak, seni neye benzetmeye çalışıyorlar. Sapıttılar bir yol bulmaya güçleri yetmedi'' (17/48)
B)B)B)B)
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt