Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ahlak ile ilgili Hadis-i Şerif (1 Kullanıcı)

merve715

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
-*- Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.
-*- Müminlerin iman açısından en mükemmel olanı,ahlakı en iyi olanıdır.
-*- Mizana konan ameller arasında en güzel ahlaktan daha ağır gelecek hiçbir şey yoktur.
-*- İki özellik vardır ki bir müminde asla bir araya gelmez:Cimrilik ve kötü ahlak.
-*- Kim bir iyilik yapmak ister de yapamazsa Allah bunu yapmış bir iyilik kabul eder.Şayet bir kimse iyilik yapmak ister de onu yaparsa Allahu Teala, o iyiliği on mislinden başlayıp yediyüz misliye hatta daha da fazlasıyla yazar.Kim bir kötülük ypmak ister de vazgeçerse Allah onu bir iyilik olarak kaydeder.Şayet bir insan kötülük yapmak ister ve onu yaparsa Allahu Teala, o fenalığı sadece bir günah olarak yazar.
-*-Kardeşini güler yüzle karşılamak şeklinde olsa bile hiçbir iyiliği küçük görme.
-*- Bir iyiliğe öncülük eden kimse o iyiliği yapanınki gibi sevap alır.
-*-Kim insanlara merhamet etmazse Allah da ona merhamet etmez.
-*-Mümin hem başkalarıyla iyi geçinen hemde kendisiyle iyi geçinen kimsedir.
-*-Allahu TEala effetmeyi bilen kulunun değerini arttırır.
 
H

hado77

SELAMÜN ALEYKÜM VE RAHMETULLAHİ VE BERAKATÜHÜ
isteyince firdevs cennetlerini isteyin.

Şayet bir insan kötülük yapmak ister ve onu yaparsa Allahu Teala, o fenalığı sadece bir günah olarak yazar.
günahın karşılığı olarak sevap ve günah defterine yazılan amel ve bunu silinmesi bakımından cennetin katları, özel olaraka firdevs cennetleri.
yapılan amellerin niyet ve amel bazlı olarak değerlerndirilmesinde din-i mübinin yaklaşımı günaha tölerans gib gözükürse o zaman lakaytlık başlar. efendimiz (SAS) isteyince firdevsi isteyin mümminlerin tek kalp olarak attığı yeri. niyetinin dahi tek kalp olduğu ve kinin bulunmadığı. o en azim günde buzları ne eritir. ne içine ılık ılık akrada ferahlatır. cenazesi kalkan kişi iki rekat tevbe namazı ister. kabul buyursun diye yüce ALLAH(cc). bir günaha bir yazar da sevabı çoktan yazıp dünyayı cennete çevrilmiş insan günahın ne olduğunu bilmez. sen elde ettiğin her şey zaten misafir edenin nimeti olarak burada bulunmana karşılık bire binlerele verilmiş. bir günah işlersen ALLAH(cc) muhafaza bulunsun bir karşılık almak ne demek biliyormu sun? o ilahi kitapta yazan değerli katiplerin yazılarının silinmesi ve özel anlamaı ile amel defterei. amel defteri soldan verilen kul olma bakımından günah ve onun yazılışına mukabil tersten silinme ameliyesi. kainat aynaın içindeki sen gibi olur. beden hafifler, anlamsızlaşır ve anlamsız olursun. bir günah silinirken ruh günahsız haline şükrün ifa edilmesi gerektiği haldeki halin tersine kalp eder. beden artık yoktur. ruh gibi bedensiz olursun. işledikleri günahlar yüzünden i,şlerini bitirseydik yeryüzünde kimse bırakmazdık. şayet birileri varsa. ruhun haleti gibi beden öldükten sonra nasıl dirilirin cevabı. fgünah soru sordurmaz manen öldürür de cevap verdirir. şu gördüğün binlerce beden sence diri midir der, onların etten gölgelerine bakarak. bir kere de silinmekl nasıl bir duygu. sevap dediğimiz rıza-i ilahi insanı 3 ya da 4 kanatlı yapar. peki günah. manen öldüren insanı muaheze eder yaratılışını akim bırakır, beynini ve fiilini cendereye sokar. hesap vericiler gelir. günah yaratılması itibariyle onu (CC) sorguılayana rızıktır. onu sorgulamayıp iman eden ondan beridir. günah mümminin değil münkirin işidir de ALLAH(cc) vaadini hak kılar. o günahları sebebiyle o kişileri ölüm gibi sekerata sokar. mümmin için bire bir bile ölüm gibidir. günahın silinmesi aNA rahmindeki çocuğun zorla koparılması gibi içini acıtır. yüreğindeki kir ve pas artık bakanın bir daha o kötü haleti görmemesi için en derin yerine kepçe gibi o şedit bekçiler tarafından yoklanır, kalbe dokunurlar. elleri ile o günahı yuvasından def-ü ref ederler. mümminin günaha daldıktan sonra çektiği azap budur. inin ordan aşağı diyen RAHMAN(cc) o değerli kulları günahın beynine gürzüne böyle gürzlerini indirir. ümitsizliğe düşen insanın yaranı olur şeytan, bir günah bir günahı diğeri diğerini çağırır. bu yüzden ALLAH(cc) rahmet eseri olarak günah işleyenin beynini kavanooza koyar ve onu ıslah ediciler gelene kadar çocuk yapar. ALİM(cc) alim kulları gelene kadar. bir günah derhal tevbe ile o kulların gelişini hızlandırır ve o günah o bekçiler tarafından kalpten kovulur ve ALLAH(cc) izniyle kendisini hak yoluna getirecek münkirin evine gönlüne salınır. bbütün günahlar en sonunda kalpleri ifsad eden şeytanın evinde gönlünde makes bulur. günah bir hal olarak ölümü hatırlatır insana ama kitap mümmine günahı yani ölümü değil sonsuz bir bahşedişle cenneti rahmeti hatırlatırda birine de bininne de karşı çıkar. mümmin inşaallah günah işlemeyndir. buna ihtiyaç hisseden bir inançsızlık ondan sadır olmaz. o olsa olsa rabbisinin naz makamı olan dünyadaki kardeşine anlatamadığı hal lisanıdır. naz makamıdır dünya af makamı, halife makamı. burda kul ALLAH(cc) nazar eder o da ona, beni buraya göndermendeki amacı kardeşine yardım et nidanı duydum itaat ettim, beni de sürçtürdü, beni affet demesidir mümminin günah anlayışı. bir de bir bini de. ALLAH(ac) bizlerin her türlü günahını affetsin. estağfirullahel azim el kerim er rahim ellezi la ilahe illahu el hayyel kayyumu ve etübü ileyk. ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

melek4545

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
3,460
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
31
Konum
İstanbul
UNUTULAN_ahlak.JPG
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt