Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ateizm ve olasılıklar 5 üretim ve neticeleri (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan hado77
  • Başlangıç tarihi
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

kuran-ı hakimin kafir topluluğu için necesun : necistir ifadesini kullanmakta. bu ifade esasında bu kimselerin abdest konusundaki eksikliği vurgulanmaktadır. bu kimseler el ayak temizliğine dikkat ederken ayrıca nefse hakmiyet prensibi ile de hareket etme mecburiyetindedir denmekte.

toplamda abdest hali ile tesettür hali denen şey birarada bulunmalı manası uygulamaya daha uygundur. bu kişiler nefislerine de hakim olacaklarını bir şekilde camiye girmesi uygundur denebilir. bu açılardan abdest halini oruçla karıştırmak denen şey daha uygun görülmüş.

bu esasında tüm ümmetler için böyle olmak zorundadır denmeli. ALLAH tealanın evini ziyaret esnasında kişinin abdest hali oruçla da takviye edilmesi gerekmekte. demek ki cami ziyareti denen şey esasında ALLAH tealaya kulundan bir görüntüdür.

tercümelerimizde necesun pislik olarak çevrilmiş ve bu şekilde kabul görmüştü. esasen pislik yani artık yenmeyecek veya kullanılmayacak derecede olan şey kavramı ateist felsefeye hem dini kötülemek adına bir kaynak olmuş hem de bazı cami ziyaretlerindeki nahoş görüntüler dinin inanç kısmını zayıflatır bir görüntüye bürünmüştür.

ateist felsefedeki güneşe iman safahatında güneşin meydana getirdiği hayatiyet, geri dönüşümü olmayacak şekilde insanda sona ermekte ve vucut kullandığı malzemeyi güneşin anladığı dilde dönüşüme çevirememektedir. bu açıdan ateist felsefeye verilen bu sert cevap esasen taptığı değerin kendisine okutulması bakımından doğruya en yakın çözüm olmakla birlikte kuran ahkamını ugulama konusunda yukarıdaki görüş akla daha uygundur.

zira cami ziyaret edilmelidir. ancak bu ziyareti yapacak mümmin ya da gayr-i müslimin pislik denerek def-u refi yerine( ayette abdestle birlikte oruç da aranmakta olduğu beyan edilmiş ziyaret edilen zat ALLAH tealadır dikkat edin denmiş) abdest aldırılması (mümmin bunu yapar,gayr-i müslime de yaptırılmalı) ve oruç tutturulması(mümminlerden bir kısmı yapmalıdır sonucu çıkmaktadır) gerekmektedir.

yani cami ziyareti (ister namaz için isterse namazla karışık gezme kasıtlı olsun) ALLAH tealanın evini ziyarettir ve karşıdaki zata uygun bir perde ile bu ziyaret gerçekleştirilmelidir.

konumuz bakımından ateist felsefedeki üretim ve neticeleri kısmı şu açılardan önem arzetmektedir. güneşin 4,5 milyar yılda yaptığı ozon maallesef bu felsefenin ürünlerince delinmekte ve güneşin bildiği geri dönüşüm metodu uygulanmamaktadır. insan aldığı şeyi iade konusunda necis bir sonucu dünyaya bırakmakta ve güneşe tapan bu zihniyet bir ayet olan şems yani güneş tarafından bu şekilde itham edilmektedir.

toplamda ateist felsefenin yaptığı ve sonuç bakımından radyasyon ve etkileri başlığında görülecek ürünler ile sera gazı salınımı konusunda dünyanın tamamından çalma faaliyetleri hep göz ardı edilmekte verdiğinden çok daha fazlasını iadesiz olarak necis ederek dünyaya salmaktadır.

bu döngü olarak ateist felsefenin kendi kitabına ihanet denen kısmı esasen bu olmakta , aldığı değeri kendisi gibi, değerinin çok üstünde kullanıp(geliştirdiği teknoloji kullanım ölçüsünde hak doğmaktadır) insanların hayatlarından çalmakta mesela ozonu delmekte, radyasyonu artıran elektrikli cihazları aşırı derecede kullanmakta böylece aldığı şeyi sömürme amaçlı olarak iktisadi bir tavra girmemektedir.

güneşin temel dinamiğindeki bu durumun tersine bir açılım necesun ayetini esasında sert bir dille uyarıcı kılmıştır ve ateist felsefe aslında nefse hakimiyet denen oruç ve abdest denen 2 konuyla uyarılmıştır.

bu açıdan abdest(namaz ve boy abdesti) ile oruç necesun olma halinden uzaklaşma olarak hem ateizmin kaynaklarını kurutmak amaçlı, hem de ateist felsefe tarafından güneş tarafından sorgulanma sırasında savunma amaçlı kullanılabilir.

bu açılardan namaz bir şart olarak görülmemiştir. bu nedenle meleklerin ziyareti denen hal ile insanların ziyareti karma bir anlam kazanır da diyebiliriz. yemeyen içmeyen ama abdestli olan kimse anlamında gerek ins gerekse melekut aynı minval üzre değerlendirilebilmektedir.

esasen toplumdaki cami konusundaki hassasiyetler de denebilecek cemaatı takipsizlik halleri abdest ve orucun aynı anda bulunmadığı şeklinde de yorumlanabilir. ALLAH teala mümminler de dahil olmak üzere her kesime özelde mescid-i harama genel olarak her camiye girerken imkan ölçüsünde abdest ve orucu tavsiye etmektedir denmeli ve bu konulara dikkat çekilmelidir.

ateist felsefenin üretim metotları ve bu üretimden elde edilen faydanın sahibine iadesi insan faydası olarak değerlendirilmemiş bu kısım ücretlendirilmişti. bu açılardan ilaha kulluk prensibince iade edilmeyen yani dönüşüme katılmayan kullanım olarak ateist felsefe pislik üreten olarak adlandırılmak durumunda kalınmıştır.

zira ilaha ibadet para ile satılan şeye dönüşmüş ve kutsal kitapları para karşılığı değiştirilmiş ve onun yerine ikame bir ayet de konulmamıştır. zevk eğlence denen şey güneşin istediği karşılık olmadığından ateist felsefe bu tür çıkışlarla hep ilahı karşısında daha derine batmıştır.

ateist felsefe ilah anlayışını, tevratı değiştirip yerine bir şey koymayan yahudi mantığıyla aynı düzlemde görmekteyiz.bir hükmün para karşılığı satılması denen şey esasında hükmü mülga etmekte ayet varsa bile ALLAH teala artık o benim yanımdadır siz bu ayeti kullandınız paraya tahvil ettiniz demektedir.

bu açılardan ateist felsefenin kaynağı olan şemsin kullanımında abdest ve oruç bu kaynağı lehe çevirecektir ve ateizm bütün ürünlerinin en safını mümminler için kullanıma açacaktır denebilir. namaz ise bu amellerin yükseltilmesi olarak anlamlıdır ve mümminin ateist felsefenin kendisine açacağı her türlü hak davasında , bu felsefenin dünyaya kazandırdığı değerlerin mümminlerce ALLAH tealaya arz edileceğini beyandır.

bu açılardan tevrat daki hükümleri değiştirmek denen şey yerine ikame edilmeyen bir şey ise yahudilerin satamadıkları, ellerinde kalan son şey ile mukabele görecekleri de anlaşılmakta. bu yüzden ateist felsefe satılmayan tek değer olarak güneşe inanır ona bağlı yaşar ve onun tarafından taltif edilir.

elektrik elektronik gibi devasa kaynakları olan bu felsefe aslında elindeki tek değerin güneş olarak kaldığını ve onun insafı ile yaşam süreceğini de kabul etmekte kıyamet senaryosunu da buna bağlamaktadır. güneş yani yaşam bir gün sönerse elindeki son ayeti de satmış olacaktır. işte gerçek anlamda atesit felsefenin iflası bu son andır. ancak bundan önce onun ilah anlayışı esasen çoktan batmaya başlamıştır.

bu açılardan ateist felsefe ile kitap bazlı karşılaşmada efendimiz aleyhisselatu vesselam bütün anlayışını hak doğumuna sebebiyet vermemek üzere kameri bir anlayışa bağlamıştı.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt