Soru: Allah her şeyi yararttı (haşa) O'nu kim yarattı?
Cevap: Bu sorunun karşısında Peygamber (s.a.v.)'in "Bir gün gelecek, ayağını ayağının üstünde atarak, gurur ve kibirle, enaniyet içinde, her meseleyi halletmiş gibi, bunu Allah yarattı, Şunu allah yarattı, Allah'ı kim yarattı? diyecekler" Hadis-i şerifini okuyunca peygamberimizin bir mücizesinin daha gerçekleştiği görülüyor.
Allah (c.c.) sebep değildir. Yani herhangi bir sebep gibi... Allah'da meydana getiren bir sebep yoktur. Allah bütün sebepleri meydana getirendir. Allah2ın (c.c.) varlığının evveli (başlangıcı) yoktur. Kainatın sonradan yaratıldığını bütün alimler kabul etmiştir. Sonradan yaratılan herşeyin başlangıcı olması lazım. Ve sonradan yaratılan her şeyin bir yaratıcısı olması lazım O da "Allah"ır.
Allah sonradan yaratılmadığına göre başlangıcı yoktur. Kafası çalışmayanlar peki ama haşa Allah' kim yarattı? sorusuna devam edenlere biz de şöyle cevap verelim. Mesela: Tavuk yumurtadan çıktı, yumurta nereden çıktı? O da tavuktan çıktı. Çevirir durursak durmadan devir yapmış oluruz, tavukmu yumurtadan, yumurtamı tavuktan çıktı diye... Meseleyi nihayet bir noktada kesmek mecburiyetindeyiz. Ya tavuk Allah tarafından yaratılmış, ya da yumurta Allah tarafından yaratılmış. Allah bu ilk hücreyi kudretinden yaratmış, sonra belli hava, belli ısıyı vermiş, civcivi çıkarmıştır. Veyahutta tavuğu bir nev'i olarak yaratmış ve sonra tavuk neslini ondan çıkarmıştır demek mecburiyetindeyiz. Yoksa meseleyi uzatıp, ondan ona, ondan ona demekle meseleye hiç bir netice kazandıramayız. Sadece demegoji yapmış oluruz.
Bir misal daha verelim. M esela bir sandalya var ve bu sandalyeye siz oturuyorsunuz ama bu sandalyenin arka ayakları yok. Siz diyorsunuz ki ben arka ayakları olmayan bir sandalyenin üzerinde oturuyorum. Bu sandalye olmassa bende oturamam. Yani sizin durmanıza, oturmanıza sebep, arka ayakları olmayan sandalyedir. Pekala nasıl oluyor bu arka ayakları olmayan sandalyede oturmak? Siz de diyorsunuz ki o da arka ayakları olmayan bir sandalyeye dayalı. Pekala o neye dayalı? O da, ona dayalı gibi çevirir dururuz. Ne zaman o sandalyenin arkasına iki ayak koyacak olursak o zaman orada sonu kesilir.
İşte aynı bu misalde olduğu gibi, haşa Allah'ı kim yarattı bir Allah, onu kim yarattı, onu kim yarattı, bunu kim yarattı sorusuna son vermessek bu silsile durmadan sonsuza kadar gider. Onun için onu kim yarattı sorusuna son vermemiz lazım. Bunun içinde onu kim yarattı sorusunun en sonunda Allah dersek bu silsile kesilmiş olur. Yoksa asla kesilmez sonsuza kadar gider.
Allah yaratılmadığı için Allah'tır (c.c.). Allah bizzat yaratıcıdır. Eğer Allah birisi tarafından yaratılmış olsa idi, Allah olmaz, mahluk olur, yani bir başkası tarafından yaratılmış olurdu.
Allah'ın varlığı kendindendir. Allah vacip-ul vücuttur. O yaratılmamıştır. Varlığı kendindendir. Evveli, ahiri yoktur O'nun.......
Cevap: Bu sorunun karşısında Peygamber (s.a.v.)'in "Bir gün gelecek, ayağını ayağının üstünde atarak, gurur ve kibirle, enaniyet içinde, her meseleyi halletmiş gibi, bunu Allah yarattı, Şunu allah yarattı, Allah'ı kim yarattı? diyecekler" Hadis-i şerifini okuyunca peygamberimizin bir mücizesinin daha gerçekleştiği görülüyor.
Allah (c.c.) sebep değildir. Yani herhangi bir sebep gibi... Allah'da meydana getiren bir sebep yoktur. Allah bütün sebepleri meydana getirendir. Allah2ın (c.c.) varlığının evveli (başlangıcı) yoktur. Kainatın sonradan yaratıldığını bütün alimler kabul etmiştir. Sonradan yaratılan herşeyin başlangıcı olması lazım. Ve sonradan yaratılan her şeyin bir yaratıcısı olması lazım O da "Allah"ır.
Allah sonradan yaratılmadığına göre başlangıcı yoktur. Kafası çalışmayanlar peki ama haşa Allah' kim yarattı? sorusuna devam edenlere biz de şöyle cevap verelim. Mesela: Tavuk yumurtadan çıktı, yumurta nereden çıktı? O da tavuktan çıktı. Çevirir durursak durmadan devir yapmış oluruz, tavukmu yumurtadan, yumurtamı tavuktan çıktı diye... Meseleyi nihayet bir noktada kesmek mecburiyetindeyiz. Ya tavuk Allah tarafından yaratılmış, ya da yumurta Allah tarafından yaratılmış. Allah bu ilk hücreyi kudretinden yaratmış, sonra belli hava, belli ısıyı vermiş, civcivi çıkarmıştır. Veyahutta tavuğu bir nev'i olarak yaratmış ve sonra tavuk neslini ondan çıkarmıştır demek mecburiyetindeyiz. Yoksa meseleyi uzatıp, ondan ona, ondan ona demekle meseleye hiç bir netice kazandıramayız. Sadece demegoji yapmış oluruz.
Bir misal daha verelim. M esela bir sandalya var ve bu sandalyeye siz oturuyorsunuz ama bu sandalyenin arka ayakları yok. Siz diyorsunuz ki ben arka ayakları olmayan bir sandalyenin üzerinde oturuyorum. Bu sandalye olmassa bende oturamam. Yani sizin durmanıza, oturmanıza sebep, arka ayakları olmayan sandalyedir. Pekala nasıl oluyor bu arka ayakları olmayan sandalyede oturmak? Siz de diyorsunuz ki o da arka ayakları olmayan bir sandalyeye dayalı. Pekala o neye dayalı? O da, ona dayalı gibi çevirir dururuz. Ne zaman o sandalyenin arkasına iki ayak koyacak olursak o zaman orada sonu kesilir.
İşte aynı bu misalde olduğu gibi, haşa Allah'ı kim yarattı bir Allah, onu kim yarattı, onu kim yarattı, bunu kim yarattı sorusuna son vermessek bu silsile durmadan sonsuza kadar gider. Onun için onu kim yarattı sorusuna son vermemiz lazım. Bunun içinde onu kim yarattı sorusunun en sonunda Allah dersek bu silsile kesilmiş olur. Yoksa asla kesilmez sonsuza kadar gider.
Allah yaratılmadığı için Allah'tır (c.c.). Allah bizzat yaratıcıdır. Eğer Allah birisi tarafından yaratılmış olsa idi, Allah olmaz, mahluk olur, yani bir başkası tarafından yaratılmış olurdu.
Allah'ın varlığı kendindendir. Allah vacip-ul vücuttur. O yaratılmamıştır. Varlığı kendindendir. Evveli, ahiri yoktur O'nun.......