Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI (1 Kullanıcı)

AHSEN-I FIGAN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
DOKUZUNCU TELVİH;

Tarikatın pek çok semeratından ve faidelerinden yalnız burada "Dokuz Adedi"ni icmalen (toptan) beyan edeceğiz:





Birincisi:

İstikametli tarîkat vasıtasıyla, saadet-i ebediyedeki (sonsuz mutluluk) ebedî hazinelerin anahtarları ve menşe'leri (kaynakları) ve madenleri olan hakaik-i imaniyenin)iman hakikatleri) inkişafı (gelişmesi) ve vuzuhu (açığa çıkması) ve aynelyakîn (gözle görülür) derecesinde zuhurlarıdır.(meydana gelmesidir)

İkincisi:

Makine-i insaniyenin (insan vücudunun) merkezi ve zembereği olan kalbi, tarîkat vasıta olup işletmesiyle ve o işletmekle, sair (diğer) letaif-i insaniyeyi (insani latifeler) harekete getirip, netice-i fıtratlarına (yaratılışlarının sonucuna) sevk ederek hakikî (gerçek) insan olmaktır.

Üçüncüsü:

Alem-i berzah (berzah alemi) ve âhiret seferinde, tarîkat silsilelerinden bir silsileye iltihak edip ve o kafile-i nuraniye ile ebed-ül âbâd yolunda arkadaş olmak ve yalnızlık vahşetinden kurtulmak ve onlarla, dünyada ve berzahta manen ünsiyet (yakınlık) etmek ve evham ve şübehatın (şüphelerin) hücumlarına karşı, onların icmaına (toplanmasına) ve ittifakına (birleşmesine) istinad edip, (dayanıp) herbir üstadını kavî (sağlam) bir sened ve kuvvetli bir bürhan (delil) derecesinde görüp, onlarla o hatıra gelen dalalet (sapıklık) ve şübehatı (şüpheleri) def'etmektir.(uzaklaştırmaktır)

Döِrdüncüsü:

İmandaki marifetullah (Allah'ı tanıma) ve o marifetteki (tanımadaki) muhabbetullahın (Allah sevgisinin) zevkini, safi tarîkat vasıtasıyla anlamak ve o anlamakla dünyanın vahşet-i mutlakasından (kesin vahşetinden) ve insanın kâinattaki gurbet-i mutlakasından (kesin ayrı kalmasından) kurtulmaktır. Çok Sözlerde isbat etmişiz ki: Saadet-i dâreyn (Dünya ve ahiret mutluluğu) ve elemsiz lezzet ve vahşetsiz ünsiyet ve hakikî zevk ve ciddî saadet, iman ve İslâmiyetin hakikatındadır. İkinci Söz'de beyan edildiği gibi: İman, şecere-i tûbâ-i Cennet'in (Cennet'teki Tuba ağacının) bir çekirdeğini taşıyor. İşte tarîkatın terbiyesiyle, o çekirdek neşvünema (olgunlaşır) bulur, inkişaf eder.(gelişir)

Beşincisi:

Tekâlif-i şer'iyedeki (dinde yapılması gerkenler) hakaik-i latifeyi, tarîkattan ve zikr-i İlahîden gelen bir intibah-ı kalbî (kalbdeki etkiler) vasıtasıyla hissetmek, takdir etmek... O vakit taate, suhre gibi değil, belki iştiyakla (özlemle) itaat edip ubudiyeti (kulluğu) îfa eder. (yerine getirir).

Altıncısı:

Hakikî (gerçek) zevke ve ciddî teselliye ve kedersiz lezzete ve vahşetsiz ünsiyete, hakikî medar ve vasıta olan tevekkül makamını ve teslim rütbesini ve rıza derecesini kazanmaktır.

Yedincisi:

Sülûk-u tarîkatın (tarikat yolculuğunun) en mühim şartı, en ehemmiyetli neticesi olan ihlas vasıtasıyla, şirk-i hafîden (Allah'a gizli ortak koşma) ve riya (iki yüzlülük, özü sözü bir olmama) ve tasannu' gibi rezailden halâs olmak ve tarîkatın mahiyet-i ameliyesi olan tezkiye-i nefs (nefis terbiyesi) vasıtasıyla, nefs-i emmarenin (kötülüğü emreden nefisin) ve enaniyetin (benliğin) tehlikelerinden kurtulmaktır.

Sekizincisi:

Tarîkatta, zikr-i kalbî (kalbi olarak yapılan zikir) ile ve tefekkür-ü aklî (akıl ile düşünme) ile kazandığı teveccüh (yönelme) ve huzur ve kuvvetli niyetler vasıtasıyla, âdetlerini ibadet hükmüne çevirmek ve muamelât-ı dünyeviyesini,(dünyevi işlerini) a'mal-i uhreviye (ahirete dair işler) hükmüne getirip sermaye-i ömrünü (ömür sermayesini) hüsn-ü istimal etmek (iyiye kullanmak) cihetiyle, ömrünün dakikalarını hayat-ı ebediyenin sünbüllerini verecek çekirdekler hükmüne getirmektir.

Dokuzuncusu:

Seyr-i sülûk-u kalbî (kalb ile yapılan manevi yolculuk) ile ve mücahede-i ruhî (ruhi olarak gayret sarfetme) ile ve terakkiyat-ı maneviye (manevi gelişme) ile, insan-ı kâmil (olgun insan) olmak için çalışmak; yani hakikî mü'min ve tam bir müslüman olmak; yani yalnız surî değil, belki hakikat-ı imanı ve hakikat-ı İslâmı kazanmak; yani şu kâinat içinde ve bir cihette kâinat mümessili (evrenin temsilcisi) olarak, doğrudan doğruya kâinatın Hâlık-ı Zülcelaline (Allah) abd (kul) olmak ve muhatab olmak ve dost olmak ve halil olmak ve âyine olmak ve ahsen-i takvimde (güzel bir yaratılış üzere) olduğunu göstermekle,

benî-Âdemin (insanoğlunun) melaikeye rüchaniyetini (üstünlüğünü) isbat etmek ve şeriatın (İslam dininin) imanî (inanç) ve amelî (ibadet) cenahlarıyla (yönleriyle) makamat-ı âliyede (yüce makamlarda) uçmak ve bu dünyada saadet-i ebediyeye bakmak, belki de o saadete girmektir".

(Bediüzzaman Said Nursi, Mektubat, sf. 423-425)
 

AHSEN-I FIGAN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

bazıları risalei nura karşı çıkıyorlar.hemde dindar olanlardanda var.tarikatına muhabbetinden dolayı itiraz ediyor

ANDELİP KARDEŞİM SENİN BU SÖZÜNE BENDE BUNU YAZDIM EĞER TARİKAT EHLİ ÜSTAD RADYALLAHU ANH'I YANLIŞ ANLIYORSA BUYURSUNLAR ÜSTAD'IN TARİKATLER HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİ OKUSUNLAR..SELAM VE DUA İLE
 

desertrose

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,480
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
İstanbul
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

SELAMUN ALEYKUM EMEĞİNE SAĞLIK KARDEŞİM..B)
 

AHSEN-I FIGAN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

ARKADAŞLAR LÜTFEN SİZDE BİLDİKLERİNİZİ PAYLAŞIN
 

nurefsann

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

bende bazen rastlıyorum böyle şeylere ama üstad çok güzel açıklık getirmiş bu konuya bildiğim kadarıyla sadece zamanımız tarikat zamanı değil demiş yoksa tarikate karşı biri değil.....ellerine emeğine sağlık ~AHSEN-I FIGAN kardeşim
 

AHSEN-I FIGAN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

nurefsann yazdı:
bende bazen rastlıyorum böyle şeylere ama üstad çok güzel açıklık getirmiş bu konuya bildiğim kadarıyla sadece zamanımız tarikat zamanı değil demiş yoksa tarikate karşı biri değil.....ellerine emeğine sağlık ~AHSEN-I FIGAN kardeşim


ewet zamanımızın tarikat zamanı olmadığını belirtiyor.tarikat meyve gibidir iman ise ekmek su gibi bir şey meyvesiz yaşayabilirsin ama susuz asla selametle
 

andelib

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
434
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
izmir
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

AHSEN-I FIGAN yazdı:
bazıları risalei nura karşı çıkıyorlar.hemde dindar olanlardanda var.tarikatına muhabbetinden dolayı itiraz ediyor

ANDELİP KARDEŞİM SENİN BU SÖZÜNE BENDE BUNU YAZDIM EĞER TARİKAT EHLİ ÜSTAD RADYALLAHU ANH'I YANLIŞ ANLIYORSA BUYURSUNLAR ÜSTAD'IN TARİKATLER HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİ OKUSUNLAR..SELAM VE DUA İLE
maşallah .....
seni yüzbin tebrik ediyorum.
evet üstad tarikatlerin müdafaasını yaptı mahkemelerde.bunları yazdı diye mahkemelere verildi...
ama napalım dedim ya anlamayanlar yada anlamak istemeyenler var.kızmıyoz onlara ama üzülüyoz.onlar için.
kusura bakma yeni geldim
forumları da takib edicem.onun için kısa yazıyom
 

erbakan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 May 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

evet tarıkat zamanı degıl,cıhat zamanıda degıl,dık durma tavır koyma zamanı hıc degıl.zaman dıalok zamanı,gayrı muslımlerle ıyı gecınme zamanı,ama ne zamanda yasıyoruz degılmı?
 

erbakan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 May 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

evet tarıkat zamanı degıl,cıhat zamanıda degıl,dık durma tavır koyma zamanı hıc degıl.zaman dıalok zamanı,gayrı muslımlerle ıyı gecınme zamanı,ama ne zamanda yasıyoruz degılmı?
 

AHSEN-I FIGAN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: BEDİÜZZAMAN'A GÖRE TARİKATIN VE FAYDALARI

erbakan yazdı:
evet tarıkat zamanı degıl,cıhat zamanıda degıl,dık durma tavır koyma zamanı hıc degıl.zaman dıalok zamanı,gayrı muslımlerle ıyı gecınme zamanı,ama ne zamanda yasıyoruz degılmı?


aslında cihat zamanı ama kalemle yapılan bir cihad üstad radyallahu anh böyle diyor.cebren bir şey ypamazsın kaleyi içten feth edeceksin...buda bir cihat
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt