Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ateizm ve olasılıklar 15 ay(gamer) (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan hado77
  • Başlangıç tarihi
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve barakatuhu

esasen matematikteki 1 kavramı ışığın hızını beyan eder ve mevcut ilmin materyalist kısmını oluşturur. bu değerin üstündeki her belirteç artık ALLAH tealanın ilmine yani ğayba tabidir.

bu gaybın en yakın cisimleştiği yer ise ay olmakta. zira kendisi ışık hızının üstünde bir uzaklığa sahiptir ve bu uzaklık 1 sayısına en yakın uzaklıktır.

efendimiz aleyhisselatu vesselamın hicir ve kameri duruşu bu açıdan anlamlıdır ve gayba dair bilinmezleri değiştiren varlıklara şehadettir. ALLAH teala ve tekaddes hazretleri onlar gayb hakkında ileri geri konuşur demekte ve bilmediğinizi söylemeyin şeklinde bizleri uyarmaktaydı. hicret ayrılmk ve tanımak için uygun mesafeye gitmek anlamında da kullanılmalı ve yakınlaşmak isteyenleri alacağı mesafelerden menzillerden biri kabul edilmelidir.

ay ve diğer gezegenler hakkında tahminden başka şey yapamamaktayız. ancak ALLAH teala ayın yarılması denen şeyi bizlere beyan etmiş ve mevcut ilmin dışındaki bir halden bahsetmişti.

ALLAH tealanın esasen bahsettiği şey gözdeki kusurun varlığıdır. zira ay ve diğer gök cisimleri zamanı ve mekanı uyumsuz olan bir yerden bize arz endam ederler. ayı gördüğünüz anda aslında ay orada değil 1 birimden daha uzak bir mesafededir denmekte. hakeza güneş de bize 8,5 dakikalık bir uzaklıktan görüntü verir.siz onu gördüğünüzde o aslında 8,5 dakika sonraki yerinde olacaktır. geçmişi gözlemleriz. bu açıdan uzayı bilen materyalist felsefe tamamen geçmişe baktığımızı ve bütün işlerin oluşuna yani meleklerin iş yaptığı aleme şehadet etmediğimizi de bilmektedir.

bu açılardan ayetlerdeki kırlma efekti veren ayın en yakın gezegen olarak yarılması esasen materyalist tarfından kabul edilmiştir. ayın zamanı ve makanı aynı değildir yani kırıktır. gördüğünüz an ile ayn mevcut yeri aynı değildir. ancak materyalist felsefe ayın iki bölünüp bizim de yokolacağımız yani başımıza taş düşeceği bir zamanı beklemekte ve ilim adına onu da iğfal ederek felakete yani ikinci bin banga ilim demektedir.

bu halin mümkün olması dahi bir geri dönüştür zira zamanı bizden önce olan bir şey hareket etmeye başlamış ve eğer kırılırsa bu zaman zaten kendisinden önce olnuş bir zaman işaret edecektir. belki ayetin indiği zamana dair işaretler de taşımaktadır denebilir.

her uzay cisminin hareketi olacak şey değil olmuş şey nazarıyla değerlendirilince de ay ikiye bölününce zaten denilmişti denerek diyalektik felsefeye cevap verilmektedir.

gamer suresindeki gaf harfi bize değer olarak 1 in üstündeki bir mevkiyi haber vermektedir de denebilir. esasında tam sayı değeri olarak bu harfin 1 den büyük bir sayı olduğu anlaşılmaktadır. ancak bu saı limitili bir sayı silsilesi midir yoksa tam sayılardan mı müteşekkildir bilinememekte.

ALLAH teala bir ayetiyle birlikte ona imanla yakınlaştırılacağımızı beyan eder. ateist felsefede kuran-ı hakimi en azından öğrenmek veya eleştirmek için okuyunca bu yakınlaşmadan pay sahibi olmaktadır. buna göre ateist felsefe kitaba imanın dışındaki her hali bakımından elif cüzündeki her kelimeye ondalık olarak yaklaşacak mesela ışık hızına orantılı olarak her harfin değeri kadar ilahı olan güneşe yaklaşacaktır.

gaf mesafe olarak 1 in üstünde bir rakam olacak bulunduğu yere göre 1.. 001 gibi bir değer alacaktır ve o oranda şemse yakınlaşma sağlanacaktır. zira ayın dünyaya uzaklığı 350-365 bin km arasındadır ve ışık hızının üztünde belli bir uzaklığı beyan eder. ayın bu mesafesi de manalıdır ve ışık hızından fazla ancak dünyaya zarar vermeyeceği en yakın yere yerleştirilmiştir.

şemse yakınlık arık ateist için kabulle 2 dir denebilir ki gözünün önündeki bu şemse ateizm hiç bir zaman vasıl olamayacaktır. yani her halukarda 1 lemekten başka bir yolu yoktur.

atesit felsefe amaç olarak şemse ulaşmak kastında olduğundan kuran-ı hakimdeki 1 den fazla değer ifade eden rakamlara yanaşamayacaktır denirse esasında gaf kelimesiyle başlayan ayetler adedince ayın yarıldığını kabul etmekle mükellef tutulmuştur. şayet bu mükellefiyet gerçekleşirse diğer tamsayı değerlerini de anlamaya başlar.

mesela be kainat anlamına gelmekte olduğu söylenir. mesafe bakımından burnumuzun ucundan uzayın varsa kenarına kadar bir uzunluktur. ateist eğer kuran-ı hakim okursa bu mesafeyi kendi imanı çerçevesinde görecek eğer kurandan yüz çevirirse bu ayetin oluşturduğu alemi de anlamayacaktır.

tam sayı olarak değil parça parça anlam ifade edecektir. bir işin oluşundaki yüzlerin bir tam işi oluşturması peygamberi aleyhisselam bir iş değildir sonucu da ortaya çıkar. her biri peygamber aleyhisselam bir işi tek başına bitiren bir kimsedir denmektedir.

zira peygamber aleyhiselamların kendi ümmetleri ile kalkacağı biliniyor. şayet belki rahmet gereği o toplumda ateizm çok şedit bir halse diğer peygamber aleyhisselam da yardım edebilir.

bu konuda ALLAH tealanın açık yardımına mazhar olabilecek bir kitap olması bakımından 1 den büyük değer ifadelerinin bir kapıyı açacağı da düşünülmektedir. ALLAH teala kendisine tam iman denen ahad lafz-ı cemilini gerçekleştirmiş bu kimselerin aleyhisselatu vesselam diğer ümmetlere de eğitim safahatı adına yerde 1 rakamını gökte de ayı yani mahlas olarak muhammedi ruhu anlatacağı aleyhisselam kabul edilebilir.

öğrendiğimiz her ilim rakamsal olarak 1 değerini anlatmakta ve gaybın başlangıcı olan göklerin yaratılışı mı daha zor sizinki mi denirken 1 den büyük ifadeler zikredilmekte ve ALLAH tealanın asli ilminin zamandan ve mekandan ayrıştığı bir yer olduğu beyan edilmektedir.atesit felsefe zamanda geriye giden hali bildiği halde reddetmiş ve insana evrim yerde petrol dersi anlatmıştı. halbuki kafasını kaldırdığında geçmiş zamanı baktığından zamanda yolculuk yapan bir gezegende yaşadığımızı söylememişti.

şayet siz geçmişi görüyorsanız bunun ilerisinde olan bir şey olmalıdır ve bu görülememktedir denmemişti. bu kabul gayba iman olacaktır. esasen ateistin gayba imanı anlatılmıştı amaç güneşe vusul ve en üst uzayı bulmak olarak gayba iman başlığı anlatılmıştı.

ayın ikiye yarılmasının bizce şekil şartı vardır ve içerik şartı da ALLAH tealanın ismi telaffuz edildikçe oluşayacaktır denebilir.

gaf hurufu mukata olarak ALLAH tealanın bir giriş kapısı olmakla beraber kusura dair bir şeyi (göz kusurunu) gördüğü anda yaratan tealanın isimlerinden biri de olması muhteldir. bu girizgah ile artık zaman ve mekan birleşmiştir denmekte. artık yeri ve zamanı ayrı olsa da bakılınca hale halinde olmayan bir şey karşımızda gezegen olarak gözükmektedir.

ateizm bu gerçeği ayeti doğrulamak kastıyla değil bing bangı oluşturmak amacıyla okursa
bu anda artık elimizde olan değer ateizmin mantığındaki şeytani güç ve yıkım olarak görülmektedir. bu açılardan ateist felsefe belki elif der ama be diyemez ve be nin dersini almadan da te ye ve sair harflere erişemez diyebiliriz.

bu açılardan yaratılmanın elif safahatında kalan ve biten bu anlayış değer olarak 1 dir ancak asla diğer bir tamsayı değerine ulaşamamaktadır.

anlaşlıan bu ayetlerdeki zamansal anlatım bing bang konusunda yıkım yapmadan da işaretler verilebileceğini de göstermektedir. ilmin sonunda ve başında duran ALLAH teala ise herşeyden yakınım demekte ve dualara karşılık vermektedir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt