H
hado77
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
biz insanı bir meşakkatla yarattık. ne istedin bizden ya rab. bunca sıkıntı eziyet niye. neden dua etmek ve icabet görmek zorundayız. sen bizm çektiğimiz sıkıntılardan bihaber olmazsın.
ALLAH(cc) ün bilinen alemde görmesi. mevcut ve zikredilen alem bir nazar ile BASAR(cc) ün alemine delidir. gören göz sahibi HALLAK(cc) olmulş denir. peki bu alemi tek ol ile yardan bu alemdeki acı /hüzün ve diğer menfi duygularında rabbi olarak bu duygularında yaradanı değil mi?
zati sıfatları itibari ile ALLAH(cc) İLMİ KENDİSİNDE MAHFUZ TUTLAN RUH'UN SAHİBİDİR. BİZİM AÇIMIZDAN MÜLKÜN TAMAI ODUR. O RUH OLMADAN HİÇBİR ŞEY FAYDA/ACI/LEZZET/ZEVK VERMEZ.
bu açıdan ruh ilim itibari ile insana kapalı tutulmuş insanların ondan sorularına onun ilşmi ALLAH(cc) yanındadır diye cevap verilmesi istenmiştir. ama o ruh sahibi insan ne taşıdığını araştıracak ve bir şeyler bulmaya çalışacak ve BASAR(cc) ün kulu görmeye başlayacaktı.
ALLAH(cc) yarattığı acılarında maliki olarak acıkmadan susamadan korkmadan insana ait menfi bir varlığa sahip olmadan da bu duyguların asli yaşayıcısıdır. bu duygular ondan gelir ona döner. yani kör olan kulunönünde ALLAH(cc) manen ezeli ve ilmi kendine açık ruh kadar görmez denilebilir. işin ALLAH(cc) yardım edin denilen kısmı budur. kul bunun farkında değildir ancak güzelliğin sanatın ve duyguların rabbisinin verdiği emanet olan ruh küfr içindeki insanda ilahi yardım mesajları olacaktır.
ALLAH(cc) kuluna zulmetmez o zulmün ağırlığı onun üzerindedir. öyle kulların yanında BASAR(cc) görür kılmak dediğimiz hal alemi o(AC) istediği şekilde dizaynla mümkün olur. hiç kimse kulun yaratılışı kadar AŞLLAH(cc) ün üzerine aldığı yükümlülüğü üzerine almamışltır. bu salt merhamet boyutuyla değil aza boyutuyla anlamlıdır. ve kör kulun barındırdığı ruh renksiz kokusuz ve ALLAH(cc) E Ait olsa dahi kördür. hastalık boyutu ile o hastalığın her bir guddesi ALLAH(cc) tarafından hissedilmekte ve hiç bir ziişuur ondan ortak varlık boyutunca kaçamamaktadır. bu kaçış bir mahkumun kaçışı değil duyguların firarıdır ve ALLAH(cc) O duyguları dahi o verdiği ruh sayesinde hissetmektedir.
bu açıdan insanı meşakkatla yaradan ALLAH(cc) ASIL ZORLUK DEDİĞİMİZ KULU İLE BİR OLMA ZORLUĞUNA DA SAHİPTİR, VE DİNE YARDIM DEDİĞİMİZ HAL allah(CC) maliki olduğu ruha bir yardımdır hilafetin açık anlamıdır. artık orda kör kul kalmayıncaya kadar çalışma alemi BASAR(cc) yapar bu bir nakisiyet değil. çektiği acıyı imanına karşı bedel gösterene ALLAH(cc) ün göstermediği gizli rahmet koludur. o acının çoğu zaten bendeydi ve hissiyatını açıp kapatan da bendim der. hiç bir acı isyanın gerekçesi olamaz.
bunun verasında ruh ALLAH(cc) ün sahibi olduğu değer bakımından cehennemi hali ortadan kaldıracak nasıra da açıktır ve bu kul ben sizin bilmediğinizi bilirim diyen ALLAH(cc) ÜN ASIL BİLDİRMEDİĞİ HALİ AÇIKLAR. yani ben kuluma o kadar güveniyorum ki ona kendi ruhumdan bir parça teslim ediyorum. bu ilimin kamil anlamını bilmemiz mümkün değildir çünkü acının ve zevkin son haddi ALLAH(cc) katındadır.o onun üstünü ve altını yaratana kadar ruh ilmiyle mahfuzdur. bu açıdan melekler dahi bu ilme yani ruha tamamen vakıf değillerdir.
bu yüzzden ALLAH(cc) TAKTİR ZORLUĞU DENEN HALİN ÖZÜ BU HALDİR. ÇÜNKÜ ONUN DUYGU DÜNYASI BİZE KAPALIDIR. şayet açık olsa idi REZZAK(cc) diyip aç kalan bir kul görsek kalbimiz yarılırdı. beni anıp benden medet umup benden yarar göremeyecek ve ben buna kadir olacağım. insan ancak kuldur. bu kamil anlam herşeyi gören BASAR(cc) ün ilminde hıfz edilir.
kul bir hali görür de ölmez bitme ama ALLAH(cc) KAPISINI kırar da o dua içeri girer.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
biz insanı bir meşakkatla yarattık. ne istedin bizden ya rab. bunca sıkıntı eziyet niye. neden dua etmek ve icabet görmek zorundayız. sen bizm çektiğimiz sıkıntılardan bihaber olmazsın.
ALLAH(cc) ün bilinen alemde görmesi. mevcut ve zikredilen alem bir nazar ile BASAR(cc) ün alemine delidir. gören göz sahibi HALLAK(cc) olmulş denir. peki bu alemi tek ol ile yardan bu alemdeki acı /hüzün ve diğer menfi duygularında rabbi olarak bu duygularında yaradanı değil mi?
zati sıfatları itibari ile ALLAH(cc) İLMİ KENDİSİNDE MAHFUZ TUTLAN RUH'UN SAHİBİDİR. BİZİM AÇIMIZDAN MÜLKÜN TAMAI ODUR. O RUH OLMADAN HİÇBİR ŞEY FAYDA/ACI/LEZZET/ZEVK VERMEZ.
bu açıdan ruh ilim itibari ile insana kapalı tutulmuş insanların ondan sorularına onun ilşmi ALLAH(cc) yanındadır diye cevap verilmesi istenmiştir. ama o ruh sahibi insan ne taşıdığını araştıracak ve bir şeyler bulmaya çalışacak ve BASAR(cc) ün kulu görmeye başlayacaktı.
ALLAH(cc) yarattığı acılarında maliki olarak acıkmadan susamadan korkmadan insana ait menfi bir varlığa sahip olmadan da bu duyguların asli yaşayıcısıdır. bu duygular ondan gelir ona döner. yani kör olan kulunönünde ALLAH(cc) manen ezeli ve ilmi kendine açık ruh kadar görmez denilebilir. işin ALLAH(cc) yardım edin denilen kısmı budur. kul bunun farkında değildir ancak güzelliğin sanatın ve duyguların rabbisinin verdiği emanet olan ruh küfr içindeki insanda ilahi yardım mesajları olacaktır.
ALLAH(cc) kuluna zulmetmez o zulmün ağırlığı onun üzerindedir. öyle kulların yanında BASAR(cc) görür kılmak dediğimiz hal alemi o(AC) istediği şekilde dizaynla mümkün olur. hiç kimse kulun yaratılışı kadar AŞLLAH(cc) ün üzerine aldığı yükümlülüğü üzerine almamışltır. bu salt merhamet boyutuyla değil aza boyutuyla anlamlıdır. ve kör kulun barındırdığı ruh renksiz kokusuz ve ALLAH(cc) E Ait olsa dahi kördür. hastalık boyutu ile o hastalığın her bir guddesi ALLAH(cc) tarafından hissedilmekte ve hiç bir ziişuur ondan ortak varlık boyutunca kaçamamaktadır. bu kaçış bir mahkumun kaçışı değil duyguların firarıdır ve ALLAH(cc) O duyguları dahi o verdiği ruh sayesinde hissetmektedir.
bu açıdan insanı meşakkatla yaradan ALLAH(cc) ASIL ZORLUK DEDİĞİMİZ KULU İLE BİR OLMA ZORLUĞUNA DA SAHİPTİR, VE DİNE YARDIM DEDİĞİMİZ HAL allah(CC) maliki olduğu ruha bir yardımdır hilafetin açık anlamıdır. artık orda kör kul kalmayıncaya kadar çalışma alemi BASAR(cc) yapar bu bir nakisiyet değil. çektiği acıyı imanına karşı bedel gösterene ALLAH(cc) ün göstermediği gizli rahmet koludur. o acının çoğu zaten bendeydi ve hissiyatını açıp kapatan da bendim der. hiç bir acı isyanın gerekçesi olamaz.
bunun verasında ruh ALLAH(cc) ün sahibi olduğu değer bakımından cehennemi hali ortadan kaldıracak nasıra da açıktır ve bu kul ben sizin bilmediğinizi bilirim diyen ALLAH(cc) ÜN ASIL BİLDİRMEDİĞİ HALİ AÇIKLAR. yani ben kuluma o kadar güveniyorum ki ona kendi ruhumdan bir parça teslim ediyorum. bu ilimin kamil anlamını bilmemiz mümkün değildir çünkü acının ve zevkin son haddi ALLAH(cc) katındadır.o onun üstünü ve altını yaratana kadar ruh ilmiyle mahfuzdur. bu açıdan melekler dahi bu ilme yani ruha tamamen vakıf değillerdir.
bu yüzzden ALLAH(cc) TAKTİR ZORLUĞU DENEN HALİN ÖZÜ BU HALDİR. ÇÜNKÜ ONUN DUYGU DÜNYASI BİZE KAPALIDIR. şayet açık olsa idi REZZAK(cc) diyip aç kalan bir kul görsek kalbimiz yarılırdı. beni anıp benden medet umup benden yarar göremeyecek ve ben buna kadir olacağım. insan ancak kuldur. bu kamil anlam herşeyi gören BASAR(cc) ün ilminde hıfz edilir.
kul bir hali görür de ölmez bitme ama ALLAH(cc) KAPISINI kırar da o dua içeri girer.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.