Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

"allah"a "tanri" Denir Mi? (1 Kullanıcı)

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu konuda ilmi olmayıp, kulaktan dolma asılsız verilerle "Din" hakkında hüküm veren bilgisizler topluluğu, her iki sözcüğün de aynı anlama geldiğini sanıp, akılları sıra biraz da sanki milliyetçilikle ilgili sanarak, "Allah" ismi yerine "Tanrı" sözcüğünü kullanmaktadırlar..
Oysa, önceki yazılarımda "Tanrı" sözcüğünün işaret ettiği kavram ile "Allah" isminin işaret ettiği anlamın, birbirinden tamamiyle ayrı manâlara işaret ettiğini anlatmaya çalışmıştım. Manaları birbirinden tamamiyle ayrı iki sözcük!..
Bu konuya Türkiye'de yaşamış çok değerli bir Kur'ân tefsircisinin satırlarıyla açıklık getirelim.. 1940'larda yazılmış en kapsamlı ve detaylı Kur'ân tefsiri olan Elmalılı Hamdi Yazır'ın Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından bastırılmış "Hak Dini Kur'ân Dili" isimli eserinde bakın bu konuda ne deniyor:

"Gerek ismi özel olsun gerek ismi genel, "ALLAH" ismi celâli ile, yine "ALLAH" tan maâda hiçbir mâbud anılmamıştır...
Mesela "TANRI", "HUDA" isimleri, "ALLAH" gibi özel isim değidir!. "İLÂH", "RAB", "MÂBUD" gibi genel mânâ ifade eden kelimelerdir...
Arapça'da "İLÂH"ın çoğuluna "ÂLİHE"; "RAB"bın çoğuluna "ERBÂB" denildiği gibi; Farsça'da da "HUDÂ"nın çoğuluna "HUDÂYAN" ve lisanımızda dahi TANRILAR, MÂBUDLAR, İLÂHLAR, RABLAR denmiştir; çünkü bunlar haklıya ve haksıza ıtlak edilmiştir...
Halbuki hiç "ALLAH"LAR denilmemiştir ve denemez!.
Böyle bir tabir işitirsek, söyleyenin cehline veya gafletine hamlederiz!..
"TANRI" adı böyle değildir; mâbud, ilâh gibidir... Bâtıl mâbudlara dahi "TANRI" ismi verilir... Müşrikler birçok tanrılara taparlardı. Filanların tanrıları şöyle, falanların tanrıları şöyledir denilir...
Demek ki, "TANRI" genel ismi, "ALLAH" ismi özelinin eş anlamlısı değildir, en genel bir tâbirdir...
Binâenaleyh, "ALLAH" ismi, "TANRI" adı ile tercüme olunamaz!" (c:1/24-25)

Türkiye`deki en değerli Kur`ân tefsirini yazan kişiye göre, yukarıda okuduğunuz üzere, "ALLAH"a kesinlikle "tanrı" denemez!..
Burada ayrıca şu çok önemli farklara dikkat etmeliyiz..
"Tanrı" kelimesi, sıfatları anlatan genel bir kelimedir; "Allah" ise kendisinden gayrı hiç bir şeyin mutlak vücudu olmayan Tek Zât`ın ismidir!.
Yani olay, yalnızca kelime, telaffuz olayı değildir!. Kelimeler, isimler arasındaki son derece büyük anlam farkıdır!.
"Tanrı" ve "tanrılık" kavramına dayalı din anlayışı bâtıldır!.
"Allah" isminin işaret ettiği anlama dayalı, yürürlükte olan "İSLÂM Dini"dir !.
"Lâ ilâhe illallah" cümlesinin anlamı "tanrı yoktur sadece ALLAH vardır" şeklindedir. Ve iyi bir müslüman olmak için, önce bu farkı çok iyi anlamalıyız!.
Zirâ, "tanrı" kelimesinin anlamı ile sınırlarsak anlayışımızı, "Allah" isminin işaret ettiği manadan mahrum kalırız; bu da sonunda, bizi "hilâfet" sırrından mahrum bırakır!..
"Tanrı", tapınılacak ötendeki bir varlıktır...
"Allah" kulluk edilegelmekte olan özündeki Hakikat'tır!..
"Tanrı", korkulası umacıdır!.
"Allah" ise, ilim sahiplerinde, sonsuz-sınırsızlığın yanındaki hiçliklerini kavrayış nedeniyle oluşan "haşyet"in kaynağıdır!..
"Tanrı", yeterli olmayanların kendi kafalarında hayâl edip varsandıkları ötelerindeki yönetici ve yargılayıcıdır !.
"Allah", âlemleri kendi varlığından meydana getirmiş ve her zerresinde esmâsıyla algılanır olmuş "TEK mutlak varlık"tır; hiç bir şekilde ortağı yoktur!
"Tanrı", her devirde ve toplumda anlayış seviyesine göre sayısız özelliklerle bezenip süslenen; hayallerin karşılığının kendisinde olduğu varsayılan, beşer anlayışına göre şekillenen bir balondur!
"Allah" ise "Ahad", "Samed", "Lemyelid ve lem yûled"dir!..

"İlâhlar öldü artık!..
Tanrıysa can çekişmede...
HAYY ALLAH!.."

Diyor değerli Hâkim şâir Halûk Mahmutoğulları, bu gerçeğe işaretle..
Öyle ise, "ALLAH ve DİN ADINA hükmetmek" kimin yetkisindedir?..
Sonsuz övgü ve şükürler Yüce Rabbimize...
Salâtü selâm Peygamberimize ve tüm îman edenlere.
"Allahü teâlâ bir kuluna îmân vermişse ona daha ne vermemiştir. Îmân vermemişse ona daha ne vermiştir!”
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
askerlik yaptınmı kardeşim..
Es-Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhü..Elhamdulillah çok şükür yaptım muhterem.."Allah'ımıza Hamd olsun,Milletimiz var olsun; Dikkat = Afiyet olsun " yemek duasını soracak olursan.!Elazığ KTM.
Eğer gelmeye çalıştığın nokta bu ise,doğrudur ki bazı yerlerde "Allah" yerine tanrı telafuz ediliyor.
1.Eşlik etmek zorundamısın ?
2.İnancından şüphen varmı ?

AH LAİKLİK VAH.!!
 

andelib

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
434
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Konum
izmir
bilirsin işte değişmiyor bizde bi üst teğmenle bu konuları konuşuyoz da konuşuyoz ama nafile.. aslında laiklikle falan da alakası yok..neyse bende eşlik etmedim etmemde zaten.

s.aleyküm
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
bilirsin işte değişmiyor bizde bi üst teğmenle bu konuları konuşuyoz da konuşuyoz ama nafile.. aslında laiklikle falan da alakası yok..neyse bende eşlik etmedim etmemde zaten.

s.aleyküm

Ve Aleyna Aleyküm Selam muhterem..Evet belkide sen haklısın..
Din ile devlet işleri ayrılınca laiklik oluyordu...
1.Savaşa "Allahu Akbar" "Tekbir" getirerek gitme ile ..
2.10. yıl marşı ile gitme arasında fark varmıdır acaba ?
3.Namazı sarıkla kılmak ile..
4.Namazı şapka ile kılmak ?. ..
Din ile devlet işleri ayrılırsa "laiklik" olursa bunun da adı bence tek suç budur.!

LAİKLİĞİ KISACA HATIRLAYALIM..
Laiklik, devlet yönetiminde herhangi bir dinin referans alınmamasını ve devletin dinler karşısında tarafsız olmasını savunan prensiptir.

Fransızca'dan Türkçe'ye geçmiş olan "laik" sözcüğü, "din adamı olmayan kimse; din adamı dışında kalan halk" anlamına gelen Latince "laicus" sözcüğünden gelmektedir. Roma döneminde din adamlarına "Clerici" din adamı olmayanlara da "Laici" adı veriliyordu. Laik aynı zamanda din dışı dinle ilgisi olmayan anlamlarına da gelmektedir.

Selam ve Dua ile..
 

ads12

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
31 May 2008
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
67
tanır yada allah kısının elınde askerde tanrımıza ham olsun dıyınce baska dıne gecmedıgıme gore o kdar kolay.
ah laıklık olmasaydı burda olmazdık
 

teto17

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Şub 2008
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Çok önemli bir konuta değindin Allah Razı olsun
 

imidik

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
379
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Hatay
Web Sitesi
blog.mynet.com
Değerli Kardeşim,

Öyle uzun uzun anlatmaya gerek yok.Eskiden yada günümüzde putlara,yıldıza şuna buna tanrı deyip yada başka isimler verip tapıyorlardı bu yüzden Yüce Rahmana tanrı denmez ki O özeldir ve Ona Rab denir,Allah denir ve en güzel isimler onundur.

Bir ayette şöyledir;Kim bir kavme benzemeye çalışırsa o da onlardandır.

O halde onlar tanrı diyorlarsa biz sözün burasında yokuz yani tanrı demeyiz.

Slm ve dua ile..
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Arablarda hamura şekil verip "ilah" diyerek tapıyorlardı. Tanrı putun adı değildir .
Tanrı Türkçe "ilah" manasındadır, Çalab farsça "ilah" manasındadır .
İlah ise tapınılan demektir. Allahtan başka ilah yoktur.
 

alpocino

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
selamün aleyküm ...bende daha önce tanrı dedilermi hep küfrederdim nasıl tanrı dersiniz diye tanrı ismine küfür tabi sonra korkdum acaba allaha mı küfrediyom kii..sonra kanal 7 de cevat akşit hocayı dinledim tanrı denilebir allaha dedi sonra töbe ettim çok ama allah derseniz daha ii olur dedi cevat hoca şimdi burdaki yazıda bambaşka arda kalıyor insan ama burada yazılanlarda çok mantıklı cevat hocayı uyarmak gerek esselamün aleyküm:H
 

irfani

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Allah yerine tanrı demek

Sual: Allah yerine tanrı demek caiz mi? Allah kelimesinin yabancı dillerde karşılığı var mıdır?
CEVAP
Allahü teâlânın isimleri tevkifidir. Yani, İslamiyet’te bildirilen isimleri söylemek caiz, bunlardan başkasını söylemek caiz değildir. Mesela Allahü teâlâya âlim denir. Fakat; âlim manasına gelen fakih kelimesini Allah için kullanmak caiz olmaz. Çünkü, İslamiyet, Allahü teâlâya fakih dememiştir. İlah manasına tanrı kelimesini kullanmakta mahzur yoktur. Mesela, (Hindlilerin tanrıları inektir), (Birdir Allah, ondan başka tanrı yoktur), (Bizim tanrımız Allah’tır) demek caizdir. Fakat (Bizim Allah’ımız tanrıdır) demek caiz olmaz. Bu inceliği iyi anlamak gerekir.

Allahü teâlânın isimleri sonsuzdur. Binbir ismi var diye meşhurdur. Yani, isimlerden binbir tanesini insanlara bildirmiştir. Dinimizde bunlardan 99’u bildirilmiştir. Bunlara Esma-ül hüsnâ denir.

Allah adı yerine, tanrı veya tanrı adı yerine Allah demek caiz değildir. Çünkü tanrı, ilah, mabud-put demektir. Asuriler, Türkleri, güneşe, yıldızlara tapınmaya alıştırdıkları için tanyeri ağarınca, güneşe tapınırlardı. Bu sebepten, Güneşin ismi, tanyeri ve nihayet tanrı oldu.

Allah kelimesi özel isimdir. Hiçbir dilde karşılığı olmaz. Allah kelimesinde müzekkerlik, müenneslik yoktur. İlah kelimesinin ise her dilde karşılığı, bazı dillerde de müzekker [erkek] ve müennes [dişi] şekli vardır. Mesela Arapça’da Mabud-Mabude, Türkçe’de Tanrı-Tanrıça, İngilizce God-Goddess, Fransızca Dieu-Deesse, Almanca Gott-Göttin gibi. Bu kelimelerin hiçbirisi Allah ismi yerine kullanılmaz. Allah manasına yalnız Allah kelimesini kullanmak gerekir. Çünkü Allahü teâlâ, (Benim ismim Allah’tır. Bana, Allah diye ibadet edin) buyuruyor. Kendisi ne bildirmişse onu kullanmak gerekir. İlah manasında her millet kendi dilindeki kelimeyi kullanır. Fakat Allah her dilde aynıdır. (S.Ebediyye)

Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Allah ancak bir tek ilahtır.) [Nisa 171]

(Ben Allah’ım, benden başka ilah yoktur.) [Taha 14]

(Mevlanız Allah’tır.) [Âl-i İmran 150]

dinimizislam.com dan alıntıdır.
 

Âmâk-ı Hayal

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
1,086
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Hz.Allah , İsminin yazılışındaki özellikler...

“Allah” ismi bilindiği üzere Arapça harfler ile yazıldığında, başta kendisinden sonra gelen tüm harflerden bağımsız, tek duran “Elif” ile;” yanında birbirine bağlı iki “Lâm” harfi ve ikinci “Lâm”a bağlı daire (veya kûfi yazılımda dört köşe) “H” harfinden ibarettir. Bir de ikinci “Lâm” ile “H” arasında görünmez ama okunur “Elif” vardır ki bu da “A” sesini verir.

Şimdi bu harflerin temsil ettiği ve işaret ettiği anlamlara bir bakalım isterseniz.

Elbette bu değerlendirme, keşif ehlinin kendi keşiflerine dayanmaktadır ve kimseyi bağlamaz. Ama bilgi olarak bazı değerlendirmelerimize yararlı olur diyerek nakledelim..

Birinci “Elif” ehline göre “Allah” ismiyle işaret edilenin Ahadiyetine yani Zâtına işaret eder. Zat mutlak bağımsızlığı ve sıfatlardan kayıtsızlığı itibariyle hiç bir fikre ve düşünceye bağlanmaz. Öyle bir HİÇ’liktir ki, üzerinde ne tefekkür olur ne tahayyül veya ne de târif!. İşte bu duruma yazılımda, ancak mutlak bağımsız, noktanın uzamış hâli olan “Elif” işaret eder.

Gelelim birinci “Lâm”a... Birinci “Lâm” sıfat âlemine işaret eder. Var olan her şey, bu sıfat mertebesinin özellikleriyle hayat bulur, şuurlanır, kudrete kavuşur!. Tüm âlemler, sıfat mertebesinin özelliklerinin sonucu olarak meydana gelen esma(isimler) mertebesinin açılımından meydana gelmiştir. İşte bu yüzden de birinci “Lâm” yani “L” yazılımda ikinci “Lâm”a yani “L” ye bağlanmıştır.

İkinci “Lâm”... İkinci “Lâm” yani “L” yazılımda birinci “Lâm”a bağlıdır çünkü varlık birinci “Lâm” ile yani sıfat mertebesinin özellikleri ile oluşmuştur ve onunla kâimdir. Esmâ mertebesinde mevcut bulunan tüm isimlerin özellikleri varlığını sıfat mertebesindeki sıfatlardan alırlar. Bu sebeple de ikinci “Lâm” birincinin sanki tekrarı, ama detay ve açılımı olarak da ayrı bir görünümle ikinci defa olarak bu işaret kelimesi içinde yerini alır. Evet, ikinci “Lâm”, varlığını birinciden alması hasebiyle birincinin tekrarı olarak, ama buna karşın da sayısız açılımları meydana getiren farklı bir mertebeye işareti dolayısıyla da ikinci defa tekrarlanan bir “Lâm” görülmektedir.

Gelelim “H” harfine... İster asırlardır yazıla gelen ikinci “Lâm”a bağlı daire şekliyle, ister de İslâm’ın ilk yıllarda kullanılan Kûfi yazı karakteriyle dört köşe haliyle şuna işaret eder...

Sıfat ve esmâ âleminden her an açığa çıkan, başı ve sonu olmayan özellikleri, devamlı bir dönüşüm hâliyle ortaya koyan efâl âlemi yani fiiller âlemi; yani, evren içre sayısız evrenler ve onlarda algılananların tümü!

Bu “H”nin iki gözlü veya kûfi yazılışa göre üstte iki noktalı olması da efâl âleminin, algılayanın boyutuna göre zâhir ve gayb âlemi olarak iki yönlü mütalâa edilmesidir.

“H” harfi ikinci “Lâm”a bağlıdır, çünkü, efâl aleminin esma ve sıfat âleminden bağımsız bir varlığı yoktur; ve dahi varlığı ancak kendisinde açığa çıkan sıfat ve esma mertebelerindeki özelliklerin varlığı ile kâimdir.

Bir de bu arada, yani ikinci “Lâm” ile “H” arasında görünmeyen, ama buna karşın varlığı her okunuşta itiraf edilen gizli “Elif” mevcuttur. Bu da efâl âleminin, zâtın varlığı ve dilemesiyle, O’nun ilminde, O’nun sıfat ve esmâsının varlığıyla varolup, süregitmekte olduğuna işaret eder.

Ehli, elbette bu keşif ehlinden naklettiklerimizi çok daha kapsamlı olarak fark edecek ve “Allah” isminin işaret ettiğine, niçin “bu ismin” uygun görülüp seçildiğini böylece daha iyi değerlendireceklerdir.

Umarım keşfen sâbit bu bilgi, “Allah” adındaki inceliği daha iyi anlamamıza ve bu kelimeyi bundan sonra daha yerli yerince kullanmayı bize nasip eder.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
bunları hangi kaynaktan yazdınız ?

Allah kelimesi hiç bir şekilde tercüme edilmiyor. hiç bir dilde karşılığı yoktur. Allaha dua ederken Allahım de diyebiliriz , ilahım da çünkü biz Allahtan başka ilaha inanmayız . ilahımız Allahtır. Allaha sadece müslümanlar inanır.

Gayrı müslimlerde başka ilahlara inanırlar.

Çalap nurdan yaratmış canını Muhmmedin
Aleme rahmet saçmış adını Muhammedin
 

irfani

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Allah yerine tanrı demek

Sual: Allah yerine tanrı demek caiz mi? Allah kelimesinin yabancı dillerde karşılığı var mıdır?
CEVAP
Allahü teâlânın isimleri tevkifidir. Yani, İslamiyet’te bildirilen isimleri söylemek caiz, bunlardan başkasını söylemek caiz değildir. Mesela Allahü teâlâya âlim denir. Fakat; âlim manasına gelen fakih kelimesini Allah için kullanmak caiz olmaz. Çünkü, İslamiyet, Allahü teâlâya fakih dememiştir. İlah manasına tanrı kelimesini kullanmakta mahzur yoktur. Mesela, (Hindlilerin tanrıları inektir), (Birdir Allah, ondan başka tanrı yoktur), (Bizim tanrımız Allah’tır) demek caizdir. Fakat (Bizim Allah’ımız tanrıdır) demek caiz olmaz. Bu inceliği iyi anlamak gerekir.

Allahü teâlânın isimleri sonsuzdur. Binbir ismi var diye meşhurdur. Yani, isimlerden binbir tanesini insanlara bildirmiştir. Dinimizde bunlardan 99’u bildirilmiştir. Bunlara Esma-ül hüsnâ denir.

Allah adı yerine, tanrı veya tanrı adı yerine Allah demek caiz değildir. Çünkü tanrı, ilah, mabud-put demektir. Asuriler, Türkleri, güneşe, yıldızlara tapınmaya alıştırdıkları için tanyeri ağarınca, güneşe tapınırlardı. Bu sebepten, Güneşin ismi, tanyeri ve nihayet tanrı oldu.

Allah kelimesi özel isimdir. Hiçbir dilde karşılığı olmaz. Allah kelimesinde müzekkerlik, müenneslik yoktur. İlah kelimesinin ise her dilde karşılığı, bazı dillerde de müzekker [erkek] ve müennes [dişi] şekli vardır. Mesela Arapça’da Mabud-Mabude, Türkçe’de Tanrı-Tanrıça, İngilizce God-Goddess, Fransızca Dieu-Deesse, Almanca Gott-Göttin gibi. Bu kelimelerin hiçbirisi Allah ismi yerine kullanılmaz. Allah manasına yalnız Allah kelimesini kullanmak gerekir. Çünkü Allahü teâlâ, (Benim ismim Allah’tır. Bana, Allah diye ibadet edin) buyuruyor. Kendisi ne bildirmişse onu kullanmak gerekir. İlah manasında her millet kendi dilindeki kelimeyi kullanır. Fakat Allah her dilde aynıdır. (S.Ebediyye)

Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Allah ancak bir tek ilahtır.) [Nisa 171]

(Ben Allah’ım, benden başka ilah yoktur.) [Taha 14]

(Mevlanız Allah’tır.) [Âl-i İmran 150]

dinimizislam.com dan alıntıdır.
 

gulefsan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Nis 2007
Mesajlar
449
Tepki puanı
3
Puanları
0
Allah razı olsun kardeşim güzel bir konuya değinmişsiniz.
 

international

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2008
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
1- De ki: Sığınırım ben insanların Rabbine,

2- İnsanların hükümdârına,

3- İnsanların ilâhına,(ilahinnas)

4- O sinsi vesvesecinin şerrinden.

5- O ki, insanların göğüslerine vesveseler fısıldar.

6- Gerek cinlerden, gerek insanlardan.

Allah kelimesi ile ilah kelimesi aynıdır.Allah lafzı; el ismi tarif ile,ilah kelimesinden oluşmaktadır.Arapça dil kurallarına göre bir kelime cümle arsında kulanılırken el tarifinden sonra gelen kelimenin başı elif ile başlıyorsa bu hafzedilerek birleştirilir
Bu takdirde el ismi tarif ile ilah kelimesi birleştirilir el,ilah yerine elllah şekline okunur.elifi a gibi seslendirdiğimiz için bu kelimeyi Allah diye okuruz
[Alıntı]

türkçe de ilah sozcuğunun karşılığı tanrıdır, kelimelere takılmamak lazım.

(17:110) (Sen onlara) de ki: İster "Allah" deyin, ister "Rahmân" deyin, nasıl çağırırsanız çağırın. En güzel isimler O'nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da gizli okuma, orta yolu seç.
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Allah Allahü Tealanın has ismidir, tercümesi yoktur, siz "el ilah" olduğunu iddia edemezsiniz, çünkü Onun öncesi ve sonrası yoktur, el eki ise çoğunluktan birini belirlemek içindir.
Mesela bir çok kitablardan biri el kitab....
 

international

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2008
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
ben de onu diyorum zaten, bir tek ilah vardır o da Allahtır.
bir tek tanrı vardır o da Allahtır, bir tek yaratıcı vardır o da Allahtır.
 

thrdrmml

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Mar 2008
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Laiklik kötü bir şey olsa Atatürk o ilkeyi koymazdı....
Laikliği herkes yanlış anlıyor..

Ayrıca bu yazı nereden alıntı..
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt