nakşibendi
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 12 Mar 2006
- Mesajlar
- 1,946
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
Ansızın harama bakma
Kuteybe b. Saîd rivayet etti: Cerîr (şöyle demiş) : Resûlüllah (SAS)e ansızın görmeyi sordum. Bana gözümü (başka tarafa) çevirmemi emretti.[1]
Açıklama:
Ansızın görmekten murad kasıtsız olarak bir kadını görmektir. Görür görmez başını başka tarafa çevirirse, bunda bir günah yoktur. Fakat bakmaya devam ederse günahkâr olur. Çünkü Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) , Hz. Cerir'e gözünü başka tarafa çevirmesini emir buyurmuştur. Allah Teâlâ Hazretleri dahi «Müminlere söyle, gözlerine sahip olsunlar.» [2] buyurarak haram bakmayı yasak etmiştir. Kaadî Iyâz'ın beyanına göre ulema bu hadîse bakarak kadının yolda giderken yüzünü örtmesi farz değil, sünnet ve müstehab olduğunu söylemişlerdir. Erkeklerin ise her hâlu kârda ecnebî kadınlara bakmaları haramdır. Ancak şahitlik, tedavi ve evlenmek istemek gibi, sahih ve şer'î bir maksatla bakmalarına cevaz verilmiştir. Bunlarda da ancak hacet miktarı mubah kılınmıştır.
----------------------------------------
[1] Sahihi Muslim , hadis no 2159
[2] Müminün Suresi, Âyet: 30.
Kuteybe b. Saîd rivayet etti: Cerîr (şöyle demiş) : Resûlüllah (SAS)e ansızın görmeyi sordum. Bana gözümü (başka tarafa) çevirmemi emretti.[1]
Açıklama:
Ansızın görmekten murad kasıtsız olarak bir kadını görmektir. Görür görmez başını başka tarafa çevirirse, bunda bir günah yoktur. Fakat bakmaya devam ederse günahkâr olur. Çünkü Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) , Hz. Cerir'e gözünü başka tarafa çevirmesini emir buyurmuştur. Allah Teâlâ Hazretleri dahi «Müminlere söyle, gözlerine sahip olsunlar.» [2] buyurarak haram bakmayı yasak etmiştir. Kaadî Iyâz'ın beyanına göre ulema bu hadîse bakarak kadının yolda giderken yüzünü örtmesi farz değil, sünnet ve müstehab olduğunu söylemişlerdir. Erkeklerin ise her hâlu kârda ecnebî kadınlara bakmaları haramdır. Ancak şahitlik, tedavi ve evlenmek istemek gibi, sahih ve şer'î bir maksatla bakmalarına cevaz verilmiştir. Bunlarda da ancak hacet miktarı mubah kılınmıştır.
----------------------------------------
[1] Sahihi Muslim , hadis no 2159
[2] Müminün Suresi, Âyet: 30.