Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Allah Melekleri Niçin Yarattı ? (1 Kullanıcı)

FearDream

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Şub 2010
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Web Sitesi
gsfunpage.azbuz.com

Sual: Allah, herhangi bir yardıma ihtiyacı olmadığı halde, melekleri niye yarattı? Kendisi bir ol demekle yaratabileceği şeyleri, niye meleklere yaptırıyor?
CEVAP
Evet, Allahü teâlânın hiç kimsenin yardımına ihtiyacı olmadığı gibi, her şeyi yoktan bir ol demekle yaratabilir. Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
(Allah bir şeyi yaratmak isteyince, ol der, o da hemen oluverir.) [Bekara 117]

Ancak, âdet-i ilahi şöyledir ki, Allahü teâlâ, her şeyi bir sebeple yaratır. Mesela Cebrail aleyhisselamı Peygamberlere vahiy göndermekle, Azrail aleyhisselamı insanların ruhunu almakla görevlendirmiştir. Dilerse, Cebrail aleyhisselam olmadan da, Peygamberlerine vahiy gönderebilirdi, nitekim onların mübarek kalbine ilham ederek gönderdiği de, vaki olmuştur. Azrail aleyhisselam olmadan da, canımızı alabilir. Bulutsuz da, yağmur yağdırır. Çocuğun olması için, ana babayı sebep yaratmıştır. Her ne kadar, âdeti sebeplerle yaratmaksa da, dilerse sebepsiz de yaratır. Nitekim Hazret-i İsa'yı babasız, Hazret-i Âdem’i de, hem anasız, hem de babasız yaratmıştır.

Hastaya verilen ilaca etki kuvvetini de, Allahü teâlâ yaratır. İlaçsız da şifa verirdi. Ancak ilaç kullanılması âdetidir. Nitekim Musa aleyhisselam hastalanmıştı. Bu hastalığa iyi gelen ilacı söylediler. (İlaç istemem, Allahü teâlâ şifasını verir) dedi. Hastalık uzadı ve ağırlaştı. Tekrar, (Bu hastalığın ilacı meşhurdur ve tecrübe edilmiştir, az zamanda iyi olursunuz) dediler. (Hayır, ilaç istemem) dedi ve hastalık arttı. O zaman vahiy gelip, (İlaç kullanmazsan, şifa ihsan etmem) buyurulunca, ilacı alıp iyi oldu; ama sebebini merak etti. Bunun üzerine vahiy gelip, Allahü teâlâ, (Sen tevekkül etmek için, benim âdetimi, hikmetimi değiştirmek istiyorsun. İlaçlara, faydalı tesirleri kim verdi? Elbette ben yaratıyorum) buyurdu.

Allahü teâlâ, ekmeği doyurmaya sebep yaptığı gibi, ilaçları da, hastalıkları gidermeye sebep yapmıştır. Bütün sebepleri yaratan, bunlara tesir kuvveti veren, Allahü teâlâdır.

Musa aleyhisselam, şöyle bir sual sordu:
— Ya Rabbi, hastalığı yapan kimdir, hastalığı iyi eden kimdir?
Cenab-ı Hak buyurdu ki:
— Her ikisini de yapan benim.
— O halde, doktora ne lüzum var?
— Doktorlar, şifa için yarattığım sebepleri bilir ve kullarıma verir. Ben de onlara, bu yoldan rızk ve sevab veririm. (Kimya-i saadet)

Şu halde, melekler niye yaratıldı demek, Allah ilaçlara niye faydalı tesir kuvveti verdi demeye benziyor. Onun için atalarımız, (Hikmetinden sual olunmaz) demişlerdir.
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31

Hastaya verilen ilaca etki kuvvetini de, Allahü teâlâ yaratır. İlaçsız da şifa verirdi. Ancak ilaç kullanılması âdetidir. Nitekim Musa aleyhisselam hastalanmıştı. Bu hastalığa iyi gelen ilacı söylediler. (İlaç istemem, Allahü teâlâ şifasını verir) dedi. Hastalık uzadı ve ağırlaştı. Tekrar, (Bu hastalığın ilacı meşhurdur ve tecrübe edilmiştir, az zamanda iyi olursunuz) dediler. (Hayır, ilaç istemem) dedi ve hastalık arttı. O zaman vahiy gelip, (İlaç kullanmazsan, şifa ihsan etmem) buyurulunca, ilacı alıp iyi oldu; ama sebebini merak etti. Bunun üzerine vahiy gelip, Allahü teâlâ, (Sen tevekkül etmek için, benim âdetimi, hikmetimi değiştirmek istiyorsun. İlaçlara, faydalı tesirleri kim verdi? Elbette ben yaratıyorum) buyurdu.
kardeşim bu kıssa nerede geçiyor acaba?kesin mi yani...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37

Hastaya verilen ilaca etki kuvvetini de, Allahü teâlâ yaratır. İlaçsız da şifa verirdi. Ancak ilaç kullanılması âdetidir. Nitekim Musa aleyhisselam hastalanmıştı. Bu hastalığa iyi gelen ilacı söylediler. (İlaç istemem, Allahü teâlâ şifasını verir) dedi. Hastalık uzadı ve ağırlaştı. Tekrar, (Bu hastalığın ilacı meşhurdur ve tecrübe edilmiştir, az zamanda iyi olursunuz) dediler. (Hayır, ilaç istemem) dedi ve hastalık arttı. O zaman vahiy gelip, (İlaç kullanmazsan, şifa ihsan etmem) buyurulunca, ilacı alıp iyi oldu; ama sebebini merak etti. Bunun üzerine vahiy gelip, Allahü teâlâ, (Sen tevekkül etmek için, benim âdetimi, hikmetimi değiştirmek istiyorsun. İlaçlara, faydalı tesirleri kim verdi? Elbette ben yaratıyorum) buyurdu.
kardeşim bu kıssa nerede geçiyor acaba?kesin mi yani...

evet ben de bunu duymuşdum...bir yerde okumuşdum sanırım ama kaynak bilmiyorum
 

bir_umut

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
2,564
Tepki puanı
4
Puanları
0
Yaş
42
sitede bir yazıda da okumuştum, hatta Mevlana hz. nin de bir sözüdür; "her şey zıddıyla meydana gelir" diye..öyle kıymeti bilinir...
ki Allah onu niye yarattı , bunu niye yarattı diye bir soru da çok saçma..her şey açık ve net..Allah kullarına buyurmuyor mu, "önce tedbir sonra tevekkül "diye..yani istese o an yapamaz mı? yapar. ama bir amaç var , bir gayret gerek , sebepler ki bizim onda hikmetini bilemediğimiz neler var..
her neyse Allah'ın ilmi sonsuzdur...
ve Allah melekleri niye yarattı gibi sorular de çok saçma..
 

FearDream

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Şub 2010
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Web Sitesi
gsfunpage.azbuz.com
sitede bir yazıda da okumuştum, hatta Mevlana hz. nin de bir sözüdür; "her şey zıddıyla meydana gelir" diye..öyle kıymeti bilinir...
ki Allah onu niye yarattı , bunu niye yarattı diye bir soru da çok saçma..her şey açık ve net..Allah kullarına buyurmuyor mu, "önce tedbir sonra tevekkül "diye..yani istese o an yapamaz mı? yapar. ama bir amaç var , bir gayret gerek , sebepler ki bizim onda hikmetini bilemediğimiz neler var..
her neyse Allah'ın ilmi sonsuzdur...
ve Allah melekleri niye yarattı gibi sorular de çok saçma..

Hiçbir soru saçma olmamak zorunda değildir .Sen bu soruyu merak etmemiş olabilirsin. Merak eden arkadaşlırımız için yazmıştım .
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

meleklerin yaratılışındaki hikmetin temeli ALLAH(cc) ün kullarına dost edinmek istersen veli kulları dost edin sırrı aziminin açıklaması gibidir. hz. cebrail(AS) efendimiz(SAS) in dostudur. halillik habiblik ilişkisinin temeli budur. iki dost nasl olması gerekiyorsa ölçüsü ile belli eden meleklerdir. hz. cibril(AS) ın koyduğu ilahi hakikat ikili ilişkilerdeki hz. meryem kıssasında olduğu gibi kadın -erkek ilişkisi de dahil açıklar.

boşluk bırakmaz. melekler nevileri itibariyle aslında vazife olarak tek olsalarda ayrıma tabi tutulmuş gibidirler. hafaza veya kiramen ayrımı rahmetin tecellisine göredir yoksa her hali ALLAH(cc) ÜN DİLEMESİ İLE HEM KAYDEDEBİLEN HEM DE KORUYAN HEM DE AN İTİBARİYLE ÖLÜME SEBEBİYET VEREN MELEKLERİN VARLIĞINI DÜNYADAKİ İNSANLAR İLE ANLIYORUZ. ANNE BABA HEM KAYITÇI HEM KORUYUCU BAZEN DE CAN ALICI OLUR.

bu bakımlardan ALLAH(cc) melekleri veli dostlarını anlama ölçütü olarak yaratmıştır. yoksa ihtiyaç ile ilgili değil. kullar kafaları karıştığı noktalarda tecelliyatlar olur ve seni ALLAH(cc) gönderdi dediğiniz yardımlara mazhar olursunuz. işte bu ilhamlar melekidir ve ALLAH(cc) ün yartamadan muradı anlaşılır.

meleklerin saf tutuşu derinden çıkarışı şiddddetle çekip koparmaları denen insanda görülen bir takım haller bu eylemleri yapan külli iradenin meleki boyutunu insanda gösterir. insan cüz-i iradesinin iyi fiilleri ile meleklerin kontrollü hareket dediğimiz alanında yüzer ve orda hafaza olur orda ameli yazılır.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

FearDream

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Şub 2010
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Web Sitesi
gsfunpage.azbuz.com
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

meleklerin yaratılışındaki hikmetin temeli ALLAH(cc) ün kullarına dost edinmek istersen veli kulları dost edin sırrı aziminin açıklaması gibidir. hz. cebrail(AS) efendimiz(SAS) in dostudur. halillik habiblik ilişkisinin temeli budur. iki dost nasl olması gerekiyorsa ölçüsü ile belli eden meleklerdir. hz. cibril(AS) ın koyduğu ilahi hakikat ikili ilişkilerdeki hz. meryem kıssasında olduğu gibi kadın -erkek ilişkisi de dahil açıklar.

boşluk bırakmaz. melekler nevileri itibariyle aslında vazife olarak tek olsalarda ayrıma tabi tutulmuş gibidirler. hafaza veya kiramen ayrımı rahmetin tecellisine göredir yoksa her hali ALLAH(cc) ÜN DİLEMESİ İLE HEM KAYDEDEBİLEN HEM DE KORUYAN HEM DE AN İTİBARİYLE ÖLÜME SEBEBİYET VEREN MELEKLERİN VARLIĞINI DÜNYADAKİ İNSANLAR İLE ANLIYORUZ. ANNE BABA HEM KAYITÇI HEM KORUYUCU BAZEN DE CAN ALICI OLUR.

bu bakımlardan ALLAH(cc) melekleri veli dostlarını anlama ölçütü olarak yaratmıştır. yoksa ihtiyaç ile ilgili değil. kullar kafaları karıştığı noktalarda tecelliyatlar olur ve seni ALLAH(cc) gönderdi dediğiniz yardımlara mazhar olursunuz. işte bu ilhamlar melekidir ve ALLAH(cc) ün yartamadan muradı anlaşılır.

meleklerin saf tutuşu derinden çıkarışı şiddddetle çekip koparmaları denen insanda görülen bir takım haller bu eylemleri yapan külli iradenin meleki boyutunu insanda gösterir. insan cüz-i iradesinin iyi fiilleri ile meleklerin kontrollü hareket dediğimiz alanında yüzer ve orda hafaza olur orda ameli yazılır.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.

Kardeş galiba sadece başlığa baktın yazdıklarımı okumadın .Ben niye yarattı diye sormuyorum ki . Konuda cevaplarını veriyorum zaten . Yinede saol ..

Allah Razı Olsun ..
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
DUHAN SURESİ: 38- "Ve gökleri ve yeri ve onların arasında olanları oyuncular olarak yaratmadık."

Bu mübarek âyetler. Yüce Allah'ın bütün âlemleri boş yere yaratmayıp bir hikmet ve faydaya dayalı olarak yaratmış olduğunu bildiriyor. Kıyamet gününde umumî bir muhasebe günü olduğunu ihtar ediyor. O günde Allah'ın rahmetine mazhar olanlardan başka kimselerin birbirine asla yardım edemeyeceklerini beyân buyurmaktadır ki: Ey insanlar! (Ve gökleri ve yeri ve onların) Gökler ile yerin (arasında olanları) çeşitli yaratıkları (oyuncular olarak) yâni boş yere, bir eğlence olmak için (yaratmadık.) elbette ki, hepsinin yaradılışı birer gayeye, birer hikmete dayanmaktadır.
 

FearDream

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Şub 2010
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Web Sitesi
gsfunpage.azbuz.com
DUHAN SURESİ: 38- "Ve gökleri ve yeri ve onların arasında olanları oyuncular olarak yaratmadık."

Bu mübarek âyetler. Yüce Allah'ın bütün âlemleri boş yere yaratmayıp bir hikmet ve faydaya dayalı olarak yaratmış olduğunu bildiriyor. Kıyamet gününde umumî bir muhasebe günü olduğunu ihtar ediyor. O günde Allah'ın rahmetine mazhar olanlardan başka kimselerin birbirine asla yardım edemeyeceklerini beyân buyurmaktadır ki: Ey insanlar! (Ve gökleri ve yeri ve onların) Gökler ile yerin (arasında olanları) çeşitli yaratıkları (oyuncular olarak) yâni boş yere, bir eğlence olmak için (yaratmadık.) elbette ki, hepsinin yaradılışı birer gayeye, birer hikmete dayanmaktadır.

Allah razı olsun ..
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt