Değerli Kardeşim,
Her ibadetin zamanında yapılması en makbul olanıdır.Çünki vakit girdiğinde vakitin namazı üzerimize farz olur ve bu farzı bir an önce yerine getirmek icin acele etmekte gerekir.Vakit girdiğinde umursamamazlık yapmak yapılması gereken bir görev yüklenmişken nasılsa vakit var deyip gevşeklik yapmak ,hernekadar o düşünce içinde olmasanızda namazı hafife almak anlamına gelir Allah korusun
Hemde biranönce görevi hemen yerine getirebilmek şuuru içinde olmamız Allah'u teala tarafından fazlaca ödüllendirilmek anlamına gelir.Kaynak olarak aşağıdaki hadisler inşaAllah sizi aydınlatır
Allah'a emanet olunuz
Ümmü Ferve (r.anha)’dan rivâyet edilmiştir ki kendisi Peygamberimize biat edenlerdendir, dedi ki: Rasûlullah (s.a.v.)’e soruldu: “Amellerin hangisi daha değerlidir.” “Vaktinin öncesinde kılınan namazdır” buyurdular. (Ebû Dâvûd, Salat: 9)
Ali b. ebî Tâlib (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre, Rasûlullah (s.a.v.), kendisine şöyle buyurdu: “Ey Ali üç şeyi geciktirme; Vakti giren namazı, hazırlanan cenazeyi, dengini bulduğun zaman bekar kimseleri evlendirmeyi.” (Müsned: 1475)
İbn Ömer’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Namazın ilk vakitte kılınması Allah’ın razı olmasını gerektirir, son vaktinde kılmak ise affedilmeye sebeptir.” (Tirmîzî rivâyet etmiştir.)
Amr eş Şeybanî (r.a.)’den rivâyete göre, bir adam İbn Mes’ûd’a “Hangi amel daha değerlidir” diye sordu. İbn Mes’ûd’da: Ben bunu Rasûlullah (s.a.v.)’e sordum o şöyle buyurdu: “Namazları vakitlerinde kılmak.” “Ey Allah’ın Rasûlü başka” dedim: “Ana babaya iyilik etmen” “Daha başka” dedim, “Allah yolunda cihad etmektir.” buyurdular. (Buhârî, Mevakît: 5; Nesâî, Mevakît: 51)
Âişe (r.anha)’dan aktarıldığına göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) hayatının sonuna kadar hiçbir namazı son vaktinde iki sefer kılmış değildir.” (Müsned: 23473)