Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ALLAH ile Tanrı kelimesi arasındaki fark buyrun. (1 Kullanıcı)

U z M 4 N

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
arkadaşlar artık bu konuyu okuduktan sonra ALLAH ile tanrı kelimesi arasındaki farkı çok daha iyi anlıyacanızdan eminim.....



Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :


bizim eski atalarımız müslüman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardı. belki kendilerine göre de işik tanrılarıda vardı. ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-ı uluhiyeti kasdediyorlardı. bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapçadaki 'ilah'ın fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılı ı olan bir kelimedir.


Ama hiç bir zaman Cenab-ı Hakkın bütün Esma-i Hüsnasını camiism-i zat olan Allah kelimesinin karşılığı de ildir.


Allah dendi i an bütün kainatta tecelli eden isimleriyle bir zat-ı ecell-i A-la akla gelir Allah kelimesiyle anlaşılan budur. yani o Mabudu mutlakHalıkı mutlak Maksud-u mutlak Rezzak-ı mutlak Bari-i mutlak Cemil-i mutlak'tır.


İlhesma-i Hüsnayı cami Allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılırve bu itibarladaAllah'ın(c.c)ism-i hass dır Allah dendi i anbu ma-budu mutlak anlaşılırve vacib-ül vücud akla gelir.ama tanrı dendi i zamanyunanlıların aklına zeusmısırlının apis bo asıve hintlinin aklınada kendi inakleri gelir.tanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud kelimesinin akla gelmesine karşılıkLafz-i celale olan Allah kelimesi vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Za tı Zülcelali akla getirir .onun için bir insan tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur.


tanrı ilah kelimesi yerindehudadiyo ve god yerinde kullanılabilir.fakat Allah yerinde de il....
Allah cenab-ı Hakk ın Zatının has ismidir.Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH diyoruz.fakat la Allaha ill demiyoruz.Evvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyorsonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH vardır deniliyor.


Mevlid yazarı Süleyman çelebi bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan artık tanrı yok'' deyipher iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir.


Buna bina en bir insanın a zından tanrı kelimesi çıktı ında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı ALLAH yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemeli.hele günümüzde asla.
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yüce Rabbimiz'e tanrı denilmesine ben de karşıyım. Sonuna kadar destekliyorum. Allah razı olsun kardeşim
 

turkistan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yüce Rabbimiz'e tanrı denilmesine ben de karşıyım. Sonuna kadar destekliyorum. Allah razı olsun kardeşim



_Reklam arası birşeyler gibi olmuş bu ''uzm4n'' dostum...ekmek arası döner gibi...

şimdi benim Tanrım Allah dır !
desem kime ne..!?


ne diyor Yunus ; ''ne dönersin dertli dolap , böyle emreylemiş Çalab !''

bir başkası da şöyle der ; ''Edeb bir tac imiş nur-u Hüda'dan , Giy o tacı emin ol her beladan !

Adam bir ağaca bu benim Allah ım der mi..der , yani derse..peki ne olur , şirk olur değil mi..!

Ama Allah dedi...iyi de Allah ı kastedmedi....yani murad-kasıt Allah(cc) değil...

''Sizin Taptığınız Allah benim ayaklarımın altındadır...''

Kazıyorlar yıllar sonra....bir küp altın çıkıyor !

Kasıt neymiş , altın-para... yani madde...adamlar paraya tapar olmuş , yani tanrıları Allahları para olmuş..

Allah(cc) kendisinden başka tanrılar edinmekten bizleri korusun...amin !
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
_Reklam arası birşeyler gibi olmuş bu ''uzm4n'' dostum...ekmek arası döner gibi...

şimdi benim Tanrım Allah dır !
desem kime ne..!?


ne diyor Yunus ; ''ne dönersin dertli dolap , böyle emreylemiş Çalab !''

bir başkası da şöyle der ; ''Edeb bir tac imiş nur-u Hüda'dan , Giy o tacı emin ol her beladan !

Adam bir ağaca bu benim Allah ım der mi..der , yani derse..peki ne olur , şirk olur değil mi..!

Ama Allah dedi...iyi de Allah ı kastedmedi....yani murad-kasıt Allah(cc) değil...

''Sizin Taptığınız Allah benim ayaklarımın altındadır...''

Kazıyorlar yıllar sonra....bir küp altın çıkıyor !

Kasıt neymiş , altın-para... yani madde...adamlar paraya tapar olmuş , yani tanrıları Allahları para olmuş..

Allah(cc) kendisinden başka tanrılar edinmekten bizleri korusun...amin !

Yüce Rabbimiz sana akıl bahşetsin. Ki bir daha (haşa) Allahlar diye bir kelime kullanmazsın. Aksi olursa, bu senin için hiçte iyi olmaz.

İSLAM DİNİNDE TANRI YOK ALLAH VARDIR. DOLAYISIYLA LÜTFEN TANRIYI ALLAH'LA BAĞDAŞTIRMAYINIZ.

ÇÜNKÜ İNSANLARIN TANRI DEDİĞİ ŞEY İLAH DEĞİL, BİR UZMANLIK RUTBESİDİR. ÖRNEĞİN; ATEŞ TANRISI : LOKI - SU TANRISI : POSEIDON - SAVAŞ TANRISI : ODIN - GÖK TANRISI : ZEUS GİBİ.

Allah'a tanrı diyenler onu başka varlıklara ortak koşmuş olurlar ve böylelikle büyük bir günah işlemiş olurlar.. Unutmayın ki Allah kendisini ortak koşanları sevmez ve bu günah AFFEDİLMEYECEK TEK GÜNAHTIR.

Kuran-ı Kerim ; Nisa - 116 :

Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz; ondan başka günahları dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.

Peygamberimiz (s.a.s.) şöyle buyuruyor:

"Allah'a hiçbir ortak koşmaksızın ölen kimse affedilmeye hak kazanır. Allah onu dilerse azaba çarptırır, dilerse affeder. `Allah, kendisine ortak koşma suçunu kesinlikle affetmez. Bunun dışında kalan günahları dilediklerine bağışlar."


Not : Yazının kalınlaştırılmış kısmı alıntıdır.
 

turkistan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
burada zaten senin anladığın gibi çoğul kullanım yok...çokluk o toplumdur...kelime çokluğa nisbet ediyor..bizatihi kendisi çoğul değil...türkçe de başka türlü nasıl izah edilir...sen çıkarım yapmışsın , mahkum etme çabaları...yazdığın diğer cvp benim mesajımdaki muhtevanın çoooookkk uzağında...yani cvp teşkil etmemiş...yani ben ne demişim sen ne demişsin...lafı yanliş yerinden kavramışsın dostum...akıl-fikir amin amin...kimin ihtiyacı yokki...
ha birde örneklemelerimi (yukardaki) iyi oku...kim ne demiş iyi öğren...kime tanrım diyorsan o varlık senin ilahındır..işte bu kadar..tmm türkçe!


saniyen gök tanrı zeus değildir..madem sen cımbızcılık yaptın dostum ben de yapayım...

nedir gök tanrı ;Gök Tanrı’nın eski türklerde (göktürk) “eşi ve benzeri olmayan, insanlara yol gösteren, onların varoluşuna hükmeden, cezalandıran ve ödüllendiren bir ulu varlık tır...anladın eşi benzeri olmayan..tmm...kastedilen ulu varlık Allah'dır..adam kendi dili-dini ve kültüründe böyle demiş...anladın...!
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Her ismin vasfını ihtiva eden öz adını yani lafza-i celali ''Allah'' kullanmak en efdalidir.Tanrı kelimesi ilah manasına geliyor.Yani ''Allahtan başka tanrı yoktur'' demek caizdir bir mahzur yoktur.Ama Bizim ''Allahımız Tanrıdır'' demek caiz olmaz.Bu farkı,inceliği kavramak,anlamak gerekir.

Tanrı kelimesini kasıtlı olarak kullanan kişiler vardır.Bu kesinlikle yanlıştır.''Ameller niyetlere göredir.'' niyetinizde bir kasıt yoksa o zaman mahzur yoktur.Ama her ismin vasfını ihtiva eden öz adını yani lafza-i celali kullanmak en efdalidir.

Geniş Açıklama:

“Allah” lafza-i celal Allah’ın ism-i hassıdır/özel ismidir. Kur’an’da –Besmelelerle birlikte-2800’den fazla “Allah” ismi geçmektedir.

İhlas suresinde yer alan “De ki: O Allah’tır, birdir” mealindeki ayet, Allah’ın kendine bu ismi taktığını açıkça beyan etmiştir. “İster Allah diye çağırın, ister Rahman.. fark etmez, güzel isimler onundur”(İsra, 17/110) mealindeki ayette de Allah lafza-i celal ile, Rahman ism-i celili arasında bir fark olmadığı, ikisinin de O’nun özel isimleri olduğuna işaret edilmiştir.

Allah isminin “ELH” veya “VLH” den müştak olduğunu söyleyenlerin yanında, İmam Şafii gibi bir çok büyük alimlere göre, bu isim mürteceldir/türetilmemiştir, sadece Allah için kullanılan bir özel isimdir.

İlah mabud manasına gelir. Bu kelime bu açıdan hem batıl ilahlar, putlar için kullanılır hem de hakikî mabud olan Allah için de kullanılır. “La ilahe illellah” sözcüğü bu iki hususu da içinde barındrımıştır. Fakat, Yüce yaratıcıyı sadece mabut vasfıyla değil, bütün sıfatlarını çağrıştıran bir unvanla zikretmek istediğimizde bunu Allah ismiyle yaparız. Çünkü, bu isim ancak böyle kapsamlıdır.

İlah ve tanrı kelimeleri, “Allah” lafza-i celalin yerini tutamaz. Bu sebeple, “tanrı” kelimesi ile “ilah” kelimesi birbirinin yerine kullanılabilir.



Bir âyet-i kerimede "En güzel isimler Allah'ındır. Allah'a bu isimlerle dua ediniz" (Araf Sûresi, 180) buyurulur. Bu âyet, Cenab-ı Hakkın birçok isimlerinin bulunduğuna işaret etmektedir. Her birisi güzel ve ulvî mânâlar ihtiva eden bu yüce isimlere "güzel isimler" mânâsında "Esmâü'1-Hüsnâ" denilmektedir. Bu İlâhî isimlerden bazıları şunlardır: "Vâhid, Evvel, Âhir, Zahir, Bari, Musavvir, Rahman, Rahîm, Hayy, Kayyum, Halım, Kerîm, Tevvâb, Rezzâk, Muhyî, Mümît."

Cenab-ı Hakkın isimlerinin tamamı kesin olarak bilinmemektedir. Bazı âlimler Esmâ-i Hüsnânın bin kadar olduğunu beyan ederler. Nitekim, Peygamberimiz (a.s.m.) Cevşenü'l Kebîr isimli hususî duasında Rabbine bin bir isim ve sıfatla niyaz etmektedir. Yine bazı ulema ise bu isimlerin dört bini bulduğu kanaatindedir. Bu isimlerin ise ekserisini sadece Cenab-ı Hak bilir. Bir kısmını melekler, diğer kısmını da meleklerle birlikte peygamberler bildiği gibi; mü'minler de Peygamberimizden öğrendikleri kadarıyla malûmat sahibidirler.

