Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

BASAR(cc) (1 Kullanıcı)

H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

biz insanı bir meşakkatla yarattık. ne istedin bizden ya rab. bunca sıkıntı eziyet niye. neden dua etmek ve icabet görmek zorundayız. sen bizm çektiğimiz sıkıntılardan bihaber olmazsın.

ALLAH(cc) ün bilinen alemde görmesi. mevcut ve zikredilen alem bir nazar ile BASAR(cc) ün alemine delidir. gören göz sahibi HALLAK(cc) olmulş denir. peki bu alemi tek ol ile yardan bu alemdeki acı /hüzün ve diğer menfi duygularında rabbi olarak bu duygularında yaradanı değil mi?

zati sıfatları itibari ile ALLAH(cc) İLMİ KENDİSİNDE MAHFUZ TUTLAN RUH'UN SAHİBİDİR. BİZİM AÇIMIZDAN MÜLKÜN TAMAI ODUR. O RUH OLMADAN HİÇBİR ŞEY FAYDA/ACI/LEZZET/ZEVK VERMEZ.

bu açıdan ruh ilim itibari ile insana kapalı tutulmuş insanların ondan sorularına onun ilşmi ALLAH(cc) yanındadır diye cevap verilmesi istenmiştir. ama o ruh sahibi insan ne taşıdığını araştıracak ve bir şeyler bulmaya çalışacak ve BASAR(cc) ün kulu görmeye başlayacaktı.

ALLAH(cc) yarattığı acılarında maliki olarak acıkmadan susamadan korkmadan insana ait menfi bir varlığa sahip olmadan da bu duyguların asli yaşayıcısıdır. bu duygular ondan gelir ona döner. yani kör olan kulunönünde ALLAH(cc) manen ezeli ve ilmi kendine açık ruh kadar görmez denilebilir. işin ALLAH(cc) yardım edin denilen kısmı budur. kul bunun farkında değildir ancak güzelliğin sanatın ve duyguların rabbisinin verdiği emanet olan ruh küfr içindeki insanda ilahi yardım mesajları olacaktır.

ALLAH(cc) kuluna zulmetmez o zulmün ağırlığı onun üzerindedir. öyle kulların yanında BASAR(cc) görür kılmak dediğimiz hal alemi o(AC) istediği şekilde dizaynla mümkün olur. hiç kimse kulun yaratılışı kadar AŞLLAH(cc) ün üzerine aldığı yükümlülüğü üzerine almamışltır. bu salt merhamet boyutuyla değil aza boyutuyla anlamlıdır. ve kör kulun barındırdığı ruh renksiz kokusuz ve ALLAH(cc) E Ait olsa dahi kördür. hastalık boyutu ile o hastalığın her bir guddesi ALLAH(cc) tarafından hissedilmekte ve hiç bir ziişuur ondan ortak varlık boyutunca kaçamamaktadır. bu kaçış bir mahkumun kaçışı değil duyguların firarıdır ve ALLAH(cc) O duyguları dahi o verdiği ruh sayesinde hissetmektedir.

bu açıdan insanı meşakkatla yaradan ALLAH(cc) ASIL ZORLUK DEDİĞİMİZ KULU İLE BİR OLMA ZORLUĞUNA DA SAHİPTİR, VE DİNE YARDIM DEDİĞİMİZ HAL allah(CC) maliki olduğu ruha bir yardımdır hilafetin açık anlamıdır. artık orda kör kul kalmayıncaya kadar çalışma alemi BASAR(cc) yapar bu bir nakisiyet değil. çektiği acıyı imanına karşı bedel gösterene ALLAH(cc) ün göstermediği gizli rahmet koludur. o acının çoğu zaten bendeydi ve hissiyatını açıp kapatan da bendim der. hiç bir acı isyanın gerekçesi olamaz.

bunun verasında ruh ALLAH(cc) ün sahibi olduğu değer bakımından cehennemi hali ortadan kaldıracak nasıra da açıktır ve bu kul ben sizin bilmediğinizi bilirim diyen ALLAH(cc) ÜN ASIL BİLDİRMEDİĞİ HALİ AÇIKLAR. yani ben kuluma o kadar güveniyorum ki ona kendi ruhumdan bir parça teslim ediyorum. bu ilimin kamil anlamını bilmemiz mümkün değildir çünkü acının ve zevkin son haddi ALLAH(cc) katındadır.o onun üstünü ve altını yaratana kadar ruh ilmiyle mahfuzdur. bu açıdan melekler dahi bu ilme yani ruha tamamen vakıf değillerdir.
bu yüzzden ALLAH(cc) TAKTİR ZORLUĞU DENEN HALİN ÖZÜ BU HALDİR. ÇÜNKÜ ONUN DUYGU DÜNYASI BİZE KAPALIDIR. şayet açık olsa idi REZZAK(cc) diyip aç kalan bir kul görsek kalbimiz yarılırdı. beni anıp benden medet umup benden yarar göremeyecek ve ben buna kadir olacağım. insan ancak kuldur. bu kamil anlam herşeyi gören BASAR(cc) ün ilminde hıfz edilir.

kul bir hali görür de ölmez bitme ama ALLAH(cc) KAPISINI kırar da o dua içeri girer.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

biz insanı bir meşakkatla yarattık. ne istedin bizden ya rab. bunca sıkıntı eziyet niye. neden dua etmek ve icabet görmek zorundayız. sen bizm çektiğimiz sıkıntılardan bihaber olmazsın. Arkadaş bu nasıl bir serzeniş Peygamberler bile ALLAH TEALA ya böyle dua etmemişler ben bu sitede kimseden görmediğimi senden görüyorum ne ki yani bu duamı yoksa isyanmı ALLAH TEALA yı övme gayreti içinde isen bak bu böyle olmaz sana söyleyeyim sen kendini kaybetmişsin !!!

ALLAH(cc) ün bilinen alemde görmesi. mevcut ve zikredilen alem bir nazar ile BASAR(cc) ün alemine delidir. Bu ne demek? ALLAH TEALA hem bizim alemimizde görür hemde kendi aleminde görür manası sence ne kadar doğru ? Saçma sapan bir şey bu kardeşim hem bilinen alemde görmesi hemde bu gördüğü alemin kendi alemine delil olması bak bunlar adamı dinden çok rahat çıkarır uyarmadı deme !!! gören göz sahibi HALLAK(cc) olmulş denir. Gören göz sahibi daha önce yaratan değilmiydi yani sonradan olan birşeymiş gibi HALLAK OLMUŞ denir demek hadis olduğuna işaret eder halbu ki ALLAH TEALA nın kendine has zati ve sübüti sıfatları hep vardı hep var olacak ya doğru yaz ya doğru anlat yada birşey yazma !!!peki bu alemi tek ol ile yardan bu alemdeki acı /hüzün ve diğer menfi duygularında rabbi olarak bu duygularında yaradanı değil mi?

zati sıfatları itibari ile ALLAH(cc) İLMİ KENDİSİNDE MAHFUZ TUTLAN RUH'UN SAHİBİDİR. BİZİM AÇIMIZDAN MÜLKÜN TAMAI ODUR. O RUH OLMADAN HİÇBİR ŞEY FAYDA/ACI/LEZZET/ZEVK VERMEZ.

bu açıdan ruh ilim itibari ile insana kapalı tutulmuş insanların ondan sorularına onun ilşmi ALLAH(cc) yanındadır diye cevap verilmesi istenmiştir. ama o ruh sahibi insan ne taşıdığını araştıracak ve bir şeyler bulmaya çalışacak ve BASAR(cc) ün kulu görmeye başlayacaktı.

ALLAH(cc) yarattığı acılarında maliki olarak acıkmadan susamadan korkmadan insana ait menfi bir varlığa sahip olmadan da bu duyguların asli yaşayıcısıdır. Bak bu yazdıklarında burayı bir alim okusa seni dinden çıkmakla itham eder nedir bu kardeşim insanın yaşadığı duyguların sahibi olan ALLAH TEALA hemde bu duyguların ASLİ YAŞAYICISIDIR demek? ALLAH TEALA bizlere bu duyguları iyi ve kötü yü ayırt etmek için yaratarak verdi bunlarda aynı bizler gibi hadis dir yani yok olmaya mahkumdur senin anlatımına bakarsan ALLAH TEALA bizim gibi duyguları yaşayan hemde asıl hali ile yaşayan bir varlık gibi geliyor insana !!!bu duygular ondan gelir ona döner. yani kör olan kulunönünde ALLAH(cc) manen ezeli ve ilmi kendine açık ruh kadar görmez denilebilir.Hele ben burayı hiç anlamadım kör görmüyorsa ALLAH TEALA damı görmez demişsin nedir bu ?Halbuki yazında sen ALLAH TEALA yı BASAR sıfatı ile övmeye kalkmışsın birde!!! işin ALLAH(cc) yardım edin denilen kısmı budur. kul bunun farkında değildir ancak güzelliğin sanatın ve duyguların rabbisinin verdiği emanet olan ruh küfr içindeki insanda ilahi yardım mesajları olacaktır.

ALLAH(cc) kuluna zulmetmez o zulmün ağırlığı onun üzerindedir.Burada diyorsun ALLAH kuluna zulmetmez girişte diyorsun ALLAH ım bu zulum niye !!! öyle kulların yanında BASAR(cc) görür kılmak dediğimiz hal alemi o(AC) istediği şekilde dizaynla mümkün olur. hiç kimse kulun yaratılışı kadar AŞLLAH(cc) ün üzerine aldığı yükümlülüğü üzerine almamışltır. bu salt merhamet boyutuyla değil aza boyutuyla anlamlıdır. ve kör kulun barındırdığı ruh renksiz kokusuz ve ALLAH(cc) E Ait olsa dahi kördür. hastalık boyutu ile o hastalığın her bir guddesi ALLAH(cc) tarafından hissedilmekte ve hiç bir ziişuur ondan ortak varlık boyutunca kaçamamaktadır. bu kaçış bir mahkumun kaçışı değil duyguların firarıdır ve Buraya kadar çok zorlamama rağmen bir halt anlayamadığım gibi ALLAH(cc) O duyguları dahi o verdiği ruh sayesinde hissetmektedir.Buradada yine kafamı allak bullak ediyorsun yani şunumu diyorsun kardeşim ALLAH TEALA kulana verdiği duyguları yine kuluna verdiği ruh sayesinde HİSSETMEKTEDİR bu hissetmek nasıl bir şey ne menem bir iştir bak buda kula has bir olgudur dokunur hissedersin bakar hissedersin koklar hissedersin işitir hissedersin görür hissedersin yani birinin ruh halini bile yüzüne bakınca hissedersin ama bu HİSSETME işini ALLAH TEALA ya böyle yükleyemezsin bu abestir büyük bir hatadır hem bilmiyorsan öğren HAK TEALA kullarını yaratacağı zaman kimin ne yapacağını nasıl bir imtihan süresinden geçeceğini daha yaratmadan ezeli ilminde bildi şimdi kalkıpta ezelde bildiğini yeni öğreniyormuş edası ile duygular ile kuluun ruhunu hisseder demek büyük bir ukalalık ve ALLAH TEALA yı yanlış anlamadan başka bir şey değildir !!!

bu açıdan insanı meşakkatla yaradan ALLAH(cc) sen burada da ayeti kerimenin tefsirini kafana göre yapmışsın ALLAH TEALA kulunu yaratırken zorluk meşakkat sıkıntı eza gibi kullarına has duygularla hislerle bir yaratma fiili işlememiştir bilakis bir çok tefsir alimleri şöyle izahatlar yapmışlardır «Biz, insanı gerçekten meşakkat içinde yarattık.» îbn Mes'ûd, îbn Abbâs, İkrime, Mücâhid, İbrâhîm en-Nehâi, Hayseme, Dahhâk ve başkalan; dikili olarak diye mânâ vermişlerdir. İbn Abbâs'tan nakledilen bir rivayette de anasının karnında dikili olarak, diye mânâ verdiği zik*redilir ASIL ZORLUK DEDİĞİMİZ KULU İLE BİR OLMA ZORLUĞUNA DA SAHİPTİR sapıttınmı be adam ALLAH TEALA ya ne zor gelir ne ona sıkıntı verir bu nasıl bir işdir kulu ile bir olma zorluğuna sahiptir ne demek ???, VE DİNE YARDIM DEDİĞİMİZ HAL allah(CC) maliki olduğu ruha bir yardımdır hilafetin açık anlamıdır. artık orda kör kul kalmayıncaya kadar çalışma alemi BASAR(cc) yapar bu bir nakisiyet değil. çektiği acıyı imanına karşı bedel gösterene ALLAH(cc) ün göstermediği gizli rahmet koludur. o acının çoğu zaten bendeydi ve hissiyatını açıp kapatan da bendim der. hiç bir acı isyanın gerekçesi olamaz.

bunun verasında ruh ALLAH(cc) ün sahibi olduğu değer bakımından cehennemi hali ortadan kaldıracak nasıra da açıktır ve bu kul ben sizin bilmediğinizi bilirim diyen ALLAH(cc) ÜN ASIL BİLDİRMEDİĞİ HALİ AÇIKLAR. yani ben kuluma o kadar güveniyorum ki ona kendi ruhumdan bir parça teslim ediyorum. bu ilimin kamil anlamını bilmemiz mümkün değildir çünkü acının ve zevkin son haddi ALLAH(cc) katındadır.o onun üstünü ve altını yaratana kadar ruh ilmiyle mahfuzdur. bu açıdan melekler dahi bu ilme yani ruha tamamen vakıf değillerdir.
bu yüzzden ALLAH(cc) TAKTİR ZORLUĞU DENEN HALİN ÖZÜ BU HALDİR. ???ÇÜNKÜ ONUN DUYGU DÜNYASI BİZE KAPALIDIR.Sen şu duygu işini kafana çok sarmışsın sen İLAHINI TANIMIYORSUN kendin için isimlendireceğin bir çok şeyi ALLAH TEALA içinde isimlendirmişsin çünkü onun duygu dünyası derken sanki ALLAH TEALA nın da kendine has bir dünyası olduğunu üzüntü keder neşe gibi duyguları burada yaşadığını ama bizim göremediğimizi aleni olarak yazmışsın şayet açık olsa idi REZZAK(cc) diyip aç kalan bir kul görsek kalbimiz yarılırdıYok yok sen kendini burada da ALLAH TEALA ile kıyaslıyorsun eğer diyorsun biz ALLAH TEALA gibi olsa idik bizden niğmet isteyen biri için çok üzülürdük sana başka birşey demiyorum artık . beni anıp benden medet umup benden yarar göremeyecek ve ben buna kadir olacağım. insan ancak kuldur. bu kamil anlam herşeyi gören BASAR(cc) ün ilminde hıfz edilir.Hıfz etmek ezber etmektir muhafa edilir deseydin de bir manası olsaydı

kul bir hali görür de ölmez bitme ama ALLAH(cc) KAPISINI kırar da o dua içeri girer.Burada da olsa olsa meta zori dediğimiz şey var neden canım dersen sanki ALLAH TEALA da dua kapıları var kapalı sen yap kuvvetli duayı zorla kırsın girsin içeri

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.


Esselamu aleykum,

Kıymetli hocam biz acizane öğrenciniz olarak geçen gün bir yazınızda sizleri ikaz ettiğimiz için bizlere şöyle demiştiniz '' Alimler yazılarını öğrencilerini okuyunca düzeltsinler ister o sebeple bazı yerlerde noksan eksik yazarlar,bende onlar gibi yapıyorum...''
Bizde sizlere öğrenci olmala şereflendiysek yukarıda yazdığınız yazınıza bir kaç paragraf açtık içinden çıkabilirseniz ALLAH RIZASI için bizlere bu kırmızı yazı ile yazdığım yerleri ANLAYABİLECEĞİMİZ BİR DİL İLE ANLATIRMISINIZ...
 

İLK VAHİY

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
619
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Web Sitesi
www.tevbequran.com
Her ne zannediyorsan Allah hakkında o Allah değildir.İnsan zannı üzerine Rabbini müşahede edecek ahirette.
Kafa bulanıklığını kağıda dökmek başka başkalarının "_mu,_mi" ,acaba demelerine sebep olmak.Vebaldir..
Ayrıca yorum yazan değerli kardeşime katılmamak elde değil...Baştan sona bulanık düşüncenin tezahürüne şahit oldum.Böyle bir yazının maksadı nedir diye de kendime soramadan geçemedim.Bilgilendirmek mi?Bulandırmak mı?Sorularına yanıt aramak mı?

Konuya kesinlikle vakıf olmayan bir kişinin yazısı diye okudum.Fakat yorumda hocam hitabıyla karşılaştım.Çok şaşırdım.Demek bilen ehil bir kişinin yazısını okuyoruz.Nasıl ehillik anlamadım.
Belki yararlı olur .....
ES-SEMİ’ / EL-BASÎR

Semi’: “Gizli aşikâr her şeyi işiten.”

Basîr: “Aydınlık karanlık, uzak yakın, büyük küçük her şeyi gören,
müşahede eden.”

“...Allah’ın âyetleri hakkında münakaşa edenlerin sinelerinde, ancak, yetişemeyecekleri bir kibir vardır. Sen Allah’a sığın. Şüphesiz O, Semi’dir,
Basîr’dir.”
(Mü’min, 40/56)
Maddeden münezzeh olan Allah’ın işitmesi, insan idrakinin kavrayabildiği ve hayalinin ulaşabildiği her türlü işitmeden münezzehtir; bunların hiçbirine benzemez.

Biz hava unsuru olmaksızın, içimizdeki bir arzuyu muhatabımıza işittiremeyiz. Ama, Allah bizim kalbimizden geçen her arzuyu işitir. Kalbin arzu duyması, sözlü istemeye benzemediği gibi, kalbin sesini işitmek de havada temessül eden kelimeleri işitmeye benzemez.

Bu benzemezliğin bir işaretini Cenâb-ı Hak insanın mahiyetine koymuştur. İnsan, uyanıkken muhataplarını görür ve onların konuşmalarını işitir; bu görmeye göz, bu işitmeye de kulak vasıta olmuştur. Ama rüya âleminde yine muhataplarıyla görüşür ve konuşur; fakat gözleri uykuya dalmış, kulakları bu âlemden ilgisini kesmiştir. Rüya âleminde ne hava unsuru vardır, ne konuşanın ses telleri, ne de dinleyenin kulakları.

Bizim havadan faydalanarak ses tellerimizi hareket ettirmemiz ve aklımızdaki bir mânâyı, böylece kelimelere dökmemiz, onu insanlara işittirmek içindir.

O konuşmanın ilâhî hikmet ve kudrete bakan bir yanı var ki çok önemlidir:

Ağzımızdan çıkan bir kelime havada bir ilâhî mucize olarak milyonlarca kelimeye dönüşür. Hava sayfası bizim konuşmamızla âdeta dolup taşar. Aynı sayfaya, diğer insanların konuşmalarından kuşların cıvıldaşmalarına, gök gürlemesinden suların şırıltılarına kadar nice sesler de yerleşirler. Bu varlıkların kendileri yer yüzünde hoş bir manzara teşkil ettikleri gibi, sesleri de hava sayfasında ayrı bir mucize sergilerler. Ve bu sanat eserini, Cenâb-ı Hak meleklerine ve ruhanilere seyrettirir.

Görmeye gelince: Güneşi ve güneş ışığını, gözü ve göz nurunu yaratan ve bir yağ parçasına görme kabiliyeti veren Allah, böylece bir hikmet ve kudret mucizesi sergilemiş oluyor. Yoksa meleklerin gözsüz görmelerinin de şehadetiyle, görme için mutlaka göz lâzım değildir.

İnsanın görmesi cüz’îdir. Yani bir anda ancak bir yöne bakabilir ve bir şeyi seyredebilir. Başkalarını görebilmesi için nazarını ilk gördüğü cisimden çekmesi gerekir.

Allah’ın bütün sıfatları gibi görmesi ve işitmesi de küllîdir, mutlaktır ve sonsuzdur. Yani, her şeyi birlikte görür ve işitir.

İnsan, karşısındaki şahsın derisinin altını göremediği gibi, kafasında taşıdığı düşünceleri ve kalbinde beslediği arzuları da göremez ve işitemez. Görmesi ışıkla, mesafeyle ve maddî engellerle sınırlıdır; işitmesi de belli frekanslar arasına sıkışıp kalmıştır.

Ama bu insan, o kısa ve sınırlı olan görmesini ve işitmesini kıyas unsuru yaparak, Allah’ın Semi’ ve Basîr olduğunu bilebilir.

Bu ilâhî isimleri düşünen bir mü’min, bütün eşyayı birlikte görmenin ve bütün sesleri beraber işitmenin ancak Allah’a mahsus olduğunu hatırlar. Ayrıca, yaptığı her işin görüldüğünü ve söylediği her sözün işitildiğini düşünerek bu sermayelerini daha dikkatle harcamaya çalışır.

İnsan, kendisine ihsan edilen bu nimetler sayesinde, hem Rabbinin Semi’ ve Basîr olduğunu bilme şerefine erer, hem de renk, şekil ve sesler âlemlerinde tecelli eden ilâhî sanatları hayret ve hayranlıkla tefekkür eder.




Alaaddin Başar
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

yukarıda yazılanların bir kısmı ALLAH(cc) anlatılırken anlatılan ve bu forumda yazılı hihayelerdendi. ALLAH(cc) YA MUSA acıktım vermedin susadım vermedin hastaydım ziyeret etmedin şeklindeki burda da telif hikayelerdeki kadar ALLAH(cc) E İNSANİ SIFAT YAKIŞTIRMASIYDI. bunlar küfür değil cehalettir bilginize sunulur. ve cehl ile münakaşa zor bir ilimdir. onu ikna etmeniz gereken bir eneniz olmamalı.

Rasulullah (sav) şöyle dua etti:

"Ey Rabbim! Güçsüzlükten ve halk tarafından hor ve hakir görülmekten dolayı Sana yakınıyorum. Ey merhametlilerin en merhametlisi! Sen zayıfların Rabbısın ve benim Rabbimsin. Beni kime bırakıyorsun? Beni, bana asık suratlı bakan yabancıya mı, yoksa her işimi eline verdiğin düşmana mı bırakıyorsun? Eğer Sen bana dargın değilsen başka hiçbir şey benim için önemli değildir. Ancak Senin afiyetin bana her şeyden üstündür. Senin gazabının üzerime inmesinden, karanlıkları yırtıp nura çeviren ve bütün dünya ve ahiret işleri kendisiyle salah bulan rıza ve merhametine sığınıyorum. Zira rıza ve hoşnutluk ancak Senindir. Beni affet, yegane kudret kaynağı ancak Sensin." *

hz.lut (AS) ...keşke sığınacak bir kale olsaydı.

hz.yusuf(AS) ..eğer burhanımızı görmeseydi meyledenlerden olacaktı.

hz. eyüp(AS) .... sıkıntı dile dokundu

hz.yakup (AS) ...ne kadar nazik kurtmuş ki elbisesini yırtmaışta kanını akıtmış

hz.musa (AS) şehirden korkarak çıktı. demek bu iki süreden birine uyarsam bana düşmanlık yok.

bunlar ve benzeri ayet ve hadislerde peygamber(AS) larında ALLAH(cc) ten gelene karşı yanlarındaki melekler dahi olsa hz.lut (AS) yanındakiler öyledir dua şekilleridir ve özellikle efendimiz (SAS) in duası çok manidardır. peygamber olmak acz içinde bulunmamayı ve sıkılmamayı gerektirmez.

kainatı 6 günde yarattı ... bir sıra ve nizamla ALLAH(cc) sıfatlarının bir anda olması zaten yaratması için kulun bir anda anlaması mümkün değil o kadirken bile kendine süre taktir ediyorken yaratma işi ona aitken biz onu anlarken sıra şart ve zemin gözetmemiz kadar doğal bir şey olmaz. bu onun yaratışının delillerindendir.

en basit örnekle ve bunu daha da vahim hallere sokabilirim ALLAH(cc) övmek demek ne demeki soruyim. mesela a şehrinde bir suç işlenirken sen orda olsan engel olursun o kişinin ırzını namusunu korursun. ama sen yokken ALLAH(CC) ordadır ama o suç işleniyorsa sen ALLAH(cc) ten daha iyi birisimi oluyosun?

bu bir kıstas olamaz sorusunun cevabı şu bilip bilmeden ALLAH(cc) hakkında şöyle güçlü böyle güçlü demeden nelerin olabileceğini düşünün.boşluğu değil imanı ve onun getirilerini övün.

insanların amelleri duygularıyla yön alır seven sevdiği gibi hareket eder ve ALLAH(cc) bu duyguların yaratıcısıdır. bu duyguları yaratmak ona sahip olmayı gerektirir. yani ALLAH(cc) ağlamaz acıkmaz ama bu duyguları bilir. bunda bir beis de yoktur.

ALLAH(cc) kuluna zulmetmez kul kendi nefsine zulmeder. bu açık bir nastır. efendimiz (SAS) yukarıdaki duasında veya habibi neccarın rabbim ALLAH(cc) dedi bu adamları öldürecek misiniz demesinde inkisar değil hal vardır. yani ALLAH(cc) herşeye kadirdir demezler. biz burdayken onun isim hakkı bizde mahfuzdur derler. efendimiz(SAS) beni kime bırakıyorsun derken ALLAH(cc) KUDRETİNİ İTHAM DEĞİL onun rahmetini celp etmek ister. hz.cebrail(AS) gibi bir dostun var ama uhudda yenilyosun gibi bir muhabbete sebep vermemk için. yani mutlak hükümdar olan ALLAH(cc) BEN BENİ TANIYORUM SEN KİMSİN DİYE SORAR kula esma-i hüsna budur. bana beni anlatma yoksa yarattığım bir örnek imanını sıfırlar der. 50.000 kadına ............... edildi. ben varken açıkla. kıvırmadan ne diyeceksin?


beni sana soruyorlar deki ben onlara gerçekten yakınım. onlar ile kalpleri arasına girer.


Allah Tealâ buyuruyor ki: Ey Ademoğlu ! Başınıza düşen aklık benim nurumdan bir nurdur Ben nurumu nârımla azaplandırmaktan hayâ ederim Öyleyse sen de benden hayâ et! Mahlukatımın bana olan ihtiyacı ve yüceliğim hakkı için müslüman olarak yaşlanmış kullarıma azap etmekten hayâ ederim........... hadisi kutsisince ki ben kudsi hasilerden pek bişey de anlamam(AYRI yerde tartışırız) gibi ALLAH(cc) ÜN hayası ile insan hayasının aybı olduğu anlaşılıyor. yani mecaz değil aynı haya . bunlar çerçevesinde ALLAH(cc) insan gibi duygulara sahip değil denebilir mi? ALLAH(cc) görür ama mahlukata benzemez duyar ama inse benzemez yaşar ama bize benzemez. bu övünç vesilesi olması o hallerin alemde anlamlı olması ile ilgili bir haldir. yoksa birçok canlı türü ne şartlarda yaşar da taktir görmez.

ALLAH(cc) anlatılırken hadis hadis-i kutsi hikayeler şeklinde anlatımlar bu forumda vardı tam yerlerini hatırlamıyorum ama yukarıdaki örnekler hem burdan hem de diğer sitelerden topladığım örneklerin yazıya dökülmüş hali denilebilir. en nihayetinde BASAR (cc) sıfatı da bir gözlem neticesir ve kul bunu tefekkürle öğrenir.

burada forumun bir yerinde efendimiz(SAS) ben ekmeksiz susuz yaparım ama kadınlarsız yapamam dediğine şahit olursunuz. bu sözü bu forumda bir kişiye bile söyletemezsiniz ama efendimiz(SAS) e yakışır. bu küfür de değildir asıl kibir hali budur. hadis dediğin sözü ayan beyan sen diyebiliyosan söyle yoksa ona(SAS) niye izafe ediyosun diyen de yok.

o hanımlar mümminlerin anneleri ve ben bu sözden rahatsızlık duydum. ama bayağı bir teşekkürde aldı bu arada o da ayrı bir konu.

hıfz mahfuzla aynı kökenli levh-i mahfuz hıfz edilen levhlar saklanan levhalar aslı orda olan levhalar kitapların aslının yazılı bulunduğu kayıotlar anlamında söyledim başaka bir anlamı varsa üzgünüm.

şimdi benim gibi acıkan susayan hasta olan zat(AC) ile aynı duyguları paylaşmamda ne sakınca var anlamadım. cehl ile mücadele dile getirenle değil yaşayanlarla olur. ben ALLAH(cc) ün kudretine kendi çapımda şahit oldum. ama özellikle emrin yaşamsal boyutları hakkında özellikle konu hadis kıstasına girerken kendi üstünde göremeyeceği husuları öne çıkarmak bana biraz garip geldi. artı teşekkür yerine yorum yaptığınız için de ALLAH(cc) razı olsun ki herkes 2 çift kelam etse yanlışlar ortaya çıkar.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

yukarıda yazılanların bir kısmı ALLAH(cc) anlatılırken anlatılan ve bu forumda yazılı hihayelerdendi. ALLAH(cc) YA MUSA acıktım vermedin susadım vermedin hastaydım ziyeret etmedin şeklindeki burda da telif hikayelerdeki kadar ALLAH(cc) E İNSANİ SIFAT YAKIŞTIRMASIYDI. bunlar küfür değil cehalettir bilginize sunulur. ve cehl ile münakaşa zor bir ilimdir. onu ikna etmeniz gereken bir eneniz olmamalı.

Rasulullah (sav) şöyle dua etti:

"Ey Rabbim! Güçsüzlükten ve halk tarafından hor ve hakir görülmekten dolayı Sana yakınıyorum. Ey merhametlilerin en merhametlisi! Sen zayıfların Rabbısın ve benim Rabbimsin. Beni kime bırakıyorsun? Beni, bana asık suratlı bakan yabancıya mı, yoksa her işimi eline verdiğin düşmana mı bırakıyorsun? Eğer Sen bana dargın değilsen başka hiçbir şey benim için önemli değildir. Ancak Senin afiyetin bana her şeyden üstündür. Senin gazabının üzerime inmesinden, karanlıkları yırtıp nura çeviren ve bütün dünya ve ahiret işleri kendisiyle salah bulan rıza ve merhametine sığınıyorum. Zira rıza ve hoşnutluk ancak Senindir. Beni affet, yegane kudret kaynağı ancak Sensin." *

hz.lut (AS) ...keşke sığınacak bir kale olsaydı.

hz.yusuf(AS) ..eğer burhanımızı görmeseydi meyledenlerden olacaktı.

hz. eyüp(AS) .... sıkıntı dile dokundu

hz.yakup (AS) ...ne kadar nazik kurtmuş ki elbisesini yırtmaışta kanını akıtmış

hz.musa (AS) şehirden korkarak çıktı. demek bu iki süreden birine uyarsam bana düşmanlık yok.

bunlar ve benzeri ayet ve hadislerde peygamber(AS) larında ALLAH(cc) ten gelene karşı yanlarındaki melekler dahi olsa hz.lut (AS) yanındakiler öyledir dua şekilleridir ve özellikle efendimiz (SAS) in duası çok manidardır. peygamber olmak acz içinde bulunmamayı ve sıkılmamayı gerektirmez.

kainatı 6 günde yarattı ... bir sıra ve nizamla ALLAH(cc) sıfatlarının bir anda olması zaten yaratması için kulun bir anda anlaması mümkün değil o kadirken bile kendine süre taktir ediyorken yaratma işi ona aitken biz onu anlarken sıra şart ve zemin gözetmemiz kadar doğal bir şey olmaz. bu onun yaratışının delillerindendir.

en basit örnekle ve bunu daha da vahim hallere sokabilirim ALLAH(cc) övmek demek ne demeki soruyim. mesela a şehrinde bir suç işlenirken sen orda olsan engel olursun o kişinin ırzını namusunu korursun. ama sen yokken ALLAH(CC) ordadır ama o suç işleniyorsa sen ALLAH(cc) ten daha iyi birisimi oluyosun?

bu bir kıstas olamaz sorusunun cevabı şu bilip bilmeden ALLAH(cc) hakkında şöyle güçlü böyle güçlü demeden nelerin olabileceğini düşünün.boşluğu değil imanı ve onun getirilerini övün.

insanların amelleri duygularıyla yön alır seven sevdiği gibi hareket eder ve ALLAH(cc) bu duyguların yaratıcısıdır. bu duyguları yaratmak ona sahip olmayı gerektirir. yani ALLAH(cc) ağlamaz acıkmaz ama bu duyguları bilir. bunda bir beis de yoktur.

ALLAH(cc) kuluna zulmetmez kul kendi nefsine zulmeder. bu açık bir nastır. efendimiz (SAS) yukarıdaki duasında veya habibi neccarın rabbim ALLAH(cc) dedi bu adamları öldürecek misiniz demesinde inkisar değil hal vardır. yani ALLAH(cc) herşeye kadirdir demezler. biz burdayken onun isim hakkı bizde mahfuzdur derler. efendimiz(SAS) beni kime bırakıyorsun derken ALLAH(cc) KUDRETİNİ İTHAM DEĞİL onun rahmetini celp etmek ister. hz.cebrail(AS) gibi bir dostun var ama uhudda yenilyosun gibi bir muhabbete sebep vermemk için. yani mutlak hükümdar olan ALLAH(cc) BEN BENİ TANIYORUM SEN KİMSİN DİYE SORAR kula esma-i hüsna budur. bana beni anlatma yoksa yarattığım bir örnek imanını sıfırlar der. 50.000 kadına ............... edildi. ben varken açıkla. kıvırmadan ne diyeceksin?


beni sana soruyorlar deki ben onlara gerçekten yakınım. onlar ile kalpleri arasına girer.


Allah Tealâ buyuruyor ki: Ey Ademoğlu ! Başınıza düşen aklık benim nurumdan bir nurdur Ben nurumu nârımla azaplandırmaktan hayâ ederim Öyleyse sen de benden hayâ et! Mahlukatımın bana olan ihtiyacı ve yüceliğim hakkı için müslüman olarak yaşlanmış kullarıma azap etmekten hayâ ederim........... hadisi kutsisince ki ben kudsi hasilerden pek bişey de anlamam(AYRI yerde tartışırız) gibi ALLAH(cc) ÜN hayası ile insan hayasının aybı olduğu anlaşılıyor. yani mecaz değil aynı haya . bunlar çerçevesinde ALLAH(cc) insan gibi duygulara sahip değil denebilir mi? ALLAH(cc) görür ama mahlukata benzemez duyar ama inse benzemez yaşar ama bize benzemez. bu övünç vesilesi olması o hallerin alemde anlamlı olması ile ilgili bir haldir. yoksa birçok canlı türü ne şartlarda yaşar da taktir görmez.

ALLAH(cc) anlatılırken hadis hadis-i kutsi hikayeler şeklinde anlatımlar bu forumda vardı tam yerlerini hatırlamıyorum ama yukarıdaki örnekler hem burdan hem de diğer sitelerden topladığım örneklerin yazıya dökülmüş hali denilebilir. en nihayetinde BASAR (cc) sıfatı da bir gözlem neticesir ve kul bunu tefekkürle öğrenir.

burada forumun bir yerinde efendimiz(SAS) ben ekmeksiz susuz yaparım ama kadınlarsız yapamam dediğine şahit olursunuz. bu sözü bu forumda bir kişiye bile söyletemezsiniz ama efendimiz(SAS) e yakışır. bu küfür de değildir asıl kibir hali budur. hadis dediğin sözü ayan beyan sen diyebiliyosan söyle yoksa ona(SAS) niye izafe ediyosun diyen de yok.

o hanımlar mümminlerin anneleri ve ben bu sözden rahatsızlık duydum. ama bayağı bir teşekkürde aldı bu arada o da ayrı bir konu.

hıfz mahfuzla aynı kökenli levh-i mahfuz hıfz edilen levhlar saklanan levhalar aslı orda olan levhalar kitapların aslının yazılı bulunduğu kayıotlar anlamında söyledim başaka bir anlamı varsa üzgünüm.

