Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ateistlere cevaplar-1 (1 Kullanıcı)

garibano

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Arkadaslar meşhur ateist sitelerinin birinde adamın teki kuran da çelişi olduguna dair 10 maddelik bi yazı yazmıs. Bende acizane bi kardeşiniz olarak bi cevapyazısı yazdım. Lütfen okuyun hatalı olan noktalarım varsa düzeltin. Bu yazılar öteki arkadaslar la birleşiler onların sitelerine alternatif bi sitede yayınlanacaktır. KISIM 1-

(Kırmızı yazı olanlar onun iddaları, Yeşil yazı olanlar ve parantez içinde benim cevaplarımdır. Ona göre okunması rica olunur)

[FONT=&quot]HÜKÜMSÜZ AYETLER[/FONT][FONT=&quot]

Bir iktidar düşünelim;
Bir dediği diğerini tutmayan, dün söylediğini bugün değiştiren, yarın ne diyeceği belirsiz olan, uygulamaya aldığı birçok projeyi yarıda bırakıp farklı uygulamalara geçen…
Böyle bir iktidara güven duyulabilir mi? Tutarlı, istikrarlı olduğu söylenebilir mi?
Aldığı kararların, çıkardığı kanunların her çağda geçerli olabileceği düşünülebilir mi?
Savaş ve ekonomik kriz gibi olağanüstü durumlar haricinde elbette bu tutarsızlıkları normal karşılanamaz.[/FONT]
[FONT=&quot](Neden senin istediğin gibi bir iktidar düşünelim ki. Biz iyisi mi başka bir iktidar düşünelim. Bu iktidarda sürekli kendini geliştiren, geliştirdikçe yeni kuralları olan ve herkesin yaşadığı kurallar döneminde durumlara göre yargılanacağı bir iktidar düşünelim biz. Mesela bir düzen düşünelim. Mühendis olmak için önce ilköğretim sonra lise sonra üniversite okuyacak bu adam. Senin sisteminde ilköğretimdeki adama mühendislik sorusu sor da biliyor mu bakalım.Ama dur soracağız tabi durumların değişmemesi gerekiyordu ya. Bir şantiyede kalfa, tekniker, mühendis varsa kimse kalfaya mühendisin işini soramaz, bir hastanede çaycı, hemşire ve doktor varsa kimse çaycıya hastanedesin şu iğneyi yapacaksın veya su hastaya bakacaksın diyemez . Demi ama madem bir düzen var, hiyerarşi olmayacaktı ve madem bir düzen var herkes es zamanlı aynı olacak veya herkes farklı zamanlı aynı olacak. Darwin bile Allah’ı reddederken bakteri yasamın dan , denizdeki balığa, oradan maymuna ora dan insana geçiyor.Neden sizin gibi düşünmeyip direk insan oluşmadı demiyor kimse.Çünkü kainatta var olan her şey Kamil olmak yani olgunlaşmak için bir düzen kurar kendine ve olgunlaşırken, hiçbir şey önceki durumlarıyla kıyaslanmaz. Ağaç meyve verecekse önce tohumdan başlar ve kimse tohuma sen ağaç olacaksın neden uğraşıyorsun direk meyve ver der mi? Bizim sistemde demez ama siz demeye devam edin)[/FONT]
[FONT=&quot]Peki ya Allah’ın gönderdiği öne sürülen ayetlerdeki hüküm değişiklikleri?
İktidarlar, neticede insanlardan oluşuyor ve hata yapabilirler ama tanrıya hata yakıştırmak mümkün müdür[/FONT]
[FONT=&quot]?(Allah hata yapmaz . Önceki kısımda cevabımızı okursan zaten buna da cevabını almış olacaksın. Madem tüm sistemler olgunlaşma çabası içerisindedir. Bu olgunlaşmada, önceki haller için eş düzen kurulması ve aynı yargılama sistemi oluşması hatadır. Ama hata sizdedir çünkü robotsal yasam düşünüp bir şey nasıl cıktı ise öyle olmalı diyorsunuz. Şimdi diyeceksiniz ki o zaman her şeyin tümüyle değişmesi lazım bazı ortak kurallar neden var. Meyve ağacı örneğini tekrar oku, o ağaç fıstık ağacı ise; sen fıstık ağacı tohumuna hemen meyve ver diyemezsin. Kurallar olgunlaşır, olgunlaşırken yeni kurallar çıkar. Ha neden öncekilerle bazı ortak kurallar var demiştin. Çünkü sen görmezden geliyorsun ki, hiçbir fıstık ağacı tohumu karpuz meyvesi vermeye programlanmamıştır. Her tohum aynı ağaca dönüşmez. Eğer o tohum sonunda fıstık üretecekse, onun prototipinde fıstık vermek üzere program vardır. Buda dinlerin ortak noktalarına en güzel örnektir. Elbette sonraki kurallar, öncekileri barındıracak ve hep bir adım ileriye gidecektir.Nasıl ki bir mühendis de ilköğretim , lise ve üniversitede aynı şekilde matematiği görüyorsa ve matematikteki 4 işlemi daima görüyorsa ve üzerine bilgiler ekliyorsa, Yaratılış kuralıda böyledir.Hadi mühendise de ki 4 işlemi kullanmadan sorunları çözüversin.Allah’ın indinde hata olmaz.Zaten aklı olan verilen 2-3 örnekle dediğinin saçmalığını görecektir.)[/FONT]
[FONT=&quot]Önceki kitaplarda yazılanlarla çelişen ayetlere itiraz edilmesi üzerine, şu ayetle itirazcılara yanıt verilir:

Bakara/ 106. Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz. Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?

Kur'an, ayetlerin değiştirilebileceğini söylüyor. Peki değiştirilmiş midir?
Hem de bol miktarda. Aşağıdaki ayet bunu doğruluyor zaten;

Nahl/ 101. Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allah ne indirdiğini pek iyi bilmiş iken kâfirler Peygambere: “Sen, ancak bir iftiracısın” dediler. Hayır öyle değil; onların çoğu bilmezler[/FONT]
[FONT=&quot]. (Açık ve net bir şekilde olgunlaşma ayeti bu .Kurallar zamana göre tabi ki değişecektir. 3 basit örnekte konuya girip tezinizi dağıttık. Devam edelim. Önceleri tıp ilmi bugünden farklı ve basit yöntemlerle konuları çözmeye çalışırdı. Zamane doktorlarından birine söylesenize, neden tıbbı ilerlettileler. Neden üstüne bilgiler eklediler, bu ilimlerin sabit kalsa idi ya .Önceki çözümlerin nesi vardı ve neden değişti bu doktorlar çözümleri yahu )[/FONT][FONT=&quot]

Ayetler değiştirilmiş ki Muhammed hazretlerine itiraz ediyor ve "Bunları sen uyduruyorsun" diyorlar.
Kur’an gökten zembille inmiş değil. Bir seferde yazılmış bir kitap da değil. Muhammed hazretlerinin peygamberliğini ilan etmesinden ölümüne kadar olan 23 yıl boyunca gelişen olaylara göre yazılmış ve duruma göre kimi ayetleri daha sonra değiştirilmiş bir kitap. Şimdi hükümleri kaldırılan ayetlere birkaç örnek verelim[/FONT]
[FONT=&quot]: (Hiç merak etmeyin tezleriniz darmadağın oldu arkanızdayız. Tezlerinizi çürütmeye devam etmek için…)[/FONT] KISIM 2 'den devam edecektir.

[FONT=&quot]

[/FONT]
 

garibano

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Ateistlere cevaplar-2

Ateistlere cevaplar-2

Arkadaslar meşhur ateist sitelerinin birinde adamın teki kuran da çelişi olduguna dair 10 maddelik bi yazı yazmıs. Bende acizane bi kardeşiniz olarak bi cevapyazısı yazdım. Lütfen okuyun hatalı olan noktalarım varsa düzeltin. Bu yazılar öteki arkadaslar la birleşiler onların sitelerine alternatif bi sitede yayınlanacaktır. KISIM 2-

(Kırmızı yazı olanlar onun iddaları, Yeşil yazı olanlar ve parantez içinde benim cevaplarımdır. Ona göre okunması rica olunur)
[FONT=&quot]
1- Bir Müslüman kaç kafire bedeldir?[/FONT]
[FONT=&quot]

Enfal-65. Ey Peygamber! Mü'minleri savaşa teşvik et. Sizden yirmi sabırlı kişi olsa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden yüz kişi de kâfirlerden bin kişiye üstün gelir; çünkü onlar anlayıştan yoksun bir güruhtur.

Bu ayeti okuduğunuzda geçerli olduğunu düşünmeyin. Çünkü değişmiştir. Bu ayeti hükümsüz kılan ayet:

Enfal-66. Şimdi ise Allah sizde bir zaaf bulunduğunu bildiği için, yükünüzü hafifletti. Bu durumda, sizden sabreden yüz kişi olursa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden bin kişi de Allah'ın izniyle iki bin kişiyi mağlûp eder. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.
[/FONT]
[FONT=&quot](Arka arkaya 2 ayet yazılmış. Size biraz NLP tekniği öğrenmenizi tavsiye ederim.Kişisel gelişim olayları yani.Yani der ki bilim, bir olaya konsantrasyon yüzde 100 ise olayı çözme hız ve yeteneğin maksimum iken; konsantrasyon yüzde 50 ye düşerse otomatikman hız ve veriminde yüzde 50 ye düşecektir. Yüzde 25 ise 4’ te birine düşecek , yüzde 10 ise 10 da birine düşecek. Ayetler arka arkaya gelmiş Aklı olan derki yahu biri 65. Ayet diğeri 66 demek ki bir durumlar oluşmuş ki katsayılar değişmiş. Bana 2 farklı surenin 2 farklı ayetini getirmiyorsun ki mantığını çözeyim. Diyorsunuz ki Hz. Muhammet (S.A.V) yazdı 23 yılda . Madem o yazdı hemen ardına mı, koyardı yazacak kişi. Bunu birazcık analiz ve tahlil yeteneği olan kişi hemen çözer ve der ki farklı durumlar oluşmuş 2 farklı durum için katsayılar bildirilmiş. Merak edenler Uhud savasına bakabilirler. O zaman bu iddialara da güler geçerler.)
[/FONT]
[FONT=&quot]2- Soru sormanın bedeli sadaka takdimi olursa:[/FONT][FONT=&quot]

Mücadele-12. Ey iman edenler! Peygamber ile gizli bir şey konuşacağınız zaman özel görüşme sadakası takdim ediniz. Bu sizin için daha hayırlı ve temizdir. Şayet bir şey bulamazsanız, artık Allah bağışlayan ve merhamet edendir[/FONT]
[FONT=&quot].(Ben bu ayette Peygamberle görüşeceğiniz zaman sadece Peygambere sadaka verin metnini göremedim Algıladığım ona, buna, şuna sadaka birine verin. Bir insana sadaka vermenin nesi kötüdür anlamadım. İsimde belirtmiyor Sadaka verin diyor.Bunun nesi kötüdür.Bizim dinimizde Yardımlaşmak iyidir.Sizin dinsizliğinizde kötü ise bu da bizim suçumuz değil ya.)
[/FONT]
[FONT=&quot]

Ayetteki sadaka şartından dolayı kimse soru sormaya gitmeyince, aşağıdaki ayetle bu şart kaldırılmıştır: [/FONT]
[FONT=&quot](Kimse soru sormaya gitmeyince kelimesi o kadar komik ki. Şimdi diyeceğim ki ne biliyorsunuz öyle olduğunu, diyeceksiniz ki tarih öyle diyor. Hangi tarih diye soracam , hangi kitapta yazmış diyecem ama cevabınız yok çünkü iftira bu.)
[/FONT]
[FONT=&quot]
Mücadele-13. Özel konuşmadan önce sadaka vermekten korktunuz da mı bunu yapmadınız? Yine de Allah sizi bağışladı. Siz de namazı dosdoğru kılmaya bakın, zekâtı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Zira Allah bütün yaptıklarınızdan haberdardır[/FONT]
[FONT=&quot].(Bana ilk okula giderken dediler ki okula her gün gelmelisin. Yoksa sınıfta kalırsın. Ama üniversiteye gidince dediler ki. Tüm derslerde devam zorunlu değil, sınav da verdi isen sorun yok. Öteki arkadaşım açık öğretim okudu ve hiç gitmedi üniversiteye. Şimdi ben diyeyim ki, yahu ilk okulda boşa gitmişiz, ne gereği vardı demek ki girilmeden de geçiliyormuş sınıf. Ama kusura bakmayın ben beynimi sürekli geliştirdim. Ve gelişirken o zamanki sartlarla bu zamanki şartın eşit olmadığını görebiliyorum. Cehalet döneminden gelinip , son din indirilecek.Orda bi sadaka kurumu oluşturulacak.Sonra kurum yerine oturunca gereği yok denince yok sen ver dedin vereceğiz olmaz mı diyeceğiz.Ve verilmediği halde Allah büyüklüğünü gösterip affediyor.İlk okula giderken bize dediler ki alfabeyi 100 kere yaz.Ama üniversitede demediler ki, integral formülünü 100 kere yaz.Neden demediler Çünkü olgunlaştık ve gerek kalmamıstı. Ama o yoldan gelmeden, kimse anasından doğma çiftçide olmuyor , mühendiste, doktorda.Kusura kalmayın olmuyor .Boyacı işini öğrenirken kaç kere deneme yapıyor.Ama işi öğrenip boyacı ustası olunca kimsede demiyor her gün boyama öğrenmeye devam et)[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]
KISIM 3 TEN DEVAM EDİLECEKTİR-
[FONT=&quot]
[/FONT]
 

garibano

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Ateistlere cevaplar-3

Ateistlere cevaplar-3

Arkadaslar meşhur ateist sitelerinin birinde adamın teki kuran da çelişi olduguna dair 10 maddelik bi yazı yazmıs. Bende acizane bi kardeşiniz olarak bi cevapyazısı yazdım. Lütfen okuyun hatalı olan noktalarım varsa düzeltin. Bu yazılar öteki arkadaslar la birleşiler onların sitelerine alternatif bi sitede yayınlanacaktır. KISIM 3-

(Kırmızı yazı olanlar onun iddaları, Yeşil yazı olanlar ve parantez içinde benim cevaplarımdır. Ona göre okunması rica olunur)
[FONT=&quot]3- İslam’ın amentüsü doğru mu?[/FONT][FONT=&quot]

Nisa-78. Kendilerine bir iyilik dokunsa "Bu Allah'tan" derler; başlarına bir kötülük gelince de "Bu senden" derler. "Hepsi Allah'tandır" de. Bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar!

Ayette iyiliğin de kötülüğün de Allah’tan olduğu söyleniyorsa da yanılmayın, çünkü değiştirilmiştir:

Nisa/ 79. Sana gelen her iyilik Allah'tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. [/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]Koca bi kahkaha attım sonra yazmaya başladım. 19. yüzyılın başında Alessandro Volta, elektrik pilini icat etti. Sonra üzerine insanlar bilgi üstüne bilgi ekledi.Ama kimi insan bunu tıpta ultrasona dönüştürüp faydalı iş yaptı. Kimi idamda kullanılacak elektrikli sandalye gibi kötü denebilecek bir iş yaptı. Ah be Alessandro Volta, ah be Edison neden buldunuz elektrik pilini ve neden buldunuz ampulü.O zaman elektrikle idam edilenlerin suçu da sizin be arkadaş diyeceğiz demi ya. Arkadaş o kadar basit örneklemlerle geliyorsunuz ki inanamıyorum. İlk ayette her türlü fiili yaratan benim diyor Allah, 2. Sinde onu işleyen sensin dolayısıyla yaparsan suçlu da sensin. Çünkü iraden var diyor. Bu kadar açık ve bu kadar basit.)[/FONT]
[FONT=&quot]4- Peki Müslüman olmayıp, tek tanrıya ve ölümden sonra yaşama inananların durumu ne olacak dersiniz?[/FONT][FONT=&quot]

Bakara-62. Şüphe yok ki, iman edenler, Yahudiler, Hristiyanlar ve Sabîler, bunlardan her kim Allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse elbette Rableri katında bunların ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur, bunlar mahzun da olacak değillerdir.

Bu ayete bakarak başka dinden olsa bile iyi insanların cennete gideceğini düşündüyseniz yanılıyorsunuz:

Ali İmran-85. Kim İslam'dan başka bir din ararsa bilsin ki; (o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette kaybedenlerden olacaktır.
[/FONT]
[FONT=&quot](Zorlama işlerle bu kadar basit tezler çıkar anca ne bekleyebilirdim ki. Bakara 62 de 3 din saymış neden araştırmıyorsun nedir bu 3 dinin ortak özelliği hemen diyeyim Tek yaratıcıya inanmak , Ahiret gününe inanmak ve Salih amel işlemektir.Benim acizane aklımla bile, gördüğümü siz zekiler neden göremiyorsunuz. Açar okursanız 5-10 ayet öncesinden 5-10 ayet sonrasına anlarsınız ki bir olaylar anlatılıyor O zamanlarda neler olduğu örneklemlerle veriyor. Şimdi bir cümle yazdım ve dedim ki “BENİM BABAM KÖR DEĞİLDİR.” Burada bir olayı anlatıyorum. Elimi koyayım ”DEĞİLDİR “ kelimesinin üstüne, o zaman ne görecem “BENİM BABAM KÖR” . AA ne oldu cümlenin bir kısmını görmeyince tam tersi bir anlam çıktı. Demek ki ne imiş, cümlenin tümünü okuyacakmışız. Ama diyeceksiniz Türkçede işaretlemeler var bilmem ne . Ben de anında diyecem ki :DUR arkadas biraz Arapça öğrende gel gözünü seveyim. Vaktimi boşa harcama bak bakalım. Arapçada cümleler nasıl oluyor nasıl bölünüyor. O zaman ”DEĞİLDİR “ kelimesinin üstüne , elimi koymam cümleyi anlarım. En basit roman kitabında bile sayfa 50 den basla bakalım, konudan ne anlayacaksın.Ama biz kutsal kitabımıza bu hakkı vermeyeceğiz öylemi. Gelelim Ali İmran 85 e “Ali İmran-85. Kim İslam'dan başka bir din ararsa bilsin ki; (o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette kaybedenlerden olacaktır” diyor. Meallere bak ama birine değil bir kaçına birden. İSLAM nedir .TESLİMİYETTİR . Yani kime teslimiyettir. Allaha . Cümleye oturt TESLİMİYETİ. “. Kim Allah'a teslimiyetten başka bir din ararsa, bu kendisinden asla kabul edilmeyecek ve o, ahirette kaybedenlerden olacaktır.” Diye bir sonuç çıkıyor. E adam da kusura bakmasın Allaha teslimiyetten başka bir din arayınca da cennete gitmeyi beklemeyi versin. BAKARA 62 . de ne diyor. İman edenler,YAHUDİLER ,Hrıstiyan ve Sabiler. Biz ne diyoruz bunlar TEK YARATICIYA inanan ve özü , indirilişi itibariyle İSLAM DİNİ ile farklı olmayan dinlerdir. Ali İmran 85 e dönelim.Yani Allaha teslimiyetten baksa din aramamışlardır. Buna Türkçe de cuk oturdu derler. Kaldı ki surenin konu bütünlüğünü tek ayet üstünden bile alsan bir fark yok.Hele birde geriden okuyup konuyu anlamaya çalışsan kim bilir daha neleri fark ederdin. Şimdi sende soru hazırdır. Şeytan yazdırmıştır aklına . Ama Hrıstiyanlar 3 tanrıya inanırlar. Ben bir dur derim sana. O Hrıstiyanım diyenlerin kendi inandıkları bir olay .Bizi başkasının düşüncesi ile yargılayamazsın.Bizim kutsal kitabımızın herhangi bir yerinde onlara 3 tanrıya inanmalarını emrettik diye bir cümle bulursan haklısın. Ama bulamayacağın gibi bizim kitabımızda olmayan, bir durumla bizi yargılayamazsın.Çünkü o kimseler Ali İmran 85’te dendiği üzere Allaha teslimiyetten başka bir din aramışlardır. )[/FONT]
KISIM 4- TEN DEVAM EDİLECEKTİR.
[FONT=&quot]
[/FONT]
 

garibano

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Ateistlere cevaplar-5

Ateistlere cevaplar-5

Ateistlere cevaplar-4
Arkadaslar meşhur ateist sitelerinin birinde adamın teki kuran da çelişi olduguna dair 10 maddelik bi yazı yazmıs. Bende acizane bi kardeşiniz olarak bi cevapyazısı yazdım. Lütfen okuyun hatalı olan noktalarım varsa düzeltin. Bu yazılar öteki arkadaslar la birleşiler onların sitelerine alternatif bi sitede yayınlanacaktır. KISIM 4-

(Kırmızı yazı olanlar onun iddaları, Yeşil yazı olanlar ve parantez içinde benim cevaplarımdır. Ona göre okunması rica olunur)
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]5- Kur’an’a göre miras paylaşımında vasiyetin geçerli olduğunu söyleyebilir miyiz?[/FONT][FONT=&quot]

Bakara-180. Sizden birisine ölüm yaklaştığında, eğer ardında mal bırakacaksa, vasiyet etmek farz kılındı. Bu vasiyetin anne ve baba ile akrabaya uygun şekilde yapılması gerekir. Bu, takvâ sahipleri üzerine bir borçtur.

Bu ayete göre vasiyetin farz olduğunu ve bir Müslüman öldüğünde bıraktığı vasiyetin geçerli olduğunu düşünüyorsanız aldanırsınız. Ne vasiyet ederseniz edin hükmü yoktur. Miras paylaşımı aşağıdaki ayetlere göre yapılır:

Nisa/ 11-12. Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır.... (diye devam ediyor)

Bazı hadislere göre ise mirasın 1/3’ü vasiyet kapsamına alınabilir. Yani, hadisler de ayetleri neshetmektedir. [/FONT]
[FONT=&quot](BAKARA -180 ‘ de diyor ki eğer mal bırakacaksanız, dikkat edin (eğer bırakacaksanız) vasiyet farz kılındı. Başka bir surenin ilgili ayetinde yani NİSA 11/12 de bu vasiyetin ne şekilde bırakılacağını tarif etti.Aynı kuralda vasiyet bırakılmaması durumunda da nasıl taksimat yapılacağı söylendi. Hemen Elmalılı Hamdi YAZIR hazretlerinin mealine baktım Şöyle imiş. “BAKARA180. Birinize ölüm geldiği vakit, bir mal bırakacaksa, babası, annesi ve en yakın akrabası için MEŞRU bir biçimde vasiyette bulunması, Allah'a karşı gelmekten sakınanlar üzerine yapılması gerekli bir hak olarak üzerinize yazıldı. [/FONT][FONT=&quot] BAK cümle içinde diyor ki meşru biçimde. MEŞRU biçimde nin anlamını da bak ne güzel bulmuşsun.NİSA11/12 de yazmış . Peki madem olay netmiş ,o zaman niye adama farz kılınıyor boşa idman yaptırılıyor diyeceksin. Hemen uzatmadan örnekleyelim. Adam teki Müslümanken öldü bir ve oğlu bir kızı var.Oğlu bizim dinden, ama kızı sizin gibi ateist . Şimdi bu ateist kız demeyecek mi ben 1/3 ‘ü kabul etmem benim hakkım yarısıdır. Eğer baba ölmeden bunu vasiyete yazmış olsa ve NİSA 11/-12 deki gibi taksimat yapmış olsa kendinden sonra bir sorun çıkmayacaktı. Herkes hakkına sadık kalacaktı. Hala aklına yatmıyorsa gazetelerin 3. Sayfalarına bakabilirisin. Nice miras davalarında nice kanlar akıyor. Kanlar akmasa bile nice mahkemeler de, ne sorunlar yaşanıyor. O yüzden ALLAH diyor ki sen ölmeden vasiyetini yaz, bu sana farz. Ki sonra bu sorunlar olmasın. Baba buna uygun hareket etmedi, zaten etmeyerek kafadan dedi ki ben Allahın kurallarına uymuyorum.Şimdi bu durumda bu hareketiyle, Allahın kurallarına uymuyorum diyen kişinin hareketini nasıl ALLAH’ın kuralları gibi görüyorsun ki.Sen ateistsin mesela ben sana diyemem ki neden mirasını uygun bırakmadın. Müslüman olana denir bu ancak.Şimdi bak diyeceksin, ayete uygun bırakmadı diye adamı dinden çıkardı .HAŞA haddimize değil. Ben sadece dedim ki baba bu hareketiyle (annede olabilir aynı kurallar geçerlidir) İslamın kurallarına uymadı. Ve günahının cezasını zaten çekecek. Ama ALLAHın kuralları açık ve nettir. Babanın bu uygunsuz davranışına bakmaz. Taksimat itiraz halinde NİSA11/12 deki gibi yapılır.)[/FONT][FONT=&quot]
6- Sizce ilk Müslüman kimdir?

Enam-163. O'nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim."

Yukarıdaki ayet, Muhammed hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür.

Araf-143. "Sen sübhansın", "tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim," dedi.

Yukarıdaki ayet de Musa'nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür.

Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet:

Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah'ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi.

İbrahim, Muhammed'den de, Musa'dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, İdris, Nuh gibi İbrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz.
[/FONT]
[FONT=&quot](Bizim dinde inanılır ki, bir RUH meselesi vardır.Yani bedenlerden önce ruhlar vardır.Yine biz biliriz ki her şeyden evvel Hz MUHAMMET (S.A.V) in ruhu yaratılmıştı.Dolayısıyla Enam-163. O'nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim." Ayetinde hiçbir gariplik göremiyorum.[/FONT]
[FONT=&quot]Ardından gecelim Araf-143. "Sen sübhansın", "tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim," Hz Musa (A.S.) bunu dedi. Biz dedik ki beden farklı şeydir , ruh farklı şeydir. Hz Musa diyormu ki ben yaratılmışlardan ilki inananıyım .Yine surenin başından okuyan anlar ki bir olay var ve Hz Musa o toplum ve grup içinde ilk inanan olduğunu belirtmiştir.Şimdi teşbih yani benzetmede hata olmasın. Diyelim bir imparator var ve de 50 yıl için de bir çok yeri fethetmiş. İlk 5 yıl içinde A şehrini ele geçirdi. A şehrinin kralı X idi. Sonraki 10 yıl içinde B şehrini ele geçirdi.Oranın kralı Y idi. Şimdi Y isimli kral dese ki, artık bu ülke senin emrin altında ve ilk ben emrinin altına giriyorum ki geri kalanlar da girsinler emrine. Ne diyeceği ‘HAYIIIR sen ilk değilsin ilki X kralıydı’ mı diyeceğiz. Öteki insanlar koca kahkaha ile güler ve derler ki yahu adam tamam, ilk X isimli kral biat etti .Ama Y isimli kral onu kastetmiyor Kastettiği kendi toplumunda ilk olmaktır. Zaten bu açık ve nettir. Sen konuyu anladın şimdi çamura yatacaksın. HAŞA ALLAH İMPARATOR mu insanlar kral mı?. Hemen dur diyeceğiz Baştan demişiz, teşbihte hata olmasın Örnek verdik ki ola ki kalp ve beyin kapılarınız rahatça anlasın.Geçelim 3. Ayete Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah'ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi. “ diyor. Zaten az önceki örnekten farkı olmamakla beraber ben ilkiyim diye bir kelimeye rastlamadım bu ayette gören varsa söylesin [/FONT]J[FONT=&quot])

[/FONT]

KISIM 5- TEN DEVAM EDİLECEKTİR.
[FONT=&quot]
[/FONT]
 

garibano

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Ateistlere cevaplar-5.

Ateistlere cevaplar-5.

Ateistlere cevaplar-5
Arkadaslar meşhur ateist sitelerinin birinde adamın teki kuran da çelişi olduguna dair 10 maddelik bi yazı yazmıs. Bende acizane bi kardeşiniz olarak bi cevapyazısı yazdım. Lütfen okuyun hatalı olan noktalarım varsa düzeltin. Bu yazılar öteki arkadaslar la birleşiler onların sitelerine alternatif bi sitede yayınlanacaktır. KISIM 5-

(Kırmızı yazı olanlar onun iddaları, Yeşil yazı olanlar ve parantez içinde benim cevaplarımdır. Ona göre okunması rica olunur)

[FONT=&quot]7- Ganimetler kimin?[/FONT][FONT=&quot]

Enfal-1. Sana, ganimetlere dair soru sorarlar, de ki: Ganimetler Allah'ın ve Peygamberindir. İnanıyorsanız Allah'tan sakının, aranızdaki münasebetleri düzeltin, Allah'a ve Peygamberine itaat edin.

Ama Araplar savaş ganimetinin tadını almışlardır bir kere. Özellikle Bedeviler ganimet olmadan savaşmaya yanaşmazlar. İslam peygamberini bu konuda sıkıştırırlar ve sonuca da ulaşırlar:

Enfal-41. Eğer Allah'a ve hakkı batıldan ayıran o günde, iki topluluğun karşılaştığı günde kulumuza indirdiğimize inanıyorsanız, bilin ki, ele geçirdiğiniz ganimetin beşte biri Allah'ın, Peygamber'in ve yakınlarının, yetimlerin, düşkünlerin ve yolcularındır. Allah her şeye Kadir'dir[/FONT]
[FONT=&quot]. (Kısa ve net bi örnek verecem. Teşbihte hata olmasın . Şimdi A şirketi senelik 100 lira kazanıyor.diyelim. Şirket kuralları 1. Maddede dese ki, şirketin tüm kazancı şirkete aittir. Madde 2 de dese ki, şirketin ortaklarından; Ahmet yüzde 60 , Nasır yüzde 30 , cem de yüzde 10 alacak. Sen ne diyeceksin. Hani para şirketindi.Yahu ne alaka para şirketin ana dağıtım bu. Kaldı ki zaten her şey Allahın .O dilediği şekilde dağıtır.Madem bizi inancımızla yargılıyorsunuz İnancımızda biliniz ki; Her şeyin sahibi bir ALLAH a iman ediyoruz.Zaten böyle bir ALLAH varsa demiyoruz,vardır böyledir diyoruz.Siz en fazla yoktur dersiniz.Eğer biz yanlış olmuş olsak, komple yanlışız demektir.Kısmen yanlışlığımızı ispata çalısmak saçma değimli. Zaten örneklerde acık ve net durum belli. Şimdi hakaretvari demeyin işi ticarete mi döktünüz. Kötü söz edene aittir.)
[/FONT]
[FONT=&quot]
8- Cennetin genişliği ne kadar?

Ali İmran-133. Rabbinizin bağışına ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, Allah'tan gereği gibi korkanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun!

Cennetin genişliğini "göklerle yer kadar" şeklinde ifade eden bu ve benzeri ayetleri düzelten ayet:

Hadid-21. Rabbinizden bir mağfirete; Allah'a ve peygamberine inananlar için hazırlanmış olup, genişliği gökle yer kadar olan cennete koşuşun.

Demek ki cennetin genişliği göklerden yere kadar değil, gökten yere kadarmış.
[/FONT]
[FONT=&quot](Biz işi biraz daha ileri götüreceğiz .Bakın iyi okuyun diğer ayetleri de:[/FONT]
[FONT=&quot]Cennet mekan olarak tek bir yer değildir. Kuran’da birden fazla cennet olduğundan söz edilir dinimizle iyi savaşmak istiyorsanız detayları öğrenin 3-5 zırva tezle gelmeyin:

Rabbin makamından korkan kimse için ise iki cennet vardır. (55 Rahman Suresi - 46)

Bu-ikisinin ötesinde iki cennet daha var. (55 Rahman Suresi - 62)

Görüldüğü gibi farklı cennetlerden söz edilir. Bu cennetlerin farklı özelliklerinden Rahman suresinde de söz edilmektedir.

Âli İmran ve Hadid suresinde geçen cennet kelimelerinin bir özelliği vardır. Bu özellik Arapça dilinin bir özelliğidir. Bu ayetlerde geçen cennet kelimesi “Cennetin” ikisinde de aynıdır. Bu kelime belirli bir cenneti ifade etmez. Böyle olması için “El cennet” kelimesi kullanılması gerekir. Burada kullanılan kelimenin karşılığı herhangi bir cennet demektir. Yani yukarıdaki ayetlerde anlatılanlar bu cennetlerden herhangi birisinin özellikleridir. Birisinde farklı özellik varken[I diğerinde farklı bir özellik olduğu açıktır.[/FONT]

[FONT=&quot]Devam edelim diyelim ki ben İstanbul dayım. Ankara’dan aradılar ve nerdesin dediler .Bende : İstanbul dayım abi dedim. 10 dk sonra, fatih semtinden biri aradı ve nerdesin dedi Bende: Şirinevler deyim abi dedim.Şimdi ben sorayım .Ben İstanbulda olmamış mı oluyorum.Veyahut İstanbul şirinevler e eşit mi oluyor. Veyahut şirinevler İstanbuldan farklı bir yer mi oluyor? .Demek ki kapsayıcı kelimeleri daraltamazsınız. Dar görüşünüz daraltırsa bilemem.Ve yahut adama dedim ki, su ne güzel kedidir. 5 dk sonra baksa adam dedim şu ne güzel hayvandır. Aynı adamla yürüdük bi kuş gördüm, a ne güzel hayvan dedim. Adam dese ki az önce buna hiç benzemeyen bi şeye de hayvan dedin sende ne görsen hayvana benzetiyorsun kardesim.Adama demezler mi yahu ne cahilsen ben ne edeyim, hayvan kelimesi kapsayıcıdır. Kedide hayvandır, köpekte , kuşta, balıkta. Daha ne örnek verelim bilmiyorum ki. )

[/FONT]

KISIM 6- DAN DEVAM EDİLECEKTİR.
[FONT=&quot]
[/FONT]
 

garibano

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eki 2007
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Ateistlere cevaplar-6.

Ateistlere cevaplar-6.

Ateistlere cevaplar-6.

Arkadaslar meşhur ateist sitelerinin birinde adamın teki kuran da çelişi olduguna dair 10 maddelik bi yazı yazmıs. Bende acizane bi kardeşiniz olarak bi cevapyazısı yazdım. Lütfen okuyun hatalı olan noktalarım varsa düzeltin. Bu yazılar öteki arkadaslar la birleşiler onların sitelerine alternatif bi sitede yayınlanacaktır. KISIM 6-

(Kırmızı yazı olanlar onun iddaları, Yeşil yazı olanlar ve parantez içinde benim cevaplarımdır. Ona göre okunması rica olunur)

[FONT=&quot]9- Dünya mı önce yaratıldı yoksa evren mi?[/FONT][FONT=&quot]

Bakara-2. O ki, yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için yarattı . Sonra göğe yöneldi, onları yedi gök olarak düzenledi. O, her şeyi bilir.

Ama “Nasıl olur da evrenden önce dünya yaratılmış olabilir?” demeyin. Bu ayetin artık hükmü kalmamış, düzeltilmiştir. Yerine geçen ayet:

Naziat/ 27-30. Sizi yaratmak mı daha zor, göğü mü? Allah onu bina etti. Tavanını yükseltti, onu bir düzene koydu. Gecesini kararttı, gündüzünü çıkardı. Bundan sonra da yeryüzünü döşedi.
[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]Bu yanlış bir yorum. Biz ayet sayısını arttıralım Ayetlerde dikkat edilirse önce gök yaratıldı sonra yer yaratıldı diye bir sıralama söz konusu değil. Bir tanesine bakalım örneğin:Orda (yerde) onun üstünde sarsılmaz dağlar var etti, onda bereketler yarattı ve isteyip-arayanlar için eşit olmak üzere oradaki rızıkları dört günde takdir etti. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: “İsteyerek veya istemeyerek gelin.” İkisi de: “İsteyerek (İtaat ederek) geldik” dediler. (41 Fussilet Suresi - 10-11)Fussulet suresinde önce yerin yaratılmasından bahsediliyor, ama sonra yukarıdaki yorumda söylendiği gibi göğün yaratıldığı söylenmiyor. Burada söylenen “duman halinde göğe yöneldi” ifadesi. Yani bir gök var yer yaratıldıktan sonra Diğer ayetlerde de göğün yaratılmasından söz ediliyor ve sonra yerin düzenlendiğinden söz ediliyor. Yani daha önceden var olan bir şey düzenlenmesi söz konusu.Bu ayetler dikkat okunduğunda göklerin ve yerin yaratılması birlikte olduğu anlaşılıyor. "Örnek mi istiyorsunuz .Seve seve tabi ki: Ayşe 4 gözlü ocağa çorbayı ve sucuklu yumurtayı koydu arada sırada sucuklu yumurtayı yaparken çorbayı da karıştırıyordu.Sonra yemekleri bitirdi.Şimdi soralım ayşe ye.Sen çorbayı mı önce yaptın (soran adamın ocağı tek gözlü tabi:D) yoksa yumurtayı mı ?. Ayşe ne der saçmalama tabi ki beraber yaptım. Adam ne yapar yahu dalgamı geçiyorsun . Bir gözde hem onu hem onu nasıl yapacaksın.Şimdi sizin kafanız, sığ tek gözlü ocaktaki gibidir ve sanırsınız ki aynı anda birden fazla iş yapılamıyor.Ki kaldı ki bizim gerçeğimiz Allahın zamana bağlı olmadığıdır dolayısıyla 2 sini eş zamanlı yapmak onun için hiçbir sorun teşkil etmemektedir.Zaten ayetlerde de önce şunu yarattım demiyor ki .Okuma yazmanız var ki yazıyorsunuz o zaman yazdıklarınızı okuyun.İlk verdiğiniz ayette, yeryüzündeki her seyi sizin için yarattı sonra göğe yöneldi ve göğü düzenledi diyor.Sonra göğe yönelip göğü yarattı demiyor ki.2.Verdiğiniz örnekteki Naziat/ 27-30. Ayetlerde göğü bina ettiğini sonrada yeryüzünü döşediğini söylüyor.Yani yeri yarattım demiyor. Bir şeyin yaratılması farklı şeydir, döşenip düzenlenmesi farklı şeydir.Yani önce var ediyor sonra düzenleniyor.Diyeceksiniz ki yahu o zaman niye uğraşıyor madem gücü var bi zamanda hepsini yapsın.Zaten biz dedik ki onun için zamana bağlılık söz konusu değildir.Ve yukardan anlayacağınız üzere hiç bir çelişki yoktur.[/FONT][FONT=&quot])[/FONT]
[FONT=&quot]10- Allah’tan başka şefaatçi olacak mı?[/FONT][FONT=&quot]

Kur’an’ın birçok ayetinde “Allah’tan başka şefaatçi olmadığı” ifadesine rastlayabilirsiniz. Örneğin;
Enam-51. Kendileri için Allah'tan başka ne bir dost, ne de bir şefaatçi bulunmaksızın, Rab'lerinin huzurunda toplanmaktan korkanları, Allah'a karşı gelmekten sakınsınlar diye, onunla (Kur'an ile) uyar.

Ama bu ayetler sizi yanıltmasın. Allah’tan başka şefaatçi vardır. Doğrusu aşağıdaki ayettir:

Meryem-87. Rahman olan Allah’ın nezdinde söz ve izin alanlardan başkası şefaat edemez.[/FONT]

[FONT=&quot](Bu yazdığınıza kendiniz dahi inanmış olamazsınız .O kadar açık ve o kadar net ki .Enam 51- de Rabbimiz diyor ki ne bir dostunuz ne de bir şefaatçiniz olmadan toplanacaksınız.Allah aşkına ayetin neresinde veya baksa hangi ayette diyor ki, asla başka şefaatçi olmayacak.Zaten arkasından verdiğin ayette diyor ya, izin alanlardan başkası şefaat edemez. Burdan anlaşılacak tek şey , o safhada Allahın bazı kimselere şefaat yetkisi verecektir.Ve aynen su demek oluyor ki ben onlara da izin vermesem yinede şefaat edemezlerdi.Şimdi kendiniz diyorsunuz ki Hz Muhammet (S.A.V) 23 yılda kendisi yazdı kitabı. O zaman sormazlar mı adama, madem insanları etrafına toplayacaktı ve bu kadar insandan menfaat alacaktı diyemez miydi , oraya yazamaz mıydı ben tek şefaatçiyim.Kişi kendisi yazdığı kitapta kendisini bile neden saf dışı bırakırdı ki. Haşa bir çok safsata olduğunu iddia ediyorsunuz madem bu kadar insan bunlara inandı bir onun yetkili olduğuna mı inanmayacaktı o halk. Rica ediyorum güzel örneklerle gelin 10 örnek toplamısınız bu yazınızda 10 da 0 çekmişsiniz. Geçmiş ola …)[/FONT] [FONT=&quot]
[/FONT]

KISIM 7- DeN DEVAM EDİLECEKTİR.
 

TRHACKER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
allah razı olsun güzel paylaşım emeğine sağlık

selam...dua....muhabbet ile kal
 

TRHACKER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
allah razı olsun güzel paylaşım emeğine sağlık

selam...dua....muhabbet ile kal
 

TRHACKER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
allah razı olsun güzel paylaşım emeğine sağlık

selam...dua....muhabbet ile kal
 

TRHACKER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
allah razı olsun güzel paylaşım emeğine sağlık

selam...dua....muhabbet ile kal
 

TRHACKER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
allah razı olsun güzel paylaşım emeğine sağlık

selam...dua....muhabbet ile kal
 

TRHACKER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2009
Mesajlar
2,454
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
allah razı olsun güzel paylaşım emeğine sağlık

BEN EN SONUNCUDAN BAŞLADIM OKUMAYA:)
HEPSİ ÇOK GÜZEL VE YARARLIYDI
YANİ SORULARDA TIKANIP KALMIYCAZ
SAĞOLASIN

selam...dua....muhabbet ile kal
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
Allah Yok Diyenlere Bir Sözüm Var! :
Siz Bana Gerçekten "Yok" Olan Bir Şeyi Gösterebilir Misiniz Ki "Yok" u İspat Edebilesiniz? Gösterebilecek Olsanız O Şey Zaten "Yok" Değil "Var" Olur, Gösteremeyincede "Y...
ok" Demeye Fırsatınız Kalmaz... Allah’a "Yok" Diyebilmeniz Ayrıca İspat Ediyor Ki; O, "Var" ın Ta Kendisidir, "Yok" un Da Yaratıcısı....N.F.KISAKÜREK.
 

hayri07

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
eline sağlık selametle.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt