H
hado77
Yaratıcının eserini iğfal etmek, nasıl ve ne zaman olacak. Anlatıcının anlattığını kendi merhalenden anlayınca uyuşturucu etkisi yapan din.
Nefsin kendini kandırma hali. Tek kelam sahibi olup birden ziyade anlam çıkarmak ve en nihayetinde en galiz lafzın bile, tebdil edeceğini düşünmek. Estağfirullahel azim el kerim er rahim ellezi la ilahe illa hu el hayyel kayyumu ve etübü ileyk. Anlatıcı ya da hatip veya vaaz eden olarak imamın anlattığı meselenin kalpte nevşü nema bulmaması ve akim kalması. Dini atıl hale getiren . Cuma Müslümanlığı ve bıraktığı eser bakımından afyon etkisi.
Söylenilen ile amel etme hali. Şayet imamlar hala dinin temel rüknünü anlatıyorsa sonuç tam bir afyon etkisi. Bunların biliniyor olması zaten her müslümana farz. Bir imamla tartışabilecek seviyede din bilgisinin bulunması ve bu bilgiyle gerekirse imamlık yapma. Aileye imam olmak demek mümin her kardeşine imama olabilirsin demek değil mi? Anlatan anlattığı din anlayışının düzeyinin düşüklüğünden, dinleyen yıllardır aynı şeyleri dinlemekten baygın, yani afyon tesirli din anlayışı. Hakkı hayat etmek ve kontrol bakımından meselenin ucundan tutmak. Böylece o sekarattan kurtulmak. Mevt eden dünyada yaşamaya başlayan bir insan olmak. Sekerat ve afyon yani afyon ile bayılma hali. Din afyondur diyenlerin eline malzeme vermek. Dini yaşanılabilir kılmayarak, dini yaşayanları suçlamak. Camiden içeri sadece adam gibi adam sokmak. Din yaşanır ama ses verip şov yapanın değiş ses verip can verecek adamların elinde oldukça. Nefsinden pay vermeli malından ve hayatının mesaisinden. Böylece afyon yerini kafura bırakır, kafur ve din anlayışı olur o huzur kişinin başını sarhoş etmez. Gücü yeten yetene değil herkes hakkı yaşayana teveccüh eder, helak olmaz, insan olur. Hz. Azrail(AS) insanı zorlamaz, dener gibi de yapmaz onun gölgesi yani kendi amelimizin karşımıza çıkan hali bizi zora dara sokar. Gördüğün gölgeler aslında sensindir. Bir tercih yapma aşamasında ALLAH(cc) bizlere merhamet etsin de kendi yanında olan mukarrebi yapsın bizi.
Din afyonu yok eder, nefsin haletini düzeltir efal haktan gelip ona gidene kalbeder. Artık son anlarını yaşar sekerat hali kul uyanır ve etrafına bir de iman nazarı ile bakar. Hak çoktan seçmeli soru olmakla . ehl-i kitabın cevaplarına kalbeder. Mümin mümince tutumla ehl-i kitap olma halinden kelamullahın yanında olmaya doğru akar. Feleğini değiştirir, anlayışını değiştirir. Dinler arası farkı değil hayatı anlar. 3 değişik cevap 3 değişik hayat, ve kulun arkaya baktığında hayıflandığı kadar Yahudi ve nasara düşüncesiyle hem dem olduğu zaman anlaşılır. Af istediğimiz haller ehl-i kitap halleri olmakla ALLAH(cc) her dine bakış açısı ortaya çıkar. Onları güzel bir çağırmayla ortak söze la ilahe illallah muhammedun rasulullaha çağır. Önce kendi içindeki ehl-i kitabı tevbe ettir ve ey iman edenler ALLAH(cc) kitabına iman edin rüknünce LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDUN RASULULLAH de. İlanat hakka ve aleme ve kainata vara ve yoğa ve zerrata olmakla artık ben de müminlerdenim. Artık benim zımamımı da hak tutacak. Niye acı çeker mümin , çünkü onun rabbisi ona o tevhid ağzında ve kalbinde oldukça onun gereğini yerine getireceksin der azabını rahmetiyle hem dem eder. Artık o sözle benim namıma yürürsün artık sekerat yok dikkat var gaflet yok. Bu söz bu yüzden değerli. Artık o sözün bekçisi OLUR HAKKIN BEKÇİLERİ. Hristiyan ve Yahudi olanlar daha bu sözün ağır etkinse baş eğdiren dağları şak şak eden tesirine girmemiştir. O yüzden rahattırlar zahiren onlara o ağır söz daha vahyedilmemiştir. İşte o zaman hak ortaya çıkar. Kişi eliyle ve diliyle cismiyle tek bir kişi olur bir kuvvet olur ışık olur iman olur ve sevdiklerine kardeşlerine imam olur. Müttakiler içinde imam olmak. İşte budur haktan gelene ilk karşı durucu olmak. Ve kardeşinin misafirinin hakkını korumak. Din neşe veren kafurdur istebraktan içilir baş ağrıtmaz da sekerata koymaz afyon değil aşktır. Verdiği her şükür için RAHMAN(cc) nimetlerini yalanlamaksızın şükr edenlerden olalım. ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
Nefsin kendini kandırma hali. Tek kelam sahibi olup birden ziyade anlam çıkarmak ve en nihayetinde en galiz lafzın bile, tebdil edeceğini düşünmek. Estağfirullahel azim el kerim er rahim ellezi la ilahe illa hu el hayyel kayyumu ve etübü ileyk. Anlatıcı ya da hatip veya vaaz eden olarak imamın anlattığı meselenin kalpte nevşü nema bulmaması ve akim kalması. Dini atıl hale getiren . Cuma Müslümanlığı ve bıraktığı eser bakımından afyon etkisi.
Söylenilen ile amel etme hali. Şayet imamlar hala dinin temel rüknünü anlatıyorsa sonuç tam bir afyon etkisi. Bunların biliniyor olması zaten her müslümana farz. Bir imamla tartışabilecek seviyede din bilgisinin bulunması ve bu bilgiyle gerekirse imamlık yapma. Aileye imam olmak demek mümin her kardeşine imama olabilirsin demek değil mi? Anlatan anlattığı din anlayışının düzeyinin düşüklüğünden, dinleyen yıllardır aynı şeyleri dinlemekten baygın, yani afyon tesirli din anlayışı. Hakkı hayat etmek ve kontrol bakımından meselenin ucundan tutmak. Böylece o sekarattan kurtulmak. Mevt eden dünyada yaşamaya başlayan bir insan olmak. Sekerat ve afyon yani afyon ile bayılma hali. Din afyondur diyenlerin eline malzeme vermek. Dini yaşanılabilir kılmayarak, dini yaşayanları suçlamak. Camiden içeri sadece adam gibi adam sokmak. Din yaşanır ama ses verip şov yapanın değiş ses verip can verecek adamların elinde oldukça. Nefsinden pay vermeli malından ve hayatının mesaisinden. Böylece afyon yerini kafura bırakır, kafur ve din anlayışı olur o huzur kişinin başını sarhoş etmez. Gücü yeten yetene değil herkes hakkı yaşayana teveccüh eder, helak olmaz, insan olur. Hz. Azrail(AS) insanı zorlamaz, dener gibi de yapmaz onun gölgesi yani kendi amelimizin karşımıza çıkan hali bizi zora dara sokar. Gördüğün gölgeler aslında sensindir. Bir tercih yapma aşamasında ALLAH(cc) bizlere merhamet etsin de kendi yanında olan mukarrebi yapsın bizi.
Din afyonu yok eder, nefsin haletini düzeltir efal haktan gelip ona gidene kalbeder. Artık son anlarını yaşar sekerat hali kul uyanır ve etrafına bir de iman nazarı ile bakar. Hak çoktan seçmeli soru olmakla . ehl-i kitabın cevaplarına kalbeder. Mümin mümince tutumla ehl-i kitap olma halinden kelamullahın yanında olmaya doğru akar. Feleğini değiştirir, anlayışını değiştirir. Dinler arası farkı değil hayatı anlar. 3 değişik cevap 3 değişik hayat, ve kulun arkaya baktığında hayıflandığı kadar Yahudi ve nasara düşüncesiyle hem dem olduğu zaman anlaşılır. Af istediğimiz haller ehl-i kitap halleri olmakla ALLAH(cc) her dine bakış açısı ortaya çıkar. Onları güzel bir çağırmayla ortak söze la ilahe illallah muhammedun rasulullaha çağır. Önce kendi içindeki ehl-i kitabı tevbe ettir ve ey iman edenler ALLAH(cc) kitabına iman edin rüknünce LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDUN RASULULLAH de. İlanat hakka ve aleme ve kainata vara ve yoğa ve zerrata olmakla artık ben de müminlerdenim. Artık benim zımamımı da hak tutacak. Niye acı çeker mümin , çünkü onun rabbisi ona o tevhid ağzında ve kalbinde oldukça onun gereğini yerine getireceksin der azabını rahmetiyle hem dem eder. Artık o sözle benim namıma yürürsün artık sekerat yok dikkat var gaflet yok. Bu söz bu yüzden değerli. Artık o sözün bekçisi OLUR HAKKIN BEKÇİLERİ. Hristiyan ve Yahudi olanlar daha bu sözün ağır etkinse baş eğdiren dağları şak şak eden tesirine girmemiştir. O yüzden rahattırlar zahiren onlara o ağır söz daha vahyedilmemiştir. İşte o zaman hak ortaya çıkar. Kişi eliyle ve diliyle cismiyle tek bir kişi olur bir kuvvet olur ışık olur iman olur ve sevdiklerine kardeşlerine imam olur. Müttakiler içinde imam olmak. İşte budur haktan gelene ilk karşı durucu olmak. Ve kardeşinin misafirinin hakkını korumak. Din neşe veren kafurdur istebraktan içilir baş ağrıtmaz da sekerata koymaz afyon değil aşktır. Verdiği her şükür için RAHMAN(cc) nimetlerini yalanlamaksızın şükr edenlerden olalım. ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.