şimdi benim gibi acıkan susayan hasta olan zat(AC) ile aynı duyguları paylaşmamda ne sakınca var anlamadım. cehl ile mücadele dile getirenle değil yaşayanlarla olur. ben ALLAH(cc) ün kudretine kendi çapımda şahit oldum. ama özellikle emrin yaşamsal boyutları hakkında özellikle konu hadis kıstasına girerken kendi üstünde göremeyeceği husuları öne çıkarmak bana biraz garip geldi. artı teşekkür yerine yorum yaptığınız için de ALLAH(cc) razı olsun ki herkes 2 çift kelam etse yanlışlar ortaya çıkar.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.



Kardeşim sen bir ton harf ile birşeyler yzıyorsun başından sonuna kadar okuyayım diyorum iyi niyetle okuyayım ÖN YARGI yapmayayım diyorum acaba burada şunu bunumu dedi diyorum belki güzel birşeyler anlatmak istedi diyorum ama sonunu bulamıyorum bak daha yazına eleştiri yapmak istemiyorum ama şu son kısmında bile sen EHLİ SÜNNETE YAKIŞMAYACAK bir laf ediyorsun şimdi benim gibi acıkan susayan hasta olan zat(AC) ile aynı duyguları paylaşmamda ne sakınca var anlamadım kardeş bu ne demek ALLAH benim gibi acıkır susar hasta olur ??? bende onun taşıdığı duyguları taşıyorum...
Yukarıda yazmışsın ALLAH(cc) insan gibi duygulara sahip değil denebilir mi? bu yazdığında çok yanlış ALLAH TEALA yarattığı hiç bir varlığa benzemez sen İhlas suresinin son ayetini nasıl okuyorsun mübarek ...
Birinci hatan ile ALLAH TEALA yı isevilerin H.z İsa için söyledikleri gibi bir pozisyon uydurmuşsun, yer,içer,acıkır... bu ne demek ?
İkinci hatanda İLAHINI kendine benzetmişsin Halbu ki ALLAH c.c ben hiçbir şeye benzemem buyurur .
ALLAH'ın rasulu s.a.v '' ALLAH kullarını kendine benzer yaratmıştır (burada mecaz var)'' yani kulları onun görme,duyma,konuşma,hayat,ilim gibi sıfatlarından faydalanmıştır diye buyurur sen ise ta tersini söylüyorsun...
Ve kendinin de belirttiğin gibi bir çok siteden kopyala yapıştırlar yaparak buraya yazılar yazıyorsun hatalarını okumadan araştırmadan bizlere aktarıyorsun,bence sen kendini ifade etmekte hata ediyorsun,RABBİNİ GEREKTİĞİ gibi tanımıyorsun...
Son olarak biz islama aykırı kimin yazısını gördü isek müdahale ettik öyleki birisi bir fıkra anlatsa AZRAİL a.s hakkında dine ve onun saygın zatına ters bir mizah yapsa o kişiyi bile uyardık bunu kendimize borç olarak yüklendik...
Seni tenkit ve düzeltme yolundaki gayretlerim ise yücelmek için veya bir yerlere çıkmak gibi bir menfaat uğruna değil İmanının ziyan olmaması için RABBİM tarafından bizzat üzerime yüklenen EMRİ BİL MARUF NEHYİ ANİL MÜNKER yükünü iyi taşımak içindir,bu emir ve yük cümlemizin yüküdür,doğru taşımasını bilelim...
Kardeşim biliyorum özünde çok iyi birisin RABBİNİ de çok ama çok seviyorsun ama anlama ve anlatma yada kendi aklında tasavvur ettiğin fikirler EHLİ SÜNNETE dolayısı ilede dine MUHALİFTİRLER bunu düzeltmen hususunda güzel kitaplar okumanı tavsiye ederim...
Baki selamlar ve Doğru yolu bulman için hayırlı dualarımla...
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Allah kainatı öyle bir yaratmış ki

bir insan diger bir insana benzemez

herşeyi farklı yaratmıştır

Heleki kendi zatına ise kulları cok farklıdır

hiçbir kul Allaha benzemez

Allah la kulun da bazı benzer yönleri vardır. ( Bazı sıfatlar )

Allahın bazı sıfatları yaradılısla birlikte insana da yüklenmiştir.

bu sıfatları insana yüklemesinin de hikmetleri vardır.

peygamberler , Alimler , Arifler üzerinde Allahın tecellisi var.

İnsan Allahın azametini gösterir bir nebze.

insan da görür Basar'dır ama gözünün önünü görür

Allah sa herşeyi zaman ve mekandan münezzeh olarak herşeyi görür.

nekadar benzesede fark var elbet.

Allah duyar (semi sıfatı) insanda duyar

Allahın duyması ise insan gibi değildir. bizler belirli frekanstaki sesleri duyarken

Allah herşeyin sesini işitir.

mesela

Allah ismen Çok merhametli , cok şefkatlidir.

Bunlar insanda da var

bilinmesi için Allah yaradılışımıza katmış.

bizde bir miktarken, Allahta ise sınırsızdir.

Hem benziyoruz , Hem benzemiyoruz.

mesela Alim sıfatı insanlarda da var.

bizim ilmimiz sınırlı , Allahın ilmi ise Akıl sır ermeyecek kadar coktur, sınırsızdır.

insan; daha insanı anlayamadık

Allahın Maiyetini anlamak nerde?
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
bu isyan niye?

Allah her kulunun halini görür.

Hikmet sahibidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt