Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kuran'da Allah(c.c) Neden Kendinden "Biz" diye bahseder? (1 Kullanıcı)

Taygun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web Sitesi
www.islamadasi.com
Allah (cc) Kur'ân-ı Kerim’de “kendi zatından” bahsederken “birinci tekil şahıs” (ben) zamirini kullanır

وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ
“(Habibim, ya Muhammed!) Kullarım sana benden sorarsa, şüphe yok ki ben (onlara) pek yakınım bana dua ettiği zaman dua edenin duasına cevap veririm öyleyse onlarda benim için (davetime) icabet etsinler ve bana iman etsinler; ta ki hak yolu bulsunlar.” (Bakara, 186)
Bu ayette “ اِ نيِّ ” (şüphesiz ben) deki “ى” (ben) harfi birinci tekil şahsı gösterir.
Allah (cc) Kur'ân-ı Kerim’de kendi zatından bahsederken konunun gelişine, meselenin anlatılışına göre bazen de “birinci çoğul şahıs” (biz) zamirini kullanır

Cenab-ı Hakk’ın kendisiyle ilgili olarak bazen “biz” ifadesini kullanması, O’nun azamet ve şanının yüceliğine işaret eder.

Mesela;
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ

“O vakit meleklere: ‘Âdeme secde edin!’ demiştik; (cinlerden) olan İblis hariç, hemen secde ettiler.” (Bakara, 34)
Bu ayette “ وَ اِذْ قُلْناَ ” daki ululuğu ifade eden (ناَ ) (biz) Allah’ın (cc) yücelik, azamet ve saygınlığını gösterir. Hemen hemen bütün dillerde saygı ve yücelik bildirmek için bu tür ifade biçimine başvurulmaktadır. Saygın bir muhatapla konuşurken “sen” yerine “siz” ifadesi kullanılması mevzunun akla yakınlaştırılması için bir misal olarak gösterilebilir.
Allah (cc) Peygamber’le konuşmasında yani vahiyde vasıta kullanır. Vahyi peygambere ulaştıran Cebrail’dir (as), vahyin kaynağı ise bizzat Allah’tır (cc). Bu tarz ayetlerde de yine “ben” yerine “biz” ifadesini kullanmıştır.
Mesela;
إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّهُ وَلَا تَكُنْ لِلْخَائِنِينَ خَصِيمًا
“(Habibim, ya Muhammed!) şüphesiz ki biz, bu Kitabı sana hak ile indirdik ki, insanlar arasında Allah’ın sana gösterdiği şekilde hüküm veresin!..” (Nisa, 105)
Bu ayette " ناَ " (biz) zamiri çoğuldur, vahiyde vasıtanın bulunduğuna işaret eder. Devamında ki “ بِماَ اَ راَكَ اللَّهُ ” (Allah’ın sana gösterdiği şekilde) cümlesinde ki اللَّهَ (Allah) kelimesi ise tekil olup vahyin kaynağının yalnız Allah (cc) olduğuna ve ortağının bulunmadığına işarettir. Allah (cc) icat ve yaratma fiilini bizzat ve yalnız kendisi yapar.
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
kuran Aracı(melekler) ile gelmiştir.

Tevratın orjinalından bir ayet yazıyım :

"Ben, benim Rabbin Allah !"

Tevratta sadece Ben kelimesi ile yazılıdır. cünkü Allah musaya vahy ederken aracısız bizzat kendi tek perde mesafesinden Vahy etmiştir.

Allah zatından bahsederken BEN der ki şüpe olmasın ki 1 dir.

Biz kelimesi kuranda Aracılarla meleklerle nüzulunun ifadesidir.

Kuranda örneğin;

meleklere Allahın adem yaratacağım konusmasını kurandan inceleyin sonunda rabbimiz şöyle der :

"Elbetteki BEN sizin bilmediklerinizi de bilenim"

not:bu Rabbin direkt sözü muska olarak yazıp üzerinde taşıyan saygısı olan bu söze ihsana ugrar ki ona ilim verilir.

Oldugu gibi BİZ kelimelerini kabul edin.
 

Taygun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web Sitesi
www.islamadasi.com
not:bu Rabbin direkt sözü muska olarak yazıp üzerinde taşıyan saygısı olan bu söze ihsana ugrar ki ona ilim verilir.

Oldugu gibi BİZ kelimelerini kabul edin.

Saygıdeğer Din Kardeşlerim. Hazır beklenen kardeşimiz konusunu açmışken merakımdan dolayı soruyorum. Pek çok ilim sahibi olduğunu düşünüğüm farklı kişiler tarafından, muska, koruyucu ayetler vs. gibi üzerimizde taşıdığımız şeylerin caiz olmadığını ve bu durumun bir çok sebebi olduğunu belirtiyorlar. Bu konu hakkında bi istişare yapabilir miyiz?
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Bikere Tevratın orjinal ayetini nerden biliyorum ?

kurandan biliyorum

Musaya bu şekilde vahy edildiği yazar kuranda...

Mesela diger bir ayette

MERYEM suresi 15 nolu ayeti İncil in orjinal ayetidir aynen ve kuranın da ortak ayetidir.not: bakınız ayete...

Muskacılık haramdır !!!

Muska haramdır!

lakin müsade edilen muskalar vardır.

bu tür muskalar helaldir.

Örneğin ; Bu ayeti Cevşen niyetiyle yazıp taşıyabilirsiniz.

bu büyü amaclı degildir.

Saygı ve koruma amaclıdır.

bu sebeble caiz görülür.

Rabbinin bilgisine saygısı olmayana ilim verilmez bilmezmisiniz?

bu ayetin bu kısmına dikkat cekmem bu yüzdendir.
 

Taygun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web Sitesi
www.islamadasi.com
Bikere Tevratın orjinal ayetini nerden biliyorum ?

kurandan biliyorum

Musaya bu şekilde vahy edildiği yazar kuranda...

Mesela diger bir ayette

MERYEM suresi 15 nolu ayeti İncil in orjinal ayetidir aynen ve kuranın da ortak ayetidir.not: bakınız ayete...

Muskacılık haramdır !!!

Muska haramdır!

lakin müsade edilen muskalar vardır.

bu tür muskalar helaldir.

Örneğin ; Bu ayeti Cevşen niyetiyle yazıp taşıyabilirsiniz.

bu büyü amaclı degildir.

Saygı ve koruma amaclıdır.

bu sebeble caiz görülür.

Rabbinin bilgisine saygısı olmayana ilim verilmez bilmezmisiniz?

bu ayetin bu kısmına dikkat cekmem bu yüzdendir.

Allah Razı Olsun Bu konuda aydınlattığın için, çok teşekkür ederim.
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Rabbimizin bu sözü : Alim sıfatının ifadesidir.

bu sözü hep aklınızda tutun Alim olursunuz.

hep bu söze riayet ederek hatırda tutarak hareket edin ihsana ugrarsınız.

Bu sebeble SAygı ve cevşen amacı ile niyette büyü yapmak olmadanca Bir ayeti yazıp üzerinde taşımak Caiz midir diye istediğiniz hocaya sorabilirsiniz.
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
BUHARİ kitabından delil getiriyim:

Peygamber sararmış solmuş bir kız cocugu gördü , buna Rükye yapın dedi. (nazar olmuş)

Rükye =mukaddesat içeren sözlerle tesir etmek demektir. Yazılı rukye vardır sözlü rukye vardır.

peygamberimizin diger bir hadisinde Rükye yapana yaptırana lanet etmiştir.

Burada eger rükye büyücülük yani kötü niyetli bozgunculuk amaclı tesir etmek icinse o lanete ugrar.

digeri elbette Haktır.

Nazar olan kişi kendine rukye yaptırabilir. okutabilir.

kuranın mukaddesat sözlerini rükye amaclı kendine işliyicek rükye amaclı koruma ve saygı amaclı yazıp taşıyabilir.

bu tür rükyenin adı : Cevşendir.

Cevşende caizdir.

istediğiniz hocaya gidin sorun hak alimse o haktır cevsen der.
 

özgürlü_zamanlar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2010
Mesajlar
597
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Erzurum
Bu bilgiyi hiç düşünmemiştim başlığı görünce dikkatimi çekti.Paylaşım için teşekkürler.Öğrenmiş olduk.Allah c.c. razı olsun.
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
إِنِّي أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ

orjinal arapcasını cıkarıp yazdım.

bunu kagıda yazıp üzerinizde taşıyabilirsiniz.

"muhakak ki ben bilirim sizin bilmediğiniz şeyleri" Yazıyor arapcasında.

cevşen yapıp saygı ile taşıyabilirsiniz.
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
innî a'lemu : muhakkak ki ben bilirim
mâ lâ tâ'lemûne : sizin bilmediğiniz şeyleri

Arapca okunuşu da bu karşılıgı da bu.

bu sözü Besmele i şerif ile SadkAllahülAzim arasına bitişik olarak yazdırıp cevşen olarak taşımanızı tavsiye ederim.

kağıdın arkasına da manasını yazın.

Bu söze derin bir saygı beslemeyen Alim olmaz asla.
 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
28jbnuv.jpg


Bu Cevşen ül ilm dir.

Yazıcınızdan print edip kopyalayabilirsiniz.

sadakallahülazim + Rabbin sözü+ Besmele. Arasına yazılıdır. (arapca yazılış şekline göre.)

Saygı ile bilgisayarınıza kopya etmenizi tavsiye ederim.

Kağıdın arkasına da manasını yazıp üzerinzde taşıyın.
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
12
Cübbeli Hocamızın sorunuzla ilgili cevabı buyrun

 

beklenen

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Bazı insanlar var. Ahirzamandayız. Ahir zamanda Cinni şeytanlar çok azmıs durumdadır.

internetten yada cemaatlerden duyuyoruz ki hocam cinni gece olunca tam uyuyacağım üzerime bastırıp beni rahatsız ediyor.

Kalbim düzensiz pırrr pırr ediyor. korku çöküyor. Napalımda rahata erelim ? Nasıl kurtulalım

bunun için size bir rukye ögreteceğim.

Arapca olarak Besmeleyi önden söyleyin hiç aralık vermeden ezuzu besmeleyi peşine yapıştırın ve göğsünüze dogru üfleyin.

Cinni kitlenip darmadağan olup ucup gidiyor bu rukye ile.

şartı Yanlız işlermi işlemezmi diye tereddüt etmeden yapmaktır.

Egerki ifrit ise bu gelen size alısmış iyice kudurmuş işe Bunu Arapca olarak kagıda yazıp Yastıgın altına koyun.

Yastıgın altında 3 gün dursun bu. 4 gün kaldırın ordan ve euzunun Ra/cim yazan kısmından yırtın.(kesme işaretinin koyuldugu yerden)

rukye etkisizleşecektir.

Eger böyle yapmazsanız bütün cinniler kitlenir bize eziyet edildi diye Mahşerde dava ederler sizi.

öldürmek kitli tutmak yasaktır.

bu rukyeyi kagıda hazırlamıyorum simdi Eger yazar hazırlarsam tümü kitlenip beni dava ederler.

cok kuvvetli bir rukyedir.

Kötü amacla kullanan ve ögretilen maksadı dısında bu rukyeyi kullanana Allahın meleklerin insanların ve cinlerin laneti üzerine olsun Amin.

Duymayanlara anlatın bu rukyeyi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt