Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ateizm ve olasılıklar 14 matematik (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan hado77
  • Başlangıç tarihi
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve barakatuhu

matematik ilim olarak öğretilen ve zeka konusunda belirteç olarak kabul gören bir ilim dalıdır.

üslü ifadeler bakımından bir şey ne olursa olsun o şeyin sıfırıncı kuvveti 1 dir. matematikteki ahadiyet denen bu kavrama göre matematik bir şeyi 1 lemek için o şeyin daima sıfırıncı kuvvetini ilim olarak kabul eder.

ALLAH tealanın ehadiyet sıfatının matematiksel olarak tekilliği karşısındaki şey ne olursa olsun ister negatif ister pozitif isterse bilinmeyen(x veya y gibi) değer olarak görünümü kendisini tekrarlayacak( x üssü 1 gibi, 1 üssü 1 hali daha sonra anlatılacak)) en az bir değeri ile üstel fonksiyon kazanamayacak haline tekillik denmekte.

matematik bu açıdan aynıyla dahi kendini ifade edemeyen bir kavramı tekillik olarak kabul etmiş ve her değer kendini ifade edemeyeceği bir noktada dahi 1 sayısına denk tutulmuş.ALLAH tealanın matematik dünyada görünümü imkansızdır demiş ama görünmek zorundadır diyerek kendisiyle tenakuza düşmüştür. zira zaman ve mekan olarak artan sayılar da denecek olan daima bir üst sisteme iman bu konuda koşul olarak akıllarda vardır ve bu yüzden bu değer mutlak anlamda 1 lenmelidir denemekte ve limiti 1 e bağlamaktadırlar.

ALLAH tealanın tek ilah olması halinde tüm varlıkların bir kopyasının(x üüsü 1) aynıyla olamayacağı bir alem zatı ecel alasını beyan eder.

ancak tek bir sayı üstü ne olursa olsun tekillik ifade edecektir.(1 üssü 1 hali)

ALLAH tealanın zatını her yerde görmek denen şey 1 in her türlü üstel fonksiyonu olarak görülür. tek olan zat ancak bu şekilde görülür ve anlam kazanır.ALLAH tealanın zatı ecel alası enel hak denen halde anlam kazanır ve her şetde onun teala zatı görülür. sorun bu anlayışında ilim olarak daha ehadiyeti öğrenmediğidir. zira sayı değeri olarak sadece 1 den müteşekkil bir dünyası vardır.

bir değerin sıfırıncı kuvveti yani kuvvetsiz görülmesi ve kendisini kopyalayamama haline matemetik 1 diyecektir. dna dan tutun canlı klonuna dair her şeyde tekillik bir anda durur.
bu esasen bir şeyin kendisinden üremesi veya kndisinden kopyası ise ek bir materyal almalıdır ki bu matematiksel olarak ilim değildir zira sıfırıncı kuvvetini almalı ve kendisinden neşet etmesi gerekmekte.

bu değerlerin sıfırıncı kuvveti bu varlıkların yaşam anlayışı değildir. matematiksel olarak değişik bir üs kavramı türetilmek istenir. ALLAH tealanın matematiksel olarak anlamı kendisinden başka ilah olmayan kopası olmayan iken yine kendisine eşdeğer bir varlık oluşması isetenirse zişuur kadar ilah olması gerekliliğine imandır.

demek ki ateist felsefe başlangıç ve sonuç kısmını 1 sayısından türetir ve tekillik denen tek olma yani rakamasal olarak 1 olma halini bu şekilde anlatır.

ateist felsefede tabiata ilah sıfatı vermek denen hal sadece 1 in üstel fonksiyonlarıdır ve rakam olarak sadece 1 in açıklamasıdır. demek ki bilinen matematik aslında materyalist anlayışla sadece rakam olarak 1 üzerinden açılım yapmakta ve kainata da negatif değerler(düşünürken geldin) veya pozitif değerler( ben şu işi yaptım) veya irrasyonel değerler/ben düşünürken geldin ama ben de senin işini yaptım) gibi üstel fonksiyonları sadece 1 sayısına hasretmektedir.

ateist doğa üstü olan vicadanı hissi kalbel vukuyu veya iş yapma kabiliyetini ve tasarım sonucu karşılıklı iş bitirmeyi sadece 1 sayısını kullanarak yapar.

1 in fonksiyonları denen ilmin ister negatif ister pozitif ister irrasyonel üslü ifadesi aslında güneşin ilmidir. bu açıdan 1 in üstel fonksiyonu bu kaynaktan gelen ışınımlar olarak ALLAH tealanın 1 den büyük alemi bilinemez.

meleklerin negatif bir alemde olduğu varsayımı da sıkıntıya uğramaktadır. zira materyalist bakış bize sadece 1 değerini açıklamaktadır. bu 1 pozitif bir sayıdır ve ateist felsefe aslında negatif bir sayı da kulanamamak zorunda bırakılmıştır.eğer böyle bir soyut alem varsa ateist ilminin soyutluğunu kabul edip aynı zamanda metafizik ilmi d reddememyecek ve ilimsiz kalacaktır. bu açıdan materyalizm ilmi kullanmaz çalar ve ateist felsefenin kullanım aracı olarak görür.

ateist matematikte ve gerçekte değer olarak 1 rakamından müteşekkil olmaktadır.

ateizm esasında 1 sayısnın matematiksel açılımıdır ve varlık adedince ilah oluşturma gayretindedir denebilir. garçek ilim ise artık bu sayıdan sonra başlamakta ve ALLAH tealanın ismi açıklandıktan sonra diğer isimleri olan esma-i ilahiye başlanmaktadır.
bu ders aslında ilginç bir ilimdir ALLAH teala tek bir rakamı kullanarak alemi yaratmıştır denebilir. ol lafzı ayetsel olarak 1 sayısına denk getirilmeye çalışılmaktadır. gerek kabala gerekse cifir hesplamalarındaki matematiği aslında ateizme göre yön aldığı da düşünülmelidir.

ateizin temelde anlattığı değer x üstü 0 ile 1 üstü negatif veya pozitif veya irrasyonel açılımlardır. 1 in üstündeki sayı kavramı onlara kapalıdır. vazifeleri gereği bu sayının üstündeki rakamaları yorumlamamak ve ALLAH teala ehaddir ne demek onu öğrenmekle mükellef kılınmıştırlar.atesit ancak ahadiyeti anladıktan sonra gerçek ilimle hem dem olur.

enel hak safahatı ise ateizmin bir görüntüsü olarak görülmekte ve ALLAH teala lemde ben de veya eşyada anlamkazandı denemektedir. işin özü sayı olarak 2 demek gerekmekte ve ALLAH teala gerek nutfe gerekse nutfeye bener her türlü varlık kazanımından beridir denmesi gerekmektedir.

mantarın sporundan çiçeğin tozağına kadar insan nutfesinden yağmurun veya rüzgarın kayaları aşındırıcı tesirine kadar bunlar birer çoğalmadır ve ALLAH tealaya izafe edilemez denen şey artık 1 sayısının üstündeki bir rakam olarak gözükecektir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt