İSLAM-TESLİM
Kayıtlı Kullanıcı
Necmeddin Kübra K.S.Eserin adi : Tasavvufda on temel esas.
__ Allaha ulasmak onun emirleri dogrusunda yürümekle olur
__ Salikin isimlerin delaleti yoluyla vuslata ermesi icin Kamil mürside ihtiyaci vardir.
___Vuslatin seyrini vasil olandan baskasi bilmez.
___Ilim ve Sanat her derecesinde Allaha vuslat icin aractir.
___Salikin Allaha vasil olmasina engel olan ilim ve sanat yol kesen eskiyadan farksizdir.
Yüce Allah Kendisine lütüfla vuslat isteyene lütfü ile vuslatini kolaylastirir.
__Mecburu ve tabi ölümle ölmezden evel isteyerek ve kabüllenerek ölünüz.
___Kemale eren zat yüce Allaha vasil olduktan sonar hayatinin adeta kiyameti kopar herseyi alt üst olur degisik bir hayat yasamaya baslar önceki hayatindan ve hallerinden eser kalmaz.Dünya hayati ile ahiret hayati birbirinden ne kadar farkli ise vuslata erenin önceki hayati ile sonraki hayatida öyle birbirinden farklidir.
Mübarege sormuslar Eren ne demektir? Cevap: Ermis zat Vuslati gerceklestirmis Kamil insane.
Yine sormuslar Hicret nedir? Cevap: Kisinin beden memleketinden ayrilip Ruhlarin vatanina göcmesidir.
__ Allahdan baskasini kalpden tamaman cikarmadikca daimi zikire ulasmak mümkün degildir.
Zikiri sesli olarak yapmak onu nefse iyice duyurmak icindir cünkü nefsin kulagi birnevi sagirdir.
__Her ferd döne döne Hakka ulasir ona kavusur (ve ileyhi türcaun.Yasin 56)
__ Salikde istidat ve ehil mürsit olursa kisa sürede Allaha vasil olur.
Bunca perhuz eyleyip savmü visal etmek nedir
Idi ekber eyleyüp mevlaya vuslattir garez
(Bunca perhizle sahursuz pespese oruc tutmakda amac nadir
Herhalde en büyük bayram Allaha vuslattir.)
__Salikin seyri-sülükü iki temele dayanir 1.Salik mürsidine caniyla maliyla hizmet etmelidir.2.Salik bekledigi sonucu alabilmek icin öz canini mürside adamalidir.
__Nasil dürüst bir namaz icin abdest veya gerektiginde güssül lazimsa yüce Allaha vasil icinde manevi temizlik lazim bu temizlik velayet suyu ile yapilir cünkü velinin feyzi ile salikin terbiye etmrsi ona hakikat ilmini kazandirir ve beseriyet kirlerinden arinmasini saglar.
Salikin bütün nefs hastaliklarindan kurtulmasi icin birAllah dostunun rehberligine ve himmetine ihtiyaci vardir. Salikin sülük seyrinde perhiz ve ilacla tedaviden sonra müshille mikroplardan arindirma gerekmektedir. Manevi tedavide sürekli zikir müshil yerindedir Zikir her türlü manevi zararliyi disari atar Allaha vuslata engel kir pis ne varsa disari atip ona ters düsen hicbir seyden eser birakmaz.
Imami Gazali K.S. eserin adi Abidler yolu.
Sonra bilki ahiret yolculugu sülük etme babindan isin hakikati südur:
Bu yol uzunluk kisalik bakimindan insanlarin yürüyerek kat ettigi ve kisinin kuvvetli veya zayif olmasina bagli mesafelerden degildir.O yol gönüllerin sülük ettigi Ruhani bir yolculukdur.
Kimyayi saadet kitabindan alintilar-Imam gazali
Allaha ulasmayi dilemek
Kimyadan maksat, nefis sarayini dünya baglarindan kurtarip yüzünü dünyadan cevirip Allaha dönmek ve Allahtan baska kalpte hicbir seye yer vermemektir Herseyden siyrilip yalniz Ona (Allaha yönel) Müzemmil 8 bu gercegi, ifade ediyor. TEBDIL- Insanlardan kesilmek, uzak kalmak ve tamamiyle Hakka yönelmektir (s.11-12)
Bayazid Bestami K.S.Eserin adi:Islam tasavvufunun özü
Nefsimden siyrilip cikdim yilanin kendi derisinden siyrilip ciktigi gibi Sonra dönüp nefsime baktim ne göreyim Ben oyum.(Efendimiz hep anlatmiyormu nefsimiz fizik bedenimizin aynisi diye .)
__Beser camurdan yaratilmisdir maddi varligi yine aslina dönmüstür Ruh ise Allahin emiri cümlesindendir Allahdan gelmisdir ve yine ona dönecektir
__Ruh beden sehrinde bir sure hapsedilmisdir Allahin emrinden oldugu icin varlik aleminin esrarini kendinde tasiyor demektir Insan ölmeden evel ölme sirrina Erince Hapis bulunan Ruh mana ve meleküt aleminde ibresini dolastirma imkani bulmus olur ve iste ozaman kainattaki kendi yerini görür (Allahin Zati)
__Birinci defa hacc ettigimde Beytullahi gördüm
Ikincisinde Beytullahin sahibini gördüm
Ücüncü defa ne beytullahi need sahibini gördüm.
(Hani kimse Allahi göremezdiya?)
___Kul ubudiyet manasi üzere ne zaman amel edici olur?Kendine ait bir iradesi olmadigi zaman
___Mügmünün Nefsi yoktur cünkü o nefsini Allaha satmisdir.
___Bu kez Allahdan gelen ve ona dogru yol alan Ruh kanatlanir ehadiyyet emriyle varlik alemine indigi icin yine o emirle ehadiyyete döner. Aslina yaklasdigi icin gövdesi ehadiyyete bürünür ebediyet kanatlariyla seyrine devam eder.Melekut aleminde uzun mesafeleri milyonlarca defa kat ettikden sonar kurbiyeti ilahiyeye mazhar olur.
Hasan Basri K.S.Eserin adi : Hasan Basri Hz.ve Hikmetli sözleri.
Hic kimse bulamaz rahati ölmekte.Asil mafiret diri diri ölmekte.Ölüpde rahata kavusan kimse ölü degildir ölü kimse ölüdürki ancak diri iken (ruhu) ölendir.
__Zikir Allah Rasulinin Hz Ebu Bekir ile hicretlerinde sevr magrasinda Ebubekir es Siddika tavsiye ettigi sekilde yapilmali:YA Eba Bekr dilini üst damagina yapistir ve ALLAH ALLAH ALLAH de.
Zahit Kotku K.S.Eserin adi : Tasavvufi Ahlak.
Allahu tealaya mülaki olmak icin muhabbet ve istiyak üzere olup Salih ameller üzeri Hak Celle va Alaya mülaki olmayi arzu ve ümit eyleye.
__Hak Celle ve Alaya mülaki olmayi isteyen herkese yakisan sey Ameli salihdir.
Said-i Nursi Hz.lerinden
ONÜÇÜNCÜ REŞHA: Acaba bütün efâzıl-ı benî-Âdemi arkasına alıp, Arz üstünde durup, Arş-ı âzama müteveccihen el kaldırıp dua eden şu şeref-i nev-i insan ve ferîd-i kevn ü zaman ve bihakkın fahr-ı kâinat ne istiyor? Bak dinle: Saadet-i ebediye istiyor, beka istiyor, lika istiyor, Cennet istiyor.(19söz)
Orjinal Sayfa: 88)
veler miktarınca herbir zîhayata, belki lisan gibi herbir uzvuna, belki herbir masnûa o derece hikmetleri, maslahatları takmakla kendisinin bir Hakîm-i Mutlak olduğunu isbat edip göstersin, sonra bütün hikmetlerin en büyüğü ve bütün maslahatların en mühimmi ve bütün neticelerin en elzemi ve hikmeti hikmet, nimeti nimet, rahmeti rahmet eden ve bütün hikmetlerin, nimetlerin, rahmetlerin, maslahatların menbaı ve gayesi olan beka ve likayı ve saadet-i ebediyeyi vermeyip terkederek, bütün işlerini abesiyet-i mutlaka derekesine düşürsün ve kendini o zâta benzetsin ki; öyle bir saray yapar, herbir taşında binlerce nâkışlar, herbir tarafında binler zînetler ve herbir menzilinde binler kıymetdar âlât ve levâzımat-ı beytiye bulundursun da sonra ona dam yapmasın, her şey çürüsün, beyhude bozulsun. Hâşâ ve kellâ!. Hayr-ı Mutlaktan hayır gelir, Cemîl-i Mutlaktan güzellik gelir, Hakîm-i Mutlaktan abes bir şey gelmez. Evet her kim fikren tarihe binip mâzi cihetine gitse, şu zaman-ı hâzırda gördüğümüz menzil-i dünya, meydan-ı ibtilâ, meşher-i eşya gibi, seneler adedince vefat etmiş menziller, meydanlar, meşherler, âlemler görecek.(10söz)
Sohbetler abdulkadir geylani
Onlar Allahý; Allah da onlarý sever... (5/54)
Bu Ayet-i Kerimenin delalet ettiði derin manayý düþün... O mana engin bir denizdir... Ve bu denizin adý; aþk denizidir. Mahabbet, sevgi denizidir. Mahabbet ehli, bu denizde yelkenlisin! açar... Ötelere doðru yol almaya baþlar... Yelkenli sefi-nelerinin; bir saða, bir sola yatmasý, onlarý korkutmaz... Dalgalar onlan yoldan alamaz...
Daðlar gibi dalgalar gelir; onlarý altý-na almak ister... Fakat inayet-i Hak onlarý korur. Onlar da bunu bilir. Yine de yalvarmadan edemezler; herbiri:
- Ya Rabbi, beni mübarek bir menzile indir. Çünkü menzil sahiplerinin hayýrlýsý sensin... (21/101)
Diyerek yalvarmaya baþlar... Bu menzil ne olabilir ki?... Lika ve
Hazret-i Hakka yakýnlýktan baþka..,. Ne
var ki, her yerde olduðu gibi burada da
istidadlar konuþur...
Yalvarýrlar... Yakanrýrlar... Ama:
- O kimseler ki, haklannda tarafýmýzdan iyilik fermaný çýkmýþtýr... (21/ 101)
Müridlerin kitabi
s.1047-Yüce Allaha karsi masiyet islemekten kendisini alir.Yüce Allahin kazasina razi olur. Herhalükarda Yüce Allahin emirlerini tercih eder. Allahin görmesinden utanir. Bütün gayretini, Allah sevgisine harcar. Hic durmadan, kendisini Yüce Allaha ulastiran sebeblerin kucagina atar. Sessizligi, ünsüzlügü tercih eder.Allahin kullarinin övmelerini beklemez. Cok cok nafile namaz kilmak sureti ile,Yüce Rabbinin sevgisini kazanma yolunu tutar.Yüce Allaha ulasincaya kadar, Allah icin ihlas sahibi (samimiyet sahibi) olarak kalir.
Imam Gazalinin Dalaletten Hidayete adli kitabindan alintilar:
s.55:Namazin iftitah tekbiri yerine gecen anahtari ise kalbini Allahin zikriyle kaplamaktir. Onun nihayet ve sonucu tamamiyle kendinden gecip, Allahin azametinde fani olmasidir. Bu makam tarikatin baslangicinda meydana gelen irade ve calismasiyla sayilir. Yoksa fena makamı hakikatte tarikatın başlangıcıdır.Bu yola koyulanlar icin bundan evvel ki haller, sokak kapisi ile evin asil kapisi arasinda ki avlu mesabesindedir.
Imam Gazali Hz.leri- Kalplerin Kesfi adli kitaptan:
s.35-Biri, Hasan el Basriye r.a , ibadetten zevk almiyorum, der. Hasan El Basride ona ; Her halde sen Allahtan korkmayan birinin yüzüne bakmissin! Kulluk, herseyden hakkiyla siyrilarak Allaha yönelmektir, cevabini verir
39/ZUMER-17: Vellezînectenebût tâgûte en ya’budûhâ ve enâbû ilâllâhi lehumul buşrâ, fe beşşir ıbâd(ıbâdi).
Onlar ki; taguta (insan ve cin şeytanlara) kul olmaktan içtinap ettiler (kaçındılar, kendilerini kurtardılar). Çünkü Allah’a yöneldiler (Allah’a ulaşmayı dilediler). Onlara müjdeler vardır. Öyleyse kullarımı müjdele!
Degerli kardeslerimiz bu ayeti kerimede 4 müthis sirlar mevcut. 1.insanlar baslangicta tagutun (ins, cin, ve seytan seytanlarin) kulu. 2.taguta kul olmaktan kacinip Allaha ulasmayi diliyorlar. 3.Allaha ulasmayi dileyen kisilere müjdeler oldugunu buyuruyor Rabbimiz. 4. Baslangicta tagutun kulu olan insanlar Allaha ulasmayi dileyerek Febessiir IBADIY - Kullarimi Müjdele ayetiyle Allahin kulu olma serefine eriliyor. Bu ayetten su anlasiliyor ki, Allaha ulasmayi henüz dilememis olan kisilerin Allahin kulu degil, tagutun olduklari ortaya cikiyor....
Ibrahim Hakki Hz.leri-Marifetname
s.954-Sulük etmemis bir ABID, bu afetlerden kurtulmak istese,IMKANSIZ bir isi istemis olur. Onun icin ebrarin ileri gelenlerini görürsün ki, kötü sifatlarin birinden kurtulmaya bir gün calisirlar ve ele gecer. Lakin ertesi gün, ondan daha aci ve daha cirkin bir baska sifata müptela olurlar. Bir baska haslette muztarip kalirlar. Zira onlar, bütün afetler kurtaran mukarrebler yoluna SULÜK etmediler. Kibir ve benliklerini koyup, Hakkin HUZURUNA gitmediler. Onun icin zahmet ve mesakatte kalip, rahat ve saadete yetmediler. Demek ki ebrar, amellerinde IHLAS üzere olsalarda, yinede BÜYÜK tehlikededirler.
Imam Gazalinin Dalaletten Hidayete adli kitabindan alintilar:
Sufiye; Allah (c.c)ya hakkiyla kulluk vazifesini yapan Allahu Tealanin zikrine devam eden, nefsin istek ve arzularina muhalefet etmesini bilen ve dünya lezzetlerinden yüz ceviren, Allahu Tealaya SULÜK eden kimselerdir....
s.51-Benim yanimda acik olarak belli oldu ki ahiret saadeti ancak takva ile nefsi emmareyi arzu ve isteklerinden men etmekle mümkündür. Bütün bunlarin basi bir aldanis yeri olan dünyadan uzaklasip, ebedi olan ahirete baglanmak, bütün varlikla Allaha yönelip, kalbin dünya ile alakasini kesmektir. Bu da ancak san, söhret, mevki ve maldan yüz cevirmekle, seni mesgul eden dünya ile ilgili seylerden kacmakla mümkün olur.
Aziz Mahmud Hüda-i - ilim, amel, seyri sulük kitabindan:
s.19:Her ilim Cenab-i Hakka yakinlik hasil etme hususunda bir etkisi bulunmakla beraber, tam ve kulli yakinligi saglayan ilim, sufiyyenin ilmidir. Cünkü Hakka vuslat, Celal ve Cemal tecellilerini müsahede, bu ilim sayesindedir. Cünkü seriat mertebesinde bulunan farz ve vaciblerden MAKSAT, Allah Subhanehu ve Tealaya VUSLATTIR.
11.lema said-i nursi
İKİNCİ NÜKTE
İmâm-ı Rabbânî Ahmed-i Fârûkî (r.a.) demiş ki: Ben seyr-i ruhanîde kat-ı merâtip ederken, tabakat-ı evliyâ içinde en parlak, en haşmetli, en letâfetli, en emniyetli, Sünnet-i Seniyyeye ittibâı esas-ı tarikat ittihaz edenleri gördüm. Hattâ o tabakanın âmi evliyaları, sair tabakâtın has velîlerinden daha muhteşem görünüyordu.
ALLAHA ULASMAYI DILEMEK HAKKINDA EVLIYALARDAN ACIKLAMALAR 4
İnsanlardaki bu rûh Allahın zâtının rûhu. Allah Kendi rûhumdan ruh üfledim (Hicr sûresi, âyet 29) buyuruyor. Kendi rûhumdan rûh üfledim. Kime; insana. Meleğe değil, insana üflemiş. Öyle ise Cenâb-ı Hakkın zâtından gelen bu rûh aslına rücu ederse melekleri geçer.
İnsanlar ulvî, insanlar suflî
Ulvînin manâsı; gökleri aşar melekleri geçer. Suflînin manâsı; hayvanlardan aşağı düşer. Niçin; Cennet var, Cehennem var.
Kapında kul var, Sultandan içeru
Ete, kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm
Etten kemikten maksat, cesedini kasdediyor. Kapında kul var, Sultandan içeri. Burada rûhtan bahsediyor. Ama o rûh makamına ulaşmış. Onun rûhu Allaha ulaşmış. Allahın zâtına ulaşmış. Akar sular, katreler deryaya karışıyorsa... Sanki o insanların rûhu deryâdan gelmiş, yağmur katresi. Yağmur katreleri birleşirse, suya karışırsa suyla beraber nereye gider; deryâya gider. Kürre-i arz üzerinde kaynar sular var. Bunlar nerden geliyor; deryâdan geliyor. Bunlardaki bu hareket ne; bu akım ne; yine deryâya gitmek.
Herşey aslına rücu edecek. Herşey aslına rücu eder.
Öyle ise, bu suların aslı derya. Deryâdan geldikleri için, deryaya gitmek isterler. Ama hepsi gitmez. En ufak bir su deryâya gider de belki büyük su gidemez. Deryâya giden nehirler var. O küçük su nehire karışırsa, nehir de deryâya gider. İnsanların rûhu Allahtan gelmiştir. Allaha gitmek ister. Kendi kendine gidemiyorsa, kendinize bir vesile arayın. Onun için evliyaullah vasıtadır. Evliyaullahı bilmezse, evliyaullahı bulmazsa, evliyaullahın uhdesinden geçmezse, Allahı bulamaz. Evliyaullah kul ile Allah arasında bir vasıtadır. Zâhiri cesedi, bâtını rûhudur. Bizde de rûh var ama bizim ki katre.
kaynak - Abdurrahim reyhan erzincani Tasavvuf Sohbetleri 2
__ Allaha ulasmak onun emirleri dogrusunda yürümekle olur
__ Salikin isimlerin delaleti yoluyla vuslata ermesi icin Kamil mürside ihtiyaci vardir.
___Vuslatin seyrini vasil olandan baskasi bilmez.
___Ilim ve Sanat her derecesinde Allaha vuslat icin aractir.
___Salikin Allaha vasil olmasina engel olan ilim ve sanat yol kesen eskiyadan farksizdir.
Yüce Allah Kendisine lütüfla vuslat isteyene lütfü ile vuslatini kolaylastirir.
__Mecburu ve tabi ölümle ölmezden evel isteyerek ve kabüllenerek ölünüz.
___Kemale eren zat yüce Allaha vasil olduktan sonar hayatinin adeta kiyameti kopar herseyi alt üst olur degisik bir hayat yasamaya baslar önceki hayatindan ve hallerinden eser kalmaz.Dünya hayati ile ahiret hayati birbirinden ne kadar farkli ise vuslata erenin önceki hayati ile sonraki hayatida öyle birbirinden farklidir.
Mübarege sormuslar Eren ne demektir? Cevap: Ermis zat Vuslati gerceklestirmis Kamil insane.
Yine sormuslar Hicret nedir? Cevap: Kisinin beden memleketinden ayrilip Ruhlarin vatanina göcmesidir.
__ Allahdan baskasini kalpden tamaman cikarmadikca daimi zikire ulasmak mümkün degildir.
Zikiri sesli olarak yapmak onu nefse iyice duyurmak icindir cünkü nefsin kulagi birnevi sagirdir.
__Her ferd döne döne Hakka ulasir ona kavusur (ve ileyhi türcaun.Yasin 56)
__ Salikde istidat ve ehil mürsit olursa kisa sürede Allaha vasil olur.
Bunca perhuz eyleyip savmü visal etmek nedir
Idi ekber eyleyüp mevlaya vuslattir garez
(Bunca perhizle sahursuz pespese oruc tutmakda amac nadir
Herhalde en büyük bayram Allaha vuslattir.)
__Salikin seyri-sülükü iki temele dayanir 1.Salik mürsidine caniyla maliyla hizmet etmelidir.2.Salik bekledigi sonucu alabilmek icin öz canini mürside adamalidir.
__Nasil dürüst bir namaz icin abdest veya gerektiginde güssül lazimsa yüce Allaha vasil icinde manevi temizlik lazim bu temizlik velayet suyu ile yapilir cünkü velinin feyzi ile salikin terbiye etmrsi ona hakikat ilmini kazandirir ve beseriyet kirlerinden arinmasini saglar.
Salikin bütün nefs hastaliklarindan kurtulmasi icin birAllah dostunun rehberligine ve himmetine ihtiyaci vardir. Salikin sülük seyrinde perhiz ve ilacla tedaviden sonra müshille mikroplardan arindirma gerekmektedir. Manevi tedavide sürekli zikir müshil yerindedir Zikir her türlü manevi zararliyi disari atar Allaha vuslata engel kir pis ne varsa disari atip ona ters düsen hicbir seyden eser birakmaz.
Imami Gazali K.S. eserin adi Abidler yolu.
Sonra bilki ahiret yolculugu sülük etme babindan isin hakikati südur:
Bu yol uzunluk kisalik bakimindan insanlarin yürüyerek kat ettigi ve kisinin kuvvetli veya zayif olmasina bagli mesafelerden degildir.O yol gönüllerin sülük ettigi Ruhani bir yolculukdur.
Kimyayi saadet kitabindan alintilar-Imam gazali
Allaha ulasmayi dilemek
Kimyadan maksat, nefis sarayini dünya baglarindan kurtarip yüzünü dünyadan cevirip Allaha dönmek ve Allahtan baska kalpte hicbir seye yer vermemektir Herseyden siyrilip yalniz Ona (Allaha yönel) Müzemmil 8 bu gercegi, ifade ediyor. TEBDIL- Insanlardan kesilmek, uzak kalmak ve tamamiyle Hakka yönelmektir (s.11-12)
Bayazid Bestami K.S.Eserin adi:Islam tasavvufunun özü
Nefsimden siyrilip cikdim yilanin kendi derisinden siyrilip ciktigi gibi Sonra dönüp nefsime baktim ne göreyim Ben oyum.(Efendimiz hep anlatmiyormu nefsimiz fizik bedenimizin aynisi diye .)
__Beser camurdan yaratilmisdir maddi varligi yine aslina dönmüstür Ruh ise Allahin emiri cümlesindendir Allahdan gelmisdir ve yine ona dönecektir
__Ruh beden sehrinde bir sure hapsedilmisdir Allahin emrinden oldugu icin varlik aleminin esrarini kendinde tasiyor demektir Insan ölmeden evel ölme sirrina Erince Hapis bulunan Ruh mana ve meleküt aleminde ibresini dolastirma imkani bulmus olur ve iste ozaman kainattaki kendi yerini görür (Allahin Zati)
__Birinci defa hacc ettigimde Beytullahi gördüm
Ikincisinde Beytullahin sahibini gördüm
Ücüncü defa ne beytullahi need sahibini gördüm.
(Hani kimse Allahi göremezdiya?)
___Kul ubudiyet manasi üzere ne zaman amel edici olur?Kendine ait bir iradesi olmadigi zaman
___Mügmünün Nefsi yoktur cünkü o nefsini Allaha satmisdir.
___Bu kez Allahdan gelen ve ona dogru yol alan Ruh kanatlanir ehadiyyet emriyle varlik alemine indigi icin yine o emirle ehadiyyete döner. Aslina yaklasdigi icin gövdesi ehadiyyete bürünür ebediyet kanatlariyla seyrine devam eder.Melekut aleminde uzun mesafeleri milyonlarca defa kat ettikden sonar kurbiyeti ilahiyeye mazhar olur.
Hasan Basri K.S.Eserin adi : Hasan Basri Hz.ve Hikmetli sözleri.
Hic kimse bulamaz rahati ölmekte.Asil mafiret diri diri ölmekte.Ölüpde rahata kavusan kimse ölü degildir ölü kimse ölüdürki ancak diri iken (ruhu) ölendir.
__Zikir Allah Rasulinin Hz Ebu Bekir ile hicretlerinde sevr magrasinda Ebubekir es Siddika tavsiye ettigi sekilde yapilmali:YA Eba Bekr dilini üst damagina yapistir ve ALLAH ALLAH ALLAH de.
Zahit Kotku K.S.Eserin adi : Tasavvufi Ahlak.
Allahu tealaya mülaki olmak icin muhabbet ve istiyak üzere olup Salih ameller üzeri Hak Celle va Alaya mülaki olmayi arzu ve ümit eyleye.
__Hak Celle ve Alaya mülaki olmayi isteyen herkese yakisan sey Ameli salihdir.
Said-i Nursi Hz.lerinden
ONÜÇÜNCÜ REŞHA: Acaba bütün efâzıl-ı benî-Âdemi arkasına alıp, Arz üstünde durup, Arş-ı âzama müteveccihen el kaldırıp dua eden şu şeref-i nev-i insan ve ferîd-i kevn ü zaman ve bihakkın fahr-ı kâinat ne istiyor? Bak dinle: Saadet-i ebediye istiyor, beka istiyor, lika istiyor, Cennet istiyor.(19söz)
Orjinal Sayfa: 88)
veler miktarınca herbir zîhayata, belki lisan gibi herbir uzvuna, belki herbir masnûa o derece hikmetleri, maslahatları takmakla kendisinin bir Hakîm-i Mutlak olduğunu isbat edip göstersin, sonra bütün hikmetlerin en büyüğü ve bütün maslahatların en mühimmi ve bütün neticelerin en elzemi ve hikmeti hikmet, nimeti nimet, rahmeti rahmet eden ve bütün hikmetlerin, nimetlerin, rahmetlerin, maslahatların menbaı ve gayesi olan beka ve likayı ve saadet-i ebediyeyi vermeyip terkederek, bütün işlerini abesiyet-i mutlaka derekesine düşürsün ve kendini o zâta benzetsin ki; öyle bir saray yapar, herbir taşında binlerce nâkışlar, herbir tarafında binler zînetler ve herbir menzilinde binler kıymetdar âlât ve levâzımat-ı beytiye bulundursun da sonra ona dam yapmasın, her şey çürüsün, beyhude bozulsun. Hâşâ ve kellâ!. Hayr-ı Mutlaktan hayır gelir, Cemîl-i Mutlaktan güzellik gelir, Hakîm-i Mutlaktan abes bir şey gelmez. Evet her kim fikren tarihe binip mâzi cihetine gitse, şu zaman-ı hâzırda gördüğümüz menzil-i dünya, meydan-ı ibtilâ, meşher-i eşya gibi, seneler adedince vefat etmiş menziller, meydanlar, meşherler, âlemler görecek.(10söz)
Sohbetler abdulkadir geylani
Onlar Allahý; Allah da onlarý sever... (5/54)
Bu Ayet-i Kerimenin delalet ettiði derin manayý düþün... O mana engin bir denizdir... Ve bu denizin adý; aþk denizidir. Mahabbet, sevgi denizidir. Mahabbet ehli, bu denizde yelkenlisin! açar... Ötelere doðru yol almaya baþlar... Yelkenli sefi-nelerinin; bir saða, bir sola yatmasý, onlarý korkutmaz... Dalgalar onlan yoldan alamaz...
Daðlar gibi dalgalar gelir; onlarý altý-na almak ister... Fakat inayet-i Hak onlarý korur. Onlar da bunu bilir. Yine de yalvarmadan edemezler; herbiri:
- Ya Rabbi, beni mübarek bir menzile indir. Çünkü menzil sahiplerinin hayýrlýsý sensin... (21/101)
Diyerek yalvarmaya baþlar... Bu menzil ne olabilir ki?... Lika ve
Hazret-i Hakka yakýnlýktan baþka..,. Ne
var ki, her yerde olduðu gibi burada da
istidadlar konuþur...
Yalvarýrlar... Yakanrýrlar... Ama:
- O kimseler ki, haklannda tarafýmýzdan iyilik fermaný çýkmýþtýr... (21/ 101)
Müridlerin kitabi
s.1047-Yüce Allaha karsi masiyet islemekten kendisini alir.Yüce Allahin kazasina razi olur. Herhalükarda Yüce Allahin emirlerini tercih eder. Allahin görmesinden utanir. Bütün gayretini, Allah sevgisine harcar. Hic durmadan, kendisini Yüce Allaha ulastiran sebeblerin kucagina atar. Sessizligi, ünsüzlügü tercih eder.Allahin kullarinin övmelerini beklemez. Cok cok nafile namaz kilmak sureti ile,Yüce Rabbinin sevgisini kazanma yolunu tutar.Yüce Allaha ulasincaya kadar, Allah icin ihlas sahibi (samimiyet sahibi) olarak kalir.
Imam Gazalinin Dalaletten Hidayete adli kitabindan alintilar:
s.55:Namazin iftitah tekbiri yerine gecen anahtari ise kalbini Allahin zikriyle kaplamaktir. Onun nihayet ve sonucu tamamiyle kendinden gecip, Allahin azametinde fani olmasidir. Bu makam tarikatin baslangicinda meydana gelen irade ve calismasiyla sayilir. Yoksa fena makamı hakikatte tarikatın başlangıcıdır.Bu yola koyulanlar icin bundan evvel ki haller, sokak kapisi ile evin asil kapisi arasinda ki avlu mesabesindedir.
Imam Gazali Hz.leri- Kalplerin Kesfi adli kitaptan:
s.35-Biri, Hasan el Basriye r.a , ibadetten zevk almiyorum, der. Hasan El Basride ona ; Her halde sen Allahtan korkmayan birinin yüzüne bakmissin! Kulluk, herseyden hakkiyla siyrilarak Allaha yönelmektir, cevabini verir
39/ZUMER-17: Vellezînectenebût tâgûte en ya’budûhâ ve enâbû ilâllâhi lehumul buşrâ, fe beşşir ıbâd(ıbâdi).
Onlar ki; taguta (insan ve cin şeytanlara) kul olmaktan içtinap ettiler (kaçındılar, kendilerini kurtardılar). Çünkü Allah’a yöneldiler (Allah’a ulaşmayı dilediler). Onlara müjdeler vardır. Öyleyse kullarımı müjdele!
Degerli kardeslerimiz bu ayeti kerimede 4 müthis sirlar mevcut. 1.insanlar baslangicta tagutun (ins, cin, ve seytan seytanlarin) kulu. 2.taguta kul olmaktan kacinip Allaha ulasmayi diliyorlar. 3.Allaha ulasmayi dileyen kisilere müjdeler oldugunu buyuruyor Rabbimiz. 4. Baslangicta tagutun kulu olan insanlar Allaha ulasmayi dileyerek Febessiir IBADIY - Kullarimi Müjdele ayetiyle Allahin kulu olma serefine eriliyor. Bu ayetten su anlasiliyor ki, Allaha ulasmayi henüz dilememis olan kisilerin Allahin kulu degil, tagutun olduklari ortaya cikiyor....
Ibrahim Hakki Hz.leri-Marifetname
s.954-Sulük etmemis bir ABID, bu afetlerden kurtulmak istese,IMKANSIZ bir isi istemis olur. Onun icin ebrarin ileri gelenlerini görürsün ki, kötü sifatlarin birinden kurtulmaya bir gün calisirlar ve ele gecer. Lakin ertesi gün, ondan daha aci ve daha cirkin bir baska sifata müptela olurlar. Bir baska haslette muztarip kalirlar. Zira onlar, bütün afetler kurtaran mukarrebler yoluna SULÜK etmediler. Kibir ve benliklerini koyup, Hakkin HUZURUNA gitmediler. Onun icin zahmet ve mesakatte kalip, rahat ve saadete yetmediler. Demek ki ebrar, amellerinde IHLAS üzere olsalarda, yinede BÜYÜK tehlikededirler.
Imam Gazalinin Dalaletten Hidayete adli kitabindan alintilar:
Sufiye; Allah (c.c)ya hakkiyla kulluk vazifesini yapan Allahu Tealanin zikrine devam eden, nefsin istek ve arzularina muhalefet etmesini bilen ve dünya lezzetlerinden yüz ceviren, Allahu Tealaya SULÜK eden kimselerdir....
s.51-Benim yanimda acik olarak belli oldu ki ahiret saadeti ancak takva ile nefsi emmareyi arzu ve isteklerinden men etmekle mümkündür. Bütün bunlarin basi bir aldanis yeri olan dünyadan uzaklasip, ebedi olan ahirete baglanmak, bütün varlikla Allaha yönelip, kalbin dünya ile alakasini kesmektir. Bu da ancak san, söhret, mevki ve maldan yüz cevirmekle, seni mesgul eden dünya ile ilgili seylerden kacmakla mümkün olur.
Aziz Mahmud Hüda-i - ilim, amel, seyri sulük kitabindan:
s.19:Her ilim Cenab-i Hakka yakinlik hasil etme hususunda bir etkisi bulunmakla beraber, tam ve kulli yakinligi saglayan ilim, sufiyyenin ilmidir. Cünkü Hakka vuslat, Celal ve Cemal tecellilerini müsahede, bu ilim sayesindedir. Cünkü seriat mertebesinde bulunan farz ve vaciblerden MAKSAT, Allah Subhanehu ve Tealaya VUSLATTIR.
11.lema said-i nursi
İKİNCİ NÜKTE
İmâm-ı Rabbânî Ahmed-i Fârûkî (r.a.) demiş ki: Ben seyr-i ruhanîde kat-ı merâtip ederken, tabakat-ı evliyâ içinde en parlak, en haşmetli, en letâfetli, en emniyetli, Sünnet-i Seniyyeye ittibâı esas-ı tarikat ittihaz edenleri gördüm. Hattâ o tabakanın âmi evliyaları, sair tabakâtın has velîlerinden daha muhteşem görünüyordu.
ALLAHA ULASMAYI DILEMEK HAKKINDA EVLIYALARDAN ACIKLAMALAR 4
İnsanlardaki bu rûh Allahın zâtının rûhu. Allah Kendi rûhumdan ruh üfledim (Hicr sûresi, âyet 29) buyuruyor. Kendi rûhumdan rûh üfledim. Kime; insana. Meleğe değil, insana üflemiş. Öyle ise Cenâb-ı Hakkın zâtından gelen bu rûh aslına rücu ederse melekleri geçer.
İnsanlar ulvî, insanlar suflî
Ulvînin manâsı; gökleri aşar melekleri geçer. Suflînin manâsı; hayvanlardan aşağı düşer. Niçin; Cennet var, Cehennem var.
Kapında kul var, Sultandan içeru
Ete, kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm
Etten kemikten maksat, cesedini kasdediyor. Kapında kul var, Sultandan içeri. Burada rûhtan bahsediyor. Ama o rûh makamına ulaşmış. Onun rûhu Allaha ulaşmış. Allahın zâtına ulaşmış. Akar sular, katreler deryaya karışıyorsa... Sanki o insanların rûhu deryâdan gelmiş, yağmur katresi. Yağmur katreleri birleşirse, suya karışırsa suyla beraber nereye gider; deryâya gider. Kürre-i arz üzerinde kaynar sular var. Bunlar nerden geliyor; deryâdan geliyor. Bunlardaki bu hareket ne; bu akım ne; yine deryâya gitmek.
Herşey aslına rücu edecek. Herşey aslına rücu eder.
Öyle ise, bu suların aslı derya. Deryâdan geldikleri için, deryaya gitmek isterler. Ama hepsi gitmez. En ufak bir su deryâya gider de belki büyük su gidemez. Deryâya giden nehirler var. O küçük su nehire karışırsa, nehir de deryâya gider. İnsanların rûhu Allahtan gelmiştir. Allaha gitmek ister. Kendi kendine gidemiyorsa, kendinize bir vesile arayın. Onun için evliyaullah vasıtadır. Evliyaullahı bilmezse, evliyaullahı bulmazsa, evliyaullahın uhdesinden geçmezse, Allahı bulamaz. Evliyaullah kul ile Allah arasında bir vasıtadır. Zâhiri cesedi, bâtını rûhudur. Bizde de rûh var ama bizim ki katre.
kaynak - Abdurrahim reyhan erzincani Tasavvuf Sohbetleri 2