İbnî Mâce ve Tirmizi gibi hadis kitaplarında Esmâ-i Hüsnâ hakkında rivayet edilen hadis-i şeriflerde Peygamberimiz bu isimleri bir bir zikretmekte ve faziletini bildirmektedir. Esmâ-i Hüsnânın sayıldığı hadis-i şerifin baş kısmının meali şöyledir:

"Şüphesiz, Allah'ın doksan dokuz, yüzden bir eksik ismi vardır. Muhakkak Allah tektir, tek olanı sever. Kim o doksan dokuz ismi sayarsa veya ezberlerse Cenab-ı Hak onu Cennetle mükâfatlandırır." (İbni Mâce, Dua 10; Tirmizî, Dua 83)

Ancak, bu müjdeye mazhar olmak için sadece isimleri sayıp ezberlemek kâfi gelmez. Bu İlâhî isimlerin içinde bulunan ve taşımış oldukları ulvî mânâları düşünüp, kâinat yüzündeki tecellî ve akislerini müşahede etmeyi de unutmamalıdır. Meselâ, Allah'ın Rezzak olduğunu bilip düşünerek rızık için endişeye kapılmamalı. Rızkı helâlinden aramalı, kanaatkar olmalı. Cenab-ı Hakkın sadece insanın kendisini değil, en küçük mikroptan file kadar, parmak kadar balıklardan tonlarca ağırlıktaki balinalara kadar milyarlarca canlının ve bitkinin rızıklarını hiç şaşırmadan, ihmal etmeden, en güzel bir şekilde ihsan ettiğini düşünüp tefekkür etmek Rezzâk ismini okumanın bir cihetidir.
Cenab-ı Hakkın isimleri tevkîfîdir, yani semavîdir. Bu isimlerin büyük bir kısmı Kur'ân-ı Kerimde zikredildiği gibi, geriye kalanlarını Peygamberimiz bildirmektedir.

Peygamberimiz de (a.s.m.) zikretmiş oldukları isimleri Rabbinden öğrenerek bildirdiğine göre, Cenab-ı Hak için bu isimlerin dışında bir isim kullanılmaz. Yani, Allah sadece Kur'ân'ında bildirdiği ve Habibine öğrettiği isimleriyle kendisine niyaz edilmesini istemektedir. Başta mealini verdiğimiz âyet-i kerime bu mânâya işaret etmektedir.


Cenab-ı Hakkın, söylendiği zaman kalb ve gönülleri dolduran ve kâinatı mânâlandıran "Allah" ismi-i celâli ve doksan dokuz mübarek ismi ve sıfatları bulunuyorken Onu başka uydurma isimlerle anmak ne kadar yakışıksız bir hareket olduğu açıktır. Bilhassa "Allah" ismini söylememek için ısrarla "tanrı" kelimesini kullanmak iyi niyetten kaynaklanan bir düşünce değildir. Çünkü esasen "tanrı" kelimesi, bir olan Allah'ı tanımayıp başka "uydurma" mabutlara isim olarak verilmiştir. "Yer tanrısı, gök tanrısı" gibi. Halbuki Cenab-ı Hakkın böyle bir isme ihtiyacı olmadığı gibi, kendi bildirdiği isimlerin dışında çağrılmamasını, dua ve niyaz edilmemesini istemektedir.

İsmi Ahmed olan bir insanı "ağaç" diye çağırsanız size ne kadar kızacağını, hattâ darılıp küseceğini; yanlışlıkla söylemişseniz hemen "Benim ismim ağaç değil Ahmed'dir" diyeceği kesindir. Bir kul olan insan kendi ismiyle çağrılmayıp başka uydurma bir isimle çağrıldığı zaman nasıl kızıyorsa; kâinatın Rabbi olan Yüce Allah, kullarının kendisini uydurma isimlerle çağırmasına, dua etmesine hiç rıza gösterir mi? Bir insanı kendi ismiyle çağırmaya dikkat eden insan, Cenab-ı Hakkı yüce isimleriyle çağırmazsa ne kadar anlayışsızlık gösterdiğini, ne kadar hata ettiğini artık anlamalı. Bilhassa "Allah" ismi celilî Allah'tan başka hiçbir mahluka verilmediği için de ismi âzam olmuştur.

Buna göre Tanrı kelimesi Allah lafzının yerini tutmaz. Ancak kişi isterse Allah'ı niyet ederek, bir yaratıcıyı kasdederek, İlah ya da Tanrı diyebilir.

Kaynak:
Sorularlaislamiyet,Dinimizislam (birazda kendi eklemelerimle)
 

necna

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Haz 2007
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
şimdi benim Tanrım Allah dır !
desem kime ne..!?


S.A. kardeşimiz bi yerde haklı (gibi) çünkü: herkesin kendi görüşü oldu için ama yine de tanrı yerine Allah dese daha güzel olur. ALLAH ne kadar mükemmel yavaşça okuyun ALLAH. Türkistan abi veya (yaşıtımsa) kardeşimin tanrı kelimesini daha az kullanmasını söylerim. sakın kötü anlaşılmasın...

Hayırlı Günler...
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
İsteyen Allah, isteyen tanrı desin. Allah diyen için bir kuşku yok. Fakat tanrı diyen için aynı şeyi söyleyemeyiz. Vebali ortada. Her insanın yaptığı kendinedir. Başkası Allah'a tanrı diyor diye bundan biz sorumlu tutulmayız. Çünkü bizler gerektiği kadar uyarıyoruz. Lakin karşımızdaki bizi dikkate almıyorsa, illa benim dediğim olacak diyorsa ona kim karışabilir?

Onun için ne diyoruz ;

Bakara(134) : ...Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz onların yaptıklarından sorumlu tutulacak değilsiniz.
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
burada zaten senin anladığın gibi çoğul kullanım yok...çokluk o toplumdur...kelime çokluğa nisbet ediyor..bizatihi kendisi çoğul değil...türkçe de başka türlü nasıl izah edilir...sen çıkarım yapmışsın , mahkum etme çabaları...yazdığın diğer cvp benim mesajımdaki muhtevanın çoooookkk uzağında...yani cvp teşkil etmemiş...yani ben ne demişim sen ne demişsin...lafı yanliş yerinden kavramışsın dostum...akıl-fikir amin amin...kimin ihtiyacı yokki...
ha birde örneklemelerimi (yukardaki) iyi oku...kim ne demiş iyi öğren...kime tanrım diyorsan o varlık senin ilahındır..işte bu kadar..tmm türkçe!


saniyen gök tanrı zeus değildir..madem sen cımbızcılık yaptın dostum ben de yapayım...

nedir gök tanrı ;Gök Tanrı’nın eski türklerde (göktürk) “eşi ve benzeri olmayan, insanlara yol gösteren, onların varoluşuna hükmeden, cezalandıran ve ödüllendiren bir ulu varlık tır...anladın eşi benzeri olmayan..tmm...kastedilen ulu varlık Allah'dır..adam kendi dili-dini ve kültüründe böyle demiş...anladın...!

Türkçe diyorsunda, sen kendi yazdığın Türkçe'ye bak :)
 

kayhanpulurbey

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 May 2010
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Evet katılıyorum üç nokta işareti çok fazla kullanılmış ve cümlelere başlarken büyük harf kullanılmamış.Tabi benim bu yazdıklarım işin şakası.
O gün geldiğinde en basit lafla her koyun kendi bacağından asılacak kimse kimsenin günahından sorumlu olmayacak kimse kimsenin cezasını çekmeyecek.Tanrı Allah(CC)'ın 99 isminden biri değil ama deniyorsa ve islamiyetin gerektirdiği şekilde hareket ediliyorsa bir sakınca doğuracağını sanmıyorum.
Bu arada kısaltmaların arasınanokta konmaz.
Hepinize hayırlı akşamlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt