Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Basörtüsü Modelleri (1 Kullanıcı)

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Müslüman hanımın başındaki başörtüsü, bedenini örten kıyafeti tesettür içindir. Tesettür ise korunmaya yöneliktir. Müslüman kadından tesettüre bürünmesinin istenmesi, gözlerden korunmasını sağlamaya yöneliktir. Gözlere açılan bir tesettür için tesettür deyimini kullanmak yerinde bir deyim olmayacaktır.

Bu zaviyeden bakıldığında, Müslüman kadının başındaki baştan daha cazip bir başörtüsü, başı örtmüş olsa da maksadı tahakkuk ettirmiş olmaz. Müslüman kadının dış kıyafetinin ziynete dönüşmesi, moda ürünü olarak kullanılması İslam'ın tesettürü emretmesindeki maksatlar açısından nasıl benimsenebilir?
Başörtüsü kadar Müslüman hanımların diğer dış kıyafetleri için de aynı şeyleri sorgulayabiliriz. Bedeni teşhir eden dar veya ince bir kıyafet, 'bak bana!' diyen renkler, dikkat çeken yürüyüş ve oturuş tarzları, ağır parfüm tesettürü yabancılaştıran etkenlerdendir.

Namazı, eğilip kalkma haline getiren anlayışı neden reddediyoruz? Çünkü namaz, eğilip kalkmaktan çok, bir anlayışın ve kulluğun simgesidir. O anlayış, hayata yansımıyor olduktan sonra, seccade başında namaz hareketlerinin tekrarlanmasını yeterli bulmuyoruz; böyle bir namazın sahibini de kınıyoruz.
Aynı şey bayanın tesettürü için de geçerlidir. Eğer tesettür, bayanı daha cazip hale getirmek içinse söylenebilecek bir söz yoktur. Hayır, tesettür bayanı mahremlerinin dışındakiler için cazip olmaktan korumak içinse o zaman neyin tesettür olduğunu iyi tahlil etmemiz gerekmektedir. Zira tesettür, Müslüman kadının önünde mubahlardan bir mubah değildir. Bilakis ibadettir. İbadet ise şeklini kulun belirlediği eylemin adı değildir. Nasıl namazı biz, yaşadığımız çağın şartlarına göre şekillendiremiyorsak, namaz gibi bir farz olan tesettürü de zihinlerimizi şekillendiren anlayışların etkisinde bırakamayız.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Tesettür neyi örter?
Bugün geldiğimiz noktada Müslüman kadınların kıyafetlerini, farz bir ibadeti eda etme anlayışının dışına taşırıp, zevklerini ve ihtiraslarını tatmin edecekleri bir anlayışla belirliyor olmaları esef vericidir. Bir yandan başörtüsü için yıllara yayılmış bir mücadele verilirken diğer yandan bizzat başörtüsünün, başı örten ama sefih zihniyeti teşhir eden seviyeye düşmesi, emirlerle zevkler arasındaki farkı yakalayamadığımızı göstermektedir. Başörtüsü, başka bir başörtüsü ile örtülmesi gerekecek halde olmamalıdır. Kıyafete kıyafet giydirmek durumunda kalmamalıyız. Başlar kapanır, kafalar dışarı açılırsa kaybeden biz oluruz. İslam şekilci bir din değildir elbette; kalplerdeki idrak önemlidir. Renklere ve santimlere de kilitlenmiyor dinimiz; ihlâs ve samimiyet yeterlidir. Ama Müslüman kadınların üzerlerine giydikleri 'tesettür kıyafetleri' yabancıların kıyafetlerinden daha cazip, daha kamaştırıcı ise neyi örtüp neyi açtığımızı, neyi alıp neyi kaybettiğimizi muhasebe etmemiz gerekiyor demektir.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Başta ne var altta ne var?

Müslüman hanımın başını örtme arzusu, onun Allah korkusu taşıdığını gösterir. Allah'tan korkup başını örten bir Müslüman, Allah korkusunu sadece başın örtülmesi ile daraltırsa, o korkunun kendisinden beklenen korku olmadığı ortaya çıkar. Zira başı örtülü bir kadının, baş dışındaki bedenine uygun gördüğü kıyafet, baştaki örtüyü yalanlar mahiyette ise bu bir çelişki olur. Müslüman kadınların, kaliteli giyinmeleri, kıyafetlerine özenmeleri en tabi haklarındandır. Hatta Müslüman bir kadın becerebildiği ve imkânları dâhilinde olan en güzeli, en çekiciyi giymelidir; bedenini ve Allah'ın ona verdiği güzelliği köhneleştirmemelidir. Fakat bu, onun nikâhlı eşine karşı olmalıdır. Mahremi olmayanların onun bedeni ve güzelliği hakkında bilgi sahibi olması ne kadar tesettür mefhumu ile bağdaşabilir? Kadınlarımızın bu ince çizgiyi ayırmaları git gide zorlaşmaktadır.

Allahın dini İslamda hanımların tesettür ederek erkeklerden gizlenmesi farzdır. Ancak bir çok islami mefhumun yozlaşıp aslından uzaklaştığı günümüzde tesettür mefhumuda bu inhiraftan nasibini almış ve mecrasından maalesef çıkmıştır. Bu yozlaşma hakaiki islamiyenin mana ve ruhundan tecerrüd ederek bazı surete hapsolması şeklinde belirmiş ve evamiri ilahiyenin içi boşatılarak dışı, özünden sıyrılarak kabuğu kalmıştır.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Tesettür Allah yolunda cihaddır

Kadınların kendi çaplarında, bütün asırlarda ifa ettikleri en büyük cihad uygulamalarından biridir. Onların tesettürleri sadece onları temsil etmiyor. Bütün Müslümanların, yeryüzünde İslam adına yapmak istedikleri şeylerin özünü ihtiva eden bir eylem onların tesettüre bürünmeleri ile tezahür eder. Erkek mücahitlerin, kadınların tesettürleri uğruna cihad etmeleri neyi ifade ederse, Müslüman kadınların da tesettüre sahip olmaları o ifadenin içini doldurma olarak yerini alır. Bu nedenle, Müslüman kadınların başlarının açılması veya tesettürden uzaklaşmaları bir sorun olarak düşündürdüğü gibi, başörtüsünün farzı eda etmekten çok zevkleri tatmin etmeye dönüşmesi de düşündürür.
Müslüman kadının tesettürü konusunda karşımıza farklı modeller çıkmaktadır:

Birinci model: Anneden babadan görülen şekliyle kullanılan başörtüsü veya tesettür vardır. Bu tesettürde ibadet heyecanı yoktur. Allah rızası da gözetilmemektedir. Yöresellik, ekonomik şartlar, aile baskısı, vücut tipi gibi nedenler kıyafet tercihini etkilemiştir. Güneşten korunmak, tarlada çalışırken topraktan, tozdan kaçınmak için başa konmuş bir örtü, giyilmiş bir şalvar, dinle bağlantılı bir kavramı ifade etmemektedir. Şüphesiz böyle bir kıyafetin -şekli benzemiş olsa bile- İslamîliğini iddia edemeyiz. Hıristiyan rahibeleri de benzer kıyafetler giymiş olabiliyorlar. Ne onlar ne de bunlar için çizilecek daire İslam dairesidir. Yine namaz örneğinden hareket ederek yapacağımız bir benzetme meseleyi daha iyi anlamamıza yardım edecektir: Bir spor hareketinin namazdaki secdeye benzemesi, o hareketin secde anlamını taşımasını ne kadar temin edebilir?

İkinci model: Ahir zaman tesettürü: İmam Müslim'in Sahih'inde rivayet ettiği (Libas,34; 5547) bir hadiste Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bu ahir zaman tesettürünü haber vermiştir. Bizzat hadiste bu kıyafet sahipleri için 'Giyinmiş Çıplaklar!' denmektedir. Giyinmiş çıplakların nasıl olabileceğini yaşadığımız bu asırda çok açık bir şekilde gördük. Söz konusu bu hadisi şerifte Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, giyinmiş çıplaklar dediği kadınların, yürüyüşleri, kıyafetleri ile erkeklerin dikkatlerini üzerlerine çekeceklerini haber vermektedir. Mucizevî hadislerden biri olarak gördüğümüz bu hadiste, bu tür kadınların oluşturacağı tehlikeye işaret edilmiş olmaktadır. (Hadisi şerif oldukça yaygındır. İbni Hibban, Mavsılî, Beyhakî, Ahmed, İmam Malik gibi meşhurlar tarafından da rivayet edilmektedir.)
Mevlit törenlerinde, kandil gecelerinde başa konan göstermelik tüller herhalde başörtüsü olarak benimsenmiş bezler değildir. Ya da yaz kurslarına giden genç kızların, annelerinin başörtülerini, eteklerini kullanıp, komik bir şekilde camilere gitmeleri de tesettür değildir. İstanbul'da saçının telini göstermediği halde, hacc için bulunduğu Mekke veya Medine'de kendisini kardeşlerinin arasında güvende hissedip, entarisiyle dolaşan hacı teyzelerin ev kıyafetiyle dolaştıkları Mekke sokaklarındaki tavırları da tartışılır anlayışları yansıtır. Çay bahçelerinde, ebeveynlerinin rızası, hatta bilgisi olmadan okuldan edindiği arkadaşlarıyla muhabbet eden genç kızların başlarındaki bezin adı da 'baş örtüsü' değildir. Ona illa bir ad verilecekse onun adı 'ahir zaman tesettürü' olabilir. Kudüs topraklarındaki kargaşa ne ise erkek veya kadınların kıyafetlerindeki kargaşa da odur.
Bazı Müslüman yazarçizerlerin, Müslüman kadınları Paris menşeli tesettüre davet etmeleri ise olsa olsa tuz olur biber olur yaramıza.

Üçüncü Model: Allah rızası gözetilerek başa konan veya bedene giydirilen kıyafettir. Bu kıyafet kalitelidir, temizdir, vakurdur. Ama gösteriş için değildir, teşhir etmez, gözleri davet etmez. Bedenin tamamını örter. Kıyafetin kendisi bir ziynet değildir; onu da bir kıyafetle örtmeye gerek bırakmaz. Bedene yapışık değildir. Çizgileri belirtecek kadar ince değildir. İlk bakışta küfrün simgelerini anımsatacak nitelikte değildir.
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Paylaşım için teşekkürler.Başörtüsü, Tesettürden bir parçadır.Tek başına tesettür değildir bizi kavramlarla kandırıyor bu şerefsiz yahudi medyası. sadece başörtüsü giymekle tesettüre bürünmüş olacaksınız havasını yaratıyorlar.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Paylaşım için teşekkürler.Başörtüsü, Tesettürden bir parçadır.Tek başına tesettür değildir bizi kavramlarla kandırıyor bu şerefsiz yahudi medyası. sadece başörtüsü giymekle tesettüre bürünmüş olacaksınız havasını yaratıyorlar.

ve aleykum selam
ben tesekkur ederim kardesim
okuyan gözlerinize saglik
Allah'a eamnet olun
 

katrenur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 May 2009
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Allah razı olsun çok güzel bir paylaşımdı. Dilerim Rabbimden bunun idrakine varan müslüman nesiller yetişsin. Üçüncü Model: ALLAH rızası gözetilerek başa konan veya bedene giydirilen kıyafettir. Bu kıyafet kalitelidir, temizdir, vakurdur. Ama gösteriş için değildir, teşhir etmez, gözleri davet etmez. Bedenin tamamını örter. Kıyafetin kendisi bir ziynet değildir; onu da bir kıyafetle örtmeye gerek bırakmaz. Bedene yapışık değildir. Çizgileri belirtecek kadar ince değildir. İlk bakışta küfrün simgelerini anımsatacak nitelikte değildir. selam ve dua ile
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Allah razı olsun çok güzel bir paylaşımdı. Dilerim Rabbimden bunun idrakine varan müslüman nesiller yetişsin. Üçüncü Model: ALLAH rızası gözetilerek başa konan veya bedene giydirilen kıyafettir. Bu kıyafet kalitelidir, temizdir, vakurdur. Ama gösteriş için değildir, teşhir etmez, gözleri davet etmez. Bedenin tamamını örter. Kıyafetin kendisi bir ziynet değildir; onu da bir kıyafetle örtmeye gerek bırakmaz. Bedene yapışık değildir. Çizgileri belirtecek kadar ince değildir. İlk bakışta küfrün simgelerini anımsatacak nitelikte değildir. selam ve dua ile

Amin Rabbim sizdende razi olsun
"Dilerim Rabbimden bunun idrakine varan müslüman nesiller yetişsin."
insALLAH kardesim o güzel anlamli ve ibret dolu duaniza amin diyoruz..
selam ve dua ile
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Çarşaf ve tesettür

Çarşaf geleneksel islam kıyafetidir. bazı küçük ayrıntı farkıyla tüm dünya hanımlarının ortak kıyafetidir. Ashabın hanımlarının örtünme şeklinden alınmıştır ve arapça adı milhafe olan örtünün türkçe karşılığıdır. Evet selefin hanımları milhafe denen yatak örütsüne benzer bir çarşafı almış ve Kuranın emri cilbab niyetine örtünmüşler. Bu örtünme bazen iki parça olmuş bir parçası baştan bele kadar inmiş diğer parçası da belden aşağısını örtmüş.. bazende tek parça olmuş baştan aşağı kadını örtmüş.. Bugün arabistan yemen iran afganistan çarşafları tek parça baştan aşağı.. pakistan hindistan malezya endonezya çarşafları iki parçadır. Türkiyede ise çarşaf genlede tek parça çarşaf giyilmekte ve ancak belden lastikle tuttrulduğu için iki parça imiş görüntüsü vermektedir.

Çarşaf giymenin bugün türkiyede ve dünyada taşıdığı anlam her zamankinden daha ulvi ve daha yücedir. İslama dair bütün alamet ve şeairin ortadan kaldırılmak istendiği bu asırda çarşaf islam şeriatının yıkılmamış sancağı ve ahkamı ilahiyenin dikili duran bayrağı hükmündedir. Çarşafını üzerinde bayrak gibi taşıyan hanımların cihad ettikleri ve Allahın sevgi ve rızasına mazhar oldukları ehli keşfin manevi çok zuhuratlarında anlaşılmış ve sadık rüyalarda görülmüştür. Allahın yüce dostları çarşafını giyen ve bozmayan hanımlara daima dua ediyorlar ve manen himmet ediyorlar.

Çarşafını çıkarmayıp giymeye devam eden hanımlar şeriatın ve ehlinin tazyik edilip tahkir edildiği günümüz dünyasında Allahın din İslamın izzetini yüceltmiş ve bu uğurda kendi dünyalık itibarlarını ayakalrı altına almış oluyorlar. Bu mana avrupadan ithal tesettür biçimleri manto pardesü ve tunikte bulunmayıp çarşafa hastır. Zira çarşaf katıksız islamın malıdır islam kültür ve örfünün safi mahsulüdür. Buram buram şeriat kokan çarşafın bu yüksek mertebesine evet avrupadan ithal ve günahkar modelistlerin makaslarından çıkan modeller asla ulaşamazlar. Çarşaf halistir ancak manto pardösü katışıklıdır. Çarşaf mazbuttur ancak kumaları değişken ve bozulgandır.


kaynak: itibar haber

Esselamu Aleykum ve Rahmetullah
faydali olacagini mulahaza ederek bu degerli islami yaziyi buraya alintiladim
bizleri bu konularda aciklayici ve faydali bilgiler veren ve bizleri aydinlatan hocalarimizdan Allah razi olsun ve onlari basimizdan eksik etmesin
ve yine Rabbim bunu okuyup anlayan uygulayan kardeslerimin yar ve yardimcilari olsun insALLAH
selametle kaliniz
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
Erkek mücahitlerin, kadınların tesettürleri uğruna cihad etmeleri neyi ifade ederse, Müslüman kadınların da tesettüre sahip olmaları o ifadenin içini doldurma olarak yerini alır



Üçüncü Model: ALLAH rızası gözetilerek başa konan veya bedene giydirilen kıyafettir. Bu kıyafet kalitelidir, temizdir, vakurdur. Ama gösteriş için değildir, teşhir etmez, gözleri davet etmez. Bedenin tamamını örter. Kıyafetin kendisi bir ziynet değildir; onu da bir kıyafetle örtmeye gerek bırakmaz. Bedene yapışık değildir. Çizgileri belirtecek kadar ince değildir. İlk bakışta küfrün simgelerini anımsatacak nitelikte değildir


selamun aleykum ablamız ..
hakikatler vurgulanmış..

büründüğümüz üçüncü model gibi olsunda adı ne olursa olsun ..rabbimin razı olacagı şekilde olsun ..

günümüzde artık başörtülü ,tesettürlü bayan kılıgına girmiş animasyoncularla/komedyenlere çepe çevre kuşatılmışız ..
o birşey degil işlerinide iyi yapmıyorlar iyi oyuncuda degiller ... mevla korusun birleri ...

paylaşım için teşekkürler
selam ve dua ile ...
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Selamun aleykum
okudugunuz için yüreginize gözlerinize saglik
insALLAH o 3. maddede belirtildigi gibi uygulayanlardan oluruz.

Üçüncü Model: ALLAH rızası gözetilerek başa konan veya bedene giydirilen kıyafettir. Bu kıyafet kalitelidir, temizdir, vakurdur. Ama gösteriş için değildir, teşhir etmez, gözleri davet etmez. Bedenin tamamını örter. Kıyafetin kendisi bir ziynet değildir; onu da bir kıyafetle örtmeye gerek bırakmaz. Bedene yapışık değildir. Çizgileri belirtecek kadar ince değildir. İlk bakışta küfrün simgelerini anımsatacak nitelikte değildir..

Allah'a emanet olun
 

hasgül

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
1,965
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Bir karışlık baş örtü ile (ki bu başörtüsü adı altında ki bez parçası, boyunlarını bile kapatmamakta), bir pantolon ve bir gömlek ile
Yüzlerinde makyajları, tırnakları boyalı, ayakkabıları topuklu, gülüşleri kahkahalı,
İslami giyim kuşama tamamen zıt bir tablo çizen hanım kardeşlerimizin tez zamanda ıslah olması,
Tesettürün anlam ve içeriğini idrak ederek hayatlarına entegre etmeleri için dua edelim.
Dua edelim ki tesettürün hakkını versinler
Dua edelim ki ortalıklarda kendilerini güzel sanıp, komik bir şekilde rezil rüsva olmasınlar

Emeğine sağlık kardeşim,
Allah'a cc. emanet olun
Selametle..
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Bir karışlık baş örtü ile (ki bu başörtüsü adı altında ki bez parçası, boyunlarını bile kapatmamakta), bir pantolon ve bir gömlek ile
Yüzlerinde makyajları, tırnakları boyalı, ayakkabıları topuklu, gülüşleri kahkahalı,
İslami giyim kuşama tamamen zıt bir tablo çizen hanım kardeşlerimizin tez zamanda ıslah olması,
Tesettürün anlam ve içeriğini idrak ederek hayatlarına entegre etmeleri için dua edelim.
Dua edelim ki tesettürün hakkını versinler
Dua edelim ki ortalıklarda kendilerini güzel sanıp, komik bir şekilde rezil rüsva olmasınlar

Emeğine sağlık kardeşim,
Allah'a cc. emanet olun
Selametle..

selamun aleykum
cok haklisiniz.. insALLAH dua edelim de bu vesileyle belki düzelmeler ve tam mamanasiyla dinimize uygun yasam tarzi olur...
katkida bulundunuz, görüslerinizi paylastiniz cok tesekkur ederim.
selametle
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt