Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

a-) Haram Kılınan Herşeyin Alış-Verişi Haramdır (1 Kullanıcı)

HUSEYIN SASMAZ

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
1,204
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
a-) Haram Kılınan Herşeyin Alış-Verişi Haramdır


--------------------------------------------------------------------------------


Bazı şeyler vardır, Allah Subhenehû ve Teala yenilmesini haram kılmıştır, ölmüş hayvan eti gibi. Bazı şeylerin içilmesini haram kılmıştır, şarap gibi. Bazı şeylerin alınmasını haram kılmıştır, putlar gibi. Bazı şeylerin elde edilmesini haram kılmıştır, heykeller gibi. Bazı şeylerin yapılmasını haram kılmıştır, canlı resmi çizmek gibi. Bazı şeylerin haram kılınması hakkında ayetler ve hadislerden Şer’i nâslar gelmiştir.

Haram kılınışı hakkında bir Şer’i nâssın geçtiği şeylerden Allah’ın kullara haram kıldığı hususa gelince; -ister yenilmesi ister ise başka bir şeyi haram kılınmış olsun fark etmez- işte Allah Subhenehû ve Teala’nın kullara haram kıldığı bu şeylerin alış-verişi de haramdır. Çünkü onların bedelleri de haramdır.

- Cabir’den, Rasulullah SallAllah’u Aleyhi Vesellem’i şöyle derken işittiği rivayet edilmiştir: إِنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ حَرَّمَ بَيْعَ الْخَمْرِ وَالْمَيْتَةِ وَالْخِنْزِيرِ وَالأصْنَامِ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَرَأَيْتَ شُحُومَ الْمَيْتَةِ فَإِنَّهَا يُطْلَى بِهَا السُّفُنُ وَيُدْهَنُ بِهَا الْجُلُودُ وَيَسْتَصْبِحُ بِهَا النَّاسُ فَقَالَ لا هُوَ حَرَامٌ ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عِنْدَ ذَلِكَ قَاتَلَ اللَّهُ الْيَهُودَ إِنَّ اللَّهَ لَمَّا حَرَّمَ شُحُومَهَا جَمَلُوهُ ثُمَّ بَاعُوهُ فَأَكَلُوا ثَمَنَهُ “Allah ve Rasulü şarabın, ölü hayvanın, domuzun ve putların alış-verişini haram kıldı. Denildi ki; Ya Rasulullah! Ölü hayvanın iç yağına ne dersiniz? Zira onlar gemilere sürülmekte, onlarla deriler yağlanmakta, insanlar aydınlanmaktadır. Bunun üzerine Rasul SallAllah’u Aleyhi Vesellem şöyle dedi: لا هو حرام Hayır, o haramdır. Sonra de şöyle dedi: قاتل الله اليهود إن الله لما حرم شحومها جملوه ثم باعوه فأكلوا ثمنه “Allah Yahudileri kahretsin! Allah onlara iç yağını haram kılınca onlar, onu süsleyip sattılar ve bedelini yediler.”[1]

- Nebi SallAllah’u Aleyhi Vesellem’in şöyle dediği rivayet edildi: لَعَنَ اللَّهُ الْيَهُودَ حُرِّمَتْ عَلَيْهِمُ الشُّحُومُ فَبَاعُوهَا وَأَكَلُوا أَثْمَانَهَا وَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ إِذَا حَرَّمَ عَلَى قَوْمٍ أَكْلَ شَيْءٍ حَرَّمَ عَلَيْهِمْ ثَمَنَهُ “Allah Yahudilere lânet etti. Onlara iç yağı haram kılındı. Onlar onu satıp bedelini yediler. Allah bir topluluğa bir şeyin yenilmesini haram kıldığında o şeyin bedelini de haram kılmıştır.”[2]

Haram kılma hususundaki bu Şer’i nâs illetli değil, onu illetlendiren başka bir Şer’i nâs da yoktur. Onun için illetli olmaksızın mutlak olarak kaldı.

Şöyle denilmez: “Onların haram kılınışındaki illet, mübah menfaatin olmayışıdır. Bundan onlarda bir mübah menfaat olsaydı, caiz olurlardı, noktasına varılır.” Böyle denilmez. Çünkü bu, illetlendirmenin yokluğu hususunda açık bir nâstır. Onun illeti olduğunun anlaşılmasına ihtimal verilmez.

Onun için kullara haram kılınan şeyin alış-verişi haramdır. İster bunda bir mübah menfaat olsun ister olmasın fark etmez. Buradan hareketle; putların, haçların alış-verişi haram kılındı, insan ve hayvan gibi canlı varlıkların heykellerinin alış-verişi haram kılındı, insan ve hayvan gibi canlıların elle çizilmiş resimlerinin alış-verişi haram kılındı.



--------------------------------------------------------------------------------

[1] Buhari, K. Buyu’, 2082

[2] Ahmed b. Hanbel, Müs. Benî Hâşim, 2111
 

Kemahlı_24

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
5,140
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Beylerbeyi
HARAM TELEF OLUR

Atalarımız: “Su testisi su yolunda kırılır.”, “Haydan gelen huya gider” gibi güzel sözler söylemişlerdir.

Bugün bazılarının parası iyi yerlere gitmiyor, hayra gitmiyor, meşru yerlere gitmiyor. Neden? Geldiği yer temiz ve meşru değilde ondan adam çalışıyor, çalışıyor parası kumara gidiyor, içkiye gidiyor, fuhşa gidiyor, alın terini, çoluk çocuğunun rızkını ona buna yediriyor. Normal, paranın geldiği yer temiz değil ki, temiz yere gitsin.
Ne demiş Peygamberimiz (SAV):

“Bir kimse malını nereden kazandığını; helâlden mi, haramdan mı olduğunu öğrenmek istiyorsa, onu nereye harcadığına baksın”
Haramdan gelen, helâl yere gitmez. Helâlden gelen de harama gitmez.
Peygamber Efendimizin güzel bir ifadesi de şöyle:

“Allah’ın kulunu terk ettiğinin belirtisi, o kulun boş ve manasız şeylerle uğraşmasıdır.” Demek ki kul, helâl çizgisinden ayrıldıysa, Cenab-ı Allah onu terk ediyor, kulluk defterinden silip atıyor. O kul da işe yaramayan şeylerle uğraşıyor.
Haramın telef olduğunu doğrulayan birkaç örnek verelim:
Rüşvetçi bir memurun durup dururken arabası yandı, kül oldu. Ne oldu, nasıl oldu? diyenlere mesai arkadaşı şu cevabı verdi;
- Benimki mi yanacak, tabi ki onunki yanacak!..”
Adamın biri de yıllarca çalışmasının karşılığı olan bir torba içindeki parasını alıp memleketine giderken, gemideki maymun, torbayı kapıp direğe tırmanmış, adam, ah vah ederken maymun torbanın ağzını açıp; bir altını denize bir altını güverteye atmaya başlamış. Yaşlı bir yolcu:
- Sen ne iş yapardın? diye sormuş. Adam:
- Sütçülük yapardım. demiş
- Süte su katar mıydın? diye sormuş.
- Evet
- Öyle ise niye ah vah ediyorsun, yeri göğü yıkıyorsun? Suyun parasını denize atıyor, sütün parasını da sana bırakıyor” demiş.
Atalarımız: “Haramla yapılan, haramla yıkılır” demiştir.
Adamın biri de süte su katar da satarmış. Birgün şiddetli yağmur yağmış, sel gelmiş, koyunları alıp götürmüş. Meseleyi bilen birisi şöyle demiş: süte katılan su sel oldu , koyunları, götürdü. Peygambirimiz der ki:
“Haram mal hayretmez. O maldan sadaka kabul olmaz. Kendisine kalan malda cehennem azığı olur.” (Ramuz-el-Ehadis: 377/13)
bazıları kaybolan malı için: “Ben haramdan kazanmadım, haram karıştırmadım” yaramazlık yapan çocuğu için de; “Ben ona haram yedirmedim” diyerek ümidini ortaya koyar. Haram yediren için de: “Haram yiyenin evladı da hârâmî olur” denmiştir. Zekatı verilmeyen malın telef olacağı bildirilmiştir. Sadakası verilmemiş mal içinde “karabelâdan korunmaz” denmiştir. Çünkü kazayı belâyı sadaka önler. Kazaya belâya uğrayıp da az zararla atlatana: “Verilmiş sadakan varmış” denir.
Şunu da unutmayalım: Bir hârâmînin malı bu dünyada telef olmayabilir. İlla bu dünyada ceza görece k diye bir şey yoktur.Çünkü bu dünya ceza yeri değildir. Cezalandırdığını Allah ibret için cezalandırır.Cezalandırmadığına da kahrından verir, onu da böyle imtihan eder....
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
örnek:

Alkol üretmek haram değildir.

Ama RAKI gibi şeyleri üretmek icin Alkol üretmek haramdır. satık para kazanmaya calışmakta harama girer.

Amaliyathane de kullanmak icin üretilen alkol ve kimya deneyi için üretilen Alkol haram olmaz.

İçersen haram.

Alkolün bize faydalarını inkar edemeyiz. (içmek harici Alkol cok faydalıdır.)

Örneğin İspirto ocağıda için İSPİRTO üretmek

Bazı ilacların imalatında

ispirto ocağının narin alavine ihtiyac vardır. diger ateşler ilacı yakıp bozmakta.

Bak nasıl bize faydalı birşey.

İçmek kesin haramdır kurana göre.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt