HUSEYIN SASMAZ
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 11 Eyl 2009
- Mesajlar
- 1,204
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 61
2- İCAR
İcar/kiralama, bir bedel karşılığı menfaat üzerinde akittir. Üç çeşit icar vardır:
1- Sözleşmenin, malların menfaatleri üzerinde yapıldığı kiralama. Evler, hayvanlar, binekler v.b. kiralanması gibi.
2- Sözleşmenin, işin menfaati üzerine yapıldığı kiralama. Belirli işler için meslek sahipleri ve zanaatkârların kiralanmaları gibi. Dolayısıyla hakkında sözleşme yapılan, işten hasıl olan menfaat olmaktadır. Boyacı, demirci, marangoz v.b. kiralanması gibi.
3- Sözleşmenin, şahıstan elde edilen menfaat üzerine yapıldığı kiralama. Hizmetçi, amele/işçi v.b. kiralanması gibi.
Kiralama bütün çeşitleriyle Şer’iata göre caizdir.
Allah’u Teâlâ şöyle dedi:
وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا سُخْرِيًّا “Onların bir kısmı diğer bir kısmına iş gördürsün diye, kimini kimine dereceler ile yükselttik."[1] فَإِنْ أَرْضَعْنَ لَكُمْ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ “Eğer onlar sizin için emzirirlerse onlara ücretlerini verin.”[2]
Beyhakî, Ebu Hureyre yoluyla Nebi SallAllah’u Aleyhi Vesellem’in şöyle dediğini rivayet etti: من استأجر أجيرا فليعلمه أجره “Kim bir ücretli kiralarsa, ona ücretini bildirsin.”[3]
Buhari de şunu rivayet etti: “Nebi SallAllah’u Aleyhi Vesellem ve Sıddîk (Ebu Bekir), El-Dîloğullarından bir adamı tecrübeli bir yol rehberi olarak kiraladılar.”[4]
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Zuhruf: 32
[2] Talak: 6
[3] Behakî
[4] Buhari
İcar/kiralama, bir bedel karşılığı menfaat üzerinde akittir. Üç çeşit icar vardır:
1- Sözleşmenin, malların menfaatleri üzerinde yapıldığı kiralama. Evler, hayvanlar, binekler v.b. kiralanması gibi.
2- Sözleşmenin, işin menfaati üzerine yapıldığı kiralama. Belirli işler için meslek sahipleri ve zanaatkârların kiralanmaları gibi. Dolayısıyla hakkında sözleşme yapılan, işten hasıl olan menfaat olmaktadır. Boyacı, demirci, marangoz v.b. kiralanması gibi.
3- Sözleşmenin, şahıstan elde edilen menfaat üzerine yapıldığı kiralama. Hizmetçi, amele/işçi v.b. kiralanması gibi.
Kiralama bütün çeşitleriyle Şer’iata göre caizdir.
Allah’u Teâlâ şöyle dedi:
وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا سُخْرِيًّا “Onların bir kısmı diğer bir kısmına iş gördürsün diye, kimini kimine dereceler ile yükselttik."[1] فَإِنْ أَرْضَعْنَ لَكُمْ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ “Eğer onlar sizin için emzirirlerse onlara ücretlerini verin.”[2]
Beyhakî, Ebu Hureyre yoluyla Nebi SallAllah’u Aleyhi Vesellem’in şöyle dediğini rivayet etti: من استأجر أجيرا فليعلمه أجره “Kim bir ücretli kiralarsa, ona ücretini bildirsin.”[3]
Buhari de şunu rivayet etti: “Nebi SallAllah’u Aleyhi Vesellem ve Sıddîk (Ebu Bekir), El-Dîloğullarından bir adamı tecrübeli bir yol rehberi olarak kiraladılar.”[4]
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Zuhruf: 32
[2] Talak: 6
[3] Behakî
[4] Buhari